24. mar 2008 Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
update på er der nogen der pille på hende.. {{forumTopicSubject}}
lavde jo en tråd for en md eller 2 siden om jeg var nervøs for der var nogen som piller på line men så har hun jo ikk sagt mere om a tisse manden sku op i tissekonen og bh har jo oz været obs men da jeg ikk har hørt noget så har jeg tænkt som bh siger hun kan ha hørt det fra de store børn..
ind til sidste fredag jeg tog i a være ved a komme en cd cover op fortælle hende så a det må hun ikk og det er farligt og det forstår hun og jeg putter hende og siger go nat og når kun lige og sætte mig med en kop kaffe så kommer fuldstændig tudene og panisk ned og siger det gør ondt i tisse kone men hun skal ikk til lægen og det går væk a sig selv .. spørg så ind til det og fortæller hende hvis hun eller andre har kommet noget op er det meget vigtigt a hun fortæller mor det .. hun fortælle så a der er nogen b'ørn som har gjoet det i bh .. og hun holder fast i 3 drenge navne snakker med bh og min læge og de fortælle a hun ikk kan vide så noget uden det er sket.. så nu er der tolatl obs på børn og line plus vi skal holde øje med hvad hun siger og om hun regere på nogen voksen oz familie og venner da de er i tvivl om der er en voksen indblandet oz..
men heldigvis holder hun kun fast i børnenavne indtil vidre og siger nej til alle voksne..
men puha det er godt nok noget grimt noget a gå med..
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 77 Svar: 623
jan 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 241 Svar: 1.542
mar 2008
og nej vil ikk skift bh da der kun er to bg på møn og har lige flyttet hende fra den anden da vi ikk ku bruge den til noget for blev jo kaldt til møde her den 8 marts 2011 a de var meget bekymmret for lib´ne trivelse da hun onernert ret kraftigt og var i mistrivelsel og det havde de været siden sommer ferien 2010 så regere jeg jo på a jkeg syntes det er for dårligt vi så først bliver kaldt på komune 8 md eferer spicielt da jeg selv har gjoert opmærsom på selv samme ting flere gang a jeg til sidst får det svar a jeg ser spøgelser..
og hun viker glad når hun skal i den her bh heldivis..
og da jeg selv har arbejdet som pædago med hjælper er jeg ret sikker på de har holdt så meget øje de kan..
meen da jeg jo kommer hos de mødre så ved jeg jo et a stederen bliver da slæbt de værse fyre med hjem i tide og utide så ku sagens forstille mig a den dreng nogen gange for set ting man ikk burde se i den alder..
men ja man ved sku aldrig med de der voksne og det kan jo være hvem som helst.. det bekymmre mig meget.. men min læge siger hvis hun bliver ved med a komme a sige sådan noget ska hun på børne psyk hvor de vil snakke med hende og mulivis vil de ligge hende til a sove og undersøge hende men jeg har håndteret det så flot siger hun og jeg er modig jeg har sagt det forældrene .. så det var jo dejligt a få a vvide.. a man gør det rigtigt som mor..
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Det er ganske skrækkeligt, og noget af det der bare ALDRIG må ske for små børn... bliver SÅ ked af det på dine vegne...... Synes du takler det forholdsvis fattet.... Jeg tror jeg havde raseret hele børnehaven til der var kommet en forklaring.......
