{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.147 visninger | Oprettet:

Babystol til lange ture? {{forumTopicSubject}}

Ja, findes der det?

Jeg kan se herinde at man fraråder at det lille barn sidder for længe i en autostol. Men er der nogle som er beregnet til langture?

jeg har allerede købt en autostol, som jeg fik til en goe penge, meeeen, vi skal på tur til Holland i september, når Lillemanden er ca. 2 mdr.
Og det er en tur på omkring 10 timer. og vi kan altså ikke holde ind hver time!..

Så jeg tænker at jeg måske skal finde en stol der kan lejes til formålet, eller investere i en anden. Men findes der en som bedre rådes til de lange køreture?..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Babystol til lange ture?
  • #3   28. feb 2011 Så vil jeg klart anbefale sådan en
    http://www.tojbamsen.dk/group.asp?group=1259

Mener helt sikkert at man kan leje den i de fleste babyudstyrsbutikker men har ikke personlig erfaring med den

• #4   28. feb 2011 Så skal vi holde 5 timers pause?..
    Der må da være noget beregnet til køreture med børn..

Er det mon FDM eller Babysam jeg skal forhøre mig hos for at få noget mere info?..

• #5   28. feb 2011 Mor til Nicoline,
    uuuh tak!.. Den må kunne lejes et sted ja!..

Så kan Lillemanden være forsvarligt med på turen smiley

Mange tak for links!

• #6   28. feb 2011 Hvis jeg skal være ærlig tror jeg ikke der er nogen der har en autostol som kan råde jer til at bruge den i 10 timer til en på 2 mdr.
    Eller rettere sagt så håber jeg ikke at der er nogen der siger at det er okay at kører så lang tid med så lille en baby. Sorry...

• #8   28. feb 2011 Det er jo ikke fordi vi slet ikke vil holde pause, men at holde så meget pause hele tiden, det er voldsomt i forhold til køreturen.. Så kommer vi jo aldrig frem..

• #9   28. feb 2011 Vil påforhånd gerne undskylde for mit sure opstød...
    men synes virkelig som mor er det da dybt Uansvarligt at planlægge så lang en tur med en lille en på 2 mdr... jeg ville personligt vente til barnet kan sidde længere. Synes det er synd at en lille mus på 2 mdr skal enten ligge ELLER sidde så længe specielt når du ikke mener i kommer nogle vejne med så mange pauser... Bare et forslag.... BLIV HJEMME!!!!

• #10   28. feb 2011 Må give Janni Victoria E ret... Ville heller ALDRIG tage på sådan en tur med så lille en baby.

Du skal huske på at babys ryg slet ikke er stiv og fast som senere i livet.
    Lige meget om baby sidder eller ligger vil den stadig få de bump og rystelser der er i bilen når man kører.
    Egentlig anbefaler man jo slet ikke at barnet sidder "kunstigt" dvs. før barnet selv kan sidde

• #11   28. feb 2011 Enig med Janni Victoria, hvis forslag virker som det mest fornuftige. ¨
    Ellers kunne det måske være en mulighed at flyve derned??

/Carina

• #12   28. feb 2011 Janni,
    men hvordan hjælper det mig? Jeg spørger hvad der findes af andre former for autostole og muligheder?

Google fortæller mig at Sikkertrafik.dk råder til en pause hver anden time ca.
    Og flere kvinder skriver at de til ture på omkring 4 timer, er blevet rådet af SP til bare at køre, og kun stoppe hvis barnet vågner.

men du må vel forholde dig til mit spørgsmål, og komme med ideer og alternativer?
    Kan se at der også findes noget der hedder en boxette, har du måske erfaring med den?

• #13   28. feb 2011 http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=TRANSPORT%20OG%20FERIE&id=6972

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boern%20i%20bilen/Fastspaending%20af%20baby

Skal selvfølgelig vende det med min kommende SP, men kan se at det umiddelbart godt vil kunne lade sig gøre..

• #14   28. feb 2011 FruStolpe.
    vi kan desværre ikke flyve, da vi har tre hunde med også.. Det blivet alt alt for bøvlet for os.

• #15   28. feb 2011 Jeg kan bare ærlig talt ikke se nogen grund til at en baby på 2 mdr skal ligge/sidde i en bil på så lang en tur- og i skal jo ligesom også hjem- selvom det måske er en mini ferie er det godt nokmange timer at tilbringe i en bil... som tidligere skrevet synes jeg det er uansvarligt og det burde værre en tur der kunne undværes, eller dem i skal besøge evt kunne komme til dk. På det punkt synes jeg simpelthen man kun SKAL tænke på babyèn og dens ryg. jeg har ingen erfaring med boxette- men har med liftnet. og synes det er en god ting når barnet ikke er så gammelt- bare ikke på sådanne ture.

