{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  økonomisk hjælp?
  • #2   5. dec 2010 Jeg kender et par søgte det på kommunen, men de skulle så først igemmen en "forældreegnetheds undersøgelse" før de måtte få det.

• #3   5. dec 2010 OMG!!! Kæresten og jeg havde sku hellere ikke lige råd til en barnevogn :s .. Det kan da også være at det er fordi Mia og hendes kæreste bor i en dyr lejlighed, who knows ?! ...

Jeg var på kommunen, og kunne få en engangs ydelse til barnevogn osv osv... Også fik jeg et brev med, hvor jeg kunne gå ind i en genbrugs butik, og hente det gratis baby udstyr jeg ville... der skulle jeg altså IKKE igennem en forældre test... :s Jeg fik dog bare ikke brug for hverken engangs ydelsen, eller brevet... Da vi fik barnevogn af "farmor" , og resten kom hen af vejen...

Men bare fordi vi ikke havde penge lige nu og her til en barnevogn, har vi altså råd til vores egen datter!! :s hm.. Så hvorfor skulle Mia og hendes kæresten ikke have råd?!! Det var skuda noget mærkeligt noget at skrive...

• #4   5. dec 2010 Jeg er nu os lidt enig med nogle af de andre.. I første omgang skal man da sikre sig man kan få de ting man har brug for til barnet og ikke bare håbe på man kan få fra kommunen..

Vi vælter os da heller ikke i penge, men prioriterer bare anderledes så jeg har råd til de ting til min datter jeg vil ha.

• #5   5. dec 2010 Jeg tror nu hellere ikke Mia bare tror hun kan få fra kommunen.. Men man kan sku komme til at stå i situationen.. :s

• #6   5. dec 2010 Jeg synes altså man skal tænke alle sider af sit liv igennem også ens økonomi igennem før man sætter et barn til verden fordi som vi alle ved er det ikke billigt at have børn og man kan ikke forvente at kommunen hjælper. Og selvfølgelig kan alle mennesker være i pengenød, men som Mira skriver handler det om at prioriterer.

• #7   5. dec 2010 Altså, en barnevogn behøver ikk koste en formue... Jeg har 2 børn, og begge har haft en splinter ny barnevogn... Da vi fik Noah, vores første havde vi heller ikk de store penge, langt fra faktisk... Men Noah har aldrig manglet noget som helst, for vi prioterere bare anderledes, altså Noah først... I mellemtiden har min kæreste fået nyt job, og tjener meget mere, derfor har vi mere nu.. Vi har Aldrig søgt nogen økonomisk hjælp....

Håber det lykkedes for jer... Tror i skal igennem jeres sagsbehandler...

• #9   5. dec 2010 Tania - der er stor forskel på at have råd, og ha mange penge smiley

• #11   5. dec 2010 Du kan bede om et engangsbeløb på kommunen..

Ellers så lån af venner og familie, der gjorde vi

• #13   5. dec 2010 hopper lige med de andre på denne her.. hvis man ikke selv kan anskaffe sig midler ( lån fra bank, venner, opsparing osv) til udstyr til den lille burde man ski vente med at få børn.
    Synes måske det er lidt at generalisere og sigeat der ingen børn ville være hvis alle skulle vente til de havde råd.. jeg kender da mange unge forældre der klarer sig igennem hverdagen uden supplerende ydelser fra kommunen. Ikke at de vælte sig i penge men de er da glade og får mad + nødvendige forplejninger.

• #14   5. dec 2010 lån fra bank, er vel det samme som et lån på kommunen?! Det gør jo ingen forskel..

• #15   5. dec 2010 Nej et lån på kommunen skal ikek betales tilbage, det skal det i banken med renter

• #19   5. dec 2010 jeg havde ingen penge da jeg blev gravid, og jeg fik en beløb på komunden.

det er jo ikke sikker at barnet er plandlagt.

• #20   5. dec 2010 Syndes også at man skulle ha ventet lidt med det barn!

• #22   5. dec 2010 Man kan sagtens risikere at ens engangs ydelse skal betales tilbage.. Og som tania skriver er det jo ikke sikkert barnet var planlagt vel.. Jeg tror ikke ligefrem der er nogen mennesker som tænker sådan her "Wiiie, vi har ingen penge, nu vil vi lave børn, & nasse af kommunen" ...

