{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

modermælk vs. erstatning {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg står og er i tvivl om jeg skal droppe amning.
Jeg synes det er rigtig smertefuldt og jeg synes slet ikke det er rart. Jeg ammer stort set hele tiden mens han er vågen, han falder hele tiden i søvn og gør virkelig ALT for at holde ham vågen. Når jeg ammer og kan holde ham vågen, så sidder jeg ca 1½ time med en lille pause, hvor vi skifter bryst.

Jeg ved godt at modermælk selvfølgelig er det sundeste. Jeg føler bare ikke for amning mere, eller jeg vil rigtig gerne, men jeg orker simpelthen ikke at sidde der stort set hele dagen og jeg tuder, hver eneste gang, fordi det er SÅ smertefuldt!

Men, hvilke fordele og ulemper er der ved modermælk og erstatning?
Kan i dele ud er jeres erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  modermælk vs. erstatning
  • #1   17. jan 2011 Det skal lige siges at jeg også giver Christian flaske et par gange om dagen.

• #2   17. jan 2011 kan være han hygge sutter =)

• #3   17. jan 2011 Carina - det gør han helt sikkert! Jeg er også bange for at jeg får et surt barn, hvis jeg fjerner brystet fra ham. For han hygger sutter rigtig meget!

• #4   17. jan 2011 hvor gammel er han??? synes, de første 14 dage var de absolut værste at komme igennem.. og det var det samme anden gang, selvom jeg tænkte, det ville gå nemmere, når nu teknikken fra morens side var på plads.. men ak:-)
    sundhedsmæssigt er modermælk jo klart det bedste.. vi er ikke skabt til at drikke komælk, det er billigt og yderst nemt, skal aldrig varmes, afkøles osv:-)
    jeg er klart fortaler for amning... hvis det fungerer.. har man forsøgt og det ikke går, så er det jo helt fair at skifte til flaske.
    Mit råd må være at kontakte din sp og tage hende med på råd.. De er rigtigt gode til at vurdere, om det er opstartsvanskeligheder, eller om det bare ikke lige er vejen frem for jer..

• #5   17. jan 2011 nu giver jeg selv flaske og fordelen er at faren også kan være med og også får ligeså meget tid med barnet,
    ulempen ved det, ja ved ikk om det er en ulempe men når man er ude og handle er man afhængig af at spørge om man må låne en microovn for at varme mælken.
    hvis jeg var dig ville jeg vælge og kun flaske ham, når det er så smertefuldt for dig og han har jo fået bryst ved dig, og ude på sygehuset sagde de til mig at de første 14 dage var de vigtigste når man ammer.

• #6   17. jan 2011 jeg kan godt følge dig i smerten, har du prøvet at bruge suttebrikker lidt? og brystvortecreme? det hjælper-- og de blir hærdet med tiden ;o)

jeg ville klart anbefale at forsætte amning.

min pige lå også og hygge spiste, og når hun faldt hen, gav jeg hende små klap i numsen, så vågnede hun og spiste færdig hvor efter jeg kunne ligge hende..

• #7   17. jan 2011 Altså jeg havde det overhovedet heller ikke rart med at amme da jeg prøvede det på dag 1 på sygehuset, det var en ubehagelig følelse for mig og jeg var ved at udvikle brystbetændelse i det ene bryst.. smiley
    Jeg fik mig så en rigtig god snak med en af sygeplejerskerne oppe på barselsgangen som sagde at hvis det ikke var mig at amme skulle jeg slet ikke gøre det, for så blev det heller ikke en god oplevelse for min søn.. smiley Det var dejligt at snakke med hende om det, men jeg har så heller ikke haft den tanke i min graviditet at jeg bare ville amme for enhver pris, så det var måske ikke så vigtigt for mig ? smiley Så Malthe Har fået flaske med NAN 1 fra dag 2 og har taget så flot på lige fra starten smiley Han tabte sig ikke efter fødsel.. Og der har ikke været noget overhovedet så synes det er fint med mme smiley

Men vil sige at det er op til dig, og hvad DU har det godt med smiley Det skal jo helst være en god oplevelse for jer/dig at give mad smiley
    (Sorry det blev lidt langt...)

• #8   17. jan 2011 kan du ikk prøve og give ham en sut i stedfor =)

• #10   17. jan 2011 Har du prøvet at skifte brystet ud med en sut når det er at du kan se at han er ved at falde hen ?

Naya ville også hygge sutte hele tiden . Det viste sig så at det var forbi hun havde et enormt stort suttebehov .

• #11   17. jan 2011 Christian er 3 uger imorgen.
    Jeg har snakket med sp og hun siger at det er op til mig selv.
    Hun fortalte mig at han måske hellere vil have flaske, hvis jeg bliver ved med at suplere.
    Jeg vil virkelig gerne amme, for jeg ved jo at modermælk er sundest og jeg synes det er rigtig hyggeligt at sidde med ham, men jeg bliver mere og mere irriteret over han skal sidde ved mig, jo længere tid han er der.

Jeg har brugt brystvorrte creme og det hajlp lidt, men ikke noget videre.

• #12   17. jan 2011 Jeg fik suttebrikker oppe på sygehuset og de var simpelthe så gode . Havde slet ikke ondt når jeg brugte dem ..

