3.147 visninger
|
Oprettet:
5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Babystol til lange ture? {{forumTopicSubject}}
Ja, findes der det?
Jeg kan se herinde at man fraråder at det lille barn sidder for længe i en autostol. Men er der nogle som er beregnet til langture?
jeg har allerede købt en autostol, som jeg fik til en goe penge, meeeen, vi skal på tur til Holland i september, når Lillemanden er ca. 2 mdr.
Og det er en tur på omkring 10 timer. og vi kan altså ikke holde ind hver time!..
Så jeg tænker at jeg måske skal finde en stol der kan lejes til formålet, eller investere i en anden. Men findes der en som bedre rådes til de lange køreture?..
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 261 Svar: 1.278
http://www.tojbamsen.dk/group.asp?group=1259
Mener helt sikkert at man kan leje den i de fleste babyudstyrsbutikker men har ikke personlig erfaring med den
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Der må da være noget beregnet til køreture med børn..
Er det mon FDM eller Babysam jeg skal forhøre mig hos for at få noget mere info?..
nov 2010
uuuh tak!.. Den må kunne lejes et sted ja!..
Så kan Lillemanden være forsvarligt med på turen
Mange tak for links!
mar 2008
Eller rettere sagt så håber jeg ikke at der er nogen der siger at det er okay at kører så lang tid med så lille en baby. Sorry...
nov 2010
sep 2010
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 213
men synes virkelig som mor er det da dybt Uansvarligt at planlægge så lang en tur med en lille en på 2 mdr... jeg ville personligt vente til barnet kan sidde længere. Synes det er synd at en lille mus på 2 mdr skal enten ligge ELLER sidde så længe specielt når du ikke mener i kommer nogle vejne med så mange pauser... Bare et forslag.... BLIV HJEMME!!!!
mar 2008
Du skal huske på at babys ryg slet ikke er stiv og fast som senere i livet.
Lige meget om baby sidder eller ligger vil den stadig få de bump og rystelser der er i bilen når man kører.
Egentlig anbefaler man jo slet ikke at barnet sidder "kunstigt" dvs. før barnet selv kan sidde
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 402
Ellers kunne det måske være en mulighed at flyve derned??
/Carina
nov 2010
men hvordan hjælper det mig? Jeg spørger hvad der findes af andre former for autostole og muligheder?
Google fortæller mig at Sikkertrafik.dk råder til en pause hver anden time ca.
Og flere kvinder skriver at de til ture på omkring 4 timer, er blevet rådet af SP til bare at køre, og kun stoppe hvis barnet vågner.
men du må vel forholde dig til mit spørgsmål, og komme med ideer og alternativer?
Kan se at der også findes noget der hedder en boxette, har du måske erfaring med den?
nov 2010
http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boern%20i%20bilen/Fastspaending%20af%20baby
Skal selvfølgelig vende det med min kommende SP, men kan se at det umiddelbart godt vil kunne lade sig gøre..
nov 2010
vi kan desværre ikke flyve, da vi har tre hunde med også.. Det blivet alt alt for bøvlet for os.
sep 2010
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 213
nov 2010
men det der kan jeg jo ikke bruge?
Du ignorerer fuldstændig mit spørgsmål, selvom jeg endda spørger direkte til dig?
det er fuldstændig ubrugeligt, det du der skriver.
Har du læst mine links?
Nu er det en stor udstilling jeg skal til, og det er ikke ligefrem noget jeg bare kan få rykket til DK.
nov 2010
tak..
Jeg overvejer den rigtig meget, og tænkte egentlig leje først, men jeg ved at jeg også vil køre i sommerhus af og til, hvilket normalt tager mig omkring 4 timer i ren kørsel, men så er der også pauser, så det er nok en bedre investering at købe sådan en.. Så må jeg jo sælge den når han vokser ud af den..
Tænker at det bedst kan betale sig, når jeg regner med at tage nogle køreture med ham..
nov 2010
uanset hvad er lejen sikker rigtig dyr!.. Så hvis jeg vil bruge den 3 gange, kan det vel bedst betale sig at købe den.. Må jeg undersøge, men kan lige så godt købe den så.. så HAR jeg den, og står ikke og er måske usikker..
Så kan jeg jo sælge den bagefter, og få en lille smule af pengene igen..
Har godt nok købt en "alm" autostol, men min mor får to børnebørn inden for få måneders mellemrum, så den vil hun nok gerne have..
