{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

hård mave og bad. {{forumTopicSubject}}

Hård mave: lille pigen har virkelig hård mave. har kigget herinde men syntes kun jeg fandt en tråd om at stoppe sæbe op i endetarmen og det gør jeg altså ikke, det råd gav man for 40-50 år siden, der må være en bedre løsning. vil helst ikke ruge lactulose hvis vi kan slippe for det. hun får NAN modermælkserstatning.

bad: total pinligt, har glemt hvor varmt badevandet skal være. hjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hård mave og bad.
  • #1   2. jan 2010 Du kan osse koge noget vand og køle det a og så give hende det.. det hjælper på nogle smiley

• #2   2. jan 2010 ok det mp jeg prøve.. det skal vel bare være ca 40 grader ligesom erstatningen ikke??

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #3   2. jan 2010 Badevandet skal være 37 grader.

• #4   2. jan 2010 Jo så længe hun ike brænder sig er det godt nok smiley

• #5   2. jan 2010 massage under hendes fødder, meget blid massage.... Det kan godt sætte gang i maven...

• #6   2. jan 2010 har masseret mave og fusser da jeg fik det som råd, og det hjælp lidt, men hun har stadig hård mave.. hun er kun 11 dage gammel og jeg giver hende nan 1 den der hedder fra fødslen. tak for hjælpen med badet:-)

• #7   2. jan 2010 det skal være mellem 34 og 37 grader ellers får hun forbrændninger

• #8   2. jan 2010 Badevandet skal være 37 grader .. smiley

Med hensyn til MME og hård mave ..
    Vi havde det samme problem med vores prinsesse .. Hun døjede også rigtig meget med hård mave da hun var på den alder som din .. Hun blev ved med at få NAN1 men et godt råd er at give hende 1 flaske med grøn allomin morgen og aften, samt 1-2 flasker med en smule kamiliete i om dagen ..
    det har hjulpet her og nu har Thilde bare en perfekt mave .. Vi har så fortsat med den flaske grøn allomine hver morgen og hver aften .. smiley Og det har ihvertfald virket her .. smiley

vi har været igennem en del med det hård mave - så hvis du har spørgsmål så bare skriv .. smiley

Held og lykke .. smiley

• #9   2. jan 2010 Jeg skiftede til grøn alomin pga hård mave, og har ikke haft problemer siden

• #11   2. jan 2010 prøv med grøn allomin den er synet. og det kan godt hjælpe det fik min da hun havde problemer, hun fik også lactulose ved siden af men med råd fra sp. sys heller ikke du skal give det uden råd fra læge eller sp.

• #13   2. jan 2010 tusind tak for hjælpen:-) jeg prøver nan h.a 1, for det lyder som om det er det bedste. har hørt en masse om alomin fra min veninde og hun skifter imellem grøn og blå konstant for ellers får den lille tynd mave..

har nu givet hende noget kogt afkølet vand og smurt omkring numsen med vaseline så håber jeg det hjælper lidt på det...

endnu engang tak allesammen:-)

• #14   2. jan 2010 min datter har stort set haft forstoppelse hele sit korte liv (hun er 11 mdr) og vi har været indlagt 2 gange, første gang fik vi at vide vi skulle bruge laktulose som ikke virkede, sveskemos virker heller ikke og grøn allomin som hun får nu hjælper heller ikke, så da vi var indlagt (første uge i dec) fik vi recept på movicol, som hjælper når hun får det hver dag.

hun fik nan til at starte med og vi fik at vide af diverse autoriteter at vi skulle skifte til allomin. men prøv dig lidt frem og find ud af hvad der hjælper dit lille pus smiley der er mange bud på hvad man kan gøre smiley

når min datter er uheldig at have rigtig hård mave, lægger jeg hende på puslebordet, åbner bleen og hælder et par dråber olie ned over "åbningen" for at det kan glide nemmere ud og så cykler jeg med hendes ben for at hjælpe maven.

• #17   3. jan 2010 marijana : jo det er vi nødt til da det er efter overlægens anvisning og fordi hun får ekstrem hård mave hvis hun ikke får det.

hun drikker så meget hun kan men det hjælper ikke.

• #21   3. jan 2010 nå igår gav jeg hende noget afkølet kogt vand som hun drak med største fornøjelse. efterfølgende tog jeg noget vaseline og smurte omkring åbningen da hun ikke har haft afføring i 1 ½ dag og her til morgen var bleen meget fuld, så det hjalp virkelig... tusind tak:-)

• #24   3. jan 2010 tanja - jeg har ikke hørt at det kun er mens de får erstatning at de skal have det, for min datter er 11 mdr (blev hun 25 dec) og vi fik først laktulose da vi var indlagt her første uge i dec... og vi fik ikke at vide hvor længe hun skal have det.

• #25   3. jan 2010 grøn allomin istedet for nan 1 det er rigtigt godt ;o)

• #27   3. jan 2010 årh ja okay det giver faktisk mening smiley

• #29   3. jan 2010 min datter har stadig hård mave selvom hun stort set kun får rigtig mad... og hun drikker ret meget til hverdag... og har stadig meget hård mave

• #31   3. jan 2010 som jeg tidligere har skrevet er hun 11 måneder bliver et år her den 25 januar... og vi er først lige begyndt på Movicol den 1 december da vi endnu engang var indlagt.

• #33   3. jan 2010 movicolen virker også rigtig godt på min pige, men desværre virker det kun ¨når hun får det hver dag... og hun får kun erstatning hvis hun vågner om natten og hun får kun grøn allomin

• #35   3. jan 2010 hun får det også hver dag, men hun har desværre ikke været så god til at drikke det de sidste par uger fordi hun har været meget syg og derfor ikke har drukket så meget, og fik at vide at hun skulle drikke det inden for en time.
    og da hun var rigtig syg drak hun kun 10 ml ad gangen og langt fra 60 på en time... men hendes appetit og tørst er heldigvis på vej op igen smiley

• #37   4. jan 2010 puha lille stakkel... god bedring:-)

Kommentér på:
hård mave og bad.

Annonce