{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Hvordan storesøster / Storebror ? {{forumTopicSubject}}

Go'Morgen BG :o)

- Tjae, nu nærmer fødslen sig, og jeg begynder og tænke og tænke over en masse omkring Lærke & Malik.
Har derfor nogle spørgsmål angående det at blive store søster og i andres erfaring osv.
Når Malik bliver født vil der ca. være 20mdr imellem dem, og Lærke kan jo ikke rigtig forstå så meget endnu så

- Hvordan Forberedte i jeres den store på at h*n skulle have en mere og dele jer med ? (Jeg kan jo ikke bare sige nu kommer der en baby)

- da i havde født, hvordan vendte i så store søs/bror til at der er kommet en baby som kræver en del af mor ?

- Hvordan reagerede H*n ?
-

- Jeg er SÅ bange for Lærke vil føle jeg svigter hende, og vil derfor lade Kim tage så meget som muligt af Malik, så jeg IKKE glemmer Lærke og hun skal føle sig svigtet .

Indtil vidre har Vi fra starten af sagt at Malik er inde i mors mave, og Lærke kommer selv og løfter op i min trøje peger på maven og siger Malik, men det forstår hun jo ikke meget af. Nu her da jeg har vasket hans tøj, sat kraglegård op osv. har Lærke været med og vi har sagt til hende at det var til Malik. - Men hvad kan jeg gøre for og forberede hende så meget som muligt !?

Håber at i gider læse også komme med jeres erfaring, da det her bekymre mig for tiden !

Undskyld det blev langt håber i vil læse

Mvh Lykke 35+4

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan storesøster / Storebror ?
  • #1   25. sep 2009 Mor til fiona - tak for svarene, det hjælper og høre at det går godt hos jer, så vil jeg osse håbe det gør det her, men vi er osse enige om at Når Malik f.eks. skal skiftes så skal lærke være med hvis hun ønsker det.. - dog skal hun ikke tvinges, men hvis hun viser 'årh mor, jeg vil gerne se, røre osv. så skal hun have lov ..

- men hvordan har du gjort, med og lege osv med asbjørn ?.. har der været meget tid til det el. er det kun 5-10min af gangen ?

• #2   25. sep 2009 Mor til - Det er faktisk det samme som vi havde snakket om, Dog vil jeg bare tage Lærke når vi skal lave aftensmad, for det elsker hun. og sidde og se på vi skræller kartofler osv..

- Men ja, jeg er sq os sådan lidt, for Det skal ikke være sådan at Malik bliver en plage for hende, altså at han altid skal være der når vi leger osv.. så det lyder super med og gå alene med asbjørn på værelset og lege .. den tror jeg vi vil få brug for ..

• #3   25. sep 2009 mor til - forresten jeg er rigtig glad for du vil svare på mine spørgsmål =)
    - det er virkelig noget jeg har tænkt meget over, for jeg vil overhovedet ikke have at Lærke skal føle sig svigtet på nogen måde af mig

• #4   25. sep 2009 årh mange tak ..
    - lige et sp mere
    var asbjørn vendt af med Flaske / Bryst da du fik fiona ?

For her får Lærke Nat flaske m. sødmælk (og hvis hun ikke rigtig har spist i løbet af dagen - en drikke yougurt) .
    - Hun kommer selv og ber om flasken om aftenen når hun vil i seng, også får hun den, men hvis nu Malik skal have flaske mon hun så osse vil have sin hele tiden ?

• #5   25. sep 2009 Mor til - haha, vil osse håbe det er så nemt her .. - men jeg vil ikke give mig og give hende flaske oftere, hun må KUN få sin nat flaske

• #6   25. sep 2009 mor til - det er osse derfor, hun skulle jo nødig blive baby igen =)

• #7   25. sep 2009 Nu har vi jo kun Tristan, men har da hørt rundt omkring at man bare skal sørge for at den store får lov til at være med.. Fx når du ammer, så kan du (hvis man lige kan finde tricket til det) læse en bog for den store, eller fortælle en hjemme digtet historie.. Det sku oss gi noget at de må være med til at pusle, så ned på gulvet når der skal skiftes ble.. Hvis baby skal ha flaske kan det være den store gerne vil prøve.. Det er da alt så'n noget jeg har tænkt på at gøre når Tristan skal være storebror.. Havde ham med så meget som mulig hvor han har lyst..