Man kan komme til at stå i en meget træls situation.. Og det har jeg selv gjort... Men derfor har jeg stadig råd til mit barn - og der er ihvertfald INGEN, som skal komme og sige jeg skulle ha' ventet med at få hende, bare fordi jeg ikke lige havde penge til en barnevogn..

Synes det er latterligt at stille det sådan op, når i ikke engang kender hende..

• #24   5. dec 2010 Det har du ret i Maria, og derfor skulle mand nok vente..

• #25   5. dec 2010 Hvis man ingen penge har - og planlægger barn, JA så burde man vente.. Men hvis nu det ikke var planlagt, bliver man jo nødt til at finde en løsning.. Og kan man ikke låne penge i banken, hos venner, eller andre steder, - så har vi jo kommunen, som i nogen tilfælde kan hjælpe.. ikke?? Derfor synes jeg ikke man kan tillade sig at skrive, at hun burde vente, når man ikke kender hendes historie... Det hun skrev med de ikke ligefrem har kassen, tror jeg bare var en hentydning til de lige pt. ingen penge havde...

• #27   5. dec 2010 Maria F: nu kender du hende jo heller ikke, så vi aner heller ikke om hun bare har sløset med prævenstion eller haft en ligegyldig holdning til det hele..
    Men jeg ville stadig vente.. Hvorfor tror du jeg først har fået børn nu, i en alder af 33 år?!?!

• #28   5. dec 2010 Nej jeg kender hende ikke smiley Derfor dømmer jeg hende hellere ikke..

Øh, det kommer sådan set ikke mig ved ?! Heldigvis bestemmer vi selv hvornår vi vælger at få børn .. smiley

• #29   5. dec 2010 Jeg er absolut enig med Ninna - ja, sker det man næver gravid, ved et uheld eller What ever, så er det tilladt æg tænke sig om... Snavse kan også være at indrømme man ikke har andet end Feks kærlighed at tilbyde barnet, og hvis man ser på det store hele, er det ikke nok... Havde jeg ikke haft råd til de basale ting den gang vi blev gravide med Noah ved et uheld, så havde vi bestemt ikke haft ham nu... Jeg mener bestemt man skal kunne klare sig selv før man kan klare St få børn.. Og Maria F, riv bare hovedet af min nu, hvis du føler dig truffet, det er bare min holdning, og den har jeg i højeste grad ret til St have!

• #30   5. dec 2010 Sonne: Jeg føler mig ikke truffet smiley .. Som du selv siger, vi har hver vores meninger i dette.. Det var slet ikke der jeg ville hen! Jeg synes bare det er forkert at dømme et andet menneske, som man ikke kender...

Og hvis hun havde skrevet f.eks.
    Ups, jeg blev gravid ved et uheld, nu skal jeg ned og have en abort i uge 26 .. Så ville folk også blive forarget.. Jeg synes hun viser ansvarlighed i at hun faktisk, vil gøre noget .. (Altså i det tilfælde at det ikke var planlagt)...

Selvfølgelig planlægger man ikke børn . hvis man ingen penge har, det er logik..

• #31   5. dec 2010 Du er da helt oppe at blæse over, vi ikke deler holdning med dig... Og det er jeg lettet over vi ikke gør.. Ikke forståes at du er dårliger end mig fordi du har fået børn uden rigtig have midlerne. Men prøv at tænke hvordan det ville se ud vis alle fik børn uden at have råd til det??

• #32   5. dec 2010 Nej nej nej nej nej smiley Jeg er ikke oppe at blæse over noget som helst!! smiley Selvfølgelig skal man ikke planlægge børn hvis man ingen penge har..

Men det kan ske, man bliver gravid ved et uheld.. Det gjorde jeg.. Men til gengæld har jeg også klaret det..

• #34   5. dec 2010 maria f brugte du spiral?

• #36   5. dec 2010 Hallo Tania: siger jo også bare jeg ville vente.. Og at min meneing er de burde vente..

• #37   5. dec 2010 Tania hvor ligger ansvaret hvis man bliver gravid og hvem skal så sørge for det barn?

• #38   5. dec 2010 Ja man kan sagtens købe brugte ting, det jeg enig i smiley Fuldstændig..

