{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

tidlig børnehave start. lidt langt {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften lyder så er de gået i et forsøg med tildlig børnehave start her hvor vi bor, dvs. at de nu vil prøve at sende børn i børnehave fra de er 2 år og 2 mdr. gammel, hvor det før har været fra de er 2 år og 10 mdr.
det gør de pga. stor mangel på dagplejere,

de ringede så til mig omkring 1 april og spurgte om jeg kunne tænke mig en plads til Linea fra 1 maj, først sagde jeg med det samme nej tak fordi jeg sys hun er for lille endnu.

men efter lidt tid ringede jeg så op igen og sagde jeg gerne ville tænke over det, og lovede så at give svar inden for en uge,

jeg snakkede med vores dp'er om det for at høre hendes mening, og hun mente at Linea er klar til det, da hun er meget langt fremme af sin alder og kan ufatteligt mange ting, og hun sagde at ud af dem hun har hos sig er Linea den eneste hun 100% tryk ved at sende videre, og så mener hun at Linea har brug for lidt mere udfordring end hvad hun og de andre børn i dagplejen kan give både sprog mæssigt og hendes motorik, fordi de andre er meget bag ud i forhold til hende, og det ved vi godt er rigtigt hun for ikke nok udfordring, så vi har så sagt ja tak til pladsen.

så lige pludselig er min lille pige bare blevet stor, og skal så starte i børnehave her den 1 maj, vi glæder os meget til det, men sys også det er lidt skræmmende at tænke på, men de små skal være på en stue alene, og så skal de kun være 12 på stuen, så det er lidt en beroligelse at vide, de ikke bliver kastet ud til de store med det samme..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tidlig børnehave start. lidt langt
  • #2   16. apr 2009 jeg sys det er synd for børnene hvis de ikke for nok udfordringer nok i dagplejen, og hvis man som forældre selv mener de er klar, så sys jeg da også de skal prøve at finde en plads i børnehaven,

• #4   16. apr 2009 hvis de har plads sys jeg da det er for dårligt, hvis i mener hun er klar til det. jeg har det sådan lidt at der er der ingen der kender til barnets behov end forældrene og dagplejeren, og hvis både forældre og dagplejer siger barnet er klar så skal de da bare rykkes videre.

• #6   17. apr 2009 patrick er begyndt i en integreret vuggestue og børnehave. men han søger os over til de store børn. så de er så småt ved at sluse ham ind i børnehaven, selvom det hedder sig at han går i vuggestue.. men her må de normalt først komme i børnehave samme mdr de fylder 3 år..

• #8   18. apr 2009 jeg vil også give dig ret i at hvert barn skulle vuderes individuelt, så er de også mere sikre på en der ikke er klar bilver kastet ud i noget der bare ender med at blive et nervøst barn.

og omvendt et barn som er klar går ikke i pause med sin udvikling fordi udfordringerne ikke er nok...
    så giver dig helt rett i det du siger kamilla k.

• #9   18. apr 2009 ja, de små betyder jo alt for os, og det er jo vigtigt at alt nyt for dem også er en god oplevelse, min kæreste arb. også i SFO. og har startet mini SFO'er i marts, og han siger også at det kan godt mærkes nogle af dem er lidt usikre..

Kommentér på:
tidlig børnehave start. lidt langt

Annonce