{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Om at drikke Alko under graviditeten.. {{forumTopicSubject}}

Jeg så noget af et engelsk program igår om det at drikke alkohol under graviditeten..

I England hedder det sig at det er ok at drikke 1 til 2 genstande om ugen ( Hvilket jeg fatter hat af )

Og på det program lignede det at der var mange gravide der drak. De interviewede flere gravide kvinder i nattelivet og deres svar var "nej jeg drikker kun alkoholsodavand" - Som Barcardi Breeze, Smirnoff Ice osv.. Som om at det gjorde det meget bedre...
Det havde også lavet en rundspørge blandt noget med 1000 gravide og der var der skræmmende mange der havde "drak en del" som svar...

Så er det jeg tænker over. Her i Dk anbefales det jo at man slet ikke drikker noget under graviditeten.. Men er der nogen der går i byen og fester med alko som i dét program.. I min verden er det helt naturligt at man ikke drikker.
Jeg har bare aldrig mødt nogen eller set nogen der er gravide og drikker..
Altså jeg tror ikke at fosteret springer i luften eller noget fordi at man har drukket een øl eller to på de 9 mdr. Jeg tænker mere sådan hvis det er regelmæssigt som var man ikke gravid..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Om at drikke Alko under graviditeten..
  • #1   26. aug 2008 Jeg drak absolut intet under min graviditet. Røg heller ikke og tog ingen stoffer. Når man er gravid synes jeg at det er hensynet til barnet inden i en der skal komme først og er man ikke villig til at holde sig på måtten i de 9 måneder er man godt nok et trist menneske synes jeg. Men synes desværre at man ser gravide både ryge og drikke uden bekymring så det er nok bare mig der er en tåbelig nar.

• #2   26. aug 2008 jeg blev anbefalet 3 dage før jeg fødte at jeg skulle drikke en øl og ligge mig til at sove. det sagde jordmoren rtil mig. men lige frem gå i byen og drike ofte i graviditeten kunne jeg sku aldrig finde på. der er jo beviser for det skader barnet..

• #3   26. aug 2008 Jeg kunne aldrig finde på at drikke alkohol under min graviditet hvis jeg vidste at jeg var gravid. Dog ved min bebs vist godt hvordan en smirnoff ice og øl smager, da jeg var til firmafest da jeg ikke vidste at jeg var gravid, da var jeg 5 uger henne. Siden har jeg spurgt lægen omkring det og han forsikrede mig om at den ene gang kan ikke have skadet noget.

• #4   26. aug 2008 Jeg synes bare at det er skræmmende at kommende mødre sætter deres barns helbred over styr fordi at de ikke kan styre sig !!

Olivers mor - Kunne forstille mig at det er fordi at alko stresser fosteret så måske hjælper det de sidste dage op til fødslen.. ?

Ina - Jeg tog også smertestillende på recept inden at jeg vidste at jeg var gravid.. Lægen sagde også til mig "Ja, det tog du men det lader du bare være med nu og så er den ikke længere" ... Man kan jo ikke gøre for det når man ikke ved det *G*

• #5   26. aug 2008 10+5 -
    Har det på samme måde som dig mht rygning og graviditet.. Jeg forstår det slet ikke !
    Jeg var selv ryger i 14 år inden jeg stoppede da jeg blev gravid. Jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at ryge...

Dertil skal det siges at jeg ikke hader kvinder der ryger under graviditen. Begge mine svigerinder har gjort det under begge deres graviditeter.. Derfor kan jeg stadig godt li' dem, synes bare at de gjorde et meget forkert valg da de ikke prøvede alt hvad de kunne for at stoppe !

• #6   26. aug 2008 je gvar fuld en gang under graviditeten og det var da jeg var en uge henne. der vidste vi det heller ike og vi havde ikke ligefrem prøvet.

• #7   26. aug 2008 puha jeg er en slemmer en.... jeg har drukket rødvin mange gange under min gravidite, bare et glas eller to når vi har været i byen......

jeg var også småberuset inden jeg vidste jeg var gravid, til en fødselsdag og til en middag hos nogle venner....

• #8   26. aug 2008 Jeg har drukket en øl, et glas rødvin engang i mellem, men har absolut ikke drukket mig fuld... Alt med måde...

• #9   26. aug 2008 Jeg har drukket sammenlagt 3 glas hvidvin under hele graviditeten, det har jeg ikke dårlig samvittighed over, da det ikke skader barnet.
    Jeg var ryger i 12år inden jeg blev gravid, og stoppede fra dag til dag da jeg fandt ud af jeg var gravid smiley

Jeg synes det er forrykt at nogle mødre drikker sig fulde med fuld overlæg under graviditeten.
    Man kan som gravid godt tage ud med veninderne på café og sådan, det synes jeg ikke gør noget.
    Men at drikke sig fuld og tage i byen, viser bare at man ikke er moden nok til at få et barn.

• #10   26. aug 2008 jeg må os indrømme at jeg drak en isbjørn da jeg ventede patrick og var 20 uger henne mener jeg. det blev så kun til en, da jeg ik havde det så godt bag efter. tror det var samvittigheden der spillede ind. og rørte ik mere før jeg havde født. smil

• #11   26. aug 2008 Synes også det er så forkert at drikke sig fuld og ryge under sin graviditet..

Har været til 2 brylluper og nogle støre fester, hvor jeg har drukket et lille glas hvidvin eller champange men når det er så lidt og ikke hver weekend skader det ikke.. Drikker dog ikke øl, men en øl i ny og næ gør heller ikke det store.. Men alt med måde..

