{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

skrammer i dagplejen... (savn) {{forumTopicSubject}}

Ja, min søn Theo 9½ måned, har været i dp snart to uger nu, og jeg ved godt at de self får skrammer, når de tumler rundt, og leger med de andre børn..
Og jeg ved godt at jeg måske pylre lidt, ej, vil ikk sige direkte pylrer, men da han var hjemme sammen med mig, "beskyttede" jeg ham jo fra at komme til skade og havde øjne i nakken stort set.. Men nu her kommer han hjem med ja, skrammer, små rifter, hans hage er rød, aner ikk li hva der er sket der, og dp ved heller ikk hvorfor?! Synes hans numse er meget rød, og det er aldrig noget vi har døjet med, den har max været rød 3-5 gange..
Har ikke brug for at få at vide jeg er for overbeskyttende, men jeg har bare lidt svært ved, at give slip og lade en anden passe ham, når jeg føler at jeg gør det bedst på min måde... Og self er andres måder, os som de skal være...
Men ja, har det bare lidt svært ved at undvære min lillemand smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skrammer i dagplejen... (savn)
  • #1   29. apr 2011 Skal lige siges, at jeg har det kanon med min dp, og synes hun er helt kanon, og Theo har ellers virket såå glad for det!! smiley

• s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #2   29. apr 2011 Det røde på hagen, kan det ikke være fordi han savler, Den røde numse kan det være fordi han går for længe med den samme ble, ned ved dagplejemoren.

• #4   29. apr 2011 Jeg har altid været lidt usikker på mig selv, og ville gøre alting angående ham til perfektion, og det at jeg ikke ved præcist hvad han spiser, og laver i løbet af dagen, kan jeg bare mærke jeg synes er hårdt...

Hans 2 tand for neden er ved at bryde ud, men der har intet været at mærke, ud over lidt uro om natten...

Han savler rigtig meget, og dp tørrer ham ofte, hvor jeg herhjemme har sådan nogle meget bløde klude jeg brugte til ham... Hun har fået nogen, men ja?

Puha, kan mærke jeg har meget svært ved at klippe navlestrengen til ham... Meget sværere end min lille krudtugle har, tihi smiley

• #7   29. apr 2011 Ja, det har du os ret i... Ved hun er en kanon dp, og han trives så fint... smiley skal nok bar li ta mig selv i nakken, og prøve at give slip... puuuh, det er nu svært sys jeg...

• #10   29. apr 2011 Ja, min dp er os heelt vild med Theo hun synes han er sådan en mild, opmærksom dreng smiley og han smiler når han ser hende.. og det varmer da os mit hjerte!

• #11   29. apr 2011 Hvis du kan se og mærke på ham at han er glad, ville jeg ikke være nervøs.
    Min søn er 18 mdr. og da han startede i dp væltede det også frem med skrammer, han ville det samme som de store børn, han var bare ikke lige klar til alle de ting.
    Det med den røde numse kan sagtens komme af han er ved at få tænder, selvom du ikke mærker til det ellers. Herhjemme døjede vi meget med rød numse, og en hage med varmelignende knopper.

• #12   29. apr 2011 det er ikke meget rød numse, men i forhold til at han aldrig har døjet med det, synes jeg nok at bare den bliver lidt rød, er det os for meget.. smiley

Har godt hørt det med de røde numser og tænder, et vennepars datter havde det, hold op hvor var det synd smiley

• #14   29. apr 2011 Jeg kan godt forstå dine tanker
    Jeg er også meget beskyttende overfor min søn, og passer på at han ikke slår sig.

Gustav starter i dagpleje på mandag, og jeg er så nervøs for om hun nu husker at skifte hans ble, og passe på ham. De andre børn, som han skal være sammen med, er noget ældre end Gustav. Så jeg er bange for om hun "glemmer" ham fordi han er yngre end de andre, og ikke kan drikke selv og skal have mere hjælp. Jeg er også pylremor, så dit indlæg bekræfter bare mine tanker.

Jeg ville tage en snak med dagplejemor, og høre hende af, og fortælle at du ikke bryder dig om skrammerne. Det tænker jeg at vi vil komme længst med.

• #15   29. apr 2011 Skønt man ikke er alene smiley
    Vi har en kanon dialog med dagplejemor, men føler heller ikke at jeg konstant vil udspørge hende om ting, så hun føler sig total overvåget... snakker godt med hende, og hun fortæller mig de basale ting, og så spørger jeg hvad han har spist, om han har skidt, og maange flere ting... Føler selv nogen gange at jeg spørger for meget, men hun tager det nu pænt...

det er i det store hele småting, og småskrammer som går mig på, men det er fordi det er nyt for mig... smiley
    Han kryber, men kravler ikk helt endnu, og drikker heller ikk selv, så har tænkt som dig, om han nu får nok opmærksomhed, eller bliver glemt, men er faktisk overrasket over, at han nemlig får mere da han jo har brug for lidt mere pleje end de ældre børn.. smiley

• #17   29. apr 2011 Tania- trækker skam os vejret! Og vi er jo udemærket klar over de får skrammer, det er bare nyt, og det er en tilvænning, nok mest da man ikke selv er den som faktisk har dem mest i løbet af en uge, hvor de er vågne ihvertfald...

• #18   29. apr 2011 Det er godt at man har ens tanker fælles med en. Inderst inde er jeg ikke i tvivl om at hun passer på ham og tager sig godt af ham, men tanken om at han har et behov, som hun ikke ser eller opfylder, det har jeg så ondt i maven over. Som du selv skriver, så passer vi jo vores børn bedst, og vi kender dem bedst.
    Jeg har meget svært ved at give slip, og jeg glæder mig sletter ikke til på mandag, hvor jeg skal gå min vej i en hel time, uden min dreng. Jeg får en klump i halsen, bare ved tanken.
    Jeg kan godt forstå at du ikke vil udspørge hende. Jeg vil spørge, hvis jeg har et spørgsmål. Det drejer sig om min søn, så jeg holder intet tilbage.

• #20   29. apr 2011 Jeg går ikke og viser at jeg er ked eller slapper ikke af foran min søn... Overhovdet ikke, for ved at han har det self godt dp, så godt kender jeg min søn...
    Som skrevet tidligere, så er det min navlestreng til Theo, jeg har svært ved at kapere der skal skæres over nu... Hans skrammer ved jeg ikke er alvorlige, det er bare årh ja... Som mor til den skønneste dreng os forstår, så er det bare en masse småting, som gør at man får et lille stik i hjertet til tider, pga skrammer, pga en masse... Men self er det ikke noget som kan mærkes på mig ihvertfald!

Jeg har fået luft for tankerne, og tak tilalle for deres indslag, jeg stopper min tråd her smiley
    godaften derude

Kommentér på:
skrammer i dagplejen... (savn)

Annonce