{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Barsel - Hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har siddet og kigget på nettet og i gamle tråde her på siden, men kan simpelthen ikke finde svar på mit spørgsmål smiley

Er der nogen som ved hvad der sker hvis jeg er ansat i et firma men ikke opnår det timeantal som jeg skal for at modtage barselsdagpenge? Kommer jeg så på kontanthjælp i min barsels-periode, selvom jeg stadig er ansat i firmaet?

Håber nogen ved noget!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barsel - Hjælp
  • #1   20. aug 2011 Jah, men det er noget med at man skal have et uafbrudt arbejdsforløb hvor man har x antal timer.. det kan jeg ikke nå idet jeg lige har fået nyt job, og har termin den 02.12.11.. Så jeg er i en lidt underlig situation..

Men jah, må prøve de forskellige steder.. men det var bare lige nu spørgsmålet meldte dig, og så kan jeg bare ikke finde svaret nogen steder.. smiley

• #2   20. aug 2011 Jeg starter på nyt job mandag, og jeg når ret sikkert ikke at arbejde nok inden jeg skal af på barsel, til at opnå barselsdagpenge den vej.. Jeg har jo ikke en BA??

Så jeg kan ikke se at jeg på nogen måde bliver berettiget til barselsdagpenge..

Det var et godt link, har selv kigget på siden, men jeg kan simpelthen ikke se mig ud af hvor min situation hører indunder..

• #3   20. aug 2011 Altså jeg var os arbejdsløs inden barsel, eller sygemeldt men ja også arbejdsløs, og jeg fik barselsdagpenge på min barsel.. Men jeg er så også medlem af en fagforening, så det kan godt være jeg så bare er berettiget til barselsdagpenge når jeg var på dagpenge og så sygedagpenge...

• #4   28. okt 2011 Barselsdagpenge reglen hedder: 120 timer fordelt på de sidste 13 uger fra den dag du går på barsel (tidligst 4 uger før)
    Så får du en sats der sættes afhængig af din timeløn i nuværende job, og så vil du får udbetalt hvad der svarer til dit gennemsnitlige timetal pr. månede.

Kommentér på:
Barsel - Hjælp

Annonce