24. mar 2008 Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
hva er jeres mening? {{forumTopicSubject}}
jeg er gravid i 11 uge og er begyndt a tænke på om jeg ska amme eller gi flaske fordi jeg mener a man ska amme hvis man kan da det er det mest naturlige.. men ovrvejer a gi flaske denne gang fordi jeg det meste a tiden kommer til a være alene det meste a tiden med to små børn og jeg er født med en psykisk lidelse som gør a jeg kan blive meget hurtigt stresset og hvis jeg er stresset for længe a gangen ender det med deprationer som godt kan ende med selvmords tanker.. får godt nok medicin..
men tænker a så ku det være en go ide med flasken så min mand nogengange ku overtage lidt men føler jeg er en dårlig mor hvis jeg vælger det..hva syntes i?
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
min veninde ville ikke amme da hun ikke synes det lå til hendes natur at amme.. og hun skulle derfor ikke tvinges jo..
synes det er godt du tænker på dit "helbred" først..
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
mar 2008
det jo det det er jo forsent hvis det går galt med deprasioner og sådan..
syntes det er et svært valg..
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Liane - man skal selvfølgelig ikke amme for hver en pris, men du kan jo starte op med at amme, også se om du kan få det til at fungere, og fungere det ikke, så hop på flasken
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 14 Svar: 241
mar 2008
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 98 Svar: 463
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
altså amme, men er der brug for en pause så kan farmand give en flaske, du kan jo evt have mælk i fryseren du har malket ud ;o)
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Hvis du er i tvivl kan du jo bare prøve at kombinere det. De ter f.eks rigtig rart om natten ikke at skulle op og lave flaske hvis man ammer for det er koldt og man orker det bare ikke.
SÅ er det i det tilfælde rart at kunne tage den lille op og hoppe under den varme dyne igen og ligge ned og amme. Sådan fik jeg mig lige en lille lur førhen mens min datter spiste.
hvis der er dage du ikke orker særlig meget pga. stress kan din mand jo bare give flaske. Hvis det ikke går har du i det mindste givet det du nu gav. Og hellere kombinere amning og flaske end kun flaske.
og hvis man er ude falder det praktiske med flasken bare af, for kan godt huske når jeg gik sammen med min veninde og hun havde termokande med varmt kogt vand med alle steder og taske med sutteflasker, og modermælks erstatning og saks osv med hvor jeg ikke havde andet end et par bleer og lidt tøj og en stofble med. Hendes taske bugnede i forhold til min så når vores børn begyndte at skrige tog det længere tid for hende og var besværligt fordi hun skulle sidde og bakse med alt muligt eller hun skulle rende rundt med et skrigende barn for at finde en café hvor hun kunne få varmet vand.
-det eneste jeg skulle var at finde en stol eller en trappe eller lign.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
så jeg synes ds helt sikkert du skal give det en chance
hva er jeres mening?