{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

jern piller {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er begyndt at spise jern piller, som man nu skal når man er 20 uger henne. Jeg får virkelig hård afføring a det, at jeg skal presse helt vildt, så jeg er helt rød i hovedet, for at føle jeg bliver tømt. Jeg får så ondt i mit underliv når jeg er færdig. Er der noget man kan gøre? Skal jeg lade være med at spise dem? Jeg fik det os sidste gang i min graviditet, men der stoppede jeg med at spise dem, men da jeg så blev indlagt da jeg var 36 uger henne, fik jeg dem igen, og fik a vide de var vigtige at få. Så tør næsten ik at lade være med at stoppe dem, hvis de nu er skyld i at jeg blev indlagt.
Hjælp. smiley
Lynge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jern piller
  • #1   5. jun 2008 jaa jeg kan ikke hjælpe, kom bare til at tænke på hvor meget jeg også kæmpede på toilettet. av for den da det gjorde så ondt så ondt. ): Håber du finder ud af noget...

• #2   5. jun 2008 ja det er meget træls, for alligevel føler jeg jeg ik er tømt helt. det er ik ret lækkert eller rar fornemmelse at have.

• #3   5. jun 2008 kan du ikke få en anden slags? kräuterblut er godt

• #4   5. jun 2008 Kender det, måtte stoppe med dem da jeg var gravid med min datter,for jeg fik det direkte skidt af at tage dem, så jeg tager dem heller ikk nu, og har fået afvide af bade lægen og jordemor at det sker der ikk noget ved, bare du husker og spise " RIGTIGT " så du er sikker på at du ikk mangle jern til hverken dig eller barnet..

• #5   5. jun 2008 har jeg ik hørt om. jeg har bare købt de der jern piller på apoteket.

• #6   5. jun 2008 ja det kan os være det bare er fordi jeg ik rigtigt har fået noget fiberigt de sidste par dage. jeg har levet a hjemmelavet boller de sidste mange dage, og masser a frugt. har ik rigtigt haft lyst til at spise

• #7   5. jun 2008 hvad hedder de jen piller du har?

• #9   6. jun 2008 når man er 20 uger henne skal man spise jern piller. der står bare jern c på glasset på pillerne

• #10   6. jun 2008 sveskejuice er også godt for hård mave..
    smager måske ikke af det bedste, men det hjælper..

jeg får selv rimeligt hård mave af jern tabbeletterne..
    men det må man tage med :O)

louise når man er i 20 uge anbefaler de man spiser jern tilskud..

mvh Sonne 34+2

• #11   6. jun 2008 Hej hej, jeg har haft præcis det samme problem, men det hjælper at drikke meget væske.
    Ellers skal du prøve at skifte til hemojern, det er lidt mere skånsomt for maven smiley

• #12   6. jun 2008 mange tak for rådene.. smil

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
    #13   7. jun 2008 Der kan være mange grunde til at man ikke kan takle jernpillerne, som folk også er inde på, den hypigste for en gravid er at folks maver simbelthen ikke kan optage jern i pille form ordentligt, og så ryger det vidre i systemet og giver forstoppelse, samtidig med at man faktisk ikke får det jern man har behov for.

En nævner kräuterblut det kan klart anbefales (der findes også et andet mærke der er flydende) ikke kun fordi maven klart bedre kan tåle det end piller (piller i det hele taget er ikke godt for maven, de ødelægger slimhinden inde i mavesækken) men også fordi det er muligt at regulere den mængde man indtager, til det behov man har brug for.
    De fleste gravide danskere har faktisk brug for ekstra jern fra 12 uge, og begynder man der hvor behovet entligt begynder og der med får trappet langsomt op i det rigtige tempo, så vil kroppen holde reserverne i orden og ikke reagere helt så voldsomt på de store mængder vres krop bliver udsat for, fordi reserverne får lov at forblive opretholdt vil kroppen heller ikke have behov for et helt så stort jernindtag, tager man det så samtidig i flydende form kan man ved at se på ens afføring regulere således at man ikke får for meget, men heller ikke for lidt. (jeg selv mangler jern tideligt i mine graviditeter, men alligevel har jeg med 3 børn kunne nøjes med halv dosis kräuterblut som max, simbelthen fordi kroppen bedre kan optage det og fordi min fordøjelse ikke er blevet smadret af jernpiller)
    Flydende optages klart bedre af kroppen end piller, samtidig er det klart sundere for maven og fordøjelsen, endnu bedre er det at kräuterblut er naturligt, hvor imod jernpiller af div art er kunstig fremstillet, og alt hvad der er kunstigt er som tommelfinger regl ikke smart værgen for os selv eller vores børn.

• #14   7. jun 2008 Jeg tog ikke jernpiller da jeg var gravid da jeg havde hård afføring i forvejen, men købte nogen piller på apoteket der hjælper, de hedder magnesia og koster ikke så meget, det er de sammen man får efter fødselen på sygehuse så man kan få gang i maven (:

Kommentér på:
jern piller

Annonce