{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

spørgsmål ..please hælp mig... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammne :o)

Jeg skal til frisør på mandag og have farvet hår, også tænkte jeg på om nogle ved noget om, om hvor længe jeg skal vente med og amme prinsessen ?..

- Og ved i noget om hvilken modermælke erstatning er bedst for deres maver og holder den igang ?..
det skal helst være modermælke erstatning i pulver, da hun har en del problemer med sin afføring ...

håber virkelig i kan hjælpe. på forhånd tak..
hilsen Lykke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål ..please hælp mig...
  • #1   29. mar 2008 må man overhovede farve hår når du ammer?

• #2   29. mar 2008 vent til du er færdig med at amme.

• #3   29. mar 2008 hmm, det ved jeg ikke rigtig..
    men jeg kan vel bare lade være med og give hende mit mælk ét stykke tid??..
    - har næsten ikke mere mælk tul hende alligevel

• #4   29. mar 2008 ja. har jeg også tænkt på.
    derfoe ville jeg høre om nogen vidste noget om hvorlænge man skal vente, for er det for længe, så vil jeg ikke da hun jo har bedst af mit mælk

• #5   29. mar 2008 Hallo, slap lige af..
    jeg ved jo ikke om det er 2timer hun ikke må få det eller om det er døgn hun ikke må... har jo også lige skrevet af hvis det var længe, vil jeg ikke gøre det da hun har bedst af mit mælk...
    selvfølgelig er hun vigtigst !..
    Hun er sq vigtigere end alt andet i denne verden !

• #6   29. mar 2008 det er hverken et par timer eller et par dage vi snakker om det er den tid det tager, fra du får farvet håret til al giften fra farven. er ude af dit system og der kan gå uger eller mdr. så vent.
    Tine drømmer også om at håret skal have den helt store tur på et tidspunkt men som anja skriver hvad er vigtigere håret eller at den lille får dine antistoffer....
    mvh. kim...

• #7   29. mar 2008 pas også på med for overdreven brug af makeup og hårlak...

• #8   29. mar 2008 Tine M..
    Selvfølgelig vil jeg vente hvis det kan tage så lang tid, men altså er min mælk stoppet helt Mandag middag så farver jeg det da, men selvfølgelig vil jeg ikke gøre det hvis det er så lang tid hun ikke kan få min mælk, det er jo det sundeste at hun får det. og jeg spurgte jo også fordi jeg ville vide det af hensyn til hvordan og hvorledes, og ikke for og være ond mod min datter og ikke give hende min mælk..
    Og Lærke er sq vigtigere end noget andet på denne jord..

• #9   29. mar 2008 Tine m..
    det bruger jeg slet ikke, og har ikke gjort siden jeg blev gravid, det vidste jeg godt at man ikke måtte, det fortalte min læge mig da jeg skrev vandre journal

• #10   29. mar 2008 det er ikke tine der skriver, men hendes bedre halvdel...
    men det er ikke løgn. der kan gå rigtig lang tid. mht. mælke ersstatning. så bruger vi alomin +6mdr. til oliver som suplement til grød og mos og bryst. eller det er nok mest mig da amme er en af de to ting mit køn har en del problemer med....
    det er da også meget tidligt at du er holdt op med at producere mælk..
    ved godt at det er forholdsvis udbredt . men jeg er da utrolig glad for at Tine stadig er i stand til at give Oliver en snack ind i mellem...

• #11   29. mar 2008 Okay bare iorden :o)
    - Så skal jeg da ihvertfald ikke farves det er helt sikkert, det er jo heller ikke sundt for mig og blive farvet..
    Jamen nu er hun jo kun 5uger på mandag, så +6 er jo nok ikke smart og give hende ?.. - jeg er også utrolig ked af at jeg ikke har mere end 40-50ml til hende af gangen, for det var/er mit største ønske og give hende mit mælk, desværre har jeg slet ikke kunne amme hende, fordi hun ikke kan tage fat om min bryst-vorte.. så jeg malker ud, men det er stadig mit mælk jeg vil have at hun skal ha' jeg malker det jeg kan også får hun allomin den grønne til hun er mæt :o) ... ( fik nemlig afvide at det var den bedste mod deres mave når de ikke er ældre men ville lige høre hvad andre gjorde, eller syntes

• #12   29. mar 2008 hun er ellers en kær lille en. selfølgelig er dit mælk det bedste. emn hun skal jo også være mæt. hvad malker du med aut. eller manuel pumpe??? du kan jo selv være med til at stimulere din mælkeproduktion.... i de fleste tilfælde ihvertfald...

• #13   29. mar 2008 og du har ret det er ikke sundt for jer med alle de kemikalier...
    en undersøgelse har vist at kvinder kan have mellem 50 og 100 gange så stort et indhold af kemikalier i kroppen end mænd har, udelukkende pga. brug af makeup og hud/hår pleje prudukter.. nogen mener også at det kan bære en stor del af skylden for celuite. da lymferne ikke altid kan følge med... men det er ikke dokumenteret...
    mvh. kim.

