647 visninger
|
Oprettet:
4 mdr. og mad?? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Nu bliver min datter 4 måneder til nytår, hun får kun flaske med MME nu. Skal jeg skifte til nan2 når hun bliver 4 mdr, synes der står på æsken til nan2 at det er et tilskudsprodukt, hvorimod nan1 er ligesom fuldkost, men da hun ikke får grød lige med det samme, får hun så det hun skal have med nan2??
Hvornår begyndte I på grød?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
står der ikke på nan1 hvor lang tid man giver det ??? jeg mener det kan bruges til de ikke skal have MME mere hvis de ellers er mætte og trives på det. Ellers må din SP vide det.
jeg har fundet et skema her du måske kan bruge:
http://www.farmorogborn.dk/artikler/artikel.asp?id=168
og her står ihvertfald ikke at man skal skifte....
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
mar 2008
"Tilskudsblandinger har imidlertid en anden sammensætning og kan ikke sidestilles med modermælkserstatning, primært fordi der ikke er krav om, at produktet skal være fuldgyldigt, dvs. at barnet skal kunne ernæres af dette alene"
og
" Ud fra et ernæringsmæssigt synspunkt er der ingen grund til at skifte eller supplere med tilskudsblanding efter 4 måneder. Barnets vækstrate og dermed relative næringsbehov falder med alderen. Barnet har ikke behov for det lidt højere indhold af protein og mineraler, som tilskudsblandinger må indeholde"
mar 2008
og ellers sker der ihvertfald ikke noget ved at fortsætte med nan1 til I kan ses i det nye år.
sep 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 6 Svar: 149
Men jeg har altid haft en meget sulten dreng, så jeg startede med at give vælling 2 gange i døgnet fra da han var 2 1/2 mdr, og startede på grød da han var 3 1/2 mdr. Alle babyer er forskellige, om hvornår de er parat til det ene og det andet. Så det er jeg ville snakke med min sp, før jeg gjorde noget, og hvis hun er mæt og tilfreds med nan 1, så ville jeg forsætte med det indtil jeg havde snakket med sp. jeg har altid snakket med min sp og læge inden jeg skiftede til noget andet.
jan 2009
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 44
MIn sp har ikke sagt at hun har telefontid, men det kan da godt være hun har, men bare ikke reklamere med det.
mar 2008
4 mdr. og mad??