Nej det gjorde jeg ikke smiley Den havde jeg faktisk fået taget ud nogen måneder før, fordi, den gjorde ondt at have i, og fordi den sad forkert.. Og jeg ville ikke have lagt en ny oven i den oplevelse.. Nej du smiley Vi brugte gummi ... Og hvorfor spørger du egentlig om jeg brugte spiral?! :s Det er jo sådan set ligemeget smiley Jeg blev gravid, og nu har jeg en dejlig datter på 6 uger, og jeg vil overhovedet ikke bytte hende ud med noget andet..

At vi havde knas i økonomien da jeg var gravid, var så det.. Men vi klarede det også, og min datter mangler ingenting.. Men vi vidste jo så til gengæld også godt det ville koste penge.. Så derfor brugte min kæreste også en masse tid på at finde et arbejde ved siden af hans skole.. Som han fandt sidst i min graviditet..

Vi ville egentlig have haft købt en baby startpakke - "barnevogn , seng, osv osv" .. Meeen ... Min kærestes mor sagde hun ville give vogn, også købte vi sengen brugt smiley !!

• #39   5. dec 2010 Wauw en gang vulapyk jeg har fået skrevet... Ikk sådan når man sidder online fra telefonen...
    Håber det gav lidt mening...
    I bund og grund synes jeg også det er at tage ansvar at indrømme man ikk har råd til at få barnet...

• #41   5. dec 2010 Jeg fangede din mening smiler

• #42   5. dec 2010 Jeg har ingen steder skrevet at man er en dårlig forældre, ingen...

Mener som Sonne,- det ansvar skulle være taget længe før man blev gravid..

• #44   5. dec 2010 Jeg havde da heller ikke råd til babyudstyr da jeg blev gravid med min ældste, var under 18 og ikke berettiget til su, men jeg endte da med at havde alt aligevel og mine børn mangler da intet .
    Jeg vil hellere leve med lidt mindre end at fjerne et barn af den grund, ens økonomi kan jo også ændre sig til det bedre.
    btw det er ikke alle der holder barndåb

• #45   5. dec 2010 Tania før mente du at det var et uheld hun nok var blevet gravid.. Nu noget andet,- men vi kan gætte herfra og til dommedag..

Selv om ens situration ændre sig er det faktisk muligt at sikre sig.. Ikke at alle gør det, men det er muligt..

Kan bare ikke klar den der lade holdning, '

Hej alle .
    Nogen der ved om man kan søge penge til barnevogn og andet udstyr? jeg har termin den 21 februar med mit første barn.
    Og jeg og kæresten har ikke ligefrem kassen smiley

• #47   5. dec 2010 Der er vi så uenig igen, for det mener jeg.

• #49   5. dec 2010 TS har en lad holdning...

• #51   5. dec 2010 Ninna - super du ku tyde det.. Haha...
    Er enig med dig i det du skriver...
    Desuden blev jeg selv gravid ved et uheld med Noah, valgte at tage ansvaret, og fik anskaffet mig alt udstyr sammen med Jesper, uden økonomisk hjælp fra det offentlige.. Jeg fik først penge 1 måned før Noah kom til verden, og indtil da levede vi af jespers løn... Så vi havde langt fra kassen, men havde alting til Noah da vi prioterere ham...

• #53   5. dec 2010 Hun kunne forhører sig om hvordan hun kunne skaffe sig de fornødende ting til den lille kom... (uden at det var tænk på kommunen) Evt et ekstra arb, eller side med fint genbrug osv..

Jen mener bestem vi skal hjælpe folk der ikke kan klare sig selv.. Men folk der bruger komunen som en sove pude, kan tænde mig helt at.. Ta ansvar for det du laver (gælder alle de ting du gør, det har konsekvenser..) Viden forpligter! Hende formulering gør hendes holdning lad...

• #55   5. dec 2010 Ninna - bare fordi man søger hos kommunen behøver det jo ikke være en sovepude..

Vi har også kommunen til at betale for vores vuggestue 100% og det har intet med en sovepude at gøre, det var skam vores sagsbehandler der selv foreslog det

• #56   5. dec 2010 Tanja.... nårrrr men så skal man da ikke forsøge at klare sig selv, nu hvor det er sagsbehandleren der har forslået det... Piger jeg er nød til at melde mig ud af denne tråd.. Da jeg bliver rasende over nogens holdning til tingene..

Og jeg er før blevet frosset pga min noget skarpe meninger.. Dog ikke lade...