• #14   29. mar 2008 Ja det ved jeg godt jeg kan, ved og sove til middag, det fortalte min sundhedsplejerske, men det hjælper ikke på produktionen :o)
    - ja hun er en skøn lille prinsesse..
    Selvfølgelig skal hun det, jeg giver hende jo også alomin til hun er mæt, det er bare ærgerligt når jeg nu gerne vil have hun skal have mit .. men sådan er det, hovede sagen er jo hun får mad og bliver mæt af det hun får og at hun vokser som hun skal.. og det gør hun jo så det er dejligt..
    (skal lige siges at de billeder der er derinde af hende er fra da hun blev født af.)

• #15   30. mar 2008 nan er bedst for deres små maver

• #16   30. mar 2008 (link fjernet)

• #17   30. mar 2008 Lykke H, nu vil jeg ikke komme med dommedags snak *GG* Det har du vist fået *GG*
    Du kunne jo vælge at gå til en frisør som kun bruger ting fra naturen, dem findes der en del af idag.. Eller du kan vælge at bruge Henna istedet for ?? Det er ting som din baby ikke tager skade af, og det holder lige så længe som alm. hårfarve, og som regel er farverne mere klare og skinnende.

Nan er et rigtig god produkt mht modermælks erstatning, og er god for maverne. ;o)

• #19   30. mar 2008 Pia Lundtoft
    mange tak for dit indlæg, jamen jeg er lidt i tvivl. men jeg har valgt og lade være, det er alt for farligt, jeg må hellere vente.
    Hvis min mælk stopper idag så gør jeg det ellers ikke..

Gitte S
    Mnage farver jo også hår mens de er gravide, det må da også være mindst lige så skadeligt, som når man ammer ?
    jeg har ikke farvet mit hår i al den tid jeg har været gravid...

ALLE SAMMEN LÆS, I BEHØVER IKKE SKRIVE FLERE RÅD OM FARVENINGEN, DA JEG HAR VALGT OG LADE VÆRE, HVIS AT MIN MÆLK STOPPER IDAG, SÅ GØR JEG DET ....

Tak for alle indlægene :o)

nogen der har nogle tip med modermælks erstatning ?

• Mie-Lykke M
    Mie-Lykke M Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 3
    #20   30. mar 2008 Hej..

Vil bare lige sige, at det ikke er 'godt nok' at farve håret i økologisk hårfarve eller henna... Det er altsammen lige slemt. Så hvis man vil være på den sikre side, skal man helt holde sig fra det. Men det kommer jo altsammen an på, hvor 'sart' man vælger at være i sin graviditet, og hvilke valg man tager. Det er ikke bevist, om det skader barnet at farve sit hår, men det modsatte er heller ikke bevist, - derfor fraråder sundhedsstyrelsen det helt.

Her et citat fra Miljø & Sundheds hjemmeside:

'Som gravid og ammende bør du ikke udsætte dig for unødig kemi, derfor bør du ikke farve håret /4/. Hårfarver kan fx indeholde para-phelyden-diamin (PPD), der kan give alvorlige allergiske reaktioner. Undgå også henna-hårfarve og henna-tatoveringer. De indeholder både PPD og lawsone. Lawsone er mistænkt for at være kræftfremkaldende.'

• #22   30. mar 2008 Mie-Lykke
    Tak for dit indlæg, Altså jeg kan forstå det der med hårfarningen, fordi at der er mange giftstoffer i . men man må heller ikke bruge ting med parfume i når man i gravid, man må ikke bruge make up' man må jo faktisk ikke ret meget, hvis man skal følge alle de ting..
    må ærligt indrømme at under min graviditet brugte jeg parfume..
    men intet andet..

• #23   30. mar 2008 Lykke ville du have råd om hvad for modermælk vi bruger os??
    du sagde din mælk var stoppet..

Jeg bruger nan og synes det er virkelig godt.. Min har adrig brøkket/gylpet på det.. Men han har heller ik fået andet. Han vil desværre ik amme..

• #25   31. mar 2008 Gitte S : Mange tak for hjælpen, vi prøver nu og bruge Nan ha. Og tak for rådet

Nadia S: Vi prøver nan på hende nu, også må vi se hvordan det går

Janni P : tak for rådet, men min mælk er stoppet, men jeg ville ikke have farvet hår hvis mælken ikke var stoppet igår eftermiddags. for der er ingen grund til og udsætte hende for det syntes jeg, .

Kan fortælle til jer alle at min mælk stoppede igår, eftermiddags..
    pludselig kunne jeg bare ikke malke mere ud og det kan jeg stadig ikke ..

• #26   31. mar 2008 havde samme problem som dig, min søn ville ikke tage fat. Så jeg brugte ammebrikker når jeg ammede. Men havde overhovedet ikke mælk nok så han fik erstatning ved siden af. Vi startede med at bruge nan da jeg havde hørt de tvar bedst. Men det fungerede han overhovedet ikke på, han kastede voldsomt op hver dag, og havde totalt hård mave, og flere dage uden afføring. Så vi skiftede til grøn alumin, og det virker meget bedre på ham.

Kommentér på:
spørgsmål ..please hælp mig...

Annonce