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 430
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 148 Svar: 746
maj 2010
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Men jeg tænker - hvorfor får du ikke passet den lille den weekend? Hun/han får jo ikke rigtig noget ud af at være til udstilling den weekend?
Knus fra Isaa
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Jeg kan lige forestille mig at hundene bliver køresyge, babyen skriger, der er 30 gr. og kø i Tyskland!!!!
Ja, jeg ville nok skippe den udstilling (jeg udstiller selv og ved godt hvor meget sådan noget betyder for én), sende hundene afsted med anden handler eller få babyen passet!
Der kommer nok en anden spændende udstiling på et senere tidspunkt!
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 2 Svar: 47
Er der ikke en far, der kan blive hjemme med ham imens du er til udstilling?
maj 2010
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
nu har jeg selv udstillet kat og tænker du måske også udstiller hund eller kat, hvis den udstilling er så vigtig så lad en anden udstille det du nu skal ha udstillet, det er brugt blandt udstillere at man hjælper hinanden og du får ikke en dyt fis ud af at være på udstilling med en baby, du aner ikke om du får et kolik barn eller et barn der bare ikke vil sove, og ved at udstillere synes det er drøn ireterrende at der er nogen som har en skrigeballon med.
nov 2010
har du læst de to links jeg har sat ind, længere oppe? Blandt andet det meget konkrete, med en køretur på 12 timer og et spædbarn?
http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=TRANSPORT%20OG%20FERIE&id=6972
Overvej at læs det.
"så skal det samtidig åndes i hovedet af 3 tørstige hunde"
^^ er du sød ikke at digte ting? Du har jo vitterligt ingen ide om hvordan og hvorledes vi skal placeres i bilen, hvor stor denne er, om hundene overhovedet ER inde i bilen, og om hunde vil være et problem for barnet.
Så at du laver sådan en sætning, er da fuldstændig uden for kontekst, og hamrende ligegyldigt!
Men jeg er måske også børnemishandler og uansvarlig, fordi mit barn vil vokse op med dyr? Er det også forkert? Er du sød at diktere hvordan jeg bør være som forælder?
"Det er i øvrigt strafbart, at tilsidesætte sit barns behov"
^^ Så synes jeg ærligt talt du skal tage en kopi af denne tråd, og kontakte socialforsorgen. Jeg vil i øvrigt meget gerne høre deres svar? Kunne da være spændene, og måske endda berigende til debatten?
Heidi,
"Ikke så mange pauser" er jo et vidt begreb. Jeg synes det virker fuldstændig unødvendigt at planlægge 5 timers pauser, men vi vil da tage de pauser der må forekomme. Når Lillemanden vågner, holder vi en pause. Der er ingen af os der regner med at vi blot kan fræse igennem, uden pauser og spise i bilen. Alle de implicerede er klar over at ham den lille kommer i første række. Og mine venner som er med, har samme prioriteringer.
Lykke og William,
"Synes det er for langt ude det der..
Hvad er vigtigst? En udstilling eller dit barns ve og vel? Et så lille barn kan ikke tåle at sidde/ligge i en autostol så mange timer"
Hvor længe kan et barn så tåle at ligge ned? Når dit barn sover, hvor ofte vækker du så barnet og løfter det op, når det nu ikke kan tåle at ligge ned?.. den er jeg ikek helt klar på?
selvfølgelig er mit barn vigtigst, men jeg ser intet til hinder for at kombinere de ting.
At jeg logger på til en tråd hvor man nærmest mener at jeg er en kriminel, uansvarlig, ligegyldig mor, som er hamrende ligeglad med min unge, synes jeg er en anelse ekstremt.
Burer I andre jer bare inde med jeres unger, og forsøger at undgå verden? Sådan ønsker jeg hverken at mit, eller min søns liv skal være!
nov 2010
har du læst hvad jeg har skrevet? Eller sidder du bare og digter lidt stille for dig selv?..
Jeg skriver at selvfølgelig prioriterer jeg mit barn, men så længe det kan kombineres med andre interesser på en forsvarlig og ikke-skadelig måde, ser jeg intet galt i det.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Ja, faktisk trodsede jeg også alle fornuftge meninger og fløj til England, da jeg var gravid i 6. måned og med begyndende bækkenløsning for at udstille min hund på Crufts! Tårerne trillede ned af kinderne på vej hjem i flyet pga så mange smerter, men det var kun mig det gik ud over... Og efter et par dage på langs så var jeg klar igen!