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
mar 2008
alexander og mor.. lægen sagde oz jeg sku være rigtigt glad for line stoler så meget på a tør fortælle mig det da rigtigt mange gemmer på det hele livet..
og til sidst self er komune informeret oog hjemme har hun oz været men grunden til hun er afsted er de observere på line specielt og hvilken børn hun regere på så hun er slet ikk alene som komune og bh siger de kan ikk kome frem til hvad der præcis er sket hvis de ikk obserevere hvem og hvad hun regere på ..
men som det tyder på pt så er det en a de ders numse / dokter lege som er gået over gevind fordi der er tydeligvis nogenn som ser noget hjemme som de ikk burde .. men de kan stadig ikk udelukker om der sku være en voksen med oz da hun tilsydelandene ikk er den store reaktion på børnene ..
men hun er oz igang med a blive udredet for adhd så børne psykologen er oz informeret..
men har tænkt mig a spørge lidt mere til det self..
men har da mistet den ene veninde på det da hun påstår a hendes søn ikk har gjort det og det er jo forståligt nok men som jeg har sagt til hende så er det jo ikk en anklge eller fordi jeg ikk kan li hende eller søn men er da nødt til a sige det da hendes søn navn er et a dem hun bliver ved med a holde fast i ..
mar 2008
men fuck det er godt nok noget grimt noget..
mar 2008
men bliver da godt nok oz prøvet a i år..
først et kolik barn som skriger 24 7 i 3 md som så oven i købet oz er øre barn
plus vi render på syge hus til prøver hele tiden da de er i tvivl om hvor meget høærelse han hvis han har ..
så han ved a dø a rs virus som kun sker ca 10 15 år
så får han mæsslinger
mig og claus er ved a flytte hver for sig
line har 98, procent arvet claus adhd
og nu det her..
og er jo x misbruger og har faktisk kun været clea n i 4,5 år og er så stolt over jeg ikk har taget noget eller har haft stof trang for syntes da godt nok jeg har mange unskylininger jeg ku bruge for syntes godt nok det er hårde odds det her år har brunget...
mar 2008
mar 2008
nadida .. ja tænker oz der nok er en mening med det hele :=?)
mar 2008
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 98
Tænker din pige måske har været lidt nysgerrig med at udforske det og det har taget overhånd. For selvfølgelig er pinde ikke i orden, det må selvfølgelig ikke kunne gøre skade og heller ikke 3 drenge og 1 pige.
Men ærligt syntes jeg ikke disse drenge ``fejler noget´´ det har bare taget overhånd og de har brug for at vide at det gør man ikke og så er den ikke længere.
Syntes et forældremøde kunne være rigtig godt, både for at forklare at det sker i børnehaven og der har været nogen uheldige episode, men måske også lidt om børn og børns seksualitet.
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
mar 2008
tværtimod er det blevet for klaret a der er regler for de lege a man ikk stikker noget som helst op..
mar 2008
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Sarah - Det er ikke normalt at 3 drenge voldtager en pige, der er foreskel på at lege "stikke op lege" og på direkte at lave gruppe voldtægt..
Og jo jeg mener det er voldtægt når de holder hende fast
mar 2008
feb 2009
Der findes flere børnehaver, hvor der er lavet rum, til netop dette formål, og hvor der ligger ``ting´´ som de ikke kan skade sig med, så det ikke ender med at blive pinde osv. hvor børnene kan komme til skade
mar 2008
men har u aldrig i nogen a de institoner jeg har arbejdet i været i ordenn a stikke ting op.. så det syntes jeg personligt er farligt og slet ikk i orden.. men ja er sikker på hun har følt sig presse da hun er ene pige mod 3 drenge og har nu fundte ud i går da oz har været medløber..
mar 2008
feb 2009
Men børn udforsker hinanden og her skal pædagogerne være særligt opmærksomme på at der ikke sker noget ubehageligt for nogen af børnene.
Jeg syntes det er voldsomt at sige at hun ikke skal få barnet i børnehave, og disse drenge nærmest bliver ``svinet til´´ drengene ved ikke bedre, de går i børnehaver (og nej det er ikke nødvendigvis noget de har set derhjemme) børn udforsker.
Jeg syntes i dette tilfælde:
1) pædagogerne skal gøres opmærksomme
2) drengene skal have at vide at dette gør man ikke, og det ikke er rart for den her pige.
3) din datter skal gøres opmærksom på at sige nej, og at hun skal gå til en pædagog.
