{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.646 visninger | Oprettet:

brystmælk til salg !! {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige og ser kanal 4 - hvor er der et program om brystmælk til salg...

Hvor enten man køber brystmælk eller lader en anden kvinde amme ens baby...

det er faktisk en handelsvare i USA.

hvad mener I om det ???

Jeg synes det er sådan lidt hmmm underligt.. Jeg vil da aldrig nogensinde dele den oplevelse eller følelse med andre end mine egne babyer..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brystmælk til salg !!
  • #1   19. feb 2011 Camilla - det er ikke helt rigtigt smiley på neo får de PREnan, men man har muligheden for at købe kvindemælk til ens barn smiley

• #2   19. feb 2011 det vil sige man pumper ik selv mælk til sine babyerne på syghusene ???
    Det vil sige det er andres kvinder som har pumpet det ud??? det viste jeg godt nok ikk...

Ja altså jeg synes det er sådan perverst os - fordi det er sådan en intim ting mellem mor og baby..

• #3   19. feb 2011 Mener at salgsprisen er 100kr pr. liter hvis du sælger din mælk til neo smiley

• #5   19. feb 2011 Har man mælk selv, så bliver det selvfølgelig givet til ens barn først og fremmest smiley

• #7   19. feb 2011 altså jeg vil faktisk være lidt i mod at mine babyer skal smage andre's mælk - kan da selv pumpe ud smiley

Men ja synes det os er lidt klamt at man betaler andre til at amme ens barn.. det virker alt for langt ude i min verden os ! det er da noget man kun har mellem mor og barn - eller ja det er så bevist man har det med alle andre os *G*

• #8   19. feb 2011 Camilla, venter en pige 39+ . - Selvfølgelig er der gode ting i brystmælk, men det er det der er i råmælken som er det "vigtigste"... Brystmælk er ikke uundværligt, for de små klarer sig nøjagtig lisså godt på MME som på brystmælk, så derfor er det en "købsvare" da det osse er dyrere end MME...

• #9   19. feb 2011 altså hvis mine børn ville dø uden ville jeg nok gøre det som opstart. men ellers ville jeg vælge at pumpe selv eller give modermælkserstatning istedet.

• #10   19. feb 2011 Camilla, venter en pige 39+ .- Vi er vel enige om at personalet på neo ved hvad de snakker om... Min yngste datter er født 32+4, og efter få dage blev jeg anbefalet af personalet at stoppe udmalkningen fordi den tog for hårdt på mig... Det skal oveni siges at modermælk til fortidlig fødte IKKE indeholder alt det det skal, da modermælk er designet til et barn som er født til tiden - dvs at du skal tilsætte en vitamin/mineral sammensætning der hedder F(et eller andet) ellers bliver knoglerne ikke udviklet ordenligt - og dette skal gøres indtil barnet vejer 3kg... Alt dette er der allerede i MME til Præmatur... Så jo tror de forskellige ting vejer hinanden op..

• #11   19. feb 2011 Du snakkede om børn på sygehuset... og den afdeling på et sygehus hvor man kan købe brystmælk, hedder tilfældigvis neonatal smiley det er udelukkende dem der står for det

• #12   19. feb 2011 min mindste dreng er født for tidligt og jeg havet alt for meget mælk til ham malket 2 -4 flakser dagligt da der kom gang i det mens vi lå på sygehuset. da vi bliev udskrevet fik neoafdelingen resten af mit mælk der var malket ud havet mere end riligt til min egen og så var der andre der kunne få glæde af det

• #13   19. feb 2011 Der er da os fremstillet mme til børn med allergi hvis det ikke skulle kunne lade sig gøre at amme selv... Det ved jeg da for jeg har allegi og hvis ikke jeg kunne amme så ville min dreng skulle have noget specielt mme... Ved ikke hvad det hedder, men det må jo være lige så godt ellers havde man vel fået mælk fra andre kvinder...

• #14   19. feb 2011 Vores pige fik modermælk da vi var indlagt da hun lige var blevet født og det var altså ikke mit eget, så det er altså rigtigt det Camilla siger!!!

Så noget steder får de det!