Men der er altså forskel på at have en baby i maven eller en baby i armene! Og forskel på at køre rundt i DK eller køre til Holland
Forestil dig at der er hedebølge, du sidder i kø på motorvejen og din søn vågner for nu er det altså madtid!!! Jeg tror altså du kommer til at fortryde!
mar 2008
nov 2010
"Forestil dig at der er hedebølge, du sidder i kø på motorvejen og din søn vågner for nu er det altså madtid!!! Jeg tror altså du kommer til at fortryde!"
- holder vi i kø på motorvejen og han bliver sulten - så bliver han da ammet.
Og vi har aircon, så tror næppe vi kommer til at omkomme af hverken hede eller kulde.
Sabrina,
"og med de links du kommer med så kan jeg kun sige at søger du længe nok skal du nok finde svar som giver dig medhold"
- ingen tvivl om det. Men nu tog det kun 20 minutter, og jeg kan sikkert finde endnu flere sider der siger det snildt kan lade sig gøre.
Og er du ikke sød at LÆSE før du svarer? Der er tale om en autostol hvor han ligger ned, og altså IKKE skal sidde. Det er tydeliggjort flere gange.
sep 2008
Er der en der kommer til at sidde ved siden af ham undervejs på de 10 timer eller skal han bare ligge og kigge?
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
jeg sad bare og tænkte på nogle af de forslag der er kommet med fx at du flyver og manden køre til holland, at få passet bette fis eller få en anden til at udstille dine hunde, var det ikke nogle muligheder der skal overvejes, eller vil du bare afsted i bil med barn og det hele?
altså hvis du opfatter det her som et surt opstød så er det altså ikke meningen, det må du endelig ikke misforstå.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
er ikke tilhænger af så lange ture med så lille et barn, og slet ikke når det er noget som ikke er nødvendigt.
men derudover synes jeg også den "stol" fra rømer er bedste bud på at baby klarer sig godt igennem så lang en tur, og så stadig med så mange pauser som overhovedet muligt, så den ville jeg vælge hvis jeg skulle på en eller flere meget lange ture når baby ikke er ældre.
om det er rigtigt eller forkert kan man jo diskutere i en uendelighed, og jeg tror ikke det hjælper at dømme dig for dit valg, måske når du at ændre mening, og måske kommer i afsted og har en god tur, folks meninger kan jo være ligegyldige hvis du ved baby har det godt og ikke har det skidt med det, jeg vil ikke sige "go for it" men blot sige, det er dit valg og synes i det mindste det er godt at du tænker på at en almindelig stol ikke er god nok i sådan et tilfælde..
men bare et råd, kør i god tid så der er mulighed for stop, man ved aldrig hvor mange stop baby forlanger om i vil eller ej..
nov 2010
ork ja, vi sidder da sammen med ham. Of course.
Fie,
nej, vi kører sammen, at flyve er slet ikke aktuelt.
Han skal ikke passes, det kan slet ikke komme på tale så længe han er så lille, og slet ikke en hel lang weekend.
Der er slet ikke nogen far inde i den her tur, han er hjemme hos sig selv og sine..
dec 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 69 Svar: 1.415
Hvordan kan du forvente at få en brugeligt svar når du går stik imod alle anbefalinger??
sep 2008
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
sep 2008
^Ikke negativt rettet mod dig. Bare en konklusion
mar 2008
bare roligt tager det ikke personligt, om man dømmer eller ej er jo op til en selv, som jeg skriver er jeg heller ikke enig i at prioriteringen er rigtig, jeg ville blive hjemme hvis det var mig, men det er det ikke og derfor må vi jo et eller andet sted sige at det er hendes valg og at det i det mindste er godt hun tænker på en ordentlig stol..
tro mig jeg bliver da også frustreret over det og tænker mit, men for mig hjælper det bare ikke at skrive en masse knap så pænt, og prøver derfor at finde de lyse sider af det istedet.
så må i andre jo selv om hvad i gør, kan bestemt heller ikke se at hundende skulle kunne komme før baby´s sikkerhed og helbred, men igen ligegyldigt hvad vi siger så er det jo i sidste ende hende der må tage valget..
jeg forstår nu heller ikke når farmand ikke skal med, hvorfor baby så ikke kan være hos ham den weekend.
nov 2010
nej?
