688 visninger
|
Oprettet:

24. apr 2008 Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
Skal, skal ikke? {{forumTopicSubject}}
Tv2 har som følge af sagen med lille Chirstian (R.I.P.) opfordret folk til at skrive ind med deres historier. Jeg har så overvejet at sende vores historie med Tristans RS forløb, men ved ikk helt om jeg skal gøre det... Mailen er faktisk skrevet, det er bare det sidste mod der mangler..
Hva synes i?? Skal jeg, eller skal jeg ikke??
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.011
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 42 Babyer: 2 Emner: 518 Svar: 2.781
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
apr 2008
I starten af december '08 bliver vore 2 måneder gamle søn forkølet. Det sker jo for de fleste små i den tid, så det er jo ikke overraskende. Da han er født 7 uger før terminen og derfor lidt "bagefter" holder jeg ekstra godt øje med ham. Mandag den 8 december tager jeg til egen læge med ham, da jeg synes han raller en del. Vi kommer ind til den lægestuderende der var i huset, bliver behandlet godt, men sendt hjem med beskeden at vi skal holde øje med at han ikke bliver sløv og holder op med at spise. Onsdag den 10 december ringer jeg igen til lægen, da han er begyndt at spise mindre. Vi får en tid torsdag og kommer igen ind til den studerende. Igen får vi en super behandling og får afvide at vi skal sørge for masser af væske og kontakte vagtlægen hvis det blir slemt i weekenden. Resten af dagen og hele fredag sover han faktisk bare. Vil ikke spise eller noget. Der ringer jeg så til lægevagten, som gerne vil se ham. Vi kommer derind, og sidder og venter i over en time. I løbet af den time oplever vi at han bliver grå, til tider glemmer at trække vejret, får blå læber og vender det hvide ud af øjnene. Da vi enelig kommer ind er vores søn vågnet lidt op, og vi fortæller hvad vi har observeret i venteværelset. Han lytter lidt og fejer det bare hen med at han er forkølet og vi bare kan tage hjem. Jeg bliver gal og siger at det fan*** ikke kan passe at vi har været afsted 3 gange og hver gang er han bare forkølet, og at det for fan*** ikke er normalt alt det vi har observeret i venteværelset. Da siger han så ganske næsvist at han da kan PRØVE at høre om der er en børnelæge der har TID til at se ham. Det er der jo så sjovt nok, og vi går over på børneafdelingen. Her er vi næsten indlagt da vi ankommer. Der bliver taget prøver og målt en iltmætning på 40%, som jo bare slet slet ikke er acceptabelt. Den skal jo ligge på 95-100%. Er MEGET skuffet over den behandling, for havde vi gjort som han sagde havde han ikke overlevet til hans barnedåb den 18 januar. Vi var indlagt i 12 dage og nåede lige at få ham med hjem til sin første jul. I dag er han 8½ måned og heldigvis ikke mærket af det. Er glad for at jeg handlede som jeg gjorde, for bare fordi vi er "unge" forældre (22 og 24år) er der ikke mange der tager en seriøst. Jeg klapper stadig mig selv på skulderen over min gode mavefornemmelse.
Mvh Malena
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
apr 2008
jul 2008
hvor er du fra det lyder ski præcis som vores oplevelser på hillerød !
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 42 Babyer: 2 Emner: 518 Svar: 2.781
apr 2008
apr 2008
apr 2008
apr 2008
jul 2008
puha det lød ellers som vores vagtlæger...
tror jeg har været dem alle igennem
og sidder nu tilbage med et stadigt sygt barn til tider og ingen svar samt en depresion og sygemelding .... TAK for L... til lægevagten.
apr 2008
Anja - Du kan jo skrive jeres historie.. Har smidt mailen..
apr 2008
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 36 Svar: 587
Min veninde har en søn som var faldet ned af en trappe hvor han så slog hul i hovedet mellem øjnene.. Det sprøjtede jo bare ud med blod, og det ville bare slet ikke stoppe igen.. Vi skyndte os så og køre op til vagtlægen med ham.. Vi sidder og venter i en evighed, og det var ikke særlig fedt når blodet bare rent ud sagt, pissede ud af hans pande.. vi kommer endelig ind til vagtlægen, og han vil så lime det..