• #16   28. feb 2011 Janni,
    men det der kan jeg jo ikke bruge?
    Du ignorerer fuldstændig mit spørgsmål, selvom jeg endda spørger direkte til dig?

det er fuldstændig ubrugeligt, det du der skriver.

Har du læst mine links?

Nu er det en stor udstilling jeg skal til, og det er ikke ligefrem noget jeg bare kan få rykket til DK.

• #17   28. feb 2011 Lene,
    tak..

Jeg overvejer den rigtig meget, og tænkte egentlig leje først, men jeg ved at jeg også vil køre i sommerhus af og til, hvilket normalt tager mig omkring 4 timer i ren kørsel, men så er der også pauser, så det er nok en bedre investering at købe sådan en.. Så må jeg jo sælge den når han vokser ud af den..

Tænker at det bedst kan betale sig, når jeg regner med at tage nogle køreture med ham..

• #18   28. feb 2011 Lene,
    uanset hvad er lejen sikker rigtig dyr!.. Så hvis jeg vil bruge den 3 gange, kan det vel bedst betale sig at købe den.. Må jeg undersøge, men kan lige så godt købe den så.. så HAR jeg den, og står ikke og er måske usikker..

Så kan jeg jo sælge den bagefter, og få en lille smule af pengene igen..

Har godt nok købt en "alm" autostol, men min mor får to børnebørn inden for få måneders mellemrum, så den vil hun nok gerne have..

• #19   28. feb 2011 De må godt sidde i en autostol i to timer... Og det er max, så skal man holde pause...

• #20   1. mar 2011 Syntes du skal snakke med de forskellige butikke som forhandler babyudstyr. Men jeg tænker bare 2 mdr og ikke så mange pauser... Hmm skal du ikke amme osv??? Er helt overbevist om at der automatisk vil komme langt flere pauser end du planlægger....og en noget utilfreds baby!

• #22   1. mar 2011 Jeg tror at hun har forstået budskabet....

• #23   1. mar 2011 Er enig med Torben smiley

Men jeg tænker - hvorfor får du ikke passet den lille den weekend? Hun/han får jo ikke rigtig noget ud af at være til udstilling den weekend? smiley

Knus fra Isaa

• #24   1. mar 2011 Godt det ikke er mig der skal køre til Holland med 3 hunde og et barn på 2 mdr.!!!
    Jeg kan lige forestille mig at hundene bliver køresyge, babyen skriger, der er 30 gr. og kø i Tyskland!!!!
    Ja, jeg ville nok skippe den udstilling (jeg udstiller selv og ved godt hvor meget sådan noget betyder for én), sende hundene afsted med anden handler eller få babyen passet!
    Der kommer nok en anden spændende udstiling på et senere tidspunkt!

• #25   1. mar 2011 Jeg synes godt nok også det er uforsvarligt.
    Er der ikke en far, der kan blive hjemme med ham imens du er til udstilling?

• #27   1. mar 2011 Det er da os ulovligt med lift net , er det ikke ?

• #29   1. mar 2011 bum bum. hvad er mest vigtig udstilling eller baby??????

nu har jeg selv udstillet kat og tænker du måske også udstiller hund eller kat, hvis den udstilling er så vigtig så lad en anden udstille det du nu skal ha udstillet, det er brugt blandt udstillere at man hjælper hinanden og du får ikke en dyt fis ud af at være på udstilling med en baby, du aner ikke om du får et kolik barn eller et barn der bare ikke vil sove, og ved at udstillere synes det er drøn ireterrende at der er nogen som har en skrigeballon med.

• #31   1. mar 2011 Torben,
    har du læst de to links jeg har sat ind, længere oppe? Blandt andet det meget konkrete, med en køretur på 12 timer og et spædbarn?
    http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=TRANSPORT%20OG%20FERIE&id=6972

Overvej at læs det.

"så skal det samtidig åndes i hovedet af 3 tørstige hunde"
    ^^ er du sød ikke at digte ting? Du har jo vitterligt ingen ide om hvordan og hvorledes vi skal placeres i bilen, hvor stor denne er, om hundene overhovedet ER inde i bilen, og om hunde vil være et problem for barnet.
    Så at du laver sådan en sætning, er da fuldstændig uden for kontekst, og hamrende ligegyldigt!
    Men jeg er måske også børnemishandler og uansvarlig, fordi mit barn vil vokse op med dyr? Er det også forkert? Er du sød at diktere hvordan jeg bør være som forælder?