Maja,
hvad mener du da der vil ske af ting? Bekymringen her går på, at finde en måde hvorved barnet kan være sikkert og forsvarligt, og ligge godt under køreturen. Hvad er det af masse ting, du ellers mener der kan ske?
sep 2008
sep 2008
nov 2010
barnet kan ikke være hos faderen, fordi han slet ikke skal passe barnet så længe så tidligt i forløbet.. I starten skal han max have ham et par timer af gangen. En hel lang weekend er da fuldstændig udelukket.
Og det vil slet ikke være aktuelt for mig, at få mit barn passet i flere dage, når han er så lille.
nov 2010
ifølge Tænk og FDM er det en af de bedste autostole der er?
Den har i FDM's test fået 4-5 stjerner i alle katagorierne? Så for mig virker den da til at være rimelig sikker?
nov 2010
Er FDM ikke en instans, som man kan have tillid til?
http://netbutik.fdm.dk/romer-baby-safe-sleeper.html
sep 2008
Er også harm over at man kan være så ligeglad! Det er fandme synd at du ik ka se at barnet OVERHOVEDET ik har godt af det! Tværtimod så ville han nok ha det bedre med at være hjemme! I trygge rammer!
Over and out!
nov 2010
20-25-30 timer i en bil? Hvor i alverden får du det fra?
Og hvorfor skulle han ikke få en opmærksomhed han har behov for? Mener du seriøst at 4 voksne, ikke kan dække et barns behov? Hvor mange skal man så være?
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 148 Svar: 746
Ville ikke byde det til en baby på 2 mdr- det er sku mangle på respekt for ens barns ve og vel!
nov 2010
jeg har da heller ikke bedt dig undskylde for noget som helst. Men vælger at ignorere dine barnlige vredesudbrud.. Jeg tror næppe der kommer noget godt ud af det, hvis jeg vælger at bevæge mig derned af.
sep 2008
En baby bliver ikke stimuleret ved at der sidder 4 mennesker bukket ned over autostoler og siger lyder og rasler med ting. Den skal op og ligge på et legetæppe og vendes rundt, lave små flyveture, hoppe på skødet og ha stimuleret den ben, arme, ryg, nakke osv osv, og det kan IKKE lade sig gøre i en bil, medmindre den kommer ud af autostolen!
Siger det virkelig ikke sig selv?
mar 2008
nej nej nej.
sep 2008
nov 2010
"En baby bliver ikke stimuleret ved at der sidder 4 mennesker bukket ned over autostoler og siger lyder og rasler med ting"
Det er jeg godt klar over. Har jeg givet udtryk for andet?
nov 2010
valgte du muligvis at tage en pause herindefra, grundet det sprogbrug og den formulering, folk vælger at ty til, når de ikke er enige?
sep 2008
nov 2010
Styr mig? Prøv at læse din egen formulering..
Hvor har jeg skrevet at det er hvad jeg har at tilbyde?
mar 2008
vil gerne vide hvorfor det ikke er muligt for dig og lade en anden udstille dine hunde??????
Da vi havde vores katte i avl og udstillede dem tilbød folk og udstille dem for mig i udlandet det kan simpelthen ikke passe du ikke kan få nogen til at gøre det samme for dig.
dec 2009
mar 2008
Jeg mener også klart at det nærmer sig mishandling af barnet.
Ts skriver at barnet under ingen omstændigheder skal passes en hel weekend når den er så lille og det er jeg faktisk enig i men helt ærlig så er det jo et valg mellem pest eller kolera og jeg tror da nok at barnet gå, bedre af at blive passet...
Men som Ditte og andre skrive så har Ts jo truffet sit valg. Jeg sidder bare og håber på at hun snakker med sin sp om det og så kan banke lidt fornuft ind i hovedet på hende. Man kan jo bare håbe at Ts bliver klogere når den lille øjesten kommer til verden og kan se hvor stor skade hun kan lave på baby. Det håber jeg da ikke der er nogen mødre der kan byde deres børn...
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 23
Det er fandme langt fra mishandling at køre langt med sit barn, så længe man holder de pauser der er nødvendige !
Og hvorfor har i så travlt med at komme med indput der er negative ?
Svar dog på spørgsmålet istedet!
Brækker mig virkelig over hvor hvor meget i lige pludselig har at sige omkring en køretur på sølle 10timer !
Tag jer sammen !!!!!!
