Om at drikke Alko under graviditeten.. {{forumTopicSubject}}
Jeg så noget af et engelsk program igår om det at drikke alkohol under graviditeten..
I England hedder det sig at det er ok at drikke 1 til 2 genstande om ugen ( Hvilket jeg fatter hat af )
Og på det program lignede det at der var mange gravide der drak. De interviewede flere gravide kvinder i nattelivet og deres svar var "nej jeg drikker kun alkoholsodavand" - Som Barcardi Breeze, Smirnoff Ice osv.. Som om at det gjorde det meget bedre...
Det havde også lavet en rundspørge blandt noget med 1000 gravide og der var der skræmmende mange der havde "drak en del" som svar...
Så er det jeg tænker over. Her i Dk anbefales det jo at man slet ikke drikker noget under graviditeten.. Men er der nogen der går i byen og fester med alko som i dét program.. I min verden er det helt naturligt at man ikke drikker.
Jeg har bare aldrig mødt nogen eller set nogen der er gravide og drikker..
Altså jeg tror ikke at fosteret springer i luften eller noget fordi at man har drukket een øl eller to på de 9 mdr. Jeg tænker mere sådan hvis det er regelmæssigt som var man ikke gravid..
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 117 Svar: 688
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Olivers mor - Kunne forstille mig at det er fordi at alko stresser fosteret så måske hjælper det de sidste dage op til fødslen.. ?
Ina - Jeg tog også smertestillende på recept inden at jeg vidste at jeg var gravid.. Lægen sagde også til mig "Ja, det tog du men det lader du bare være med nu og så er den ikke længere" ... Man kan jo ikke gøre for det når man ikke ved det *G*
mar 2008
Har det på samme måde som dig mht rygning og graviditet.. Jeg forstår det slet ikke !
Jeg var selv ryger i 14 år inden jeg stoppede da jeg blev gravid. Jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at ryge...
Dertil skal det siges at jeg ikke hader kvinder der ryger under graviditen. Begge mine svigerinder har gjort det under begge deres graviditeter.. Derfor kan jeg stadig godt li' dem, synes bare at de gjorde et meget forkert valg da de ikke prøvede alt hvad de kunne for at stoppe !
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 3 Emner: 70 Svar: 2.091
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg var også småberuset inden jeg vidste jeg var gravid, til en fødselsdag og til en middag hos nogle venner....
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 51 Svar: 455
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 31 Svar: 404
Jeg var ryger i 12år inden jeg blev gravid, og stoppede fra dag til dag da jeg fandt ud af jeg var gravid
Jeg synes det er forrykt at nogle mødre drikker sig fulde med fuld overlæg under graviditeten.
Man kan som gravid godt tage ud med veninderne på café og sådan, det synes jeg ikke gør noget.
Men at drikke sig fuld og tage i byen, viser bare at man ikke er moden nok til at få et barn.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 154 Svar: 1.216
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
Har været til 2 brylluper og nogle støre fester, hvor jeg har drukket et lille glas hvidvin eller champange men når det er så lidt og ikke hver weekend skader det ikke.. Drikker dog ikke øl, men en øl i ny og næ gør heller ikke det store.. Men alt med måde..
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 10 Svar: 253
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 100 Svar: 1.273
mar 2008
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
jeg har ikke rørt alkohol hverken når jeg har været gravid/prøvet på at blive det eller ammet (dvs. stort set intet i de sidste 7 år he he)
maj 2008
mar 2008
Jeg ved udemærket at det ikke var det klogeste, men har man ikke psyken til det. så er der jo ikke noget at gøre ved det. Jeg har i dag et perfekt barn, som desværre har fet astma og det er ikke pga min rygning, men pga RS virus.
Jeg vil ikke dømmes for hvad jeg har gjort, så lad være med at skrive dumme kommentarer til det. På forhånd tak.
jul 2008
men synes det er noget mærkeligt noget at skrive at det er lige så skadeligt at får farvet hår eller blive tatoveret. for det første er det jo ikke en konstant påvirkning og der er ingen endegyldige beviser på hvor skadeligt det evt. er. for det andet gør det jo ikke noget slemt bedre at der findes noget værre. personligt kan jeg ikke forstå at man ikke så vidt muligt holder sig fra alt hvad man ved kan skade barnet
mar 2008
Da jeg var gravid var det virkelig som om folk så mig som syg og ikke gravid.
maj 2008
Jeg oplevede ikke at blive behandlet som om det er en sygdom at være gravid, men er godt klar over at nogen blæser det så meget op som om det er en sygdom. Det er det bare ikke.
Jeg farvede heller ikke hår under graviditeten og brugte mindre parfume end jeg ellers har gjort. Valgte også at vaske tøjet i parfumefrit vaskemiddel. Synes at når man vælger at blive gravid så må man også opføre sig derefter.
Og ja, det er langt mere dokumenteret at rygning og alkohol er skadeligt end f.eks. tatoveringer så synes det er en lidt skæv sammenligning at lave.
jul 2008
anita, nej alt er ikke skadeligt, men jeg skriver "så vidt muligt" og "det man VED er skadeligt"
selv har jeg holdt mig fra koffein, alkohol, perfume og parabener, samt madvare som fed fisk. jeg synes bestemt ikke det er en sygdom eller at jeg er blevet betragtet som syg de gange jeg har været gravid
mar 2008
jul 2008
men altså jeg jeg har fuld respekt for at man siger "jeg røg da jeg var gravid, det var nok ikke det smarteste i verden men jeg kunne simpelthen ikke stoppe"
men når man siger "ja jeg røg da jeg var gravid, men der er nogen der gør noget der er lige så slemt eller værre", så tænker jeg at det jo bare er for at retfærdiggøre sig selv, og det gør jo ikke det at man røg bedre at der også er andre der måske/måske ikke har skadet deres børn mens de var gravide
maj 2008
Det er noget fis at sige at alt er farligt når man er gravid.
Om at drikke Alko under graviditeten..