• #8   25. sep 2009 Nu har jeg selv 4 stk hehe og vi har aldrig haft problemer selv om jeg ammet. Drengene har fået flaske og pigene ammet.
    Da har de andre fået lov at sidde ved siden af i sofaen og kigge på og nusse den lille.Samme når der skulle skiftes ble har de andre også været med og kigget på. Selv om den bette har sovet ville de gerne snakke med hende, og mysse rundt :O)
    Og når de store skal i seng har vi begge puttet dem.
    Og siden det er mor som laver det meste i starten så har far taget sig af dem og leget meget med de andre når jeg ikke lige selv havde mulighed for det. Så da kan de få et "bedre" bånd til sin far. MEn mor er nu stadig den bedste i verden *gg*

• #9   25. sep 2009 Mariane - Lærke har ikke været med til skanning, det har hun ikke ro i røven til . og jeg tror heller ikke hun ville kunne se der er en baby derinde osv.. - Men det hele lyder rigtig godt

- Jeg er glad for jeres alles svar, jeg tror sagtens vi kan klare det, var bare nervøs, men det hjælper og høre jeres erfaring smiley

Tak Tak alle

• #10   25. sep 2009 Jeg tror bare det er UTROLIGT vigtigt at du nogen timer en gang imellem tager Lærke med ud, eller ned og få en is eller hvad ved jeg, hvor det hele KUN handler om mor og Lærke!!
    ... Og så selvfølgelig når lille Malik f.eks sover kan man jo evt også godt udnytte tiden og lege med Lærke, hvis det nu har været f.eks en rigtig træls dag hvor Malik måske har grædt og grædt og du ikk rigtig har haft tid til Lærke, så må Kim jo lige svinge støvsugeren i stedet for dig mens du leger med Lærke!! smiley

• #11   25. sep 2009 Trine - det er osse planen at når Malik sover, så er det kun mig og lærke, hvor vi går tur el sådan ...

Heldigvis har jeg mine forældre lige inde på den anden side, så jeg kan aflevere Malik en time hvis han har været meget umulig, også være sammen med Lærke .. tage ud og shoppe med hende osv.

• #12   25. sep 2009 Lykke - Årh, det er da meget heldigt at de er lige ved siden af!! smiley
    Jaa, det skal nok gå det hele hvis man bare husker at have den der alene tid med den store!!
    - Jeg tror hvertfald på at hvis man stadig viser den store at man ikke har glemt ham/hende bare fordi der er kommet en lille så kommer børnene osse til at have det bedre fordi så opstår der måske ikk så meget jalouxi...

• #13   25. sep 2009 Vi har os "kun" Magnus .. Men jeg tror heller ikke det bliver så svært som man frygter, man frygter jo det værste , jeg tror såmæn' bare at den store bliver vildt glad for den lille når barn 1 ikke er ældre, jeg fik min lillesøster da jeg var 8 , ARG jeg hadede hende i maaaange år, puha hun tog min mor ! og far!!! (jah jeg var så enebarn i de 8 år) .. så hellere tidligt end sent , syntes jeg (:

• #14   25. sep 2009 Mor til - Det kan osse gå omvendt selvom der kun er et vist antal måneder imellem, fordi min kusines børn er der 18 mdr imellem og den store blev SÅ jaloux på den lille at når min kusine f.eks ammede kunne den store komme helt umotiveret og bide den lille!!
    - Og hvis den lille lå i kravlegård kunne den store godt finde på at gå hen og slå osv...
    - De tog har det stadig ikke godt sammen idag på trods af at de er omkring 10 år.. Og de har ALDRIG kunne sammen og min kusine og hendes mand har flere gange snakket med en masse proffesionelle som mente at have løsningen, men INTET har virket...

• #15   25. sep 2009 trine , ja okay ... mig og min søster kunne heller ikke rigtig sammen, hun var sørme pisse bange for mig .. det kan vi så godt nu, hun er 12 og jeg 20 (: .. Men okay, jeg troede ikke at når de var så små at de kunne "forstå" at der var "konkurrence" .. Men ja de små forstår mere end hvad vi går og tror ,..

• #16   25. sep 2009 Har to med 15 mdr. mellemrum.. min sundhedsplejerske gav mig det tip aldrig at sige til den store, du må vente, til jeg er færdig med at skifte/amme/osv lillebror.. men at man i stedet skulle sige, mor er lige i gang med noget, om fem min vil jeg hjælpe dig. Det er en lille ting, men gør en stor forskel, så den store ikk føler, hun bliver frarøvet noget pga den lille..
    Ellers må rådet være at tage det, som det kommer.. i starten elskede den store at kysse osv på den lille, så kom en periode, hvor hun gerne ville sidde kort med ham, lige nu er han egentlig rimelig uinteressant, hun ser totalt pigefornærmet ud, når han hiver fat i hendes bluse:-D til gengæld skal hendes dukke så skiftes, mades osv ligesom lillebror... hun får lov til at gøre det, hun har lyst til i forhold til ham.. altså ikke ment som i at hun må gøre hvad som helst ved ham, men at hun ikk bliver tvunget til at være sammen med ham.. de hygger, hvis de har lyst, den lille er opslugt af den store, hvis ikke, så leger de bare lige så stille hver for sig..

• #17   25. sep 2009 Mor til : Ja, det gør de bestemt!! ..
    Men min kusines den ældste var osse EKSTREMT mor bejse så det er måske derfor, at mor pludselig ikke har haft den samme tid til at pusse og nusse om den store mere, og det har hun så hurtigt regnet ud hvorfor mor ikke kunne det!!

• #18   25. sep 2009 trine , heh ja det tror jeg da lige på .

Kommentér på:
Hvordan storesøster / Storebror ?

Annonce