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 8 Svar: 149
Jeg er dig så evig enig, Det er så forkastelig hvordan voksne piger herinde kaster sig over og skriver så grimt, nedladende og modbydelig til TS. Føj hvor får jeg dårlig smag i munden af at læse det.
nov 2010
min hund skal ikke i ringen - hun er gæstehund.
Som nævnt før, er vi 4 voksne mennesker. Så skulle Lillemanden blive utilfreds og tvær, uden at jeg står lige ved siden af (hvis jeg f.eks tillader mig at gå på toilettet?) er der skam folk.
Jeg kan faktisk slet ikke se hvorfor en far absolut skal blandes ind i det?..
Jeg ville sådan set også ønske at jeg havde en SP lige pt jeg kunne spørge til råds, for ud fra alt det materiale jeg kan finde på nettet, tror jeg faktisk at jeg vil få at vide jeg bare skal tage turen.
nov 2010
mar 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 155
Jeg synes du skal investere i den "stol" hvor han kan ligge ned og måske også have autostolen med, så han kan sidde op noget af turen. Det giver lidt varierende stillinger
Så længe der bliver holdt pauser og han får mad osv når han har behov for det, så kan jeg virkelig ikke se at det er et problem! Det handler rigtig meget om indstilling fra moren og dem der er med! Og hvad så om turen ender med at tage 15 timer? Så længe knægten er glad og tilfreds.
Have en rigtig rigtig god tur
nov 2010
tak
Ja, jeg har også overvejet at tage den alm. autostol med. Så han i vågne perioder kan være i en lidt anderledes stilling og dermed får varieret lidt..
Jeg tror bestemt ikke det tager mere end 10 timer. De ti timer er inkl. forsinkelse og weekendtrafik, for ifølge google tager turen kun lidt over 8 timer. Men vil hellere påregne med noget ekstra tid (også så vi ikke stresser for at nå frem)
Og altså, såvidt jeg kan læse mig til, skulle det ikke være skadeligt, så længe sådan en tur foregår på barnets præmisser..
(link fjernet)
Og så påtænker jeg lidt en tur til kiroprakteren, både før og efter turen, så han kan rettes ud, HVIS der skulle være noget der sad lidt på tværs..
mar 2008
Jeg er sikker på at du godt kan få et svar selvom du ikke har født endnu.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 2 Svar: 47
Om barnet er liggende eller siddende i bilen, vil den ikke kunne bevæge sig på samme måde, som hvis du har den på skødet eller den ligger på et legetæppe, samtidig med vil ryggen skulle tage i mod bump og sådan på vejen - havde det været mig, havde jeg valgt at blive hjemme, og så vente til der kom en udstilling i Danmark.
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Hvorfor kan andre ikke tage dine hunde med på udstilling for dig?
Hvis din hund kun er gæstehund, hvorfor så overhovedet have alt det besvær?
Som tidligere sagt, bebs kan ikke vende og dreje sig i den stol du linker til og jeg kan godt forstå det ikke er skide sjovt at folk rger op i det røde felt og skriver grimt til dig, MEN det jo ikke for at genere dig, det er for dit barns bedste...
nov 2010
jeg må indrømme at jeg finder det direkte ironisk og til grin at du kalder mig umoden. Har du overhovedet læst hvordan du formulerer dig selv?
For det synes jeg ærligt talt du burde gøre.
Mor til Nicoline,
jeg var til JM i dag, og hun vil forsøge at kontakte SP i min kommune igen. Jeg skal nemlig i dialog med en, med henblik på en hjemmekonsultation inden fødslen. Og hvis jeg nu fik navnet på hende, kan jeg jo helt sikkert sagtens kontakte hende inden jeg nedkommer.
Line,
fordi jeg gerne vil med..
Og for at være helt ærlig, har jeg indtil videre kun læst folks personlige meninger. Og som modsætning til dem har jeg fundet rigtig mange konkrete eksempler på nettet, udtalt af forskellige SP og rådgivere, som mener det snildt kan lade sig gøre.
Og en fremmed persons egen vurdering, vejer altså slet ikke lige så tungt som en faguddannet person, med en reel ret til sin mening..
Det er lidt det samme som når folk herinde kommer med vilde, men velmenende råd, om ting de reelt intet ved noget om, men blot antager...
Det er alt sammen velment, men ja, man skal af og til hoppe og og falde ned på det igen.
mar 2008
Hvis din sp siger at det er en super dårlig idé og kommer med samme argumenter som mange af os herinde.
