{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

budget udregning på første barn :-/ {{forumTopicSubject}}

vi er så heldige at vi venter vores første barn her til marts
og det er jo bare super dejligt og alt det der ;o)

der er heldigvis et par måndere til, så vi har været i gang med at lave et budget på hvor meget det vil koste at anskaffe sådan et "vidunder" smiley

vi har prøvet at lave et budget på max 12.000.- for alt..
minus legetøj, som vi håber at få i gave.
ble'erne og tøjet skal indgå i den måndelige buget.

vi har ikke noget imod at nogle at tingende er brugte
f.eks:

barnevogen max 3500.-
klapvogn max 1500.-
autostol max 500.-

til at indrette den nye værelse regner vi med at gå i ikea og købe det meste der.

så hvad mener i???
er et budget på max 12.000.- for lidt eller for meget???

P.s: Det skal lige siges at vi slet ikke har noget baby udstyr i nu,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  budget udregning på første barn :-/
  • #2   22. aug 2010 jeg tro sagtens i kan klare de basale ting for det beløb, dog ville jeg ikke købe brugt autostol, da man ik ved om den har været involveret i en ulykke og evt har skader man ik direkte kan se :s så der ville jeg bestemt ik spare.

    men selve værelset og det behøver jo ik og stå klar den dag bebs kommer, da de jo ik rigtig bruger det smiley

    vi har ik lagt budget til nogen af vores børn, vi har bare købt stille og roligt hen af vejen smiley


  • #4   22. aug 2010 Det kan det sagtens gøres for vil jeg mene..

    Også vil jeg sige børneværelset behøves jo ikke være færdig til barnet kommer da de jo højest sover derinde om dagen når de leger er de jo samme sted som jer de første mange mdr og måske også år..

    Klapvogn ser jeg heller ingen grund til at købe før barnet selv kan sidde, de sover jo i barnevognen..


  • #5   22. aug 2010 du skal sætte mere af til autostole - 0-9 og 9-18kg skal altså være iorden - vores den lille kostede omkring 2000 og den store ca 2400,- det skal være sikkert og testet sikkert smiley

    ellers du kan sagten finde en ny barnevogn der er billigere - vores var på januar udsalg (magnus er født i marts os) så kan man udnytte udsalget - vores kostede 999,- med alt - den virker upåklageligt og sjovt nok styrede jeg ned til den da jeg bedst kunne lide de farver smiley

    så benyt jer af udsalg og brugt - husk dog at købe god autostol


  • #6   22. aug 2010 vi venter også barn til marts... vores budget på det hele er omkring de 12000, men der er barnevogn ikke med i, da mine forældre har været så søde at de vil give os en... smiley vi regner også med at købe mange af tingene brugt da jeg syns det ellers bliver alt for dyrt...

  • #7   22. aug 2010 natascha. mor til william... Kan man godt leje en vugge i ønskebørn? hvad gir man for det?

  • #8   22. aug 2010 ja klapvogn kan i også sagtens vente med, ved den første købte vi klapvogn, da han var 6 mdr, men det var kun fordi barnevognen blev stjålet og så ku vi ligeså godt købe klapvogn istedet, da han ik sov i sin barnevogn. min datter er 9 mdr og hun har ingen klapvogn endnu og hun er 9 mdr. men indtil videre har behovet ik været der endnu og så kan jeg ikke finde ud af hva for en jeg vil have smiley

  • #9   22. aug 2010 tak for de gode svar smiley
    i siger alle sammen at jeg skal vente med klapvognen og bruge de xtra penge på en super auto stol.
    det tror jeg er en god idé smiley

    vi vil meget gerne have værelset 100% klar, med seng, pudslebord, kommode, osv. osv, til når barnet kommer.



  • #10   22. aug 2010 de ting har i budget er:
    barnevogn
    klapvogn ( som nu først skal købes senere smiley
    autostol
    bæresele
    badekar
    rejseseng
    vugge til stuen
    blespand
    tremmeseng
    kravlegård
    lys, reol, pudsebord og små ting fra ikea

    er der ellers nogle lidt dyre ting vi skal have med på listen???


  • #12   22. aug 2010 okay... hvilke mærke er det? for man kan jo godt finde nogle til mindre penge på guloggratis...

  • #14   22. aug 2010 okay... nu har jeg en ønskebørn 5 min herfra, så skal da lige ind og høre nærmere tror jeg smiley men mange tak for svarene....

  • #15   22. aug 2010 Lige et lille tip... babysam's gratis baby box indeholder en blespand, hvis det er ;o)
    Men synes jeres budget lyder rimeligt, vores ligger også deromkring og det er endda inkl. barnevogn og kravlegård (som bliver købt i tyskland) Men de fleste ting køber vi enten i Ikea eller brugt hvis vi ser et godt tilbud. Ting som ikke er SÅ nødvendige med det samme, som f.eks. højstol osv ønsker vi os til barnedåb :o)


  • #18   23. aug 2010 Ehm ærlig talt ved jeg ikke hvad vi brugte men vil tro det har været omkring 17000 i alt smiley

  • #19   23. aug 2010 Nadia - Det løber jo også MEGET hurtigt op hvis man skal ha' en barnevaogn til 10.000 ..


Kommentér på:
budget udregning på første barn :-/

Annonce