{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Barn nr 2 (søskende jalousi?) {{forumTopicSubject}}

Vi står og skal have barn nr 2 har termin d 20oktober og det er et planlagt barn og vi glæder os såå meget men er begyndt at tænke rigtig meget over hvordan Theis vil reagere på en lille ny. Han elsker små børn men han blir også hurtigt for ivrig og er måske lidt hård ved dem (ikke at han er ond men ivrig)

hvordan kan jeg bedst forberede ham på han snart får en lillesøster og hvad kan jeg bedst gøre for at lære ham at være mere rolig omkring lillesøster og ja andre små børn? han blir kun 2 i næste måned så sys det er svært at forklare ham og forberede ham på der snart komme en lille.
Han ved godt mor har baby i maven men tror ikke helt han forstår hvad det betyder?

nogen gode ider til hvordan vi forbereder ham bedst muligt og får ham til at være mere rolig okring baby?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barn nr 2 (søskende jalousi?)
  • #1   2. aug 2011 Mon ikke det kommer helt af sig selv??? Ofte er det nyhedsvørdien i en baby der får mindre børn til at reagere lidt voldsomt. (min erfaring).

• #2   2. aug 2011 da vores den store var 2 fik vi nummer 2 barn og vi gjorde det sådan at blev ved at sige nu kommer baby snart ud og da han så kom til verdenen så sørgede vi for han kom meget på sygehuset mens vi lå der inde og vi tog ham med i alt var med til at skifte baby og han sad med mig og så tegnefilm ved min side når jeg ammede han tog det rigtigt pænt og vi sørgede for at far legede med den store når den lille have brug for mig når jeg så var færdog med den lille gik jeg til den store for at vise at lillebror ikke var vigtigere end ham og det er vigtigt også fra bedsteforældres side at det er ham de snakker med først fordi ellers vile han føle han bliver til sidesat, sørgg for at have ham med til tingne og lad ham sidde med ham engang i mellem ligge ved siden af den lille på legetæppet og bliv ved at sige husk at passe på, fordi det er kun en lille baby så skal det nok gå var ogs¨å meget bekrymret den gang...

• #3   2. aug 2011 min den store datter var stolt fra første øjekast. Linea som er den yngste blev født hjemme og ikke om planlagt hun kom bare meget hurtigt smiley men det betyder så også at vores store datter Chelsea var hjemme da de skete. hun så det heldigvis ikke men 2 min efter Linea kom ud så hun hende og hun var så stolt. og har altid været det. så her var der ingen jalousi heldigvis.

• #4   2. aug 2011 Jeg har det nøjagtig ligesom dig, Mette. Her er det også planlagt, og jeg har termin i dec. Vores dreng bliver 2 i oktober. Vi glæder os jo rigtig meget, men er også begyndt at tænke på, hvordan Frank vil reagere.

• #5   2. aug 2011 Min erfaring er at hvis barnet reagere negativt er det ofte de voksne det går ud over.
    Nicoline har kun én gang reageret negativt på Nicklas men det er jeg sikker på at det var en reaktion på at mine hormoner gik totalt amok og der var sket ALT for meget for hende.
    Hun har derimod haft en periode hvor hun var meget sur på mig og slog mig. Der reagerede jeg ved at sætte mig ned og "græde" og det hjalp rigtig meget.

Det med at være ivrig over babyer tror jeg nok han skal lærer hurtigt så længe i hjælper ham ved ikke at reagere for voldsomt men blot fortælle ham at han skal være forsigtig og husk at ros ham når han er sød ved babyen.

Kommentér på:
Barn nr 2 (søskende jalousi?)

Annonce