• #14   17. jan 2011 Jeg har prøvet med sutten. Han spytter den ud, lidt efter han opdager at det ikke er brystet.

Følelses mæssigt er jeg i et stort rod, for jeg vil jo gerne give mit barn det bedste, men jeg føler virkelig ikke for det.

• #15   17. jan 2011 ikke særligt brugbart råd fra din sp.. ja, det er jo op til dig, men hvis du virkelig gerne vil amme, så kunne hun jo godt råde dig lidt til, hvordan det kom nemmest til at fungere.
    Jeg fik at vide på sygehuset, at når de har suttet en halv time, er der ikke mere at komme efter. du kan så skifte side. efter det ville jeg stikke ham en sut, netop som de andre skriver, er der mange børn, der kan ligge og hyggesutte længe.. tænk det som at du leverer mad, men er ikke en sut..
    du kunne evt ringe til ammelinien.. de må da have nogle råd:-)

• #16   17. jan 2011 Jeg har aldrig hørt om suttebrikker - hvad er det? smiley

• #17   17. jan 2011 Du kan jo også give ham modermælk i en flaske, hvis du kan holde til at bruge en brystpumpe. Det foreslog de mig på sygehuset, fordi jeg efter første gang jeg ammede, fik sår på :s og det gør bar nas! Så i starten pumpede jeg mælk ud, men lige så snart jeg kom hjem, og havde haft det første besøg fra SP, blev vi enige om at stoppe det, og gå over til erstatning. Det gjorde også sindsygt ondt på mig, ku næsten ikke holde det ud. Føler virkelig med dig, og håber du gør det der er bedst for dig,.

• #18   17. jan 2011 Jeg ammer Nicki fuldt, og havde ondt den første måned jeg ammede, samt han kunne sutte konstant... Jeg tilbød Nicki sutten første gang da han var 24 dage.. Ellers tak sagde han...

Jeg havde det som du da jeg ammede Noah, og vil sige fortsæt som du gør til du er 1000% sikker i dit valg.. Jeg hadede mig selv i langtid over jeg gav op med at amme Noah... Så vent til du er helt afklaret..

Kan jo også lige fortælle at Nicki er 3 mdr nu, og han har mere eller mindre en fast rytme med at spise, lege og sove nu... (han bestemmer selv endnu, jeg vækker ham ikke smiley i starten var han meget trykheds søgende, og sov gerne arm i arm med mig om natten, og suttede så meget han fik lov smiley

• #19   17. jan 2011 det tager tid at få amningen i gang og det gør pisse ondt, så hvis det er det du vil må du bide tænderne sammen til det går over desværre, du kan evt smøre med rent shea smør (shea butter) det får det til at hele ret hurtigt
    ellers spørg om råd på www.ammenet.dk
    eller ring til en ammerådgiver hos forældre og fødsel

• #21   17. jan 2011 Kan ikke sige andet end at jeg FORSTÅR dig fuldt ud ..
    Jeg havde SÅ ondt , da vi tog fra sygehuset var det rent blod der kom ud af begge .. Vi valgte så at jeg skulle pumpe ud hvilket jeg gjorde med elektronisk pumpe .. tror emil ikke lå ved bryst fra han var 5 dage - og jeg pumpede ud i ca 14 dage efter vi kom hjem , gik jeg altså med sår en hel mdr EFTER jeg var stoppet med at malke ud .. Jeg ville slet ikke hele .. jeg vil sige prøv og se om du ikk kan malke ud måske ..

Jeg havde ammebrkker fra starte hvilket gjorde det meget værrer ved mig ..

Du er ikke en dårliger mor fordi du vælger og give flaske i stedet for modermælk .. og når han har fået dit mælk i tre uger så har han fået de vigtigste vitaminer smiley

• #23   17. jan 2011 hvis amningen forvirre og bekymre dig kan det påvirke, erstatning er ikke en slem ting, mener du det er bedst for dig og barnet(hvis amningen "stresser"dig) ja så vælg det

med mme får barnet f.eks ikke de der hvad hedder det antistoffer måske, bil os osv, ligesom ved amning

• #24   18. jan 2011 en suttebrik er en form for sut som man sætter fast på brystvorten . Barnet vil derfor sutte på brikken og ikke på selve vorten ..

Ved mig gjorde de også sådan at mælken kom meget hurtigere . Naya havde det nemlig med at blive meget gal hvis mælken ikke kom med det samme .

• #25   18. jan 2011 Vil sige til dig som min SP sagde til mig.

Hvis du ikke er glad ved at amme, så skal man stoppe.. Amningen skulle gerne være det hyggelige og rare for begge parter og er den ene ikke med på den, så vil amningen ikke fungere.

Synes du skal gøre op med ´dig selv hvad der er vigtigst for dig - og husk på - MANGE børn vokser op på flasken og er sunde og raske smiley

• Berit a
    Berit a Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 225
    #26   18. jan 2011 min veninde sværgede også til suttebrikker, kan være du skulle prøve dem.
    Jeg har aldrig selv brugt dem, men hun var virkelig glad for dem.

• #27   18. jan 2011 Det var dem her jeg fik på sygehuset ..

http://www.babytorvet.dk/shop/medela-suttebrikker-476p.html

Kommentér på:
modermælk vs. erstatning

Annonce