{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

Det svære valg... {{forumTopicSubject}}

Vi har været ved vores 12. uge scaning, og det gik ikke som forventet....
vores barn er i højrisiko for at have Trimison 18 også kaldt Edwards symdrom....
kort sagt vil det betyde at vi kan miste barnet inden fødselen og hvis barnet ville blive født er chancerne ikke store for overlevelse bare de første døgn af dens liv.

det er vi selvfølelig rigtig meget kede af.
Vi fik tilbudt at vi kunne få en moderkage prøve, som kunne slå fast om barnet havde det eller ej, men vi afslog det, da vi mente at risikoen for at miste barnet ville være for stor ved undersøgelsen. også da billeder ikke viste tegn på sygdommen.

vi skal nu til scaning i 16. uge her om små 3 uger, hvor barnet skal scanes igen, og vi får valget om der skal tages en fostervands prøve, som er mere sikker end en moderkage prøven, men stadig risiko for abort...

så hvad skal vi gøre?????

skal vi vente og se scaningerne og håbe de er pæne og afslå tilbudet om fostervands prøven.
også krydse fingre og be til gud om det bedste...

eller skal vi tage imod tilbudet om fostervands prøven, også måske få af vide at barnet er rask, men barnet desværre ikke overlevede prøven......

sidder der nogen ude bag skræmen som har prøvet noget lignende???
så skriv endelig....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det svære valg...
  • #1   19. sep 2010 altså jeg har ikke selv prøvet det..
    men jeg tænker lidt, hvis det viser sig barnet er syg ? ved i så ca hvad i vil gøre ? for hvis i mener i kan ''klare'' et syg barn ville jeg ikke gøre det.
    hvor imod hvis jeg ikke kunne klare det, ville jeg få det testet og håbe på alt det bedste.. det da ikke særlig tit man mister ved prøverne er det ?
    er ikke helt inde i det.


  • #3   19. sep 2010 jeg fik foretaget en moderkagebiopsi. Har idag en rask pige, men ja der er da risiko ved at få det gennemført. Jeg ville bare hellere have at vide i uge 12-13 at barnet fejlede noget og få en bort end jeg ville i uge 16.
    Men det er jo op til jer at beslutte hvad i vil smiley


  • #4   19. sep 2010 Både moderkage- og fostervandsprøve er forbundet med en forøget risiko for abort på 0,5-1 %, og denne risiko er til stede flere uger efter indgrebet

    Så vidt jeg kan se på nettet er risikoen for abort lige stor ved begge indgreb.


  • #5   19. sep 2010 vil ikke råde jer til noget, da det er en stor beslutning og det er jer der skal leve med den. jeg opdagede denne graviditet for sent til nf scanning og blev også tilbudt moderkage og fostervandsprøve og vi har takket nej, så vi aner ik om der er en risiko for om vores barn har en kromosomfejl, men md scanningen var fin.

    så her krydser vi bare og har i baghovedet at der er en risiko for vores barn fejler noget, men vi har valgt og tage det med hvis det er.


  • #6   19. sep 2010 Jeg ville ha taget prøven, og hvis den også havde sagt sygdom havde jeg fået abort..

    Men den første prøve kan jo tage fejl, derfor ville jeg tage den anden også..

    Jeg ville vælge abort, da jeg ikke har overskudet til et handicappet barn..


  • #7   19. sep 2010 heidi P: jamen vi kan godt følge hvad du mener, men vi føler lidt at det er vores egoisme der ønsker at sætte vores barn liv i fare. for at vi kan få det bedre...
    men vi ved ikke hvad vi vil gøre af os selv, hvis vi fik taget prøven og fik af vide at barnet var helt rask også miste det et par dage efter, på grund af prøven....
    håber i forstår hvad vi skriver, det er svært at skrive om vores føleser og om den dilema vi står i....


  • #8   19. sep 2010 charlotte &..
    Jeg ville ike synes det var egoistisk at få taget en prøve, hvis det viser sig at bernet er syg og i vælger at beholde det.. er der en heeeel masse ting man skal forberede sig selv på rent mentalt, da det jo ikke er nemt med et sygt barn.. og der er en hel masse ting man skal sætte sig ind i.. alle de ting vil gøre at barnet får det 'nemmere' med jer i starten da i så ikke skal stresse over det der (:

    vælger i at få en abort, fordi i feks. ikke kan klare et sygt barn ?
    jamen så det jo et eller andet sted også for barnets bedste.. for man skal ikke vælge at beholde et barn hvis man ikke kan magte det pga. a sygdom eller hvad ved jeg (: og egentlig er jeg imod abort, men jeg ved også det tæt på umuligt at bortadoptere et sygt barn.. så hvis det var sådan det hang sammen ville en abort jo være bedste løsning..

    men forstår godt det forvirrende, og der er ting der skal tages stilling til.


  • #9   19. sep 2010 Jeg ville få taget en prøve, da det værste for mig ville være at miste et barn der var født..

    Men det er jeres valg og kan sagtens forstå at det er et vildt svært valg. Sender nogle tanker jeres vej helt sikkert.


Kommentér på:
Det svære valg...

Annonce