9. jun 2008 Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Strækmærker? råd tak {{forumTopicSubject}}
Hvordan gjorde i andre der ikke har fået strækmærker?
er der nogen råd eller gode ting man kan gøre?
troede ikke der ville blive så meget mave at se på mig for 1½ uge siden var min mave stadig næsten flad, kun med meget svag bue var der kommet men nu er det godt nok gået stærkt og nu frygter jeg at hvis dte fortsætter sådan her så kan jeg godt forstå hvis huden ikke kan følge med. Det har nærmest været sådan noget hvor jeg er gået i seng med ingen mave og vågnet med ordentlig bulemave så jeg ikke kan knappe jakken pludselig elelr bukserne der var en smal sag for 1½ uge siden. og jakken kunne jeg sagtens have 3 strikbluser under men nu kan jeg ikke knapppe den hvis jeg har top på.
kan man smøre huden med noget eller? kan man i det hele taget forebygge det?
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 35 Babyer: 1 Emner: 68 Svar: 501
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
mener bare kun at olie ligger sig på overfladen da molekylerne er for store til at gå gennem huden.
men vil nu forsøge alligevel
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 619
maj 2008
jun 2008
og min hud er så tør i forvejen, specielt om vinteren hvor den ingen elasticistet har fordi jeg har børneeksem i meget svær grad så når jeg vågner om morgenen kan jeg ikke åbne mine øjne eller snakke eller smile før jeg har smurt creme i hovedet eller bevæge arme eller skuldre fordi min hud er helt stiv.
og det vil nok også gøre at jeg så nemmere vil få strækmærker fordi huden ikke strækker sig med. Så vil ikke revne og bløde
så vil gøre alt for at mildnbe det mest muligt.
hvor tit skal man smøre med mandelolien? fedter det ikke tøjet helt vildt så der kommer mørke pletter?
maj 2008
jeg smurgte det på om morgen og om aften inden jeg gik i seng,
om morgen gjord jeg det at jeg smurgte det på også lod jeg det tøre inden jeg tog tøj på..
jun 2008
jeg er supre glad for rådet det var lige sådan noget jeg søgte
Mine veninder kan man ikke se på at de har født, de har i hvertfald ikke strækmærker så ville blive lidt ked af hvis jeg arvede efter min mor så jeg blev dækket med meget tykke strækmærker over hele maven og ned af lår og om mod ryggen og balder for synes min mave er vokset super hurtigt nu. Når jeg kiggede de andres album af deres og sammenlignede kunne man tydeligt se en rund gravid mave hos dem men min var flad til trods for vi var lige langt henne men nu på ca. 2 uger har det sagt boom og jeg ligner nu en der er dobbelt så langt henne som dem. Troede jeg ville få en meget lille mave, men kan godt mærke at huden spænder og er begyndt at blive lidt stram nu så derfor frygter jeg at jeg nu VIL få strækmærker og mange når den allerede begynder at blive mere fast
maj 2008
ved ikke lige helt om der er et bestemt tidspunkt man ska starte men heller for tidlig end for sent, det bedste vil nok være at man starter på det når man har fundet ud af at man er blevet gravid
jeg fik først started med det da jeg var
5-6mdr henne og det er alt for sent grunden til at jeg er started så sent er fordi at jeg begyndte først at få strækmærker da jeg var 5mdr henne. jeg tænkte jo bare da jeg var 4-5mdr henne at jeg endnu ikke havde fået nogle strækmærker så ville jeg nok heller ikke få nogle, men jo det gjord jeg :0(
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 21 Svar: 455
bare gå ind og sig du skal have en crem mod strækmærker.
Jeg brugte den to gange om dagen og har ikke fået nogle
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 24 Svar: 301
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Jeg har ingen stærk mærker, min jordemoder sagde også at cremer ikke gør den store forskel , det arveligt .
Så det noget man for hvis det ligger til familien, har dog købt en Bioterm - biovergetures .
Den skulle netop gøre huden blød, så det nærmere kan strække sig, men det kan nu tælles på 2 hænder hvor mange gange jeg har fået det brugt ..
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 96 Svar: 850
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 31 Svar: 404
Min mor fik det ikke, kun en lille smule på låret, som man slet ikke kunne se bagefter.
Jeg har heller ikke fået nogen, så det er dejligt
Hilsen Tania
39+2
jun 2008
Jeg har endnu ikke set nogen med så mange strækmærker som hende -og min mormor det var også meget slemt. har bare ikke lyst til allerede når man havde en ok mave at man så bare aldrig nogensinde kan vise sig i bikini mere og hvis jeg får lige så meget slapt maveskind som min mor og mormor fik så vil jeg ikke engang kunne vise mig i badedragt for det hænger ned i en tyk fed lap der bare ligner en fed hængemave fyldt med strækmærker. Når ens mave var flad så er jeg ret bange for at min mave allerede skal blive ødelagt af det når jeg ikke er ældre.
Når jeg kigger på alle de andre på min alder eller deromkring der har født går det helt i sig selv igen eller næsten som før, kun med minimale ændringer og så er jeg ked af hvis jeg skal mærkes så voldsomt af det i forhold til når andre ikke er blevet det, så var lidt desperat efter råd
apr 2008
Har også hørt det med at alle de dyre cremer ikke virker, det er bare penge ud af lommen.
jun 2008
jun 2008
apr 2008
Kan se du har termin på min fødselsdag blir spænede om du føder der så:o)
jun 2008
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 3 Emner: 70 Svar: 2.091
apr 2008
Håber det hjælper lidt, men lad nu være og køb den dyreste creme du kan finde, en anden god creme er den mørkeblå fra nivea, den ku du blande olien op med også. Det er en billig løsning.
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 36 Svar: 587
Strækmærker? råd tak