skrammer i dagplejen... (savn) {{forumTopicSubject}}
Ja, min søn Theo 9½ måned, har været i dp snart to uger nu, og jeg ved godt at de self får skrammer, når de tumler rundt, og leger med de andre børn..
Og jeg ved godt at jeg måske pylre lidt, ej, vil ikk sige direkte pylrer, men da han var hjemme sammen med mig, "beskyttede" jeg ham jo fra at komme til skade og havde øjne i nakken stort set.. Men nu her kommer han hjem med ja, skrammer, små rifter, hans hage er rød, aner ikk li hva der er sket der, og dp ved heller ikk hvorfor?! Synes hans numse er meget rød, og det er aldrig noget vi har døjet med, den har max været rød 3-5 gange..
Har ikke brug for at få at vide jeg er for overbeskyttende, men jeg har bare lidt svært ved, at give slip og lade en anden passe ham, når jeg føler at jeg gør det bedst på min måde... Og self er andres måder, os som de skal være...
Men ja, har det bare lidt svært ved at undvære min lillemand
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Babyer: 1 Emner: 122 Svar: 601
jan 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
jan 2011
Hans 2 tand for neden er ved at bryde ud, men der har intet været at mærke, ud over lidt uro om natten...
Han savler rigtig meget, og dp tørrer ham ofte, hvor jeg herhjemme har sådan nogle meget bløde klude jeg brugte til ham... Hun har fået nogen, men ja?
Puha, kan mærke jeg har meget svært ved at klippe navlestrengen til ham... Meget sværere end min lille krudtugle har, tihi
jan 2011
jan 2011
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 213
Min søn er 18 mdr. og da han startede i dp væltede det også frem med skrammer, han ville det samme som de store børn, han var bare ikke lige klar til alle de ting.
Det med den røde numse kan sagtens komme af han er ved at få tænder, selvom du ikke mærker til det ellers. Herhjemme døjede vi meget med rød numse, og en hage med varmelignende knopper.
jan 2011
Har godt hørt det med de røde numser og tænder, et vennepars datter havde det, hold op hvor var det synd
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 40 Svar: 911
Jeg er også meget beskyttende overfor min søn, og passer på at han ikke slår sig.
Gustav starter i dagpleje på mandag, og jeg er så nervøs for om hun nu husker at skifte hans ble, og passe på ham. De andre børn, som han skal være sammen med, er noget ældre end Gustav. Så jeg er bange for om hun "glemmer" ham fordi han er yngre end de andre, og ikke kan drikke selv og skal have mere hjælp. Jeg er også pylremor, så dit indlæg bekræfter bare mine tanker.
Jeg ville tage en snak med dagplejemor, og høre hende af, og fortælle at du ikke bryder dig om skrammerne. Det tænker jeg at vi vil komme længst med.
jan 2011
Vi har en kanon dialog med dagplejemor, men føler heller ikke at jeg konstant vil udspørge hende om ting, så hun føler sig total overvåget... snakker godt med hende, og hun fortæller mig de basale ting, og så spørger jeg hvad han har spist, om han har skidt, og maange flere ting... Føler selv nogen gange at jeg spørger for meget, men hun tager det nu pænt...
det er i det store hele småting, og småskrammer som går mig på, men det er fordi det er nyt for mig...
Han kryber, men kravler ikk helt endnu, og drikker heller ikk selv, så har tænkt som dig, om han nu får nok opmærksomhed, eller bliver glemt, men er faktisk overrasket over, at han nemlig får mere da han jo har brug for lidt mere pleje end de ældre børn..
jan 2011
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 40 Svar: 911
Jeg har meget svært ved at give slip, og jeg glæder mig sletter ikke til på mandag, hvor jeg skal gå min vej i en hel time, uden min dreng. Jeg får en klump i halsen, bare ved tanken.
Jeg kan godt forstå at du ikke vil udspørge hende. Jeg vil spørge, hvis jeg har et spørgsmål. Det drejer sig om min søn, så jeg holder intet tilbage.
jan 2011
Som skrevet tidligere, så er det min navlestreng til Theo, jeg har svært ved at kapere der skal skæres over nu... Hans skrammer ved jeg ikke er alvorlige, det er bare årh ja... Som mor til den skønneste dreng os forstår, så er det bare en masse småting, som gør at man får et lille stik i hjertet til tider, pga skrammer, pga en masse... Men self er det ikke noget som kan mærkes på mig ihvertfald!
Jeg har fået luft for tankerne, og tak tilalle for deres indslag, jeg stopper min tråd her
godaften derude
skrammer i dagplejen... (savn)