Mattias som drengen hedder, blev forskrækket lige i det limen blev dryppet i, og flyttede så hovedet, som så resulterede i, at han fik en masse lim i begge hans øjne, så de faktisk blev limet sammen.. Det eneste vagtlægen gjorde, var at rykke dem op.. På en dreng på 4 år.. Mattias græd jo helt vildt fordi det gjorde helt vildt ondt, men lægen sagde bare at det måtte de tage sig af på skadestuen, når han nu ikke kunne gøre noget ved det.. Så vi gik ud, med en dreng med lim hele vejen rundt om øjnene, som bare sad i klattter!!
apr 2008
jul 2008
det kan godt være det ikke er døden nær men det har givet mærker og vi er bare blevet holdt hen og gjort til grin flere gange og stadig ved vi ikke hva hun fejler!
så ja jeg skriver sku osse vores dertil !
apr 2008
Ja, mange har gode oplevelser.. Men det er jo ikke solstrålehistorierne der gør systemet bedre.. Undskyld mit syn på læger..
sep 2008
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 46 Emner: 49 Svar: 1.601
jeg har også haft en lign oplevelse med max da han var lille.. og med mig selv senere hend..
mit er dog så lang tid siden at jeg ikke kan huske det hele, derfor vil jeg ikke skrive..
jeg syntes helt bestemt at du skal gøre det..
alle læger har jo den tjans at de skal sidde der, ved ikke hvor tit. men de tager det overhoved ikke seriøst.. og det er bare noget svineri.. de mener nemlig at folk aldrig er så syge at de ikke kan vente til dagen efter eller til på mandag..
der er jo en grund til at der er en vagtlæge..
og man kan jo ikke tage på skadestuen mere med et barn der "bare er syg" nej det skal jo gå igennem vagtlæge..
håber ikke at i kommer til at opleve sådan noget igen..
krammer..
apr 2008
jul 2008
min er sendt nu
den blev lang håber de kan finde hovede og hale i det gg
men igen vi startede i januar og sidder stadig og ikke har svaret på HVAD og HVORFOR.....
vores datter kan ikke "tåle" at være i institution men er ikke syg nok til at jeg kan få orlov øhhh hvor er vi så !
apr 2008
jul 2008
tja jeg må bare udnytte systemet og forsat være sygemeldt selv om jeg savner mit job.... hva kan jeg ellers gøre..... tirsdag skal vi til en special børnelæge og have svar på en masse prøver... hvis han får ret i sine tanker har sophia fået kronisk lungebetændelse grundet fejlbehandling fra start og så vil hendes imun forsvar ikke kunne fungere i en institution hvis han kan bevise det kan de for pokker ikke nægte mig orlov mere .
krydser mine fingre for at vi sammen kan gøre en ændring så ikke andre skal igennem det som vi har været eller værst tænkeligt som lille christian og hans forældre..... dybt tragisk og slet ikke tilgiveligt !
apr 2008
apr 2008
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
Det er kanon at du vil dele den oplevelse med andre, så vi kan få styr på lægerne... Jeg havde også fat i vagtlægen forrige uge, fordi Bølle blev ved med at kaste op og slet ikk kunne finde ro i kroppen. Der blev vi også bare spist af med : Det er jo nok bare mavekneb. Da jeg så insisterede på at jeg ville have hende tjekket, fik vi en tid kl 2 om natten, vi ringede ved midnat, og så fik vi lov til at vente yderlige en halv time, selvom der ikk var nogen i kø foran os, og så havde hun sgu mellemøre betændelse... Ved godt at det ikke er nær så alvorligt, men man bliver da sur og skuffet alligevel over at vagtlægen ikke tror man kender sit eget barn..
jul 2008
Det hele starter i Januar.... Fredag aften ..vi kommer ind med et barn der har 40.3 i feber... hun hiver voldsomt efter vejret og støder en del i sin vejrtrækning.....vi sidder i kø 2 timer med et sovende til tider krampende barn før en ældre mand giver os sit nummer så vi kommer ind .
der lyttes på sophia..... nåå en lille virus var svaret.... tag hjem giv godt med væske ...
Det gør vi.. han er jo lægen så han ved vel hvad han taler om.....
Søndag aften har sophia sovet godt 1 døgn .. vil intet drikke og vil ikke være oppe...
jeg ringer igen og i telefonen får jeg besked på at kontakte egen læge mandag da det jo bare er virus !
Mandag kommer jeg til lægen akut tid og hun sender os direkte på børnemodtagelsen... her bliver sophia nærmest revet ud af hænderne på os.. ryger ind og får maske med ilt..... hun får taget en masse prøver og ryger derfra til røntgen .... LUNGEBETÆNDELSE bliver svaret....
hun bliver observeret et par timer og så bliver vi sendt hjem med pencilin til 8 dage.....
