{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krybe og kravle hvornår?
  • #1   18. nov 2009 okay så det vil sige der sagtens kan gå 2 mdr mellem de kryber og så derefter kan kravle

• #2   18. nov 2009 årh det var da dejligt at høre.. så det nok bare min søn der er bagud

• #3   18. nov 2009 frederic kravled da han var 10 mdr og begyndte at gå her i weekend og da var han 14 mdr og 9 dage..

• #4   18. nov 2009 min dreng på 3½ kravlede da han var 5 mdr og gik da han var 9 ( af egen fri vilje)

min datter mavede sig frem (vi har kragulv nu så det for glat) siden ½ år og som 8 mdrs er hun begyndt at rejse sig op af ALT smiley

• #5   18. nov 2009 Du skal ikke være bekymret...
    Min søn krøb slet ikke. Han sad på sin mås og legede og kunne strække sig langt derfra!!
    Triller heller ikke.
    Han er begyndt at kravle for en uge siden 10½ måned gammel. Han kommer over på alle 4 fra siddende stilling og tilbage igen.Skulle uheldet være ude og han lander på maven lægger han sig til at skrige, kan ikke kommer derfra igen ;o(
    Har hele tiden betragtet ham som lidt "gumpetung" ha ha! Havde ikke troet han overhovedet ville kravle men pludselig en aften bevægede han sig fremad på alle 4.

• #6   18. nov 2009 William var 6 mdr. og 16 dage da han kravlede for første gang-kom selv op og sidde dagen efter-og to dage efter igen begyndte han a rejse sig op a alt....så han har være oki hurtig....

• #7   18. nov 2009 Emil krøb da han var 5-5½ md kravlede rigtigt da han var knap 7 mdr han er 8 mdr og rejser sig op a alt

• #8   18. nov 2009 min datter begyndte og møve sig frem på maven da hun var 7 mdr og hun har gjort det ligesiden... hun har aldrig kralvet....

nogle børn går før de kralver.... så det er meget foreskelligt fra barn til barn

• #10   18. nov 2009 tusinde tak for alle jeres svar.
    jeg ved godt at nogen børn bare ikke kravler, men der er det problem at min sp siger at det skal min søn, hun siger at jeg ikke gør det godt nok at han ikke udvikler sig... men det er da ikke mig der skal lære min søn at kravle? han begynder vel når hans krop er klar til det eller er jeg forkert på den?

• #11   18. nov 2009 Bianca- okay det er jeg glad for at høre. jeg tænker at jeg måske bare må være tålmodig når du siger din søn kravlede da han var 10 mdr.
    tænkte på om din søn er født tæt på terminsdato? min søn er nemlig 4 uger for tidligt født så måske det er normalt han er bagud, hvis han overhovedet er bagud .

• #13   18. nov 2009 Min søn er født 9 dage over tid.
    Han har ALTID hadet at ligge på maven, skreg som stukken gris, så det gjorde vi ikke så meget i....kom så efter os i den anden ende. Men han blev rigtig god til det til sidst.
    Da han var 5 mdr fandt han ud af at trille. Gjorde det nok 5 gange og har ikke gjort det siden!!
    Jeg har også bekymret mig over han var så "langsom". Alle andre på hans alder rullede rundt og krøb og møvede sig frem. Men ikke Magnus,han sad bare på sin mås og legede med det der var indenfor rækkevidde!!! Jeg synes han var meget inaktiv og sagde det flere gange til SP hvor de så sagde at sådan er han bare.
    Jeg aktiverede alt jeg kunne og så kunne jeg ikke gøre andet, sådan var hans personlighed nok bare. Stille og rolig og ikke det store behov for at udfordre omgivelserne.
    Så det er noget sært noget at sige af din SP, man kan ikke tvinge dem til noget hvis ikke de er klar, men opfordre og aktivere. Så kan du ikke gøre andet!

Det lyder måske lidt latterligt men jeg trænede faktisk min søn i at kravle 4 dage før han startede.... Han har jo siddet på måsen og var beg. at irritere sig over at han ikke kunne komme fremad og når han så kom over på armene kunne han ikke rette benene ud og endte så tilbage på måsen.
    Jeg brugte weekenden på at hjælpe ham over benet og flyttede hans ben i kravlebevægelser mens han selv flyttede armene fremad. Han nød det og som sagt 4 dage senere gjorde han det selv. Han har nu kravlet i godt en uge og kommer hurtigt fremad nu og nyder det! Så han var jo lidt mere en 10 mdr faktisk.

Nu er det også tit sådan at hvis de er i en periode hvor de snakker meget så holder de tit pauser i det motoriske og omvendt. Sådan skifter det.

Så jeg synes ikke du skal bekymre dig, men forstår godt du gør, jeg har som sagt selv bekymret mig det meste af tiden.. Men nu gør jeg ikke længere, han udvikler sig som han skal bare i sit eget tempo.
    Jeg synes du skal tage en snak med din SP, hun skal ikke give dig dårlig samvittighed, du gør sikkert hvad du kan. Hun har ret i at det er bedst at alle kravler, det styrker den motoriske udvikling i hjernebjælken og giver god fremtidig balance pga krydskoordination, men det er jo IKKE alle der gør det. Og dem som bare rejser sig og går, så skal de bare lære at kravle bagefter for netop at styrke hjernebjælken. Spørg hende hvad det er hun mener du gør forkert.

Kh Bianca, undskyld det blev enormt langt, men det er bare vigtigt du ikke bekymrer dig unødigt :o)

Kommentér på:
Krybe og kravle hvornår?

Annonce