{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

hva er jeres mening? {{forumTopicSubject}}

jeg er gravid i 11 uge og er begyndt a tænke på om jeg ska amme eller gi flaske fordi jeg mener a man ska amme hvis man kan da det er det mest naturlige.. men ovrvejer a gi flaske denne gang fordi jeg det meste a tiden kommer til a være alene det meste a tiden med to små børn og jeg er født med en psykisk lidelse som gør a jeg kan blive meget hurtigt stresset og hvis jeg er stresset for længe a gangen ender det med deprationer som godt kan ende med selvmords tanker.. får godt nok medicin..
men tænker a så ku det være en go ide med flasken så min mand nogengange ku overtage lidt men føler jeg er en dårlig mor hvis jeg vælger det..hva syntes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Hænge montanareoler op 2.000 kr.
  • Samle PAX skab 850 kr.
  • Repair of dishwasher 1.000 kr.
  • Samle møbler hænge ting op 1.660 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hva er jeres mening?
  • #1   17. maj 2010 Jeg er jo så en af de store amme fortalere... Jeg har en søn på knap 2 år, og han er så 2 år og 2 mdr når den lille ny kommer... og jeg har da absolut i sinde ta amme hvis jeg kan denne gang... kan man, så synes jeg man skal... og tror ikke det er så stressende igen at amme fordi man har et lille barn... tror bare man skal planlægge det ordenligt..

• #2   17. maj 2010 man er ikke en dårlig mor bare fordi man tænker sådan som dig..

min veninde ville ikke amme da hun ikke synes det lå til hendes natur at amme.. og hun skulle derfor ikke tvinges jo..

synes det er godt du tænker på dit "helbred" først.. smiley

• #3   17. maj 2010 sonne.. det jo det jeg oz er men er så bange for min sygdom ska gå ind og gøre det bliver for meget for man bliver jo meget træt a amme det gjore jeg ihvertfald.. ved oz god der er længe til men spekulere alligevel som en gal på fordele og ulemper..

• #4   17. maj 2010 pernille
    det jo det det er jo forsent hvis det går galt med deprasioner og sådan..
    syntes det er et svært valg..

• #5   17. maj 2010 min er heller ik blevet ammet, så længe og de lever endnu smiley du skal gøre hva du føler rigtigt at gøre - jeg bryder mig ik om at amme, men har gjort forsøget begge gange. så du kan jo evt prøve og så gå til flaske, hvis du kan mærke det går galt, så har man jo gjort hva man kunne smiley

• #6   17. maj 2010
    Liane - man skal selvfølgelig ikke amme for hver en pris, men du kan jo starte op med at amme, også se om du kan få det til at fungere, og fungere det ikke, så hop på flasken smiley

• #7   17. maj 2010 jeg ville også gøre det Carina K siger, prøv at amme og hvis du ikk kan klare det, jamen så må du jo give flaske smiley

• #8   17. maj 2010 heller oz mest til a amme men sidst ku jeg ku i 4md så stoppede min mælk bare og savnde det helt vild..men nu r jeg bare blevet i tvivl

• #9   17. maj 2010 Jeg vil nok give Sonne ret...syntes lige du sku prøve at give det en chance...det er meget vigtigt i de første par dage at barnet får det råmælk..Det er gulddråber for barnets start på livet...jeg blev også mega stresset, sur, ked af det og var helt på rundt på gulvet ´da jeg sku amme min datter..men jeg prøvede at holde ud så længe jeg ku...det lykkedes mig en måned at amme......men denne gang vil jeg for alt i verden gøre ALT for at fuldføre den amning...jeg fik helt dårligt samvigtighed jeg ikke kunne amme mit barn længere...ligesom alle andre af min veninder smiley

• #10   17. maj 2010 hvad med en kombi løsning???

altså amme, men er der brug for en pause så kan farmand give en flaske, du kan jo evt have mælk i fryseren du har malket ud ;o)

• #11   17. maj 2010 4 mdr er også helt fint hvis det var det du kunne. Der er antistoffer i, så lidt er bedre end ingenting.

Hvis du er i tvivl kan du jo bare prøve at kombinere det. De ter f.eks rigtig rart om natten ikke at skulle op og lave flaske hvis man ammer for det er koldt og man orker det bare ikke.
    SÅ er det i det tilfælde rart at kunne tage den lille op og hoppe under den varme dyne igen og ligge ned og amme. Sådan fik jeg mig lige en lille lur førhen mens min datter spiste.

hvis der er dage du ikke orker særlig meget pga. stress kan din mand jo bare give flaske. Hvis det ikke går har du i det mindste givet det du nu gav. Og hellere kombinere amning og flaske end kun flaske.

og hvis man er ude falder det praktiske med flasken bare af, for kan godt huske når jeg gik sammen med min veninde og hun havde termokande med varmt kogt vand med alle steder og taske med sutteflasker, og modermælks erstatning og saks osv med hvor jeg ikke havde andet end et par bleer og lidt tøj og en stofble med. Hendes taske bugnede i forhold til min så når vores børn begyndte at skrige tog det længere tid for hende og var besværligt fordi hun skulle sidde og bakse med alt muligt eller hun skulle rende rundt med et skrigende barn for at finde en café hvor hun kunne få varmet vand.

-det eneste jeg skulle var at finde en stol eller en trappe eller lign.

• #12   18. maj 2010 Jeg er jo meget for amning
    så jeg synes ds helt sikkert du skal give det en chance

Kommentér på:
hva er jeres mening?

Annonce