• #15   19. feb 2011 De giver modermælken til de børn der er født før 32+0 de skal have modermælk. Det er små mængder de får enteral, men det har vist sig at være godt allerede det første døgn at give meget lidt bare. efter 32+0 beriger man modermælken med proteiner, da det har vist sig at fremme væksten.
    Man foretrækker at bruge modermeælk fremfor erstatning. Denne ernæring giver barnet flere fordele, som optimal ernæring, balance i tarmfunktionen, bedre neurologisk udvikling og psykosociale fordele sammenlignet med ernæring med modermælks-erstatning.

• #16   19. feb 2011 de giver det fordi det er eén del af behandlingen de yder. Børn født før uge 32 kan få nekrotiserende enterocolitis af mme mener man. Og det viser dig ved smerter i maven pga vævsdød i tarmen betændelse og ødemer.

• #17   19. feb 2011 så det skal man vist bare tage imod med kyshånd hvis man føder før tid smiley

• #18   19. feb 2011 ja men man kan vel give dem ens eget bryst mælk.. og hvis ikk så må man jo vælge..

• #19   19. feb 2011 ja men ded t er jo ikke alle der har mælk de første dage og så får de fra andre.. og nej du kan ikke vælge de giver dit barn mælk om du vil det eller ej. hvis barnet er født før 32

• #20   19. feb 2011 marianne N - En dreng jeg kender er født 25+6, og han fik ikke kvindemælk... Det var altså PREnan hele vejen igennem

• #21   19. feb 2011 Og så vidt jeg husker, så fik jeg at vide da jeg blev indlagt (31+1) at fødte jeg lige nu og her, så ville de give PREnan til at min mælk løb til

• #22   19. feb 2011 de mangler også mælk så dem der er mest trængende får det vel..

• #23   19. feb 2011 Kamilla- nu har jeg ikke læst alle indlæg- men min pige er også født for tidligt (34-5) og min fødsel var ret så hektisk pga svangerskabs forgiftning, så jeg så hende ikke de første 25 timer- der fik hun altså modermælk- og ikke mme. da jeg så begyndte at få gang i mælken fik hun jo så selvfølgelig min egen, men i starten var det fra en anden kvinde.
    Til TS, jeg synes det er super godt at nogle kvinder malker ud og sælger- synes dog bestemt IKKE om at amme hinandens børn- så afsnittet for et par dage siden og synes godt nok det var vildt at amme andre`s børn....

• #24   19. feb 2011 marianne N - Jeg fik som sagt at vide, at det var en ting man kunne købe til sit barn igennem afdelingen HVIS det var det man ønskede... Så tyder det jo ikke på mangel?

• #25   19. feb 2011 Hjalte er født 28+5 og har aldrig fået mælk fra andre kvinder.. der gik et par dage inden jeg havde mælk til ham, og imellem tiden fik han prenan.. da han så fik mit blev der tilsat nogen ekstra vitaminer pga. den tidlige ankomst til verden.. men da han var på 1500 g fik han kun mit.. så det er altså ikke alle steder de får mælk fra andre selvom de er født for tidlig..

• #26   19. feb 2011 man kan sælge sit brystmælk og får 180 kr pr liter.

på nogle neo afd giver man gratis modermælk til for tidlig fødte.

vælger man derefter at ville købe modermælk gennem neo afd koster det 1000 kr pr liter.

der er mangel på modermælk på neo afd. modermælk er det bedste for babyer, uanset fødsels tidspunkt.

jeg overvejer at sælge min mælk når jeg har født igen, hvis jeg vel og mærket har nok igen.

jeg ville ikk kunne amme en fremmedes baby, men jeg vil gerne pumpe ud og gi det til en baby der har behov for det..

• #27   19. feb 2011 Her i julen på bornholm blev en ung kvinde hentet af militær køretøj og bragt på sygehuset, meget syg.
    Hun var i sommerhus med sin nyeligt fødte søn, og sin mand, søster og svoger samt søsterens barn på et par mdr. Kvindens søn blev tilbage i sommerhuset da hans hørelse ville tage skade af køreturen i MPV´en. Her måtte drenges moster sætte sig til at amme drengen sammen med sit eget barn, da drengen ellers ville dø af sult. De var jo sneet inde og de havde ikke MME med for hvem regner med at blive indlagt uden sit nyeligt fødte barn.
    Mosteren til det barn sagde også at det var virkeligt grænseoverskidende og de første gange hun lade sin nevø til måtte hun gå i et andet rum og amme for det var meget grænseoverskridende, men det var nødvendigt.

