{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Broderi på dåbskjolen - uheld??
  • #1   15. jan 2011 vi har en dåbskjole i familien og de børn der er døbt i den har fået navnene broderet i...
    og min søn er bla døbt i den og det er der ik sket noget ved... bare broder med hvidt for en har gjort det med blå og det ser ik særlig kønt ud..

• #2   15. jan 2011 Heii . . .
    Har dog aldrig hørt om at det skulle bringe uheld og få navnet på inden. Men tør ik vide mig sikker, men vil da mene det var mere omtalt hvis det gav uheld.

• #3   15. jan 2011 Jeg gjorde det først efter.. Med en meget sart lyseblå.. Det er mandens dåbskjole, så ham og hans 2 mindre søskende er døbt i den.. Desværre står deres navne med meget kraftig lyseblå og meget skrigende lyserød.. smiley

• #4   15. jan 2011 årh ups..vores er først broderet på bagefter

• #5   15. jan 2011 Hov, på den Tristan er døbt i er navnene broderes på indersiden i det nederste "ombuk"..

• #6   15. jan 2011 Emilies er 150+ år gammel og der er broderet navne på alle dem der er døbt i den gennem tiden. Hendes navn blev broderet på før dåben og det var der intet problem i

• #7   15. jan 2011 Ok tak skal i have.
    Så tror jeg jeg gør det inden dåb på søndag. Det er min konfirmationskjole der er syet om og vores søn var den første der var i den. Jeg broderede selv hans navn på med lyseblåt. Synes det blev rigtig fint. Skrev også kirkens navn og dato på.
    Vores pige bliver med mørk lilla sløjfe mv. så jeg tror jeg vil sy med lilla denne gang. Har aldrig tænkt på at det måske havde været pænere med hvid brodering.... for sent nu :o)
    Nu må jeg hellere brodere med lilla denne gang så de begge passer til skørterne.
    Har broderet i aller nederste kant.

Meget imponerende med kjole 150+ år gammel!!
    Min mands familie havde en der var 80-90 år gammel men så mølædt at den var ubrugelig.

Fandt ud af man kunne sy gennem madpapir. Skrive navnet med fine bogstaver på madpapir og sætte det på kjolen med nåle for så bare at sy efter stregerne og derefter nemt fjerne madpapiret. Det blev rigtig godt.

• #8   15. jan 2011 vi har en kjole som har været min moster's konfimation kjole og blev syet om, første barn (min kusine) havde på første gang på 51 år siden. og vi har alle efter haft den på og brugt den til vores børn og skal også bruges til børnebørnen, vi har alle syet på inden så navnet stod der i kirken og det har ikke bragt uheld i familien på nogen måder, jaee selvfølgelig har der været uheld, men tror næppe det har været fordi vi har haft skrevet på kjolen før dåben smiley så sy du bare navn på kjolen

• #9   15. jan 2011 min nevø have familie underkjolen på og der blev hans navn broderet professionelt 2 uger før dåben ;D jeg synes bestemt godt du kan gøre det før barnet bliver døbt, det er da synd hvis ingen når og se det smiley

• #10   15. jan 2011 Ja heller ikke fordi jeg er særlig overtroisk.... det er bare lige visse ting, især når det angår ens børn ;o)

Præcis, ønsker da folk skal se det og det kommer med på foto.
    Går i gang med det samme!

• #11   15. jan 2011 Vi brugte kun den manden er døbt i fordi den jeg havde på nok nærmer sig 200 år eller så'n noget.. Den er stadig hel, men man skal ikk røre for meget ved den.. smiley Så den hænger i en glasmontre hos min moster hvor hun har lavet en masse små "dåbskjoler" i papir hvor navnene på ALLE der er døbt i kjolen står.. smiley

• #12   16. jan 2011 Mor igen...da kæresten blev døbt i den kom han i lokalavisen i Ballerup fordi den var så gammel på det tidspunkt smiley Vi har også billeder hvor alle de levende der er døbt i den er på. Den ældste er hendes oldemors storebror og han er 88 nu smiley

• #13   17. jan 2011 Det må godt nok være sjovt at have så fin en gammel kjole og fedt med billeder! Det er en rigtig god ting. Håbede på der var billeder i dine album, ville gerne have set kjolen :o)

• #14   17. jan 2011 Vil se om jeg kan finde billederne af hende i den smiley Da hun blev døbt var der koldt i kirken og hun var ikke ret gammel så hun fik et sjal omkring sig som hendes tipoldefar gav hendes tip tip oldemor så det er også et fint gammelt et smiley

• #15   18. jan 2011 I er godt nok gode til at passe på tingene i din familie! Vil gerne se foto :o)
    Kan du ikk skrive til mig engang hvis du finder et?

• Berit a
    Berit a Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 225
    #16   18. jan 2011 altså vi har den kjole fra mig og min søster og den skal der broderes navn i inden dåben.
    vi fik det først gjort efter dåben ved Lea i 2005 og det var egentlig lidt synd for ingen fik det jo at se...

har aldrig hørt det skulle være overtro at få det gjort før...

• #17   18. jan 2011 Berit præcis, vil også være ked af at ingen får det at se hvis vi ikke får flere børn.
    Så er der bare lige det at vi har puttet et ekstra navn ind i rækken hos pigen så det må de jo ikke se før efter dåben, ingen ved det nemlig :o)

• #18   19. jan 2011 Det er kærestens farmor der har kjolen og hun er nemlig fantastisk god til at passe på tingene smiley Og jo, det skal jeg nok!

Kommentér på:
Broderi på dåbskjolen - uheld??

Annonce