bedstefar, morfar, farfar... titler? {{forumTopicSubject}}
Hvon har I det med titler på bedsteforældre?
jeg tænker hvor mange sæt bedsteforældre har jeres barn? Kalder de også "sted/pap" bedsteforældre for mormor og morfar eller?
Jeg spørger fordi min far er død og min kærestes mor er død, så i mine øjne får min søn kun én farfar og én mormor. For farmor og morfar er allerede døde.
Min mors mand og min kærestes fars kone SKAL ikke kaldes for morfar og farmor.. Men bare kaldes ved navn..... det har hans fars kone ret svært ved at forstå. Men jeg er ligeglad, og det er vel os som forældre der bestemmer?!
Hvad er jeres holdning til navne og titler i familien?
er der mere forvirring end forståelse hos børnene?
med pap, sted, bedste, mor, far og navne?
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 35 Svar: 381
Min mor og far er skilt og har begge ny kone/mand, så vores datter og kommende søn har 3 sæt bedsteforældre. De hedder Mormor og morfar, farmor og farfar og Bedste og Bedstefar(min far og stedmor) allle er glade og tilfredse
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
fra min side.. Jeg har en stedfar da min rigtig far ikk rigtigt har ville have så meget med mig at gøre. min sted far adopterede mig.. det vil sige han har altid blevet kaldt for far og hans familie har været min familie.. kaldte også hans mor for farmor.. så min datter kalder min far for morfar og min mor for mormor selvfølgelig.
Michaels mor er død for 10år siden.. hans far lever så sammen med en der hedder jytte nu.. men hun bliver altid kaldt for jytte... så der hjemme hedder det jytte og farfar.. men det er jo fordi michael altid har kaldt hende for jytte og ikk andet.
Hvis du begynder og bruge pap momor og pap morfar osv. så tror jeg de bliver forvirret.. men snak med jeres sted forældre og hør hvad de gerne vil kaldes...
altså jytte bliver kun kaldt for jytte fordi michael og hans brødre altid har kaldt hende for jytte så kommer michela også til det..
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
min kærestes morfar døde før han blev født, og hans mormor fandt sig den her nye mand.. Ingvard.. og han har aldrig været andet end Ingvard han ikke kender specielt godt for han er jo ikke hans morfar. Og han opfører sig heller ikke som hans morfar i den forstand. Ingvard har jo også en fortid, plus sine egne børn og er morfar for nogle andre. Sin egen rigtige familie, så Mortens mormor er for Ingvard bare hans kone der har sin egen familie med i bagagen han må leve med.
Hvis I holder fast i hvem de er, og fortæller at morfar og farmor er oppe i himlen så tror jeg de på en måde forstår på en måde.
Jeg har kun hørt at det er gået som det skulle for andre, og at de aldrig opfattede pap'erne som en af deres
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 454
Nu har vi ikke børn endnu, men det er noget vi har snakket om, da vi ikke vil have forvirring, når tiden kommer.
Dine og hans forældres samlevere har jo ikke noget at blive fornærmet over, da det jo er jeres ønsker der tæller i dette. Så jeg siger, lad hende være pigesur så længe hun vil.. det er hende selv det går ud over!
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
Jeg mistede min mormor et år før jeg døde også fandt min morfar en ny kone nogen år senere hun hedder ikke mormor ved mig jeg kalder hende Birthe (som hun hedder) min lille pige kommer til at kalde hende Birthe og min morfar for oldefar.
Og min svigermor døde sidste år og min sviger far har så fundet en ny nu men hun hedder heller ikke mor for min kæreste eller farmor for min lille pige hun hedder "bare" Hanne.
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 74 Svar: 671
Min søn har to grandma's en i himlen og så min mor.... ikke grandpa's nye kone.... nej nej neeej! Hun kommer til at blive kaldt ved navn. basta bum.... syns I ikke godt at vi som forældre må bestemme det?
Præcis Jackie... sådan ønsker jeg også det skal være her
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 65 Svar: 707
Jeg har ikke en far, så der er ingen morfar, og hvis min mor får en kæreste skal han kaldes ved navn.
Min kærestes mor=farmor og hendes kæreste er også ved navn.
Min mormor er oldemor..
Ikke noget med pap eller sted, så er det ved navn..
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
jeg ved min nevø kalder min stedfar for farfar Søren, mens han bare kalder min far for farfar..
Jeg vil personligt ikke selv begynde på at kalde ham morfar Søren.. Jeg vil Bare kalde ham Søren, så må Katja selv bestemme senere om hun vil putte Morfar foran.. Jeg vil ikke skælde hende ud for at gøre det, men jeg vil da heller ikke være henrykt over iden, da min stedfar aldrig har været som en far for mig, og blvier det heller aldrig
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
-mormor og bedstefar
-morfar og lille bedste :o)
-farmor og farfar.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 23 Svar: 181
Jeg ville ikke kalde dem for 'mormor og Henning'! nix og nej!! her hedder det mormor og morfar
-og så morfar Tommy
Jeg synes for det første selv, at det er drønbesværligt, at sige 'mormor og bedstefar' fx. Det klinger bare ikke
Men jeg kan sagtens forstå og følge jeres overvejelser - vi overvejede det også meget.
Anja
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 732
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Farmor og laurids samme som farfars situation
Mormor og Bailey (hund)
Bedstefar og Hanne/bedste lidt forskelligt
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
Han interesserer sig så heller ikke, hverken for vores datter ellers vores nevø, så det kommer også helt naturligt at han bliver kaldt Flemming..
bedstefar, morfar, farfar... titler?