dagpleje- vs. tøj... {{forumTopicSubject}}
Hej alle i underskønne kvinder. emnet har sikkert været oppe et par gange, men Angellina skal begynde i dagpleje fra 2/5 da jeg begynder på job igen der. til den tid vil hun lige være blevet 7 mdr. et par dage før. nu står manden og jeg så at skulle ud og købe tøj til dpèn men hva pokker skal hun ha med?
jeg ved hun skal ha 3 sæt tøj, futter til udenfor men hvad med jakke og termo tøj?
jeg har overvejet lidt en softshell fra mlo men bliver den for varm?
udover det skal hun jo selvfølgelig have risgrød med, bleer, nussekluden, sutter, skal hun have hue med også? er der andre ting jeg har glemt? evt en flaske mme, da hun plejer og få en flaske når hun vågner efter middagslur. hmm stress sgtress stress min lille pige er SLET ikke stor nok til at skulle være væk fra sin mor så længe... Synes moren ihvertfald
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 22 Svar: 539
en anden ting.. Har din DP ikke mad til ungerne ? forså skal du ikke have grød med, de skal stille mad til ungernes alder-
Skal du selv have bleer med ? skal vi ikke
Du skal tage en sut eller to, som ligger i tasken, en soveklud hvis det er det hun bruger. et til to sæt skifte tøj som passer til årstiden.
Dvs, hva ville du give hende på ? jeg ville stadig bruge en lille bomulds hue, en softshell eller termo jakke..
sep 2010
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 213
sep 2010
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 69 Svar: 644
Jeg har en datter på knap 8 mdr. som skal starte i DP på fredag...
Jeg har spurt både dagplejemor og også herinde hvad jeg skal bruge.
Dette har jeg købt:
Termofutter til udendørs
Sutsko til indendørs
En softschell jakke (jeg regner med at bruge den både nu og til sommer)
En termo/fleece jakke
(regndragt) spørg du dagplejemor om hun køre med dem når der regner.
Så selvfølgelig
Bleer
Grød og mme ( da du selv skal købe det, hvis barnet ikke spiser havergrød og brød endnu)
Håber det hjapl dig lidt
nov 2010
sep 2010
sep 2010
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 22 Svar: 539
og i vores kommune skal du ikke have bleer med..
i min gamle skulle man selv have med så der var to til hverdag, resten af bleerne sørgede de for.!
Vi giver gerne risgrød hvis der er en grund for det.. Det tager jo ingen tid at lave..
Flasker laver giver vi kun hvis det er en anvisning fra læge eller SP der sir at den skal de have- det tager for meget tid og giver en dårlig vane..! den skal forældrene selv give hjemme. vi har aldrig haft problemer med det.!!
Har nu kun været DPer i 2mrd inden jeg blev indlagt med knægten IGEN. men den yngste er 6½mrd da hun kom til mig.
Det jo meget forskelligt fra kommune til kommune, så ville vente med at købe noget før du havde snakkede med din dagplejer.
nov 2010
Det er meningen min datter skal have den på de kølige dage, om aften, tidlig morgen osv. Hvis de skal ud og køre og der er dårligt vejr synes jeg den er lækker. Den er jo både vind og vand tæt.
Min DP synes det var en super fin jakke til hernu og sommer.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
magnus sover ude i en varm fleece jakke , med noget vindtæt foer , bukser, babydyne og en tynd elefanthue som er lavet af uld og bomuld+futskso
^^det er dagplejen der selv beder om anden beklædning når de kan mærke at det er ved at være tid
nov 2010
Når børnerne ikke er større så skal DP altså give dem mælk osv. så er jeg ret ligeglad med hvor lang tid de synes det tager.
sep 2010
dagpleje- vs. tøj...