• #57   5. dec 2010 Hmm jeg må også indrømme jeg ser det sq lidt som samfundsnasseri at man skal ha penge af kommunen for at købe diverse babyudstyr! Selvfølgelig kan der ske ting undervejs der gør at man står i en uventet situation økonomisk og det er jo ikke nogens skyld.. Men jeg møder det bare lidt for tit at folk forventer at samfundet skal betale for at de kan få børn!

Vi har bestemt hellere ikke kassen herhjemme men vi har alligevel klaret os selv.. Vi købte en baby pakke med barnevogn, seng, baby dyne osv.. til 4000 kr også købte vi brugt babytøj.. Fra du finder ud af du er gravid eller planlægger barn har du omkring 8-9 måneder at spare sammen til de ting og hvis man ikke kan tage 500-1000 kr ud af sit budget hver måned hvordan hulen har man så tænkt sig at få det til at løbe rundt når baby kommer? ja jeg undre mig bare!

• #59   5. dec 2010 Tak Mette...

• #61   5. dec 2010 Desværre tror jeg ikke i kan få noget fra kommunen da i er 2 og derudover er en graviditet ikke en uforset udgift derved burde i spare op.

• #62   6. dec 2010 Lene - du har da fuldstændigt misforstået det der er skrevet... Det der i virkeligheden menes er at hvis man ikk selv kan anskaffe diverse ting og udstyr, uden at gå uden om kommunen, altså selv anskaffe det, så sku man ha revuderet det at få barn! smiley
    Som du selv skriver findes der masser af genbrugs guld til billige penge...
    Her har vi også genbrugt, plus noget af tøjet den gang til Noah er noget vi fik af mine forældres nabo's datter som de havde brugt til deres søn.. Og det bruges nu til Nicki... Men her har jeg det som dig, Barnevognen skal være ny..

Feks denne gang til Nicki har jeg købt en sprit ny kombivogn, hvor der er barnevognsdel, klapvogns del, autostol som med en adaptor kan sættes i stellet, paraply, pusletaske, pumpe, lift, 3x forlæder til barnevogn, klapvogn og autostol samt en kørepose til 3450kr, og det er bare den bedste barnevogn og køre med.. Derfor behøver man ikke bruge en formue på det.. Men synes man burde ku anskaffe sig de fornødne ting selv smiley

• #64   6. dec 2010 ej nu må i da holde op som tanja siger så ved i jo ikk om hun lige pt står i svær sitratio og har brug for hjælp ..og som nogen andre siger så kan det jo være a barnet ikk er plangtlagt og i havde oz gået til hende hvis hun havde skrevet hun havde valgt en abort.. tror nu heller ikk hun forventer a andre betaler for hendes barn .. syntes folk herinde folk er ret hurtige til a dømme folk .. isteden for bare a svar på det de spørg om..

til ts .. ja man kan godt søge om det men langt fra sikkert man får det og slet i i disse tider .. vi har heller aldrig hafty de storre penge så vi har oz fået det meste brugt til alle vores børn og ellers har vi ønsket oz timg i gaver og sådan noget.. og ellers er der mødre hjælpen de plejer oz a ha goe ting som ser nye ud og tit er der folk i avser og seddler i supermarkeder som sælger ud a deres babyting.. og man klare det a børn selv om man ikk har de største penge man priotere bare andeledes..

• #65   6. dec 2010 Selvfølgelig koster det at få barn, men det er jo igen hvad man gør det til..

Vi har lige købt en brugt men så fin Oddervogn til 950 kr. og på nettet har jeg fundet en masse faktsik nyt pigetøj til billige penge..

Første gang købte vi en splinter ny Oddervogn til 10.000 kr. og alt andet var også nyt.. Men da vi nu skal have nr. 2 og skal bruge 2 barnevogne mm. måtte vi jo se hvor vi kunne spare henne og har oplevet et fantastisk brugtmarked på nettet.

Så man må jo prøve om man kan prioritere anderledes, måske ønske sig noget af det man skal bruge her op til jul f.eks. pusletaske, puslehynde, tøj mm. Selvom man måske har noget man hellere ville ønske sig, men det må så komme når man har det vigtigeste til det barn man venter.

Håber at det hele falder på plads for jer, uanset lån eller ej..