• #12   26. aug 2008 Kan slet ikke se hvordan alkohol og graviditet skal høre sammen!! Det er skide 9 måneder for helvede!! og det er nu kommet frem at 1 enkelt genstand i ny og næ også kan være skadeligt og give samme symptomer som en alkoholiker som har drukket igennem hele graviditeten! De kan ikke sige hvor grænsen går da det er forskelligt fra person til person.. Tænk at man tør tage chancen.. fatter det ikke!

• #13   26. aug 2008 Jeg var til en fest for nylig, hvor en af mine kærestes venner var med, hun var gravid i 6 mdr på det tidspunkt. Hun tog sig et par glas hvidvin,og det var måske meget fair, men da hun lige tog to shots gul gajol, der stod jeg nok lige af! Stakkels baby, det er da noget stærkt pis det gajol!!! Jeg synes det er respektløst overfor sit barn!

• #14   26. aug 2008 Ok, kan læse på jeres kommentarer at det jeg så i det engelske program umiddelbart ikke svarer til hvad "vi" gør i Danmark.. Det er jeg nu ret glad for at erfare, for var mildest talt lidt chokeret efter programmet igår !

• #15   27. aug 2008 jeg kan slet ikke fatte at man gør det.
    jeg har ikke rørt alkohol hverken når jeg har været gravid/prøvet på at blive det eller ammet (dvs. stort set intet i de sidste 7 år he he)

• #16   27. aug 2008 Stine P, dem der drikker og ryger under graviditeten går jo nok heller ikke ind her og skriver om det. Jeg kender da til mindst en bruger herinde som røg under graviditeten. Ikke meget men hun røg stadigvæk hver dag.

• #17   27. aug 2008 Jeg vil gerne indrømme at jeg røg under graviditeten, men så ska ldet jo lige siges og det er ikke for at forsvare mig selv at det er lige å skadeliget for barnet at man bliver tatooveret eller får farvet hår...

Jeg ved udemærket at det ikke var det klogeste, men har man ikke psyken til det. så er der jo ikke noget at gøre ved det. Jeg har i dag et perfekt barn, som desværre har fet astma og det er ikke pga min rygning, men pga RS virus.

Jeg vil ikke dømmes for hvad jeg har gjort, så lad være med at skrive dumme kommentarer til det. På forhånd tak.

• #18   27. aug 2008 anita, det er ikke for at dømme at du har røget, for det kan jeg sagtens forstå kan være svært at stoppe med.

men synes det er noget mærkeligt noget at skrive at det er lige så skadeligt at får farvet hår eller blive tatoveret. for det første er det jo ikke en konstant påvirkning og der er ingen endegyldige beviser på hvor skadeligt det evt. er. for det andet gør det jo ikke noget slemt bedre at der findes noget værre. personligt kan jeg ikke forstå at man ikke så vidt muligt holder sig fra alt hvad man ved kan skade barnet

• #19   27. aug 2008 Det er da skadelige at gøre alt når man er gravid, i dag er det jo nærmest en sygdom. Jeg fik endda af vide af min jm at jeg ikke måtte vaske mig i sæbe eller shampoo med parfume i...

Da jeg var gravid var det virkelig som om folk så mig som syg og ikke gravid.

• #20   27. aug 2008 Anita, lyder som en ret kikset jordemoder du har haft.

Jeg oplevede ikke at blive behandlet som om det er en sygdom at være gravid, men er godt klar over at nogen blæser det så meget op som om det er en sygdom. Det er det bare ikke.
    Jeg farvede heller ikke hår under graviditeten og brugte mindre parfume end jeg ellers har gjort. Valgte også at vaske tøjet i parfumefrit vaskemiddel. Synes at når man vælger at blive gravid så må man også opføre sig derefter.

Og ja, det er langt mere dokumenteret at rygning og alkohol er skadeligt end f.eks. tatoveringer så synes det er en lidt skæv sammenligning at lave.

• #21   27. aug 2008 10+6 jo det er faktisk bevidst at NOGLE (ikke alle) hårfarve produkter er skadelige

anita, nej alt er ikke skadeligt, men jeg skriver "så vidt muligt" og "det man VED er skadeligt"
    selv har jeg holdt mig fra koffein, alkohol, perfume og parabener, samt madvare som fed fisk. jeg synes bestemt ikke det er en sygdom eller at jeg er blevet betragtet som syg de gange jeg har været gravid

• #22   27. aug 2008 Jeg siger bare at hvis man skal "rakkes" ned fordi man har røget, så kan vi lige så godt hakke på alle, for alt er farligt når mn er gravid. Fik også af vide at det er jo bedste for barnet at man ikke bor inde i byen... Sådan nogle små ting, som vi andre ikke har taget skade af..

• #23   27. aug 2008 det er bare selve det at hakke på andre fordi man selv føler sig trådt over tæerne jeg har svært ved at respektere (meget stærkt ord, ikke ment så hårdt som det er sagt)

men altså jeg jeg har fuld respekt for at man siger "jeg røg da jeg var gravid, det var nok ikke det smarteste i verden men jeg kunne simpelthen ikke stoppe"

men når man siger "ja jeg røg da jeg var gravid, men der er nogen der gør noget der er lige så slemt eller værre", så tænker jeg at det jo bare er for at retfærdiggøre sig selv, og det gør jo ikke det at man røg bedre at der også er andre der måske/måske ikke har skadet deres børn mens de var gravide

• #24   27. aug 2008 Anita, det er farligt at leve, men visse farer er man nød til at udsætte sig selv for og kan ikke vælges fra. Rygning, alkohol, stoffer er ting man kan vælge fra og bør vælge fra hvis man vil sig selv og sit barn det bedste.
    Det er noget fis at sige at alt er farligt når man er gravid.

Kommentér på:
Om at drikke Alko under graviditeten..

Annonce