{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Besøg af SP - motorik {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Har idag haft besøg af SP og hun belv lidt negativ over, at jeg var begyndt at give min datter grød, og at hjun havde fået det siden hun var 3 måneder,,,, men hvad skal man gøre når hun ikke ellers vil spise.
Når men det jeg egentlig vil spørge jer dejlige pige om er, at hun siger min datter er langt fremme i styrke og motorik, er det virkelig rigtig,, hun svar udviklingsmessigt til en på 6 måneder.
Ja hun kan sidde selv nu, og ja hun kan stå bare ved vi holder hende i hænderne, hun spiser grød på fuld basis og drikker af alm. kop, men når det så er sagt, kan hun ikke ligge på maven og holde hovdet oppe ret længe og hun kan da heller ikke trille fra mave til ryg,,,
hHvordan vurdere de det der med hvilken alder og udvikling de svar til???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besøg af SP - motorik
  • #2   23. mar 2011 syntes bare jeg oplever mange andre der kan det samme i hendes alder, men at hun faktisk var lidt bagfter nogle af dem på hendes alder

• #3   23. mar 2011 Det kan du da heldigvis gøre noget ved .. Du har haft fokus på at sidde selv, hvor du måske skulle have lagt hende på maven (:

De fleste SP'er anbefaler at ligge barnet på maven indtil det kan kravle .. Derefter skal barnet nok selv vippe om på numsen og lære at sidde selv ..
    Så jeg ville da træne nakke og ryg udelukkende og ikke lade hende sidde selv overhovedet ..
    Det er efter min mening det bedste for barnet (:

• #4   23. mar 2011 at sidde selv er jo to forskellige ting.. For sætter i hende op eller kommer hun selv op og sidde ? Jeg har i hvert fald fået fortalt at se smp ikke mp sidde op hvis de ikke selv kan sætte sig op.. Og at stå skulle heller ikke være sundt for dem, så tidligt.. !

For mig lyder det til at hun kunne trænge til at ligge på maven og lærer de basale ting som at holde hendes hovede når hun ligger der, det er jo på trods alt på denne måde de får styrke og begynder at kravle.. !

På den anden side så skal man ikke altid lytte til sin SP. Her fik han også grød fra han var 3 mdr, da han var sulten hele tiden...

Du må ikke tage dette som noget negativt, vi ser jo alle sammen tingene på hver vores måde..

• #5   23. mar 2011 heidi:
    vi har forsøgt at have hende til at ligge på maven lige siden hun blev født, men da hun har døjet meget med ondt i maven har det ikke været rart for hende og der er derfor først, nu hvor hun får grød hun er begyndt at kan ligge på maven uden at der gør ondt på hende. Hun ligger på maven hver dag nu og har øvet med hende i de sidste 3 uger, men er bare som om hun slet ikke vil,, hun skriger op,, dog ikke på samme måde, som da hun havde ondt hele tiden.
    det med hun sidder selv, det er fordi, hun er så stårk, at hun selv hejser sig op, og hun ligge med sele i barnevognen, da hun hiver sig selv op når hun vågner

• #6   23. mar 2011 Der er ikke noget at sige til hun bliver utilfreds når hun bliver lagt på maven .. Hun vil da meget helle sidde, hvor hun kan se det hele ..

Men det er nødvendigt! Hun skal have trænet sine nakkemuskler (:
    Så det er muligvis en sur tjans, men sørg for at gøre det til en positiv oplevelse (:

• #7   23. mar 2011 Syntes da det er super flot hun kan sidde selv, men lyder lidt mærkeligt at hun kan sidde selv, men ikke holde hovedet ret lang tid når hun ligger på maven, for det er netop sådan de bliver stærke i ryg og nakke musklerne som så gør at de kan holde hovdet ordenligt når de engang skal sidde..
    Tror du ikke bare det er fordi han ikke gider ligge der på maven, det er jo hårdt, men det er jo en nødvendighed for han hun også skal styrke de små muskler.. smiley Min pige på 6 måneder triller derud af begge veje, oppe på 4 nogen gange ser sjovt ud da hun ikke ved hvad hun skal når hun først står der.. smiley men hun er også altid blevet lagt på maven når hun har sku ligge lidt selv og sådan. Hun kan dog ikke sidde helt selv endnu det kniber noget med balancen.. hehe..
    har du prøvet at lave sådan nogle rulle øvelser med hende, så kan de selv lige pludselig..:) held og lykke med det hele.

Kommentér på:
Besøg af SP - motorik

Annonce