1.759 visninger
|
Oprettet:
spg ang. børneopsparing {{forumTopicSubject}}
Nogle bank kyndige til stede?
Jeg har læst mig til at man max må sætte 3.000kr ind årligt i 12år på en børneopsparing?! det er jo så imø IKKE møej. - er det pr barn, eller må mor OG far begge lave en??? Kan man evt. omgåes reglerne på en eller anden måde og lave en anden slags opsparings konto ved siden af, der ikkke kan røres ved, men som i sidste ende også er til barnet, eller hvon? Pft.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 177
BØRNEOPSPARING:
- Der er ikke skattemæssigt fradrag for indskud på en børneopsparing, men afkastet er skattefrit.
- Der må højest indsættes 3.000 kroner på kontoen årligt, maksimalt 36.000 kroner i alt.
- Der kan kun oprettes én børneopsparing per barn. Den skal senest oprettes i det år, hvor barnet fylder 14 år, og løbe minimum 7 år. Udbetalingen skal senest finde sted det år, hvor barnet fylder 21 år.
-------------
Mine børn har også en bolig opsparing, der er en konto hvor pengene kun kan bruges til ting der har med bolig at gøre altså køb a bolig/ indskud til lejlighed eller vedligeholde og forbedre boligen
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 74 Svar: 671
sanne, aaah dvs. min mor kan lave en konto hvor vi kan sætte op til 400.000 ind til blob??
Men bliver man beskattet af pengene eller hvad det hedder?
Erika, tak, men fradrag, indskud, afkast og den slags er sort snak for mig
lige et tillægs spørgsmål. børnepenge,....sættes de automatisk ind på ens konto når man har født, eller skal man "tilmelde" sig et sted?
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 39 Svar: 147
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
mar 2008
Mht. børnebørnskontoen, så tjek i din bank. Jeg mener der er forskellige regler for den konto, alt efter hvilken bank du har.
Boligopsparing: Der skal du som oftelst (igen alt efter bank) lave en fast aftale om hvor meget der sættes ind pr. måned, og der er ofte et minimumnsbeløb, eks. 200 kr./md.
Det at renterne på børneopsparingen er skattefri, betyder at dit barn får renterne gratis. Dvs. at han/hun ikke skal betale skat af renterne, som der normalt skal af alle indtægter.
Håber det hjalp lidt???
mar 2008
Den der har forældremyndigheden, skal betale skat. Hvis man har fælles forældremyndighed behøver kun den ene af forældrene at være fuldt skattepligtig. Man er fuldt skattepligtig, bl.a. hvis man bor i Danmark.
- Barnet skal være bosiddende i Danmark og må ikke være gift.
- Barnet må ikke være anbragt uden for hjemmet eller være forsørget af det offentlige.
Skriver det mere fordi du jo egentlig er bosidende i Mexico ikke? -og har vel tænkt dig at flytte tilbage når poden er faldet lidt til efter fødslen osv.
sep 2008
tak for oplysningerne ang. børnekontoen.. jeg er blevet langt mere oplyst
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 20 Svar: 681
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
Den person, der har forældremyndigheden over barnet eller har taget barnet i pleje med henblik på adoption, skal være fuldt skattepligtig her til landet. Personer, der har taget fast bopæl her i landet, er fuldt skattepligtige. Der gælder særlige regler for personer fra andre EU-lande.
Barnet skal som hovedregel bo her i landet.
Barnet må ikke have indgået ægteskab.
Barnet må ikke være anbragt uden for hjemmet - fx på døgninstitution.
Barnet må ikke være forsørget af offentlige midler. Dette kan fx være, hvis det offentlige udbetaler plejeløn eller på anden måde direkte yder et beløb, der dækker den væsentligste del af udgifterne ved forsørgelsen. Retten til at modtage børnefamilieydelse opretholdes dog, selv om hjemmet modtager kontanthjælp efter den sociale servicelov.
Kommunalbestyrelsen ikke har truffet afgørelse om manglende efterlevelse af et forældrepålæg efter lov om social service §41a stk.6.
Alle syv betingelser skal være opfyldt ved begyndelsen af det første døgn i det kvartal, ydelsen vedrører. Hvis betingelserne ikke er opfyldt den første dag i kvartalet, bortfalder retten til ydelsen i hele det pågældende kvartal.
Hvis barnet er på efterskole eller lignende, vil ydelsen fortsat blive udbetalt til den, der plejer at få ydelsen udbetalt. Det er dog en forudsætning, at hjemmet selv afholder udgifterne til elevbetalingen.
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
sep 2008
spg ang. børneopsparing