Nogle steder giver man for tidligt fødte brystmælk fra andre kvinder og andre steder giver de MME. Da je fødte min datter for 6 ½ år siden kunne man også sælge sin mælk til sygehuset, og det ville netop gå til de for tidligt fødte børn.

• #28   19. feb 2011 Man bruger også brystmælk til mænd med prostatakræft.

• #29   19. feb 2011 Jeg ved så ikke hvordan det fungere i praksis. Ved bare at de almindelige retningslinjer for for tidligt fødte før 32+0 er, at man giver modermælk i små mængder, fordi man kender til bivirkningerne ved at bruge erstatning smiley

• #30   19. feb 2011 marianne N: hvis det er de almindelige retningslinjer så følger de dem ikke på Herning sygehus ihvertfald for der får for tidlig fødte børn ikke modermælk med mindre man selv har det...

• #31   19. feb 2011 Hvis de ike har mælken eller råd til at tilbyde den, så kan de jo ikke tilbyde mælken smiley Ja sådane er det jo desværre, man ved bare det er bedst med modermælk. At det ikke kan praksiseres udelukkende at bruge det, er en anden side af sagen..

• #32   19. feb 2011 for tidlig fødste børn kan sagtens klarer sig på mme, da de får noget særligt med en masse vitaminer i.. men ja hvis man selv har mælk får de selvfølgelig det..

• #33   19. feb 2011 ja selvfølgelig kan de det smiley Men som jeg har skrevet tidligere er der nogen komoplikationer forbundet med at give dem erstatning frem for modermælk,

• #34   19. feb 2011 marianne N - sjovt nok siger de noget andet på neo i aalborg smiley

• #35   19. feb 2011 de siger også noget andet i herning

• #36   19. feb 2011 Og nekrotiserende enterocolitis findes osse ved børn der får brystmælk... Som min SP sagde, så optræder det ved børn der ofte er meget svage/syge i forvejen... En her i området havde en datter der døde af det

• #37   19. feb 2011 Okay det kan vi ikke diskutere smiley Jeg tror ikke de nogen steder siger erstatning er bedre en rigtig mælk. Det må de ikke sige, de arbejder efter sundhedsstyrrelsens anbefalinger. Og medmindre der er noget galt og moderen ikke kan producere modermmælk, så er erstatning ikke ligeså godt. men ligemeget smiley hav en god aften

• #38   19. feb 2011 marianne N - De skal rådgive i hvad der er bedst for barn OG mor smiley Og giver udmalkning og amning for meget uro til moderen, ja så anbefaler de folk at stoppe, for man skal ikke amme for en hver pris - En stresset amning kan ødelægger forholdet mellem mor og barn ved du vel smiley

• #39   19. feb 2011 ja men du siger længere oppe at erstatning er bedre for barnet, og det har det aldrig været hvis man udelukkende tænker ernærring. Ja hvis moren rent psykisk ikke kan klare amningen, vurderer man jo selvfølgelig, at amning i dette tilfælde er for risikabelt. Men ikke pga nærringen, det er fordi moren psykisk ikke kan klare det. smiley

• #40   19. feb 2011 marianne N - du læser tydeligvis ikke hvad jeg har skrevet, har aldrig påstået at erstatning desideret var bedre

• #41   19. feb 2011 Har ikke læst alle indlæggene, men så godt programmet.

Det jeg var mest forarget over var børnenes alder og at der var veninder der byttede. NU tænker jeg ligeså meget på bakterier som på at det er DYBT mærkeligt og fuldstædning unødvendigt at amme sine veninders børn.

Men at man sælger modermælk, synes jeg er helt fint. Der er rigtig mange gode antistoffer i modermælk som er super for pre-born f.eks. og i sådnne tilfælde synes jeg det er fedt at der er mulighed for at få modermælk.

Kom min veninde og spurgte om jeg ville amme hendes barn og det ikke var fordi barnet var pre-born, så ville jeg sige NEJ!

Kommentér på:
brystmælk til salg !!

Annonce