Hvordan storesøster / Storebror ? {{forumTopicSubject}}
Go'Morgen BG :o)
- Tjae, nu nærmer fødslen sig, og jeg begynder og tænke og tænke over en masse omkring Lærke & Malik.
Har derfor nogle spørgsmål angående det at blive store søster og i andres erfaring osv.
Når Malik bliver født vil der ca. være 20mdr imellem dem, og Lærke kan jo ikke rigtig forstå så meget endnu så
- Hvordan Forberedte i jeres den store på at h*n skulle have en mere og dele jer med ? (Jeg kan jo ikke bare sige nu kommer der en baby)
- da i havde født, hvordan vendte i så store søs/bror til at der er kommet en baby som kræver en del af mor ?
- Hvordan reagerede H*n ?
-
- Jeg er SÅ bange for Lærke vil føle jeg svigter hende, og vil derfor lade Kim tage så meget som muligt af Malik, så jeg IKKE glemmer Lærke og hun skal føle sig svigtet .
Indtil vidre har Vi fra starten af sagt at Malik er inde i mors mave, og Lærke kommer selv og løfter op i min trøje peger på maven og siger Malik, men det forstår hun jo ikke meget af. Nu her da jeg har vasket hans tøj, sat kraglegård op osv. har Lærke været med og vi har sagt til hende at det var til Malik. - Men hvad kan jeg gøre for og forberede hende så meget som muligt !?
Håber at i gider læse også komme med jeres erfaring, da det her bekymre mig for tiden !
Undskyld det blev langt håber i vil læse
Mvh Lykke 35+4
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
- men hvordan har du gjort, med og lege osv med asbjørn ?.. har der været meget tid til det el. er det kun 5-10min af gangen ?
mar 2008
- Men ja, jeg er sq os sådan lidt, for Det skal ikke være sådan at Malik bliver en plage for hende, altså at han altid skal være der når vi leger osv.. så det lyder super med og gå alene med asbjørn på værelset og lege .. den tror jeg vi vil få brug for ..
mar 2008
- det er virkelig noget jeg har tænkt meget over, for jeg vil overhovedet ikke have at Lærke skal føle sig svigtet på nogen måde af mig
mar 2008
- lige et sp mere
var asbjørn vendt af med Flaske / Bryst da du fik fiona ?
For her får Lærke Nat flaske m. sødmælk (og hvis hun ikke rigtig har spist i løbet af dagen - en drikke yougurt) .
- Hun kommer selv og ber om flasken om aftenen når hun vil i seng, også får hun den, men hvis nu Malik skal have flaske mon hun så osse vil have sin hele tiden ?
mar 2008
mar 2008
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 4 Emner: 29 Svar: 1.248
Da har de andre fået lov at sidde ved siden af i sofaen og kigge på og nusse den lille.Samme når der skulle skiftes ble har de andre også været med og kigget på. Selv om den bette har sovet ville de gerne snakke med hende, og mysse rundt :O)
Og når de store skal i seng har vi begge puttet dem.
Og siden det er mor som laver det meste i starten så har far taget sig af dem og leget meget med de andre når jeg ikke lige selv havde mulighed for det. Så da kan de få et "bedre" bånd til sin far. MEn mor er nu stadig den bedste i verden *gg*
mar 2008
- Jeg er glad for jeres alles svar, jeg tror sagtens vi kan klare det, var bare nervøs, men det hjælper og høre jeres erfaring
Tak Tak alle
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
... Og så selvfølgelig når lille Malik f.eks sover kan man jo evt også godt udnytte tiden og lege med Lærke, hvis det nu har været f.eks en rigtig træls dag hvor Malik måske har grædt og grædt og du ikk rigtig har haft tid til Lærke, så må Kim jo lige svinge støvsugeren i stedet for dig mens du leger med Lærke!!
mar 2008
Heldigvis har jeg mine forældre lige inde på den anden side, så jeg kan aflevere Malik en time hvis han har været meget umulig, også være sammen med Lærke .. tage ud og shoppe med hende osv.
jun 2008
Jaa, det skal nok gå det hele hvis man bare husker at have den der alene tid med den store!!
- Jeg tror hvertfald på at hvis man stadig viser den store at man ikke har glemt ham/hende bare fordi der er kommet en lille så kommer børnene osse til at have det bedre fordi så opstår der måske ikk så meget jalouxi...
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jun 2008
- Og hvis den lille lå i kravlegård kunne den store godt finde på at gå hen og slå osv...
- De tog har det stadig ikke godt sammen idag på trods af at de er omkring 10 år.. Og de har ALDRIG kunne sammen og min kusine og hendes mand har flere gange snakket med en masse proffesionelle som mente at have løsningen, men INTET har virket...
jul 2008
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
Ellers må rådet være at tage det, som det kommer.. i starten elskede den store at kysse osv på den lille, så kom en periode, hvor hun gerne ville sidde kort med ham, lige nu er han egentlig rimelig uinteressant, hun ser totalt pigefornærmet ud, når han hiver fat i hendes bluse:-D til gengæld skal hendes dukke så skiftes, mades osv ligesom lillebror... hun får lov til at gøre det, hun har lyst til i forhold til ham.. altså ikke ment som i at hun må gøre hvad som helst ved ham, men at hun ikk bliver tvunget til at være sammen med ham.. de hygger, hvis de har lyst, den lille er opslugt af den store, hvis ikke, så leger de bare lige så stille hver for sig..
jun 2008
Men min kusines den ældste var osse EKSTREMT mor bejse så det er måske derfor, at mor pludselig ikke har haft den samme tid til at pusse og nusse om den store mere, og det har hun så hurtigt regnet ud hvorfor mor ikke kunne det!!
jul 2008
Hvordan storesøster / Storebror ?