{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Janni Victoria E
Janni Victoria E
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 213

dagpleje- vs. tøj... {{forumTopicSubject}}

Hej alle i underskønne kvinder. emnet har sikkert været oppe et par gange, men Angellina skal begynde i dagpleje fra 2/5 da jeg begynder på job igen der. til den tid vil hun lige være blevet 7 mdr. et par dage før. nu står manden og jeg så at skulle ud og købe tøj til dpèn men hva pokker skal hun ha med?
jeg ved hun skal ha 3 sæt tøj, futter til udenfor men hvad med jakke og termo tøj?
jeg har overvejet lidt en softshell fra mlo men bliver den for varm?
udover det skal hun jo selvfølgelig have risgrød med, bleer, nussekluden, sutter, skal hun have hue med også? er der andre ting jeg har glemt? evt en flaske mme, da hun plejer og få en flaske når hun vågner efter middagslur. hmm stress sgtress stress min lille pige er SLET ikke stor nok til at skulle være væk fra sin mor så længe... Synes moren ihvertfald smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dagpleje- vs. tøj...
  • #1   27. mar 2011 det ikke ret mange DP der vil give flaske.. hvilket som reglt går rigtig fint.. smiley
    en anden ting.. Har din DP ikke mad til ungerne ? forså skal du ikke have grød med, de skal stille mad til ungernes alder-
    Skal du selv have bleer med ? skal vi ikke
    Du skal tage en sut eller to, som ligger i tasken, en soveklud hvis det er det hun bruger. et til to sæt skifte tøj som passer til årstiden.
    Dvs, hva ville du give hende på ? jeg ville stadig bruge en lille bomulds hue, en softshell eller termo jakke..

• #3   27. mar 2011 Ok mange tak for svar. jeg har endnu ikke været til kontakt møde men gik bare udfra man selv skulle have bleer med. ang grød er det fordi hun er født 5 uger for tidligt og kun spiser risgrød, jeg har nemlig før hørt at spiser de ikke havregrød eller øllebrød skal man selv have det med. jamen hvis de ikke vil give flaske er det da lidt et problem når hun plejer og få det...

• #4   27. mar 2011 Mona- jeg tænker bare det blir for meget med en fleece dragt hun er en utrolig varm pige nemlig

• #6   27. mar 2011 Hejsa
    Jeg har en datter på knap 8 mdr. som skal starte i DP på fredag...

Jeg har spurt både dagplejemor og også herinde hvad jeg skal bruge.

Dette har jeg købt:
    Termofutter til udendørs
    Sutsko til indendørs
    En softschell jakke (jeg regner med at bruge den både nu og til sommer)
    En termo/fleece jakke
    (regndragt) spørg du dagplejemor om hun køre med dem når der regner.

Så selvfølgelig
    Bleer
    Grød og mme ( da du selv skal købe det, hvis barnet ikke spiser havergrød og brød endnu)

Håber det hjapl dig lidt

• #8   27. mar 2011 Glemte lige at jeg har købt 2 hjelme/kyser også til nu.

• #9   27. mar 2011 TUSIND tak Mona smiley puha så er jeg lidt mere lettet hun skal godt nok til Glyngøre men det er jo heldigvis stadig samme kommune smiley men er en softshell for varm her i forår/sommer?

• #10   27. mar 2011 mona- angellina har osse en sleepbee-der sover hun kun med elefanthue, body, bukser, sokker og en striktrøje med hætte- og det blir tit for varmt for hende. nej vi har fået en i Glyngøre- mest fordi når lars er i norge ja så tager det ca 10 min og hente hende når jeg har fri smiley eller hvis hun blir syg

• #11   27. mar 2011 Okay, jeg er bar ved at opstarte som DPer selv, og min overbo er det, har også selv havt unger i DP,,
    og i vores kommune skal du ikke have bleer med..
    i min gamle skulle man selv have med så der var to til hverdag, resten af bleerne sørgede de for.!
    Vi giver gerne risgrød hvis der er en grund for det.. Det tager jo ingen tid at lave..
    Flasker laver giver vi kun hvis det er en anvisning fra læge eller SP der sir at den skal de have- det tager for meget tid og giver en dårlig vane..! den skal forældrene selv give hjemme. vi har aldrig haft problemer med det.!! smiley
    Har nu kun været DPer i 2mrd inden jeg blev indlagt med knægten IGEN. men den yngste er 6½mrd da hun kom til mig. smiley
    Det jo meget forskelligt fra kommune til kommune, så ville vente med at købe noget før du havde snakkede med din dagplejer.

• #13   27. mar 2011 Altså jeg har jo købt en softschell fordi de netop skulle kunne ånde i den osv.

Det er meningen min datter skal have den på de kølige dage, om aften, tidlig morgen osv. Hvis de skal ud og køre og der er dårligt vejr synes jeg den er lækker. Den er jo både vind og vand tæt.
    Min DP synes det var en super fin jakke til hernu og sommer.

• #14   27. mar 2011 det lyder underligt hvis dp ikke giver flasker - til en på 7mdr ? hold da op - jeg kunne forstå hvis det var et barn på 2år og forældrene fik besked på at give den hjemme (: mystisk

magnus sover ude i en varm fleece jakke , med noget vindtæt foer , bukser, babydyne og en tynd elefanthue som er lavet af uld og bomuld+futskso
    ^^det er dagplejen der selv beder om anden beklædning når de kan mærke at det er ved at være tid smiley

• #15   27. mar 2011 Min dp giver det jeg beder om. hun sagde til mødet at jeg skulle medbringe det min datter var vant til, både mælk og det forskellige grød hun fik.

Når børnerne ikke er større så skal DP altså give dem mælk osv. så er jeg ret ligeglad med hvor lang tid de synes det tager.

• #17   27. mar 2011 Tusind tak allesammen for de mange svar. Vi har jo næsten det hele- men det er fordi vi har lidt i planerne at tage på en shoppe hygge tur hvor vi skal ha fundet en fin jakke til hende så hun har det. men alle jeres svar hjalp rigtig meget smiley

Kommentér på:
dagpleje- vs. tøj...

Annonce