{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børenpenge og plejefamilie
  • #1   8. apr 2010 næh men groft sagt så har kommunen jo åbentbart ikke haft en anden udvej, og da det er dit barn, ja så er det vel meget fair du betaler til det, istedet for samfundet, i forvejen koster det mange mange penge at holde børn i plejefamilie

• #2   8. apr 2010 jeg har selv en datter som er i pleje fam så hende får jeg ikk børnepenge til kun til hende jeg har hjemme..men syntes det er fair nok du ska betale børnepenge for hun er jo din datter lige meget hvor hun bor søde

• #3   8. apr 2010 vil give de andre ret.. smiley

• #4   8. apr 2010 Det har fjært min datte fra more. fordi hun ik kunne passe hende. og sådan som jeg ved. så betale hun hvis ik børepenge.

• #5   8. apr 2010 nej men hun får heller ikk nogen eller noget til hende alt hva hun har kvav på går til pleje fam.. men det har jo ikk noget med dig a gøre

• #6   8. apr 2010 og det har du så ondt i en vis legmesdel over eller hvad ??

synes stadig det er fair at du betaler til dit eget barn, som du har været med til at sætte i verden.

• #7   8. apr 2010 tina L

hvis det stod til mig. så har jeg sage at hun kan bor hjemme ved mig. min datte. men det ville kommune ik høre på. det har aldri se mig og min datte samme. men kun høre om det i geme plejefamilie.

• #8   8. apr 2010 komunerne sætter ikk bare børn i pleje fam hvis der kan findes en anden læsning så der må jo være en anden side a historien.. det er sku dyrt a ha børn uden for hjemmet men det har jo stadig ikk noget a gøre med om det er faier eller ej om du ska betale til dit barn

• #9   8. apr 2010 liane N

kommune sage bare at det har fund en pleje til min datte. da hun var på børehjem. og der har jeg lige har får fælle forælger munder over min datte.

• #10   8. apr 2010 Kristian jeg kan godt forstå du er frustreret over din situation.
    men kommuner er et stor maskineri som drejer deres hjul meget langsomt.
    at du har fået forældre myndigheden er en god ting, og forhåbeligt vil det ende med at du får din datter hjem. du skal snakke med din sagsbehandler om alt det her. de vil så undersøge om du har økonomi og egnethed til selv at tage vare på dit barn. men ting tager tid, desværre, og nogen gange bliver børnene lidt glemt i papirarbejde, men du må blive ved med at presse på, og vise din velvilje til selv at kunne tage vare på dit barn, og at brokke sig over at du skal betale børnebidrag hjælper ikke din sag, uanset hvor frustrerende det er.
    så klø på, ring til kommunen jævnligt og sig du er villig til at lade dig teste om du er egnet.

• #11   8. apr 2010 hende sagsbehandler som er på sage. det er min datte sagsbehandler. og den kommune jeg bor i. der har jeg ik nogen sagsbehandler. og ved helle ik hva jeg skal brude det til. for det ville ik kunne hjælpe. har prøve at ring og spør dem

• #12   8. apr 2010 prøv at kontakte understående, den første er en advokat med speciale i tvagnsfjernelser, det er ganske gratis, og han vil kunne fortælle dig om dine rettigheder.
    den anden er en forening hvor du også kan hente råd og vejledning i lidt af hvert.
    det lyder til at du har brug for hjælp til at komme videre. så ring til dem.

http://www.tvangsfjernelse.dk/?gclid=CO7F8eXC96ACFdIrDgodmgwMwA

www.foreningenfar.dk

• #13   8. apr 2010 Jeg kan kun sige at hun ikke er bliver Tvangsfjernelse. eller hvadan man nu ser på det. more har hvis ik nåde vald.

og på trisdag kan jeg side at jeg skal ud og snakke med en advokat. som jeg har et møde med

• #14   8. apr 2010 jamen godt Kristian, håber du kan få en masse svar og hjælp der.
    held og lykke med det hele.

• #15   8. apr 2010 Jeg har haft en advokat på i alle år som er går. men kommune er da bare lige glad med hva han skive til dem.

• #16   8. apr 2010 han må da godt nok være en dårlig advokat så.

• #17   8. apr 2010 Nej det er han. men kommune. gøre hva det passe den. også over for mig. jeg må da ik se hende mere en 3 timer hva and lørdag

• #18   9. apr 2010 hvorfor skal far betale men ikke mor ??? kønsdiskriminering syntes jeg det er.....

og helt ærligt, syntes jeg i det mindste de burde lave en forældreegnethedsundersøgelse eller en §50 undersøgelse af kristian inden de bestemmer at han ikke er egnet, den "service" tilfalde da altid mødrene , man har ikke engang set kristian og hans datter sammen hmmmrpf og så bruger de skattepenge på en tvangsfjernesle istedet - er det en fair chance at få som far ???

4. § 50 -undersøgelse
    Når det må antages, at et barn eller en ung har brug for særlig støtte, er den kommunale myndighed forpligtet til at undersøge barnets eller den unges forhold nærmere. Hensigten med undersøgelsen er at skaffe et grundlag for at vurdere, om et barn eller en ung og familie har behov for en social indsats, der kan afhjælpe problemerne og medvirke til at skabe sammenhæng og kontinuitet i barnets eller den unges liv. En § 50-undersøgelse er således fundamentet for den sociale indsats. Med anbringelsesreformen stilles der nye krav til undersøgelsens kvalitative udformning. § 50-undersøgelsen skal ikke alene fokusere på problemer, men samtidig afdække ressourcer og handlemuligheder hos barnet eller den unge og familie og netværk, der kan bidrage til at overvinde problemerne.

har man afdækket kristians ressourcer og handlemuligheder - næ
    har man hjulpet kristian og hans datter med at overvinde de problemer der står i vejen for at blive en familie - næ

• #19   9. apr 2010 KeZzie

man kan godt høre det ik er dig som har prøve det her

• #20   9. apr 2010 KeZzie :

Jeg har bor i pleje side jeg var 5 år. og det er da den jeg snakke med når der er nåde. men bor da ik hos den mere

• #22   9. apr 2010 Hvor er i bare søde alle samme. i kan hjælpe mig med en ting mere. melle jer ind i gruppe her

Jeg må ikke se min far mere end 3 timer hver anden weekend. Hjælp mig.
    http://www.facebook.com/group.php?gid=106433346062768&ref=mf#!/group.php?gid=106433346062768&ref=mf

Kommentér på:
Børenpenge og plejefamilie

Annonce