• #66   6. dec 2010 Tania og Liane - derfor er det stadigvæk en mulighed, at købe brugt, se efter folk der forærge tøj og ting væk etc,det er et faktum at man sagtens til billige penge kan skaffe de fornødne ting, og derfor synes jeg måske man skal tænke sig om inden man vælger at søge hjælp via kommunen.... For igen, der findes altså rigtig meget genbrugs guld..... smiley

*Og Liane - Skal du ikk snart føde! smiley

• #67   6. dec 2010 soone ja det man sages det enest jeg faktis har søgt komunen om er hjælp til a få lavet minr tænder ellers tænker jeg altid nej søger ikk for der er jo så mange andre som sikkert har det værre ind mig..

og IHHH alså jo det håber jeg der er jo kun 8 dage til termin og manglet kun det satte sig til rigtige veer her i weekenden fredag til søndag havde alt der ku tyde på fødsel men alt er gået i sig selv.. men jeg går jo altid over så regner ikk med noget som helst før jeg er på fg.. hi hi..

• #68   6. dec 2010 og jo så har jeg lige søgt jule hjælp men kun fordi vores sagsbeh sendte et skema med posten og hun syntes vi var berettet til det så tæmkte nå ja så prøver vi da men regner slet ikk med noget.. havde hun sendt og sagt vi sku prøve så havde vi ikk selv hentet et skema..

• #70   6. dec 2010 Tania - for mig virker det sindsygt at man sku ku komme SÅ langt ud og skide på SÅ kort tid.... Ergo mener jeg man skal revudere barnet, OGSÅ selv om det er et uheld... Et barn kan IKKE kun leve af kærlighed... Og som en skriver, ka man ikk ligge 500-1000kr til side, om måned og på den måde spare sammen til de fornødne ting, så har man jo næppe råd til barnet... Punktum, den kan ikke diskuteres, det er min holdning...

• #72   6. dec 2010 Jeg ville sku hellere ikke turde at skrive igen herinde.. :s Hvis det var mig som havde startet denne tråd ..

• #75   6. dec 2010 Så er I igang igen piger....

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 155
    #77   6. dec 2010 Altsåjeg håber da ved gud ikke man kan troppe op på kommunen og få tilskud til noget forudsigeligt fordi man ikke har kassen. Så må man jo spare, undvære eller tidsnok indse man ikke har råd til at få et barn endnu.

Og så er jeg mildest talt RYSTET over, at det bliver betragtet som at "tage et ansvar" når man bliver uplanlagt gravid og får barnet. Det kan bestemt være, og er det nok ofte, lige så meget at tage ansvaret at vælge en abort!

• #78   6. dec 2010 Tina W, du lever et liv på kanten ved at nævne abort herinde...!! Så er man jo både psykopat, barnemorder osv.. Glæder mig til at se hvordan den bliver modtaget.. Griner held og lykke med den..

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

#80   6. dec 2010 Ninna I know. Det der med abort er jo virkelig et FYord, og det er SÅ synd, for det kan altså godt være det rigtige valg. Ikke at det nødvendigvis er det her!

Jeg har selv fået en abort, da jeg intet havde at tilbyde et barn udover kærlighed. Men det kan man ikke sove i om natten, eller spise til aftensmad. Og det kan man ikke lege med eller klæde sig ud i til fastelavn. Derfor tog jeg mit ansvar, og valgte aborten.

• #81   6. dec 2010 Det kan jo være at de går op i sats når første barnet er kommet til verden, enten hvis de er på su/kontanthjælp eller andet der først stiger når man er forsørger. Så der er jo ingen der siger at de absolut ikke har 500-1500 kr til barnet om måneden.

Man må nævne abort lige så meget som man må nævne at man er imod abort herinde! Den går begge veje.

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

#82   6. dec 2010 Louise det er dejligt at du har det sådan med at nævne abort herinde. Men det er bestemt mere undtagelsen end det er reglen. Man bliver som regl svinet både offentligt i indlæggende og privat i beskeder når man gør det smiley

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

#84   6. dec 2010 Jeg synes jo så er der burde være færre der får børn som de ikke selv magter og som bliver til en økonomisk byrde for samfundet så vi bedre kan hjælpe de forældre der ikke selv kan.

Men der er vi jo så uenige.

Og jeg mener bestemt heller ikke det er en nemmere løsning at få en abort fremfor at få barnet!

