9. jun 2008 Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Hvordan kan I? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil bare lige høre hvordan I har gjort eller kringlet tingene for at få dem til at gå op, og hvad de forskellige af jer har valgt.
Specielt jer unge mødre der ingen uddannelse havde da i blev gravide. Har i fået en efter og hvilken?
kunne det lade sig gøre eller har nogen af jer måtte droppe det?
hvordan med penge når I ingen uddannelse havde og ikke kunne arbejde under barsel? gik det fint?
Er lige kommet i 3 måned, og har frameldt mig HF igen fordi jeg ved at jeg ikke kan gennemføre det, da jeg vil skulle føde midt i det hele, og tænker om det er muligt at det kan lade sig gøre overhovedet at tage bagefter?
Hvordan er det gået for jer, og har nogen af jer kunnet eller hvad har i gjort i stedet hvis i ikke har eller har valgt noget andet?
jeg er nemlig meget bekymret for hvordan det vil gå og frygter at vi vil ende på røven fordi det jo er så dyrt at have en lille. Min kæreste har arbejde og er blevet det han vil være men tænker hvordan det vil gå når jeg ikke har det endnu?
vil bare ikke have den lille skal mangle noget
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
alt kan lade sig gøre hvis man har viljen til det, og så skal det nok lade sig gøre....
jeg tror da det er hårdt med en lille en samtidig med at man studere, men man kan nok godt få tingene til at fungere
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 154 Svar: 1.216
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Men vi klarer den ved at spare på vores indkøb forstået på den måde at jeg en gang i ugen hander ind til hele ugen og ellers holder jeg mig væk fra købmanden. Og når jeg hande så er det i en ABC Lavpris, hvilket gør at det bliver billigere.
Jeppe er lig egået over til bleer fra Lidl, da de kun koster 63 kr pr pakke og de holder ham tør hele natten.
Det handler om at spare hvor man kan og handle billigt ind.
Dertil skal det sige at vi har et stort lån og et lille lån som der også skal betales til. Og pt harvi 4 små hunde som også giver en lille indtægt da jeg har et lille opdræt af pekingeser med stambog. De penge går til de ting vi mangler i hverdagen eller direkte ind på vores lån.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 8 Svar: 75
men lige nu har vi ikke råd til jeg får en udannelse og ej heller morten, men morten har arbejde hvor jeg kæmper med at få et, men så snart jeg siger jeg har et barn på to siger de jamen så skal i jo snart have nummer to og selvom jeg siger vi kun skal have Theis (vi skal self have flere men det behøver man ikke oplyse) men alligevel bliver jeg valgt fra så det kan godt være svært
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
og gik lige fra forældreorlov med ham på barsel med nr. 2
men efter det tog jeg pædagogisk grunduddannelse (hvor jeg så fødte min mindste 1½ mdr. før jeg var færdig, men afsluttede den)
og nu er jeg i gang med læreruddannelsen
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jeg fik kontanthjælp under mun barsel da jeg ikke var berretiget til dagpenge for jeg manglede nogle timer.
er så startet på udd i februar i år efter endt barsel. og det går rigtig godt også selvom man ikke får så mange penge når man er under udd. for det er et spørgsmål om hvordan man prioritere sine penge.
jul 2008
desuden gør mine mødetider at jeg altid kan hente børnene senest kl 15
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 8 Svar: 91
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 19 Svar: 115
jul 2008
hvis du alligevel skal forlænge uddannelsen med et år (nu ved jeg ikke lige hvad det er for en udd. selvf.), så vil jeg anbefale dig at tage et års barsel i stedet og så komme tilbage.
for det første er det bare så ærgeligt at mistet den tid hvor man kan gå bare og nusse om sin bebs og ikke koncentrere sig om andet, for det andet kan man godt regne med irritation fra sine medstuderende, også selv om man har et nemt barn der faktisk ikke siger en lyd,
det er altså ikke for at hakke på dig eller noget, det er bare hvad jeg selv har erfaret
jul 2008
det ville jeg så ikke satse på, jeg synes der er så mange der får børn, og som jo stadig kan være "unge" for så passer bedsteforældrene bare.
det er en selv der vælger at få børn, så det er ens eget ansvar, ens forældre er jo ovre deres småbørns tid.
jeg ville i hvert fald ikke have fået børn hvis det skulle stå og falde med at mine og mandens forældre kunne servicere
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 100 Svar: 1.273
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
jul 2008
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Er der nogen af jer der har taget en studenter eksamen med en lille eller har en søster/veninde der har?
vil bare gerne høre om det virkelig kan lade sig gøre så det er til, og om det er realistisk at jeg sætter mig det for
Hvordan kan I?