4) evt. et forældremøde
5) så skal din datter bare fortsætte i børnehaven
Det vigtigste er at man er opmærksomme på problemmet, og så skal pædagogerne nok få det stoppet
mar 2008
mar 2008
e til mig jeg har handlet efter bogen:=O
men er ikk enig med de ikk kan ha set det hjemme fra og i følge pædagoerne og mion læge så det med a stikke ting op er ikk tanker i den alder de børn som er indblandt har muligvis nogen a de aældre men ikk børn som er 4 år
mar 2008
mar 2008
mar 2008
http://voresborn.dk/barn-psykologi-og-udvikling/7457-numselege-hvor-gar-graensen?Udvikling=
fandt lige det her..
mar 2008
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
jan 2010
mar 2008
og nej kan sku da ikk melæde til komune der er pude rum og sådan for det jo fuldstændigt lovligt tror nu så bare ikk det der med tingene er ..
tror helt bestem de institione som har så¨dan nogen er lavet netop på man ved børn gør det uanmset hvad man gør så tror netop det er fordi man så kan være obs hvad der sker så der ikk sker det samme som med line.. hendes bh har ikk sådan rum ..
og jeg syntes selv jeg har gjort det rigtigt.. har ligesom heller ikk så mange muligheder 2 der kun er bh på møn.. og jeg har flyttet henden fra den anden da hun slet ikk trives der a en eller anden grund og efer jeg har gjort opmærkosom på flere ting få det svar jeg spøgelser så ska hun bare ikk vær der ej heller ska lasse .. og når de så først kalder til møde 8 md efert .. og når jeg så spørg hvorfor de ikk har sagt noget da jeg ofte spør til hvordan det sige det går godt og deres undskyldning h´til det var a er da var så meget så det havde de jo ikk tid til a fortælle i hentning sitrasion eller aflevering..
godt så kan man vel ringe til oz ..
i den her trods alt har jeg en datter som er livet fuldstændig op og har fået liv i øjnene igen .. så ja rigtigt øbv a sådan noget sker for har da et eller andet sted oz mistet tiltror til denne her.. men de pædagoer som er her melder da i det mindste ud på godt og ondt..
mar 2008
Nappet direkte fra TS allerførste indlæg.... Jer som ikke kan forstå vi er nogen der ville holde vores børn hjemme, i skal satme ikke påstå dette er normalt!! Jeg skulle fanden fisendeme ikke ha mit barn i en institution hvor sådanne ting foregår, og hvor mig barn kommer direkte tudende og panisk, fordi det gør ond.....
Personligt mener jeg det er en forældres opgave at beskytte sit barn, og for mig er det ikke at beskytte et barn, at sende det tilbage til utrykke omgivelser, hvor sådan noget har fundet sted!!
Ja, jeg er absolut enig i der skal tages hånd om sådanne situationer, men mener bestemt ikke et barn skal direkte tilbage i løvens hule....
Pædagogerne har en gang bevist de ikke holder skide godt øje med børnene!!
Det bare min mening.... Børn er uskyldige små væsner der skal beskyttes!!
jan 2010
jan 2010
feb 2009
Jeg har skrevet hvordan tingene ser ud ude i institutioner og der sker mange ``numse lege i puderum´´ og der kan sagtens være børn derinde i 10 min. uden der har været en voksen og på den tid kan der være sket en masse.
Sidder faktisk og bliver lidt negativ over at nogen skulle mene at jeg syntes det er ok
Det med at putte ting op, behøver de altså ikke at have set nogen steder, børn finder hurtigt ud af at evt. en finger føles rart at putte op, og så ligepludselig bliver det noget andet. Har engang oplevet en pige hvor en barbie dukke sad fast der.