• #85   6. dec 2010 arh berit og benjamin den holder vist ikke helt ;o) Det kan godt være man er gammel nok til at ha sex men det er da langt fra at vise ansvar når man dyrker ubeskyttet sex også kan jeg ikke se hvor ansvaret sq komme fra bare fordi der kom et barn ud af det..

jeg er fuldt ud enig med tina w. at vælge en abort kan også være at tage ansvar og det behøver bestemt ikke at være et nemt valg!

• #86   6. dec 2010 Jeg synes faktisk ikke det er relevant, om trådstarter har en kommentar, for det er jo sådan set ikke hende som startede den her lange diskution smiley Og fordi hun spurgte om noget, behøves hun ikke at redgøre hvorfor hun vil låne at kommunen.. Det er hendes private sag ..

• #87   6. dec 2010 Man kan så også godt risikere at blive svinet hvis man skriver at man er imod abort så igen så synes jeg den går begge veje.....

• #88   6. dec 2010 Det kan jeg sådan set godt forstå sådan som hun bliver nedgjort

• #89   6. dec 2010 Tina w jeg er bare SÅ enig med dig.. Hellere tage ansvar ved at få en abort end at få barnet som man ikke har noget at tilbyde, det betragter jeg SLET ikke som at tage ansvar, men derimod at være uansvarlig..

Det er da trist der er mange der har svært ved at få børn, men det kan ALLE andre da ikke tage hensyn til.. Come on..

• #90   6. dec 2010 lol, i ved da ikke en dyt om tråd starter har noget at tilbyde sit barn smiley Synes det er så latterligt ...

• #91   6. dec 2010 Hmm min kommentar er ikke rettet mod trådstarter som sådan da jeg i bund og grund ikke ved en skid om hende.. men den debat der blev startet omkring det..

• #92   6. dec 2010 Mette, Okay så smiley

• #93   6. dec 2010 Heller ikke min, den er nok mere myntet på denne sætning

Hvis man er gamle nok til at have sex er man gamle nok til at tage et ansvar.

Og så tanjas imod abort lige meget hvad, holdning.

• #94   6. dec 2010 Jeg vil også mene at i ikke kan vide noegt om om ts har noget at byde sit barn.. det er da ihvertfald meget hurtigt at dømme en person i aldrig har mødt ud fra få linier...

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

#95   6. dec 2010 Jeg har primært kommenteret generelt, og jeg mener da det er bekymrende i høj grad, at man har brug for kommunen til indkøb af babyudstyr.

Og så mener jeg da det er begrænset hvad man kan tilbyde sit barn, hvis man ikke engang kan tilbyde en barnevogn.

Jeg siger ikke at hun ikke kan blive en god mor, jeg siger bare at lige nu er der jo ikke råd til at få et barn, og så synes jeg det er en enormt uheldig beslutning at få et barn

• #96   6. dec 2010 tina W - Vi lånte en barnevogn, og vores datter mangler intet.. Vi har kommunen ind over pga min ADD (Der er nogle psykiatere der er ved at finde ud af om jeg skal have medicin eller ej) og hvis hun havde manglet noget eller de var i det mindste i tvivl om hun havde det godt, så ville hun slet ikke være hos os..

Vi har fået så meget af venner og familie at det ikke har været nødvendigt at gå ud og købe baby udstyr..

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

#97   6. dec 2010 Tanja det er jo dejligt! Og så har i jo også selv kunne sørge for at jeres barn ikke mangler noget, og i har helt styr på det.

Når det er en mulighed, at få hjælp af familien, og der er masse af glade givere omkring en, så kan man jo også give sit barn det det har brug for.

Men har man ikke den mulighed og ikke selv råd, så mener jeg ikke man er klar til at blive forældre.

• #98   6. dec 2010 jeg kan ikke se foreskellen på at få hjælp af familien og få hjælp af kommunen,man har stadig ikke selv "muldvarpen" oppe

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

#99   6. dec 2010 Hvordan kan du ikke se forskellen? Der er stor forskel på om man modtager hjælp fra familien, fordi man ønsker et barn. Kontra at skulle have hjælp fra det offentlige og "tage penge fra nogen der mangler dem".

Jeg forstår ikke, at "vi andre" skal betale for at nogen skal have børn før de har råd.

