{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

Vægt {{forumTopicSubject}}

Min søn er i morgen 6uger og han vejede ved fødslen 4476gra ugen efter vejed han 4800gr ifølge SP og da han var 3½uge vejed han 5150 ifølge SP idag var jeg så ved lægen og han vejer 5100gr, hvad sker der???? lægen siger SP´s vægt vejer forkert. men hvad syntes i jeg skal gør han har ikke taget på i 2½uge men tabt sig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt
  • #1   11. jun 2009 deres vægt vejer tit forskelligt....så tror ik du skal bekymre dig

• #2   11. jun 2009 jamen undre mig bare for det er kun 800gram han har taget på på 5uger snart 6

• #3   11. jun 2009
    min pige vejde 2770g ved fødselen.
    1 uge gammel vejede hun 2700g.
    3 uger gammel vejede hun 3300g
    5 uger gammel 3770 . men på papierne skrev hun 3700g da komma tal ikke var så vigtige ... så ved ikke men du skal ikke tage de så tungt . lægens er digitalt og SP er manuelt.

• #4   11. jun 2009 da marcus var 4 1/2 uge vejede han 4800 ifølge sp. og da han var 5 uger sagde lægens vægt 5300 så tror heller ikke det skal tages så tungt det med vægten, når jeg selv vejer ham nu (først mig og så mig med ham) så når jeg frem til at han vejer 5500 hvor han er 7 uger og 5 dage

• #5   11. jun 2009 jeg tror mest på at sp´s vægt passer i vores tilfælde..

• #6   11. jun 2009 jeg ville nok hoppe på vægten med ham selv, hvis den dog er digital og viser pr gram, ellers er det ca tal, men det går jo nok også. vores viser vist pr 100 g . da mangnus var 5 uger og 1 dag var sp her, han vejede 5,5kg . hans fødselsvægt var 3650g ..

• #7   11. jun 2009 men kan se i starten tog han op til 600g på 9 dage ... og på en lille måned tog han ca 1kg på , fra han var 5 uger og 1dag til 2 mdr og 5 dage.. kan du ikke bede din læge om at veje efter ? eller ringe til din sp med din bekymring `´?

• #8   12. jun 2009 Det tror jeg ikke at du skal tænke så meget på, for jeg fik selv et chok da jeg skulle til 5-ugers undersøgelse med tøsen.

I følge sundhedsplejersken var hun 1 måned efter fødslen ikke vokset i længden, stadig 53 cm men 8 dage senere ved lægen var hun så 3 cm længere alligevel. Lægen sagde også at SPen havde målt helt forkert.
    Og ikke nok med det, så vejede hun pludselig også det samme 3 uger efter!
    -De er aldrig helt enige, har jeg fundet ud af og min læge sagde at sådan var det næsten altid så det skulle jeg ikke tænke på. Var der noget galt ville de opdage det og så vilel de gøre en opmærksom på hvad der skulle gøres, men hvis de sagde at det var fint og at den lille trivedes skulle man ikke være urolig.

Jeg har skrevet mål og vægt op på hende når hun er blevet målt og vejet og datoerne derpå og det passer slet ikke sammen.

Kiggede lige efter og regnede ud. På 5-6 uger tog min pige 1000 gram på og sundhedsplejersken sagde at det var ret meget og hun sprang fra at ligge en smule under kurven til lidt over. Det var der hun gjorde grin med at det måtte være piskefløde jeg havde. Så 800 gram er måske ikke faretruende lidt hvis 1000 gram er meget? jeg ved det ikke, det var bare en tanke så tjekkede bare lige efter.

Lige de første 10 dage ca. tager de jo ret meget på ret hurtigt og så går det derefter lidt langsommere. For hun tog også 800 gram på, på 11 dage men resten af måneden gik det jo så noget langsommere smiley

hvis du kommer op til baby café her på tirsdag kan han blive vejet, der har de jo en vægt. Ellers prøv at ring til lægen og snak med om din brkymring

Kommentér på:
Vægt

Annonce