{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

Spise situationen aggghhh... {{forumTopicSubject}}

Lukas på 14 mdr er normalt en dejlig dreng, men når han skal spise forandre han sig til en lille djævel...
for det første så spiser han ikke ret meget her hjemme, i dp spiser han snildt 1-2 hele rugbrødder, herhjemme er det en sejer hvis han spiser 1/2.
for det 2. så er begyndt at kaste med maden, efter den værste sult er stillet og det er ikke meget han så har spist, så enten spytter han det ud eller graver det ud af munden og så kyler han maden gennem luften, og så kan vi ligeså godt stoppe for han begynder ikke at spise pænt igen, hvis maden er noget med krummer som rugbrød eller hakket kød så bliver han ved med at pille det ud og kaste til munden er tom for mad rester.
Denne situation gælder nok 4 ud af 5 måltider, og jeg kan aldrig vide hvad der gør at han lige den gang vil spise pænt...

Det er så frustrende er der nogle gode råd, eller er det bare en fase vi skal igennem...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spise situationen aggghhh...
  • #1   21. aug 2010 Hvad gør du når han begynder at kaste med maden ???? Malthe havde også en lang periode hvor han ikke ville spise rugbrød herhjemme...... jeg fandt så frem til at købe levebørd med gulerod i og det elsker han og spiser gerne 2 stykker til middag :0) ......

Din søn kan også sagtens mærke at du er frusteret ..... så det er vigtigt at ligge det på hylen og at du er afslappet og tager det helt roligt !

De gange hvor malthe har kastet med maden hvilket ikke er mange.... har jeg simpelhen vendt ham med ryggen til bordet og : sagt når du kan sidde pænt kan du komme tilbage..... Og nu kan jeg nøjes med at sige til ham : sid pænt tak !!!! BLIVER de ved er det TAK FOR MAD ...... og så må han undvære :0)

Kan han selv sidde med en gaffel?????

• #2   21. aug 2010 ja lige som stine skriver .. det er en magt kamp vi stort set alle kan nikke genkendene til .. deværre.. men det høre aldren til.. og så ska han ikk tilbydes noget senere.. med mindre han seføli er ved a dø a sult..

• #3   21. aug 2010 Åh det kunne være en kopi af det indlæg jeg selv oprettede for et par uger siden!!! Har nøjagtig det samme problem her med min søn på godt 1½ år!!!

Jeg læste en artikel om at man skal tage fokus fra spise krisen.. Ikke tale om mad og ikke give dem en masse opmærksomhed omkring deres krig.. Så vidt muligt ignorere når de starter med balladen og tage fokus fra krigen og snakke med dem om alt muligt andet - aflede dem fra balladen. Ellers opretholder man den onde cirkel.

Vi kunne også tydeligt se her, at han simpelthen lavede ballade og kiggede over på mig og afventede en reaktion og grinede. Det var også at kaste med maden, spytte det ud, slå med bestik i bordet, hamre hænder ned i tallerken og skubbe sig fra bordet osv osv.
    Til at blive sindssyg af!!

Vi prøvede at ignorere ham når han startede og jeg vil helt klart sige det har hjulpet meget. Jeg trækker dog grænsen ved at beg. at kaste med maden, det vil jeg ikke have uanset hvad!

Men vi har også tydeligt kunne mærke, at når han ikke har været ordentlig sulten har det været værst, så har han slet ikke kunnet koncentrere sig. Så er han hurtigt kommet fra bordet igen, inden krigen startede.

Men helt sikkert hjulpet at følge rådene i den artikel jeg læste. Men det er nok også bare en periode man skal igennem på bedste vis. Selvom det er enormt frustrerende at være vidne til.

Kommentér på:
Spise situationen aggghhh...

Annonce