556 visninger
|
Oprettet:
Min datter vil ikke lægge på maven {{forumTopicSubject}}
som sagt vil min datter ikke ligge på maven..
min SP siger jeg skal lægge hende på maven så meget som muligt, men hun vil højst ligge 1 min???
nogle der kender til det??
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Sjove legesager foran hende
Sjove lege mens hun ligger på maven
På maven på dine lår
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 131 Svar: 911
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Begge mine børn var tossede når jeg prøvede at "tvinge" dem til at ligge på maven så jeg droppede det. De lå det minuts tid som var det de gad det og så var det op igen.
Og de er lige så motorisk fremmelige som børn der har ligget på maven i timevis...´
Så prøv at opmuntre hende til det og stress ikke over at SP siger at hun nærmest skal ligge hele sit første år på maven konstant og hvert sekund (for sådan får de det virkelig til at lyde)
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 77 Svar: 1.315
Jeg lod ham også ligge så længe han gad og prøvede at opmuntre ham og blot som 5-6 mdr var han lige så god som de andre til det.
Så jeg tror det nok skal komme. På et tidspunkt beg. hun måske at trille og så kan hun selv komme væk fra de stillingerne hun ikke gider ligge i.
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 3 Emner: 36 Svar: 641
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Jeg har fra start vendt Simone om så snart hun begyndte at brokke sig over det og langsomt er tiden hun kan/vil ligge på maven øget. Nu kan hun ligge 15-20 minutter og kigge på tingene i kravlegården. Og hun elsker det!
Tænk på det som en træning, man starter jo heller ikke ud med at løbe en marathon, hvis man aldrig har løbet før. Musklerne skal trænes langsomt op!
Jeg brugte også en stor gymnastikbold i starten, som en afveksling til "bare" at ligge på maven.
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 131 Svar: 911
mar 2008
Følger: 1 Babyer: 2 Emner: 2 Svar: 39
Det handler jo også om, at børn i dag skal ligge på ryggen og sove, og hvis de også ligger på ryggen hele dagen, får de flade baghoveder. Dette var jeg fuldstændig hysterisk med, med begge mine drenge, så de kom så sandelig på maven i al den udstrækning de orkede.
Ved ikke, om det er årsagen alene, men mine unger var hhv. 7 og 5½ måned da de kravlede. Ingen tvivl om, at det styrker dem motorisk!!
Min datter vil ikke lægge på maven