• #100   6. dec 2010 HAHAHAHAHAHAHAH undskyld de damer .. Jeg forstår godt synet fra alle sammen ..
    Men prøv liiiiiige og lad vær med at nedtale ts sårn når hun ikke rigtig har forsvaret sig smiley kan ikk rigtigt lade vær med at grine lidt af jer her inde smiley i nu dejlig tøser smiley

• #101   6. dec 2010 tina W - Nu har min familie altså heller ikke særlig mange penge, hvis man spørger kommunen har man jo netop brug for det..

• #103   6. dec 2010 Tina - du har formuleret det jeg ville frem til længere oppe... Er fuldstændigt enig dig....

• #104   7. dec 2010 Tina: Sådan er danmark skruet sammen smiley ... Det må du lære og affinde dig med.. Vi betaler skat til at andre kan få hjælp.. Og jeg synes faktisk det er helt okay .

• #105   7. dec 2010 Maria - synes nu også skatten er iorden.. Men synes bestemt at pengene til tider kunne bruges bedre....

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

#106   7. dec 2010 Maria ta ikke fejl, jeg betaler gerne min skat, og jeg synes også vi skal hjælpe der hvor det er nødvendigt! Men vi spilder mange penge på at hjælpe med ting som ikke burde være nødvendigt.

Men når man af egen fri vilje går ind til noget man ikke har råd til, ja så synes jeg ærlig talt ikke det er et fælles problem.

Men det er der jo heldigvis mulighed for at stemme sig ud af til folketingsvalgene.

• #107   7. dec 2010 forstår godt hvis Mia ikke tør svare herinde...

OMG!! sikke en holdning nogen har....

nå, men mia du kan gå ned i borger service i din kommune, og gå i kontanthjælps afdelingen... der kan du søge om enkeltydelse til baby udstyr.. det er der rigtig mange der gør, for det er ikke alle der lige har planlagt at få barn, men vælger stadig at det uplanlagte barn er et ønskebarn de gerne vil have. Men derfor er der også mange der ikke har fået sparet sammen på forhånd, og ikke kan ligge 5000-10.000 kr her og nu til baby udstyr.

man skal have en vis indkomst før banken vil låne en penge, og ikke alle har familie de kan låne af, så derfor er kommunen en god løsning til dem som står i denne situation.

der er jo noget som hedder børnepenge som gør at selv dem med lav indkomst har "råd" til børn.

derfor kan en graviditet godt komme uplanlagt, og uden opsparing til "startpakke"

hvorfor skulle mennesker med lav indkomst ikke have lov at få børn??

• #108   7. dec 2010 nej forhåbentlig ikke, men det er jo aldrig til at vide. Retten til børn mener jeg da alligevel man skal have... uanset om indkomsten er høj eller lav. Og tit og ofte er en graviditet ikke altid planlagt, og fordi pengene er lidt små syntes jeg ikke det er grundlag nok til ikke at få barnet.

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

#109   7. dec 2010 Man har bestemt ikke ret til at få børn. Det er da et privilegie som alle andre goder i livet.

• #110   8. dec 2010 jeg skrev heller ikke at hun bare fik det uden videre, men at hun kunne søge om det smiley

• #111   8. dec 2010 Britt - nu er jeg en af dem med den hårde mening om det med at sætte børn i verden... Jeg er så samtidig en af dem der har et uplanlagt barn... Noah er på ingen måder planlagt, men bestemt ønsket!

Da Noah blev lavet havde jeg INGEN indkomst What so ever.. Jesper min kæreste forsørgede mig... Først 1,5 måned inden Noah kom til verden søgte jeg kontanthjælpen.. Vi havde ALT udstyr parat da han kom til verden, UDEN hjælp fra kommunen.... Og den gang lå Jespers indtægt på omkring 14.000 om måneden...

Tilgengæld nu, er jeg os en af dem der i ny og næ forærge ting fra mine drenge væk... Brugbare pæne ting! Derfor ved jeg det kan lade sig gøre at anskaffe sig de nødvendige ting til billige penge!

Og man behøver jo ikk ha tøj klar til det første år jo!

• #112   8. dec 2010 Alle har ret til at få børn, det er ikke kun et privilegium for folk med høj indkomst.

• #114   8. dec 2010 Mødrehjælpen, genbrug, dansk røde kors, loppemarked osv..

der er masser af muligheder..

