{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Flyverdragt hvornår?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg er lidt i vildrede. Min søn er 8 ½ md. Født nytårsaften og bliver så 1 år her i vinter. Jeg ved ikke om jeg skal købe en rigtig flyverdragt til ham i år eller om man ikke får dem brugt når de knap kan gå osv....?
Han sover altid ude, men jeg synes måske det er lidt meget med en flyverdragt i barnevognen.

Hvad har I gjort? Køber i rigtige vind og vandtætte flyverdragter til jeres små børn/babyer eller køber i bare varme dragter af stof/fleece mv?

Og prisniveau... jeg vil ikke købe en helt vild dyr dragt når han kun er 1 år og måske slet ikk kommer ud.. Hvad kan I anbefale?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flyverdragt hvornår??
  • #1   13. sep 2009 Vi har allerede givet ham en 'overgangs' flyverdragt med i dagpleje, og har en Didriksons her til vinter der er vand og vindtæt + åndbar.

Købte den på udsalg og sparred 400 kr... Men skal have fat i en mere, så han har en i reserve hvis den anden ikke kan nå at tørre.

De sidste par dage har han haft sine termo overtræks bukser på, da han jo stadig kravler rundt og rejser sig ved alt, ude som inde. Og sidder meget ned, ved godt han har ble på, men den varmer jo ikke hans ben med...:-) Ellers hans softshell jakke og en tynd hue på de rigtige blæse dage...

Vi har dog også brugt fleece heldragt, men vinden blæser lige igennem den.

• #2   13. sep 2009 ok tak. Ja han skal starte i dp 1. nov. Kan godt høre jeg må skaffe mig en rigtig flyverdragt til ham. Det kan vel også være han vil ud og kravle i sneen i år.
    God ide at købe en god kvalitet let brugt når han nok ikke får den brugt helt så meget.

• #3   13. sep 2009 Noah er fra juli 08, og sidste år havde han 4 flyverdragter smiley

• #4   13. sep 2009 Nåh ok... smiley Troed måske bare ikk de havde så meget brug for dem når de måske ikk kan gå osv...
    Men er der nogen der kan anbefale et godt mærke eller model til fornuftig (billig) pris. Han får jo trods alt ikk slidt den ret meget så skal ikk være en dyr. Men den skal kunne holde vand og sne mv ude...

• #5   14. sep 2009 2 af dem vi havde husker jeg ikke navnet på, men ellers havde vi en alpine mener jeg den hed, og en fra føtex.... begge super lækre til den størrelse.... hvor lang er han? altså din dreng?

• #6   14. sep 2009 Han er 76 cm nu men også 12 kg....så lidt stor i det. Han bruger str 80 i tøj nu så satser på en flyverdragt i str 86.

• #7   14. sep 2009 vi havde 68 og 74 i flyverdragt til Noah, og de har været fine i størrelserne, og tilsvarende hans højde og drøjde.... men prøv den eventuelt i butikken, så i er sikre på a få den rigtige størrelse...

• #8   14. sep 2009 Ok, de vokser også lidt hurtigere i den str Noah havde. Magnus her vokser vist ikk så forfærdelig hurtigt mere så tror 86 kan bruges hele vinteren. Men jeg kan jo prøve den
    Hvad pris ligger de i i Føtex ca? Skal man have 2 eller er det nok med 1 til bette baby?? ;o)

• #9   14. sep 2009 den vi har fra føtex kostede 199,95 mener jeg.... altså vi havde 4, og det er bestemt overdrevet.... Jeg vil gerne ha 2 til Noah tror jeg, en til hjemmebrug, og 1 til dagplejebrug... Noah vokser stadigvæk værre end ukrut.... hehe...

• #10   14. sep 2009 hans overgangs flyverdragt og den til vinter er begge str 92, men der er mega meget til forskel i deres størrelse...

Vi prøved også en 86'er med hjem fra intersport, men da han først fik den på og kravled rundt sad den oppe på skinebenene.. Og det ville da slet ikke virke til vinter.. så hellere for lange... Men nu har frederic også lange tændstikker... smiley

Ville helt klart tage 2... Ifald den ene ikke når at tørre, hvis den skal vaskes mm...

• #11   14. sep 2009 Ok jeg må have to. Tak skal i have smiley Så må jeg lige prøve at se ang. str. det er jo også forskelligt fra mærke til mærke.
    Men tror også han kravler inden så længe så det vil han jo også komme til i flyverdragten.

• #12   14. sep 2009 Hvad skal man iøvrigt være opmærksom på på de dragter???
    Elastik i fod?? osv osv....gode råd tak!!!

• #13   14. sep 2009 vores kan lynes op ved benene så det er nemmere at få evt sko og støvler på...

Nogle har lige som regntøj på enden og knæ. men også dem der har ekstra slidstykke på enden og knæ. Vi valgte også en hvor hatten kan knappes af, da jeg hellere vil have han har en elefant hue på. Men ja ellers også med elastikker under fod...

• #14   14. sep 2009 ok tak.. Det er noget af en jungle... aner intet om flyverdragter... men god ide med at lyne op nedefra. Og vel også glat foer så den er nemmere at få på end hvis den var feks fleeceforet..?

• #15   14. sep 2009 ja det er så... syntes det er smart, for i den alder til vinter vil han jo være 15 mdr og så må det jo ikke tage for lang tid at komme i og ad tøjet..:-)

Syntes ikke at de rigtigt kan komme af med varmen i fleece.. men det er jo en smags sag..

• #16   14. sep 2009 Nej skal være glat, har også lige læst i test at man skal kigge efter hvordan hatten er lukket, så den springer op hvis barnet hænger sig i den...
    Og læst at mange siger både Bilkas og Kvicklys er udmærkede til små børn der ikk slider så meget på dem. Må se om jeg kan gøre et kup

Kommentér på:
Flyverdragt hvornår??

Annonce