"Det er i øvrigt strafbart, at tilsidesætte sit barns behov"
    ^^ Så synes jeg ærligt talt du skal tage en kopi af denne tråd, og kontakte socialforsorgen. Jeg vil i øvrigt meget gerne høre deres svar? Kunne da være spændene, og måske endda berigende til debatten?

Heidi,
    "Ikke så mange pauser" er jo et vidt begreb. Jeg synes det virker fuldstændig unødvendigt at planlægge 5 timers pauser, men vi vil da tage de pauser der må forekomme. Når Lillemanden vågner, holder vi en pause. Der er ingen af os der regner med at vi blot kan fræse igennem, uden pauser og spise i bilen. Alle de implicerede er klar over at ham den lille kommer i første række. Og mine venner som er med, har samme prioriteringer.

Lykke og William,
    "Synes det er for langt ude det der..
    Hvad er vigtigst? En udstilling eller dit barns ve og vel? Et så lille barn kan ikke tåle at sidde/ligge i en autostol så mange timer"

Hvor længe kan et barn så tåle at ligge ned? Når dit barn sover, hvor ofte vækker du så barnet og løfter det op, når det nu ikke kan tåle at ligge ned?.. den er jeg ikek helt klar på?

selvfølgelig er mit barn vigtigst, men jeg ser intet til hinder for at kombinere de ting.

At jeg logger på til en tråd hvor man nærmest mener at jeg er en kriminel, uansvarlig, ligegyldig mor, som er hamrende ligeglad med min unge, synes jeg er en anelse ekstremt.

Burer I andre jer bare inde med jeres unger, og forsøger at undgå verden? Sådan ønsker jeg hverken at mit, eller min søns liv skal være!

• #32   1. mar 2011 Maja,
    har du læst hvad jeg har skrevet? Eller sidder du bare og digter lidt stille for dig selv?..

Jeg skriver at selvfølgelig prioriterer jeg mit barn, men så længe det kan kombineres med andre interesser på en forsvarlig og ikke-skadelig måde, ser jeg intet galt i det.

• #33   1. mar 2011 Nej, jeg burer mig ikke inde fra omverden. Min datter har været med på hundeudtilling fra hun var 1 mdr. gammel.... Hun skal være en del af min hobby og det synes jeg er vigtigt!

Ja, faktisk trodsede jeg også alle fornuftge meninger og fløj til England, da jeg var gravid i 6. måned og med begyndende bækkenløsning for at udstille min hund på Crufts! Tårerne trillede ned af kinderne på vej hjem i flyet pga så mange smerter, men det var kun mig det gik ud over... Og efter et par dage på langs så var jeg klar igen!

Men der er altså forskel på at have en baby i maven eller en baby i armene! Og forskel på at køre rundt i DK eller køre til Holland smiley

Forestil dig at der er hedebølge, du sidder i kø på motorvejen og din søn vågner for nu er det altså madtid!!! Jeg tror altså du kommer til at fortryde!

• #34   1. mar 2011 jeg er ked af det men jo jeg synes det er dybt go´nat og uansvarligt og tage en så lille ny med på sådan en tur, sorry men så er den udstilling vidst heller ikke mere vigtig at en anden ikke kan tage dine hunde med. men samtidigt er jeg også af den tro at når du først har født så vil du bedre kunne forstå hvad vi siger, og med de links du kommer med så kan jeg kun sige at søger du længe nok skal du nok finde svar som giver dig medhold men der med er det stadig ikke sundt for et barn i den alder og sidde i en stol så længe :o(

• #35   1. mar 2011 Mone-mor,
    "Forestil dig at der er hedebølge, du sidder i kø på motorvejen og din søn vågner for nu er det altså madtid!!! Jeg tror altså du kommer til at fortryde!"
    - holder vi i kø på motorvejen og han bliver sulten - så bliver han da ammet.
    Og vi har aircon, så tror næppe vi kommer til at omkomme af hverken hede eller kulde.

Sabrina,
    "og med de links du kommer med så kan jeg kun sige at søger du længe nok skal du nok finde svar som giver dig medhold"
    - ingen tvivl om det. Men nu tog det kun 20 minutter, og jeg kan sikkert finde endnu flere sider der siger det snildt kan lade sig gøre.

Og er du ikke sød at LÆSE før du svarer? Der er tale om en autostol hvor han ligger ned, og altså IKKE skal sidde. Det er tydeliggjort flere gange.

