{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Hvordan kan I? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil bare lige høre hvordan I har gjort eller kringlet tingene for at få dem til at gå op, og hvad de forskellige af jer har valgt.

Specielt jer unge mødre der ingen uddannelse havde da i blev gravide. Har i fået en efter og hvilken?
kunne det lade sig gøre eller har nogen af jer måtte droppe det?

hvordan med penge når I ingen uddannelse havde og ikke kunne arbejde under barsel? gik det fint?

Er lige kommet i 3 måned, og har frameldt mig HF igen fordi jeg ved at jeg ikke kan gennemføre det, da jeg vil skulle føde midt i det hele, og tænker om det er muligt at det kan lade sig gøre overhovedet at tage bagefter?

Hvordan er det gået for jer, og har nogen af jer kunnet eller hvad har i gjort i stedet hvis i ikke har eller har valgt noget andet?

jeg er nemlig meget bekymret for hvordan det vil gå og frygter at vi vil ende på røven fordi det jo er så dyrt at have en lille. Min kæreste har arbejde og er blevet det han vil være men tænker hvordan det vil gå når jeg ikke har det endnu?
vil bare ikke have den lille skal mangle noget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan kan I?
  • #1   31. jul 2008 jeg vil sige det sådan her:
    alt kan lade sig gøre hvis man har viljen til det, og så skal det nok lade sig gøre....

jeg tror da det er hårdt med en lille en samtidig med at man studere, men man kan nok godt få tingene til at fungere

• #3   1. aug 2008 jeg har ingen uddannelse og eftersomj eg er sammen med faderen har vi ik råd til at jeg går ned på en su, så den uddannelse må vente til der en dag er råd til det

• #4   1. aug 2008 Jeg er under uddannelse som pædagog, starter på 3 semester nu og har to børn. En pige på 3½ og en dreng på 1½. Jeg ergift med deres far. Jeg får SU og har taget SU lån ved siden af. Derudover har jeg et arbejde ved siden af studierne i en kiosk hver anden wekkend fra kl 830 til 15 både lørdag og søndag. Mmin mand har også et arbejde så det hjælper jo også lidt.
    Men vi klarer den ved at spare på vores indkøb forstået på den måde at jeg en gang i ugen hander ind til hele ugen og ellers holder jeg mig væk fra købmanden. Og når jeg hande så er det i en ABC Lavpris, hvilket gør at det bliver billigere.
    Jeppe er lig egået over til bleer fra Lidl, da de kun koster 63 kr pr pakke og de holder ham tør hele natten.
    Det handler om at spare hvor man kan og handle billigt ind.
    Dertil skal det sige at vi har et stort lån og et lille lån som der også skal betales til. Og pt harvi 4 små hunde som også giver en lille indtægt da jeg har et lille opdræt af pekingeser med stambog. De penge går til de ting vi mangler i hverdagen eller direkte ind på vores lån.

• #5   1. aug 2008 min mor, det er self 33 år siden. gik i skole da hun blev gravid og så lage hun på sygehuset 4 dage og tog i skole igen hun kørte hjem i hvert frikvater og ammede og hvis han ikke fik nok gav min far ham sutteflaske, men som sagt alt kan lade sig gøre hvis man vil
    men lige nu har vi ikke råd til jeg får en udannelse og ej heller morten, men morten har arbejde hvor jeg kæmper med at få et, men så snart jeg siger jeg har et barn på to siger de jamen så skal i jo snart have nummer to og selvom jeg siger vi kun skal have Theis (vi skal self have flere men det behøver man ikke oplyse) men alligevel bliver jeg valgt fra så det kan godt være svært

• #6   1. aug 2008 jeg stoppede uddannelse da jeg blev (planlagt gravid med min den ældste)
    og gik lige fra forældreorlov med ham på barsel med nr. 2
    men efter det tog jeg pædagogisk grunduddannelse (hvor jeg så fødte min mindste 1½ mdr. før jeg var færdig, men afsluttede den)
    og nu er jeg i gang med læreruddannelsen

