1. jun 2010 Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
modermælk vs. erstatning {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg står og er i tvivl om jeg skal droppe amning.
Jeg synes det er rigtig smertefuldt og jeg synes slet ikke det er rart. Jeg ammer stort set hele tiden mens han er vågen, han falder hele tiden i søvn og gør virkelig ALT for at holde ham vågen. Når jeg ammer og kan holde ham vågen, så sidder jeg ca 1½ time med en lille pause, hvor vi skifter bryst.
Jeg ved godt at modermælk selvfølgelig er det sundeste. Jeg føler bare ikke for amning mere, eller jeg vil rigtig gerne, men jeg orker simpelthen ikke at sidde der stort set hele dagen og jeg tuder, hver eneste gang, fordi det er SÅ smertefuldt!
Men, hvilke fordele og ulemper er der ved modermælk og erstatning?
Kan i dele ud er jeres erfaringer?
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 43 Svar: 374
jun 2010
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
sundhedsmæssigt er modermælk jo klart det bedste.. vi er ikke skabt til at drikke komælk, det er billigt og yderst nemt, skal aldrig varmes, afkøles osv:-)
jeg er klart fortaler for amning... hvis det fungerer.. har man forsøgt og det ikke går, så er det jo helt fair at skifte til flaske.
Mit råd må være at kontakte din sp og tage hende med på råd.. De er rigtigt gode til at vurdere, om det er opstartsvanskeligheder, eller om det bare ikke lige er vejen frem for jer..
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 71
ulempen ved det, ja ved ikk om det er en ulempe men når man er ude og handle er man afhængig af at spørge om man må låne en microovn for at varme mælken.
hvis jeg var dig ville jeg vælge og kun flaske ham, når det er så smertefuldt for dig og han har jo fået bryst ved dig, og ude på sygehuset sagde de til mig at de første 14 dage var de vigtigste når man ammer.
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 104
jeg ville klart anbefale at forsætte amning.
min pige lå også og hygge spiste, og når hun faldt hen, gav jeg hende små klap i numsen, så vågnede hun og spiste færdig hvor efter jeg kunne ligge hende..
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
Jeg fik mig så en rigtig god snak med en af sygeplejerskerne oppe på barselsgangen som sagde at hvis det ikke var mig at amme skulle jeg slet ikke gøre det, for så blev det heller ikke en god oplevelse for min søn..
Men vil sige at det er op til dig, og hvad DU har det godt med
(Sorry det blev lidt langt...)
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 43 Svar: 374
mar 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 133 Svar: 521
Naya ville også hygge sutte hele tiden . Det viste sig så at det var forbi hun havde et enormt stort suttebehov .
jun 2010
Jeg har snakket med sp og hun siger at det er op til mig selv.
Hun fortalte mig at han måske hellere vil have flaske, hvis jeg bliver ved med at suplere.
Jeg vil virkelig gerne amme, for jeg ved jo at modermælk er sundest og jeg synes det er rigtig hyggeligt at sidde med ham, men jeg bliver mere og mere irriteret over han skal sidde ved mig, jo længere tid han er der.
Jeg har brugt brystvorrte creme og det hajlp lidt, men ikke noget videre.
mar 2010
jun 2010
Følelses mæssigt er jeg i et stort rod, for jeg vil jo gerne give mit barn det bedste, men jeg føler virkelig ikke for det.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
Jeg fik at vide på sygehuset, at når de har suttet en halv time, er der ikke mere at komme efter. du kan så skifte side. efter det ville jeg stikke ham en sut, netop som de andre skriver, er der mange børn, der kan ligge og hyggesutte længe.. tænk det som at du leverer mad, men er ikke en sut..
du kunne evt ringe til ammelinien.. de må da have nogle råd:-)
jun 2010
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 629
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg havde det som du da jeg ammede Noah, og vil sige fortsæt som du gør til du er 1000% sikker i dit valg.. Jeg hadede mig selv i langtid over jeg gav op med at amme Noah... Så vent til du er helt afklaret..
Kan jo også lige fortælle at Nicki er 3 mdr nu, og han har mere eller mindre en fast rytme med at spise, lege og sove nu... (han bestemmer selv endnu, jeg vækker ham ikke
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
ellers spørg om råd på www.ammenet.dk
eller ring til en ammerådgiver hos forældre og fødsel
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
Jeg havde SÅ ondt , da vi tog fra sygehuset var det rent blod der kom ud af begge .. Vi valgte så at jeg skulle pumpe ud hvilket jeg gjorde med elektronisk pumpe .. tror emil ikke lå ved bryst fra han var 5 dage - og jeg pumpede ud i ca 14 dage efter vi kom hjem , gik jeg altså med sår en hel mdr EFTER jeg var stoppet med at malke ud .. Jeg ville slet ikke hele .. jeg vil sige prøv og se om du ikk kan malke ud måske ..
Jeg havde ammebrkker fra starte hvilket gjorde det meget værrer ved mig ..
Du er ikke en dårliger mor fordi du vælger og give flaske i stedet for modermælk .. og når han har fået dit mælk i tre uger så har han fået de vigtigste vitaminer
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
med mme får barnet f.eks ikke de der hvad hedder det antistoffer måske, bil os osv, ligesom ved amning
mar 2010
Ved mig gjorde de også sådan at mælken kom meget hurtigere . Naya havde det nemlig med at blive meget gal hvis mælken ikke kom med det samme .
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 1.160
Hvis du ikke er glad ved at amme, så skal man stoppe.. Amningen skulle gerne være det hyggelige og rare for begge parter og er den ene ikke med på den, så vil amningen ikke fungere.
Synes du skal gøre op med ´dig selv hvad der er vigtigst for dig - og husk på - MANGE børn vokser op på flasken og er sunde og raske
apr 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 225
Jeg har aldrig selv brugt dem, men hun var virkelig glad for dem.
mar 2010
http://www.babytorvet.dk/shop/medela-suttebrikker-476p.html
modermælk vs. erstatning