• #36   1. mar 2011 Det er ikke atypisk for en 2 mdr gammel baby at blive ammet en gang i timen.
    Er der en der kommer til at sidde ved siden af ham undervejs på de 10 timer eller skal han bare ligge og kigge? smiley

• #37   1. mar 2011 ja den rømer autostol hvor de ligger helt ned er smart og kan da helt sikkert bruges på lange ture og er helt med på at det er det du ville have svar på ( har læst alle indlæg).. og du er med på at der skal pauser til osv, men
    jeg sad bare og tænkte på nogle af de forslag der er kommet med fx at du flyver og manden køre til holland, at få passet bette fis eller få en anden til at udstille dine hunde, var det ikke nogle muligheder der skal overvejes, eller vil du bare afsted i bil med barn og det hele?

altså hvis du opfatter det her som et surt opstød så er det altså ikke meningen, det må du endelig ikke misforstå.

• #38   1. mar 2011 sikke noget da.....

er ikke tilhænger af så lange ture med så lille et barn, og slet ikke når det er noget som ikke er nødvendigt.

men derudover synes jeg også den "stol" fra rømer er bedste bud på at baby klarer sig godt igennem så lang en tur, og så stadig med så mange pauser som overhovedet muligt, så den ville jeg vælge hvis jeg skulle på en eller flere meget lange ture når baby ikke er ældre.

om det er rigtigt eller forkert kan man jo diskutere i en uendelighed, og jeg tror ikke det hjælper at dømme dig for dit valg, måske når du at ændre mening, og måske kommer i afsted og har en god tur, folks meninger kan jo være ligegyldige hvis du ved baby har det godt og ikke har det skidt med det, jeg vil ikke sige "go for it" men blot sige, det er dit valg og synes i det mindste det er godt at du tænker på at en almindelig stol ikke er god nok i sådan et tilfælde..

men bare et råd, kør i god tid så der er mulighed for stop, man ved aldrig hvor mange stop baby forlanger om i vil eller ej..

• #39   1. mar 2011 Isaa,
    ork ja, vi sidder da sammen med ham. Of course.

Fie,
    nej, vi kører sammen, at flyve er slet ikke aktuelt.
    Han skal ikke passes, det kan slet ikke komme på tale så længe han er så lille, og slet ikke en hel lang weekend.
    Der er slet ikke nogen far inde i den her tur, han er hjemme hos sig selv og sine..

• #40   1. mar 2011 Spørg din læge eller sundhedsplejerske til råds.
    Hvordan kan du forvente at få en brugeligt svar når du går stik imod alle anbefalinger??

• #41   1. mar 2011 Så det er KUN dig og baby og 3 hunde? OMG!

• #42   1. mar 2011 okay, det var også bare for at høre, men ellers er jeg fuldstændig enig med ditte, det er nok det bedste at køre med sådan en stol hvis man vil på så lang en tur, selvom jeg ikke selv ville tage den lange tur, men det er jo dit valg smiley

• #43   1. mar 2011 Ditte - Det er ret svært ikke at dømme når man virkelig bliver frustreret over indlægget! Jeg kan slet ikke gribe det an! Jeg forstår ikke hvorfor man træffer sådan et valg, og ikke kan se logikken i at det IKKE er spor smart og det er TOTAL unødvendigt at tage afsted! Babyen kommer vel før hundene.. ELLER?

^Ikke negativt rettet mod dig. Bare en konklusion smiley

• #44   1. mar 2011 Isaa:
    bare roligt tager det ikke personligt, om man dømmer eller ej er jo op til en selv, som jeg skriver er jeg heller ikke enig i at prioriteringen er rigtig, jeg ville blive hjemme hvis det var mig, men det er det ikke og derfor må vi jo et eller andet sted sige at det er hendes valg og at det i det mindste er godt hun tænker på en ordentlig stol..

tro mig jeg bliver da også frustreret over det og tænker mit, men for mig hjælper det bare ikke at skrive en masse knap så pænt, og prøver derfor at finde de lyse sider af det istedet.
    så må i andre jo selv om hvad i gør, kan bestemt heller ikke se at hundende skulle kunne komme før baby´s sikkerhed og helbred, men igen ligegyldigt hvad vi siger så er det jo i sidste ende hende der må tage valget..
    jeg forstår nu heller ikke når farmand ikke skal med, hvorfor baby så ikke kan være hos ham den weekend.

• #45   1. mar 2011 Isaa,
    nej?

Maja,
    hvad mener du da der vil ske af ting? Bekymringen her går på, at finde en måde hvorved barnet kan være sikkert og forsvarligt, og ligge godt under køreturen. Hvad er det af masse ting, du ellers mener der kan ske?