Sophia kan tydeligvis ikke holde pencilinen i sig da hun er så svækket så ved ikke om hun får det hele da hun kaster op hver gang....
Torsdag eften får hun igen 40.5 i feber... ringer til lægevagten som siger at hvis jeg føler grund til at køre ind med hende må jeg jo komme....
igen sidder jeg i kø 1 time... kommer ind og hun bliver podet i halsen ?
intet at finde nok bare virus efter lungebetændelsen...
Denne gang tager jeg til egen læge allerede dagen efter for stoler ikke på svaret.. og ganske rigtig sophias lungebetændelse er meget forværret...
hun får nu en anden pencilin og skal så være på den i 8 dage....
Hun får det færdig og er så frisk igen i en uge !!!
så starter det hele forfra og sådan har det kørt til april..... næsten hver weekend sad vi ved lægevagten ... følte mig godt til grin... mor til 3 børn og der sad jeg som en hønemor hver lørdag og gang på gang blev jeg sendt hjem med virus!!
sidst i april kommer jeg til lægen med et barn der har 40.5 i feber igen og hun kommer igen i behandling... om aftenen stiger feberen selv om hun får panodil og hun bliver meget svag.... hun kramper flere gange og jeg panikker næsten....
sætter hende i bilen og suser mod hillerød med et barn der falder væk og kramper flere gange....
da jeg kommer ind til lægevægten støder hun voldsomt efter vejret og øjenene ruller rundt..... tag plads i venteværelset !!!! fandme nej ... jeg fare direkte over på børneafdelingen med hende... næsten skriger på hjælp..... en sur læge med gebrokkent dansk kommer ud og begynder med vente tid osv... og jeg er jo pylret og har de da ikke flere gange fortalt mig det bare er virus!!
Sophia falder nu helt væk og bliver blå... en sygeplejerske kommer og tager hende og hele turen starter forfra med ilt prøver osv...
dobbelt sidet lungebetændelse og indlagt 3 døgn !
da jeg kommer hjem tager jeg til egen læge som tager prøvert på sophias blod som kan sige om hun har baktirier i blodet og tallet er meget foruroligende... vi bliver nu henvist til den børne special læge som nu har med sophia at gøre.... han har odineret astma medicin for at få lungerne op igen og vi har recepter liggende på stærk pencilin som skal gives 14 dage hvis det kommer igen samt et papir hvor på der står vi skal udenom lægevagten og direkte på børnemodtagelsen hvis det sker igen..
imens vil han holde hende observeret tage prøver og finde frem til HVORFOR det kommer igen og igen !
puha det blev langt og halvdelen mangler nok men spørg endelig
jul 2008
Heidi du kender til det meste du har jo været der og lyttet tak for det
nu sidder vi så tilbage og venter på svar fra en masse store prøver som er taget samt en vurdering ...det hele får vi svar på tirsdag hos børnelægen..... og er det tilfældet at sophia er kronisk syg pga fejl fra start ja så overvejer jeg hvad vi gør ved det !
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 28 Svar: 521
min datter havde lunge betændelse på et tidspunkt vi hvade været ved lægen i løbet af ugen men så i weekenden og det blev værre så kl 7 om morgen ringet jeg til vagt lægen og jeg fik så kom at komme, han sagde så det bare var en forkølese, mærkeligt tænkte jeg når min læge sagde det var lungebetændelse nå men han vil ikk gøre noget kl 10 hiv hun sådan efter vejret at jeg ringet igen i håbet om det var en anden læge men det var det ikk og han vil ikk se os igen alle der var omkring mig den dag sagde der er noget galt og jeg skulle tag til vagt lægen, så ringet igen kl 14 men igen vil de ikk se os det var ikk alvorligt nok og min datter fik det ikk bedre så kl 17 ringet jeg igen og sagde det ikk kunne passe de ikk vil se hende når hun havde det skidt det eneste han vil gøre var at gi mig noget brikanyl (havde hun fået før) men han gad ikk se hende inden han sagde at vi bare kunne hente det på apotekt.. det tog altså 14 dage før hun var over det og da jeg tog til egen læge fik jeg os pecelin (staves)
vores læge vagt brude og blive bedre.. undskyld indlægget blev så langt..
sep 2008
Håber I finder ud af hva der er galt med jeres pige, Anja.. Håber hun er lidt ovenpå igen, trods den hårde omgang..
jul 2008
apr 2008
jul 2008
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 168
jul 2008
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537