Man skal passe på med ikke at gøre det seksulle til en skam for børnene, men fortælle dem hvor grænsen går, og hvor disse ting foregår henne. Ville bestemt ikke være glad for hvis min pige lå over i børnehaven og onarede så alle kunne se det, her ville jeg gå ind og sige til barnet at det kunne hun gøre hjemme på sit værelse
Jeg syntes du har handlet helt korrekt
feb 2009
Mener heller ikke man kan give pædagogerne skylden. Hvordan skulle 2 pædagoger nogensinde kunne holde øje med ALLE 20 børn samtidig, som er spredt over hele børnehaven? det er umuligt.
Det eneste man kan gøre er at klæde sit barn så godt på som muligt til at kan begå sig hensigtmæssigt, og når sådan noget her opdages skal pædagoger gøres opmærksomme samt forældre til disse drenge, så skal det nok blive stoppet.
feb 2009
feb 2009
Jeg vil som forældre være foretrække disse puderum, i stedet for at være bange for at det sker andre steder !!
Disse ``sex rum´´ er puderum. Puderum hvor der ikke bliver skældt ud for at lege numselege og hvor man vælger at have bløde ting inde, netop for at det ikke sker at børnene gør det andre steder hvor der ikke er kontrol over det og de stikker andet op.
Ja undskyld mig, men jeg mener at ved at forbyde puderum, gør man det til en skam og børnene finder andre steder, hvor de ikke vil blive opdaget
mar 2008
nu er jeg af HELT anden holdning hvad angår med at pille og rode end feks tania er - men kan ikke andet siger her : JEG GIVER TANIA ret ..
Og ja Tania det kan forkomme
jeg sys det er forkasteligt .. helt ærlig ..
FØJ SIGER JEG BARE !!!!!
feb 2009
efter middag og 2 voksne , og ligemeget hvor gode disse pædagoger er, er det UMULIGT at have øje på alle samtidig. Vi kan så snakke om der er for få voksne pr. barn, men sådan er de ressourcer vi har idag.
Jeg syntes numselege er ok til en vis grænse, børn er nysgerrig og de tager bukserne af, for at se hinandens tissemand/tissekone, og det tror jeg ærligt ikke man kan holde sit barn fra.
jan 2010
feb 2009
jan 2010
mar 2008
MIN søn skal sq ikk gå sårn et sted .. føj
mar 2008
feb 2009
Det er normalt at være nysgerrig, det er bare om at sætte grænser. Tror man for problemer senere i livet med barnet, hvis det er gjort til en skam og en masse er deres nysgerrrighed er blevet holdt tilbage
jan 2010
jan 2010
mar 2008
feb 2009
Børn har brug for plads, og skal heller ikke konstant overvåges. Sikke mange konflikter der ville være hvis børnene ikkke havde plads.
I en børnehave skal der være masser af plads.
Jeg er også fuldstændig imod at det er ok at stikke ting op, men der er fordele og ulemper.
De er nysgerrig, og vi kan ikke holde øje på dem konstant som pædagog.
Herhjemme snakker vi åbent om tissemand/tissekone, og mine drenge ved at man ikke må røre andres. Men om de kan finde på at hive bukserne ned og vise den frem, ved jeg ikke, men er heller ikke noget som bekymre mig
mar 2008
og at der lige frem bliver lavet RUM - ja føj siger jeg bare .. AD ..
er i klar over at det faktisk kan gå gruligt galt hvis man får stukken noget forkert op i numsen .. man kan rent faktisk gå hen og dø af det ..
Jeg sys det er forkasteligt at man i dagplejerne ikke længere må have elestikker og spænder i pigernes hår , der må ikk være gynger til børnene men når de kommer i BH så får de fandeme et rum hvor de kan få lov til at stikke ting op i hinanden :S ej nu holder festen godt nok ..
feb 2009
mar 2008
feb 2009
Formålet med de rum er, at børnene ikke skal gemme sig og ende med at bruge skarpe ting eller lign. med at det foregår kontrolleret og hvor de ikke kan komme til skade
mar 2008
og nej, man kan ik holde dem fra alt uhyggeligt, men sådan noget her som er det mest uhyggeligt, eller en af tingene ihvertfald, kan man satme godt holde dem fra!! Nogen ting bør man som forældre ikke finde sig i på ens børns vegne, og det her er sku en af dem....
feb 2009
Pigen er rigtig glad for sin børnehave, hun har selv været medløber til problemmet.