• #46   1. mar 2011 Ditte - Ja det undrer jeg mig også over smiley

• #47   1. mar 2011 ACS - Han kan få tynd mave midt i det hele? Vil ammes hele tiden, vil ikke sove, gylper helt vildt, og ligger der på ryggen.. Der er mange faktorer der spiller ind?

• #49   1. mar 2011 Ditte,
    barnet kan ikke være hos faderen, fordi han slet ikke skal passe barnet så længe så tidligt i forløbet.. I starten skal han max have ham et par timer af gangen. En hel lang weekend er da fuldstændig udelukket.

Og det vil slet ikke være aktuelt for mig, at få mit barn passet i flere dage, når han er så lille.

• #50   1. mar 2011 Maja,
    ifølge Tænk og FDM er det en af de bedste autostole der er?
    Den har i FDM's test fået 4-5 stjerner i alle katagorierne? Så for mig virker den da til at være rimelig sikker?

• #51   1. mar 2011 Nu har jeg jo ikke den store erfaring i autostole, men når jeg læser her, ser det ud til at den er ganske sikker?
    Er FDM ikke en instans, som man kan have tillid til?

http://netbutik.fdm.dk/romer-baby-safe-sleeper.html

• #52   1. mar 2011 Hva dælen er forskellen på om han er hos din familie og får sin FULDE OG BERETTIGEDE opmærksomhed den weekend, i forhold til at han kun får en lille del af den aktivering han har brug for i 20-25-30 timer i en BIL!?

Er også harm over at man kan være så ligeglad! Det er fandme synd at du ik ka se at barnet OVERHOVEDET ik har godt af det! Tværtimod så ville han nok ha det bedre med at være hjemme! I trygge rammer!

Over and out!

• #53   1. mar 2011 Isaa,
    20-25-30 timer i en bil? Hvor i alverden får du det fra?

Og hvorfor skulle han ikke få en opmærksomhed han har behov for? Mener du seriøst at 4 voksne, ikke kan dække et barns behov? Hvor mange skal man så være?

• #54   1. mar 2011 Mone-mor er helt enig! Specielt de sidste linjer!!!
    Ville ikke byde det til en baby på 2 mdr- det er sku mangle på respekt for ens barns ve og vel!

• #55   1. mar 2011 Maja,
    jeg har da heller ikke bedt dig undskylde for noget som helst. Men vælger at ignorere dine barnlige vredesudbrud.. Jeg tror næppe der kommer noget godt ud af det, hvis jeg vælger at bevæge mig derned af.

• #56   1. mar 2011 ACS - 10 timer derned og 10 timer hjem igen? +/- køer!
    En baby bliver ikke stimuleret ved at der sidder 4 mennesker bukket ned over autostoler og siger lyder og rasler med ting. Den skal op og ligge på et legetæppe og vendes rundt, lave små flyveture, hoppe på skødet og ha stimuleret den ben, arme, ryg, nakke osv osv, og det kan IKKE lade sig gøre i en bil, medmindre den kommer ud af autostolen!

Siger det virkelig ikke sig selv?

• #57   1. mar 2011 åååååhhhhh

nej nej nej.

• #58   1. mar 2011 Hva så Ditte? smiley

• #59   1. mar 2011 Isaa,
    "En baby bliver ikke stimuleret ved at der sidder 4 mennesker bukket ned over autostoler og siger lyder og rasler med ting"

Det er jeg godt klar over. Har jeg givet udtryk for andet?

• #60   1. mar 2011 Maja,
    valgte du muligvis at tage en pause herindefra, grundet det sprogbrug og den formulering, folk vælger at ty til, når de ikke er enige? smiley For så forstår jeg det ganske udmærket.

• #61   1. mar 2011 ACS - Styr dig smiley Hvis du godt er klar over det ikke er den form for stimulation dit barn har brug for, hvorfor byder du den så det??

• #62   1. mar 2011 Isaa,
    Styr mig? Prøv at læse din egen formulering..

Hvor har jeg skrevet at det er hvad jeg har at tilbyde?

• #63   1. mar 2011 nu skriver du at der ikke er en far ind over men hvem skal så passe barnet mens du udstiller, hvad nu hvis barnet vil spsise har ondt i maven mens du udstiller og vil træstes af sin mor?????

vil gerne vide hvorfor det ikke er muligt for dig og lade en anden udstille dine hunde??????
    Da vi havde vores katte i avl og udstillede dem tilbød folk og udstille dem for mig i udlandet det kan simpelthen ikke passe du ikke kan få nogen til at gøre det samme for dig.