Vil det så få dig til at overveje at droppe turen for din lille baby?
Ellers: Hvad skal der til for at du blot ville overveje at droppe turen???
nov 2010
jeg vil helt sikkert lytte til SP, hvis hun virker til at have styr på det hun snakker om.
mar 2008
Håber du får en super kompetent sundhedsplejerske
maj 2010
maj 2010
apr 2008
nu har jeg lige googlet lidt og som du selv siger, står der faktisk bare at man hver anden time skal holde pause... hvis barnet sovet, kan man rykke lidt rundt på det ligesom hvis man selv ville skifte stilling.
Maks 30-45 min om dagen og i sjældne tilfælde er to timer okay. Nu kom jeg med et ret surt opstød i en brokketråd over at du havde sat en på filter, men må nok trække mine ord i mig igen. Af hvad jeg har kunnet finde, virker det ikke som om det kan skade barnet.
Bortset fra det, så held og lykke med et spædbarn så lang tid i en bil
nov 2010
mange tak.. Bliver også et spørgsmål om tålmodighed for os alle sammen, hvordan turen vil gå. Både tålmodigheden hos Lillemanden, men også hos os voksne..
Men som udgangspunkt er vi enige om at det skal foregå på hans præmisser. Det samme gør sig gældende på hotellet og på udstillingen.
Forstå mig ret, ender det med at SP fraråder det, vil jeg selvfølgelig lytte til hende. Men ud fra hvad jeg har kunne finde af materialer, tror jeg ikke det vil blive tilfældet.
Og den pågældende tråd, der var hun meget sur, så der havde hun vist et behov for at øffe lidt.. Det vil jeg ikke blande mig i, for så optrapper det bare en konflikt, som ingen af os får noget ud af overhovedet..
apr 2008
Men må ærligt indrømme at jeg også først skrev at det var uansvarligt og blev sur for hvad kan være så vigtigt? Men når det ikke er til at finde nogen steder hvor det frarådes, andet end ved personlige holdninger, så bliver jeg nød til at trække mine ord i mig igen.
men nu skal baby jo også lige fødes først
nov 2010
ja, han skal ud først, det har du ret i.
Der kan jo også ske alt muligt uforudsigeligt. Der kan forekomme komplikationer, for tidlig fødsel, sygdom og alt muligt andet.. Al det må tiden jo vise..
apr 2008
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Så tænkte på, hvordan får du det ammet på motorvejen?
bare lige nysgerrig..
maj 2010
apr 2008
For jeg har ledt og har ikke kunnet finde noget om at det skader barnet
dec 2009
"På en længere tur kan barnet dog godt sidde ca. 2 timer ad gangen i babystolen, uden at der sker noget ved det" 2 Timer.
Da turen til Hollan tager min. 10 timer er det jo bestemt ikke optimalt for baby,
dec 2009
"Vær opmærksom på, at en nyfødt baby ikke kan tåle at sidde mere end 30-45 minutter om dagen i en babystol de første par måneder. Rygmusklerne er ikke udviklede nok til det. Babyen tager dog ikke skade af enkelte længere ture på omkring to timer ad gangen, men sørg for at holde pauser, hvor barnet kan komme op af stolen og hvile ryggen."
Her anbefaler de max. 2 timer med indlagte pauser.
apr 2008
"Måske har du hørt, at det kan være skadeligt for et nyfødt barns ryg at bruge en babystol. Men det passer ikke! Hvis stolen bruges med almindelig sund fornuft, er der ingen risiko for rygproblemer. "
Igen, hvis det ikke er en tur der skal ske hverdag, så kan jeg altså ikke se noget sikkerhedsmæssigt eller helbredsmæssigt problem overhovedet.
http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boern%20i%20bilen/Laes_brochuren_boern_i_bilen
her står der at alt med måde og det er med måde når det er en enkelt tur... IMO
dec 2009
Alt med måde .. Nedenunder står der jo det er max to timer ..
Læs linket HELT så vil du forstå (:
maj 2010
dec 2009
maj 2010
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 64 Svar: 497
Jeg vil sige hold en del pauser, også for jeres egen skyld, det er altid godt at komme ud af bilen og få noget luft + hundene er jo også ALTID frisk på en kvik gåtur.
Heller en pause for meget end en for lidt, bette har godt af lige at komme op og skifte stilling.
dec 2009
maj 2010
For mig at se er det dig der er umoden...
Babystol til lange ture?