Bliver lidt skræmt over at man ikke engang har til en billig brugt barnevogn..

Den behøver jo hverken være fancy eller pæn, blot varm og til at opbevare et barn i.

• #115   8. dec 2010 Jeg var 16 da jeg blev gravid, min søn's far var 17. Begge under 18, så vi kunne hverken få kontanthælp eller SU, var for langt henne til en abort, så vi tog ansvar. vi fik sgu ikke hjælp af komunnen, nej, vi måtte sgu arbejde og tjene vores egne penge, jeg stoppede først med at arbejde en uge før jeg fødte. Vi fik, lånte eller købte brugte ting . Det behøver jo ikke at koste 1mio. a få et barn .

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

#116   8. dec 2010 Linet det har jeg faktisk enormt stor respekt for at i gjorde!

Der burde være flere med jeres indstilling for i tog netop ansvar!!

• #117   8. dec 2010 stor respekt!...

At man som et par ikke kan formå et få til en barnevogn, forstår jeg godt nok ikke...

jeg er enlig, gravid ved et uheld, og står usikkert jobmæssigt fra 1. februar.
    Men jeg skal nok klare det...

Er da ikke spor bange for at købe brugte ting. Det er en latterlig ting at vedhægte sig.
    man kan få brugte barnevogne for 500-1000 kr. Jeg forstår virkelig ikke at TS og hendes kæreste ikke kan skrabe 500 kr sammen på to måneder?? To voksne mennesker??

Det lyder i min verden slet slet ikke gennemtænkt.

• #119   8. dec 2010 Tania.
    nej det gør jeg ikke. Men kan man ikke skrabe 500 kr. sammen til en af de ting der vist er top5 af ABSOLUT nødvendighed når man venter sig, så er man rimelig meget på røven.

• #121   8. dec 2010 Har lige været inde og kigge på Den Blå Avis, og der kan man få flotte barnevogne helt ned til 200kr smiley

• #123   8. dec 2010 syntes også der dømmes meget!

Jeg ser ingen steder at TS skriver tingene skal være nye og fancy!!?? tror da bestemt heller ikke de regner med at få nyt, heller ej hvis de får hjælp til startpakke m.m.

men med de nødvendige baby ting - selv når det er brugt løber det nemt op i 2000-3000 kr med barnevogn, pudslebord, seng m.m.

Og det er ikke alle som lige kan skrabe det sammen... ved det fra mig selv og da jeg blev gravid... jeg var så heldig at at kunne arve, låne og købe brugt... men helt gratis fik jeg det altså ikke, og havde heldigvis nogle søde forældre som hjalp med at betale nogle af tingene, men det er ikke sikkert alle har mulighed for forældrehjælp eller lign.

• #124   8. dec 2010 enig med Tania.... utroligt at folk kan være så fordømmede uden at de har nogle facts..

og jeg vil da hellere betale til en barnevogn til folk der behøver end jeg vil betale for behandling af f.eks rygerlunger hvor folk selv har valgt at ryge et helt liv eller at mary og frederiks børn kan gå i designer kluns osv...

Folk modtager da også boligsikring, tilskud til pasning, børnepenge, man kan søge julehjælp, tilskud til tandlæde og tonsvis af andre ting...

Det er ikke bare lige sådan at få et arbejde, ihvertfald ikke hernede...

• #125   9. dec 2010 det er jo heller ikke sikert hun kan låne i banken, eller i babysam, hvis hun er på kontanthjælp.

• #126   10. feb 2011 Hold da op ! Er godt nok rystet og chokeret!
    Utroligt at voksne mennesker kan te sig på den måde,
    man skulle tro at i var en flok 14-årige tøsser på arto..
    I stedet for dømme mig så kraftigt ud fra det jeg har skrevet,
    Kunne i evt lige bruge den indvendige til at tænke jer om én ekstra gang, til evt at spørge mig om hvilken situation jeg stod i .. er dybt rystet og håber i har dårlig smag i munden! !

Til jer som har været så søde at forsvare mig TUSIND TAK. Er da glad for at der bare er en brøkdel som kan opfører sig lidt voksent..

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

#127   10. feb 2011 Tja, der er da vidst blevet spurgt er der ikke?

Men hvorfor vente helt til februar med at svare? Hvad havde vi fået ud af at spørge så?

Kommentér på:
økonomisk hjælp?

Annonce