• #64   1. mar 2011 Sabrina: Det er nu nok snarere et spørgmål om vilje .. Ts har besluttet sig for at gøre det, og det kan vi fleste vidst blive enige om er uansvarligt .. Dog tror jeg hun er fuldstændig hamrende ligeglad, desværre smiley

• #65   1. mar 2011 Er faktisk rigtig meget enig med Maja i at det jo ikke bare er et spørgsmål om hvilken sut der er bedst eller hvilken tremmeseng vi kan anbefale.
    Jeg mener også klart at det nærmer sig mishandling af barnet.
    Ts skriver at barnet under ingen omstændigheder skal passes en hel weekend når den er så lille og det er jeg faktisk enig i men helt ærlig så er det jo et valg mellem pest eller kolera og jeg tror da nok at barnet gå, bedre af at blive passet...

Men som Ditte og andre skrive så har Ts jo truffet sit valg. Jeg sidder bare og håber på at hun snakker med sin sp om det og så kan banke lidt fornuft ind i hovedet på hende. Man kan jo bare håbe at Ts bliver klogere når den lille øjesten kommer til verden og kan se hvor stor skade hun kan lave på baby. Det håber jeg da ikke der er nogen mødre der kan byde deres børn...

• #66   1. mar 2011 Hold da kæft hvor er folk dumme at høre på!!

Det er fandme langt fra mishandling at køre langt med sit barn, så længe man holder de pauser der er nødvendige !

Og hvorfor har i så travlt med at komme med indput der er negative ?
    Svar dog på spørgsmålet istedet!

Brækker mig virkelig over hvor hvor meget i lige pludselig har at sige omkring en køretur på sølle 10timer !

Tag jer sammen !!!!!!

• #67   1. mar 2011 Tanja mor til skønne...

Jeg er dig så evig enig, Det er så forkastelig hvordan voksne piger herinde kaster sig over og skriver så grimt, nedladende og modbydelig til TS. Føj hvor får jeg dårlig smag i munden af at læse det.

• #68   1. mar 2011 Sabrina,
    min hund skal ikke i ringen - hun er gæstehund.
    Som nævnt før, er vi 4 voksne mennesker. Så skulle Lillemanden blive utilfreds og tvær, uden at jeg står lige ved siden af (hvis jeg f.eks tillader mig at gå på toilettet?) er der skam folk.

Jeg kan faktisk slet ikke se hvorfor en far absolut skal blandes ind i det?..

Jeg ville sådan set også ønske at jeg havde en SP lige pt jeg kunne spørge til råds, for ud fra alt det materiale jeg kan finde på nettet, tror jeg faktisk at jeg vil få at vide jeg bare skal tage turen.

• #69   1. mar 2011 (link fjernet)

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 155
    #70   1. mar 2011 HOLD da op en tråd!

Jeg synes du skal investere i den "stol" hvor han kan ligge ned og måske også have autostolen med, så han kan sidde op noget af turen. Det giver lidt varierende stillinger smiley

Så længe der bliver holdt pauser og han får mad osv når han har behov for det, så kan jeg virkelig ikke se at det er et problem! Det handler rigtig meget om indstilling fra moren og dem der er med! Og hvad så om turen ender med at tage 15 timer? Så længe knægten er glad og tilfreds.

Have en rigtig rigtig god tur smiley

• #71   1. mar 2011 Tina,
    tak smiley

Ja, jeg har også overvejet at tage den alm. autostol med. Så han i vågne perioder kan være i en lidt anderledes stilling og dermed får varieret lidt..
    Jeg tror bestemt ikke det tager mere end 10 timer. De ti timer er inkl. forsinkelse og weekendtrafik, for ifølge google tager turen kun lidt over 8 timer. Men vil hellere påregne med noget ekstra tid (også så vi ikke stresser for at nå frem)

Og altså, såvidt jeg kan læse mig til, skulle det ikke være skadeligt, så længe sådan en tur foregår på barnets præmisser..
    (link fjernet)

Og så påtænker jeg lidt en tur til kiroprakteren, både før og efter turen, så han kan rettes ud, HVIS der skulle være noget der sad lidt på tværs..

• #72   1. mar 2011 Angående at få råd fra sp så syntes jeg du skal ringe til en sp i den kommune du bor og spørge hende...
    Jeg er sikker på at du godt kan få et svar selvom du ikke har født endnu.

• #73   1. mar 2011 Altså, du skal ikke tolke det her negativt - blot en information.
    Om barnet er liggende eller siddende i bilen, vil den ikke kunne bevæge sig på samme måde, som hvis du har den på skødet eller den ligger på et legetæppe, samtidig med vil ryggen skulle tage i mod bump og sådan på vejen - havde det været mig, havde jeg valgt at blive hjemme, og så vente til der kom en udstilling i Danmark.