Der er kommet fokus på problemmet, så både pædagoger og drengenes forældre er orienteret, så man må gå ud fra at der er sat en stopper fra det.
Syntes det ville være synd at udsætte hende for at skifte børnehave endnu engang, især når hun er så glad for sin børnehave. Hendes selvværd må godt nok også blive sat på prøve, idet hun betror sin mor med det og så ``straffes´´ med at blive flyttet.
Bare et andet syn på det
mar 2008
Men man må gerne lave så kaldte ''bollerum'' til børnene i børnehaven :S hvor høre det hjemme henne ? :S
mar 2008
Mener du seriøst det er mere traumatisk at skifte børnehave end det der er sket her?
Pigen der Bliver voldtaget af sin faste kæreste, fordi han er klar men hun ikke er, trods flere måneders kæresterier, ligger hun også selv op til det?!
Jeg synes ved gud i himlen ikke man kan sige "hun er selv medløber til problemet".!! Det er meget muligt hun i første omgang har været med på legen, MEN pigen aner jo ikke hvad det betyder at gøre de forskellige ting, og hvem siger hun har været med til at gå så langt når det kommer til stykket?!
Nu har jeg godt nok kun drenge, men JA, ved gud i himlen om jeg ville skifte BH, hvis pædagogerne var SÅ dårlige at de ikke en gang opdager den slags problem stillinger!!
Og ja, ved gud i himlen om jeg ville bebrejde pædagogerne for ikke at holde ordenligt opsyn! for det er med sikkerhed de ikke gør det når der kan ske noget så voldsomt at pigen kommer panisk tudende ned og siger det gør ondt i tissekonen!!!
feb 2009
Dårligt eksempel du kommer med, vi snakker om små børn, som udforkser, men det har taget overhånd. Det kan man slet ikke sammenligne med en voldtægt, der syntes jeg du er for langt ude.
Sonne- Siger bare hvad jeg har erfaret, og de børn som er flyttet over tager det flere måneder før de finder deres plads og nogle lege relationer, og de har haft det meget hårdt i starten. Så jeg syntes virkelig hvis man kunne undgå det, så skal man ikke flytte sit barn
mar 2008
Jeg har på intet tidspunkt smidt skylden over på drengene, kan du citere hvor jeg har gjord det, skal jeg med glæde trække det i mig igen!
Jeg mener at det her er pædagogerne's skyld at det er gået så vidt, for der har tydeligvis ikke været opsyn med børnene siden dette kan ske...!
Og at du synes jeg er langt ude, er helt fint med mig, kan jo så tilslutte mig og sige i lige måde... JEG synes fanme ikke man sender en pige (eller en dreng for den sags skyld) tilbage et sted hvor sådan noget er foregået, men det er jo bare min mening, og den er jeg ved gud i himlen i min ret til at have.... ytrings frihed du ved
feb 2009
feb 2009
Disse ting kan være sket på 5 min. derfor syntes jeg ikke man kan sige at det er for dårligt af pædagogerne. Lyder som om at pædagogerne er blevet opmærksomme på, og derfor holder øje med det.
Pigen vil jo meget gerne i børnehaven, hvis hun græd om morgen og ikke ville afsted, så havde jeg bestemt helle rikke sendt hende afsted, men her hvor hun er glad for børnehaven og gerne vil komme igen, og problemet er blevet taget op, så tror jeg ikke denne her pige vil opleve sådan noget igen i sin børnehave.
feb 2009
Problemet er at der kun er ca. 2 voksne til 20 børn, og disse ting kan ske, for vi kan IKKE holde øje hele tiden. Der sker dumme ting, denne her er så voldsom, men at give pædagogerne skylden er for langt ude, for de kan ikke være overalt.