• #7   1. aug 2008 jeg var 21 da jeg blev gravid og det var ikke planlagt og havde inen uddannelse, men dog et job som afløser i hjemmeplejen. det var så meningen jeg sku starte på sosu udd. februar 07 men blev gravid i august og valgte så ikke at starte op, da jeg ku fortsætte som afløser der hvor jeg var indtil jeg sku på barsel.
    jeg fik kontanthjælp under mun barsel da jeg ikke var berretiget til dagpenge for jeg manglede nogle timer.
    er så startet på udd i februar i år efter endt barsel. og det går rigtig godt også selvom man ikke får så mange penge når man er under udd. for det er et spørgsmål om hvordan man prioritere sine penge.

• #8   1. aug 2008 desuden er fordelen ved at være under uddannelse og have børn jo at man har større frihed, altså jeg går jo fx på læreruddannelsen og vi har ikke mødepligt, det gør det meget nemmere når man har syge børn.
    desuden gør mine mødetider at jeg altid kan hente børnene senest kl 15

• #9   1. aug 2008 Da jeg blev gravid i marts 07 havede jeg ingen udd. men et arbejde blev dog fyrret da jeg fortalte det..! Men røg så på kontant hjælp og har osse været dette under hele min barsel. Da jeg jo som sagt ingen udd. har vil jeg gerne have en og besluttede mig får at tale med min sagsbehaldler.. Og jeg starter på udd den 18 august men modtager stadig kontalthjælp.:! Jeg bor sammen med min kæreste som er far til Camille og vi bor i hus så der er masser der skal betales men vi har klaret det indtil nu så hvorfor ikke osse når jeg skal i skole.:! ??

• #11   1. aug 2008 hvis man har et bagland der hjælper til, så er alt muligt

• #12   1. aug 2008 Louise A
    hvis du alligevel skal forlænge uddannelsen med et år (nu ved jeg ikke lige hvad det er for en udd. selvf.), så vil jeg anbefale dig at tage et års barsel i stedet og så komme tilbage.
    for det første er det bare så ærgeligt at mistet den tid hvor man kan gå bare og nusse om sin bebs og ikke koncentrere sig om andet, for det andet kan man godt regne med irritation fra sine medstuderende, også selv om man har et nemt barn der faktisk ikke siger en lyd,
    det er altså ikke for at hakke på dig eller noget, det er bare hvad jeg selv har erfaret

• #13   1. aug 2008 Trine H
    det ville jeg så ikke satse på, jeg synes der er så mange der får børn, og som jo stadig kan være "unge" for så passer bedsteforældrene bare.
    det er en selv der vælger at få børn, så det er ens eget ansvar, ens forældre er jo ovre deres småbørns tid.
    jeg ville i hvert fald ikke have fået børn hvis det skulle stå og falde med at mine og mandens forældre kunne servicere

• #14   1. aug 2008 En af mødfrene fra debn vuggestue jeg arbejdede i, gik på pædagogseminariet, og hun gik og til 2. semesterprøven 1 dag efter hun havde født. Jeg trror man kan hvis man virkelig ønsker det!

• #15   1. aug 2008 Både mig og kæresten har ingen uddannelse. Vi har klaret os på min kontanthjælp i 3mdr, nu har han så også søgt om kontanthjælp så vi ikke behøver at vende og dreje hvert krone.

• #16   2. aug 2008 christina, man SKAL holde 14 dages barsel, og man kan sagtens klare det, jeg synes bare personligt ikke det er anbefalelsesværdigt

• #17   4. aug 2008 Jeg vil bare så gerne starte på HF og få studenter eksamen. Det er bare en ting jeg sindsygt gerne vil have, men frygter hvis det ikke kan lade sig gøre hvis man har 3 stile for på en uge samt de andre ting man også får for og man så når man kommer hjem næsten ikke har tid fordi man skal amme plus de andre ting og man intet søvn får om natten.

Er der nogen af jer der har taget en studenter eksamen med en lille eller har en søster/veninde der har?
    vil bare gerne høre om det virkelig kan lade sig gøre så det er til, og om det er realistisk at jeg sætter mig det for

Kommentér på:
Hvordan kan I?

Annonce