• #74   1. mar 2011 TS:

Hvorfor kan andre ikke tage dine hunde med på udstilling for dig?

Hvis din hund kun er gæstehund, hvorfor så overhovedet have alt det besvær?

Som tidligere sagt, bebs kan ikke vende og dreje sig i den stol du linker til og jeg kan godt forstå det ikke er skide sjovt at folk rger op i det røde felt og skriver grimt til dig, MEN det jo ikke for at genere dig, det er for dit barns bedste...

• #75   1. mar 2011 Torben,
    jeg må indrømme at jeg finder det direkte ironisk og til grin at du kalder mig umoden. Har du overhovedet læst hvordan du formulerer dig selv?
    For det synes jeg ærligt talt du burde gøre.

Mor til Nicoline,
    jeg var til JM i dag, og hun vil forsøge at kontakte SP i min kommune igen. Jeg skal nemlig i dialog med en, med henblik på en hjemmekonsultation inden fødslen. Og hvis jeg nu fik navnet på hende, kan jeg jo helt sikkert sagtens kontakte hende inden jeg nedkommer.

Line,
    fordi jeg gerne vil med..

Og for at være helt ærlig, har jeg indtil videre kun læst folks personlige meninger. Og som modsætning til dem har jeg fundet rigtig mange konkrete eksempler på nettet, udtalt af forskellige SP og rådgivere, som mener det snildt kan lade sig gøre.
    Og en fremmed persons egen vurdering, vejer altså slet ikke lige så tungt som en faguddannet person, med en reel ret til sin mening..

Det er lidt det samme som når folk herinde kommer med vilde, men velmenende råd, om ting de reelt intet ved noget om, men blot antager...
    Det er alt sammen velment, men ja, man skal af og til hoppe og og falde ned på det igen.

• #76   1. mar 2011 Er nød til at spørge dig:
    Hvis din sp siger at det er en super dårlig idé og kommer med samme argumenter som mange af os herinde.
    Vil det så få dig til at overveje at droppe turen for din lille baby?
    Ellers: Hvad skal der til for at du blot ville overveje at droppe turen???

• #77   1. mar 2011 Mor til Nicoline,
    jeg vil helt sikkert lytte til SP, hvis hun virker til at have styr på det hun snakker om.

• #78   1. mar 2011 Det er jeg glad for at hører.
    Håber du får en super kompetent sundhedsplejerske

• #79   1. mar 2011 Hold da op hvor er folk biske og så er der ikke mange der kan holde sig til emnet.....! Folk kan da væren ligeglade med hvad valg hun træffer på hendes barns vejne... Hun spørg til en autostol, ikke folks biske meninger om hvor vidt hun gør det rigtige eller forkerte.... Der er sku da folk der er mere uansvarlige her inde end TS...

• #80   1. mar 2011 Ja sys jeg os... Man skal bare pilles ned og er det ikke noget folk går ind for så er man en uansvarlig eller dårlig forældre... "Voksne" homon forstyrret mennesker...

• #81   1. mar 2011 TS: Okay, tak for svar.

nu har jeg lige googlet lidt og som du selv siger, står der faktisk bare at man hver anden time skal holde pause... hvis barnet sovet, kan man rykke lidt rundt på det ligesom hvis man selv ville skifte stilling.

Maks 30-45 min om dagen og i sjældne tilfælde er to timer okay. Nu kom jeg med et ret surt opstød i en brokketråd over at du havde sat en på filter, men må nok trække mine ord i mig igen. Af hvad jeg har kunnet finde, virker det ikke som om det kan skade barnet.

Bortset fra det, så held og lykke med et spædbarn så lang tid i en bil smiley Men med 4 "barnepiger" så går det nok det hele.

• #82   1. mar 2011 Line,
    mange tak.. Bliver også et spørgsmål om tålmodighed for os alle sammen, hvordan turen vil gå. Både tålmodigheden hos Lillemanden, men også hos os voksne..
    Men som udgangspunkt er vi enige om at det skal foregå på hans præmisser. Det samme gør sig gældende på hotellet og på udstillingen.

Forstå mig ret, ender det med at SP fraråder det, vil jeg selvfølgelig lytte til hende. Men ud fra hvad jeg har kunne finde af materialer, tror jeg ikke det vil blive tilfældet.

Og den pågældende tråd, der var hun meget sur, så der havde hun vist et behov for at øffe lidt.. Det vil jeg ikke blande mig i, for så optrapper det bare en konflikt, som ingen af os får noget ud af overhovedet..

• #83   1. mar 2011 ACS: Det lyder godt, hun må trods alt vide noget mere rent videnskabligt end os herinde.