Barnet kan ligeså godt opleve det i en anden børnehave, her er man opmærksom på problemet, og har så lige et ekstra øje hvis hun leger med disse drenge.
mar 2008
Ved der ikke er e i vores nuværende børnehave, og håber ved gud ikke der kommer det i den nye!!
feb 2009
Tror den eneste løsning er flere voksne, men som det ser ud nu, går det kun i den modsatte retning
mar 2008
det kan godt være nogen a jer syntes jeg er verdens ondest mor a jeg sender line tilbage og kan sagens forstå det..
men jeg kan godt stå inde for hvad jeg gør har selv arbejdet i forskellige institoner så kan kun tilslutte mig hvad sarah skriver det her børn på 4 år vi snakker om hvor en leg er gået overgevind hvis der var en voksen i bh eller et andet sted og jeg sendte hende der hen igen så havden den været helt gal det her er børn som ikk aner hvad de laver og ikk har fået fortalt grænsen..
har jo heller ikk selv fortalt line noget om sådan nogen ting om a sige nej og stop før nu..
der er jo kun 2 bh på møn så skal jeg så sende hende tilbage til et sted hvor jeg i høj grad syntes det er lige så bekymmrende a hun mistrives ..
og jeg ku i og for sig blive ved med a rykke hende konstant da numselege finder sted i alle bh..
har nu heller aldrig været til de der bollerum men her det sidste stykke tid må jeg da indrømme jeg er kommet lidt i tvivl for havde der været sådan et havde hun måske ikk fået stukket noget op..
men klart nej til der skal være ting i som kan stikkes op.. og er sku oz meget i tvivl om selv om der er sådan et rum om det så ikk stadig ville forgå andre steder alligevel..
og så længe line er glad når hun skal afsted så har jeg det fint nok med det..
mar 2008
men efter det her er kommet frem og vi har snakket en del med hende om det har jeg fået en line som kommer mig løbende i møde og siger jeg har haft sådan en go dag og fortæller om dagen.. ved ikk om det så bare er tilfældigt men må jo tror på hun har fået lettet en byrde ..
og jeg tror oz grunden til hun vikedce panisk der hun kom ned måske er fordi der er sket noget og så mor fortælle det er meget farligt.. men det jo kun gættri .. men hun har ihvertfaldt fortalt a de har snakket om det oz i bh.. så tror der er styr på det men klart sker der mere eller noget så klart hun ikk bliver sendt afsted igen..
mar 2008
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 199
det var faktisk et rimelig chokerende program, men så kun det sidste 15min eller noget. men puha sad helt med en klump i halsen bagefter...
feb 2009
Tror man mangler viden omkring dette, for det er slet ikke den tanke man vi lhave omkring sit lille barn. Man vil dem jo det bedste.
Syntes du har tacklet det super godt Liane, og ja din datter har fået lettet en byrde ved at komme og fortælle dig det, og det skal du være super glad for. Så skal hun nok komme igen
Tror sagtens pædagogerne kan forstå du ringer
mar 2008
syntes bare det ville være så rart da der specielt er en som jeg syntes jeg snakker rigtigt godt med oz fordi hun selv har en søn med adhd som line temligt sikker oz har ..
og tak ska du ha:
mar 2008
mar 2008
og helt sikkert noget a det mest grænse overskriden i sær a sku fortælle sine veninder a deres sønne muligvis har begået over greb..
plus den tanke er det nu børn eller er det en voksen og den tanke med det ku være børn og voksne men hun siger nej til alle voksne sku ha gjoet noget heldigvis.. da det jo tit og ofte er voksne tæt på en jo..
mar 2008
update på er der nogen der pille på hende..