Men må ærligt indrømme at jeg også først skrev at det var uansvarligt og blev sur for hvad kan være så vigtigt? Men når det ikke er til at finde nogen steder hvor det frarådes, andet end ved personlige holdninger, så bliver jeg nød til at trække mine ord i mig igen.

men nu skal baby jo også lige fødes først smiley det ikke sikkert man har overskuddet til liiige at smutte til Holland smiley

• #84   1. mar 2011 Line,
    ja, han skal ud først, det har du ret i.

Der kan jo også ske alt muligt uforudsigeligt. Der kan forekomme komplikationer, for tidlig fødsel, sygdom og alt muligt andet.. Al det må tiden jo vise..

• #85   1. mar 2011 Ja men det krydser vi lige fingre for der ikke gør smiley

• #86   2. mar 2011 Der blev skrevet længere oppe at det ikke er usandsynligt at et barn der er så lille skal ammes hver time, og det er også rigtig nok.

Så tænkte på, hvordan får du det ammet på motorvejen?

bare lige nysgerrig..

• #87   2. mar 2011 Jeg ammer da ikke hver time og min dreng er 6 uger og ts skriver ca to mdr....

• #88   2. mar 2011 Kan i ikke komme med nogle links der understøtter jeres påstande?

For jeg har ledt og har ikke kunnet finde noget om at det skader barnet

• #89   2. mar 2011 http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=TRANSPORT%20OG%20FERIE&id=10242

"På en længere tur kan barnet dog godt sidde ca. 2 timer ad gangen i babystolen, uden at der sker noget ved det" 2 Timer.
    Da turen til Hollan tager min. 10 timer er det jo bestemt ikke optimalt for baby,

• #90   2. mar 2011 http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/boernbil.htm

"Vær opmærksom på, at en nyfødt baby ikke kan tåle at sidde mere end 30-45 minutter om dagen i en babystol de første par måneder. Rygmusklerne er ikke udviklede nok til det. Babyen tager dog ikke skade af enkelte længere ture på omkring to timer ad gangen, men sørg for at holde pauser, hvor barnet kan komme op af stolen og hvile ryggen."

Her anbefaler de max. 2 timer med indlagte pauser.

• #91   2. mar 2011 Heidi: Fra dit første link:

"Måske har du hørt, at det kan være skadeligt for et nyfødt barns ryg at bruge en babystol. Men det passer ikke! Hvis stolen bruges med almindelig sund fornuft, er der ingen risiko for rygproblemer. "

Igen, hvis det ikke er en tur der skal ske hverdag, så kan jeg altså ikke se noget sikkerhedsmæssigt eller helbredsmæssigt problem overhovedet.

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boern%20i%20bilen/Laes_brochuren_boern_i_bilen

her står der at alt med måde og det er med måde når det er en enkelt tur... IMO

• #92   2. mar 2011 Det hjælper jo ikke kun at læse noget af linket Line (:
    Alt med måde .. Nedenunder står der jo det er max to timer ..
    Læs linket HELT så vil du forstå (:

• #93   2. mar 2011 To timer og så skal der holdes pause og så kan man køre igen....

• #94   2. mar 2011 Der står ikk noget om man sagtens kan køre igen efter de to timer ..

• #95   2. mar 2011 Nej men der står heller ikke at man ikke kan...!

• #96   2. mar 2011 Acs : du skal være obs på at den fylder en del på bagsædet, så 4 mand/kvinde får ikke meget plads at sidde på. Prøv evt at dig og din mand sætter sig sig ved siden af og blive enig om I ville kunne holde ud at sidde der i så mange timer. Min venninde har sådan en i hendes Mercedes og jeg syntes den syner til at fylde en del og jeg ved jo ikke hvilken bil du har smiley

Jeg vil sige hold en del pauser, også for jeres egen skyld, det er altid godt at komme ud af bilen og få noget luft + hundene er jo også ALTID frisk på en kvik gåtur.
    Heller en pause for meget end en for lidt, bette har godt af lige at komme op og skifte stilling.

• #97   3. mar 2011 Som Torben skriver står det direkte smiley

• #98   3. mar 2011 Torben - Du er jo så klog så du kunne undvære dit hoved... Lad vær med at ned gøre folk her inde på den måde... Hvem er det der ikke er moden !? Med det L*** du lukker ud til TS.... Hun er jo ikke kørt til Holland i nu og har ikke engang født sit barn.... Så come on hun kan jo nå og tag en anden beslutning...

For mig at se er det dig der er umoden...

Kommentér på:
Babystol til lange ture?

Annonce