tidlig børnehave start. lidt langt {{forumTopicSubject}}
ja som overskriften lyder så er de gået i et forsøg med tildlig børnehave start her hvor vi bor, dvs. at de nu vil prøve at sende børn i børnehave fra de er 2 år og 2 mdr. gammel, hvor det før har været fra de er 2 år og 10 mdr.
det gør de pga. stor mangel på dagplejere,
de ringede så til mig omkring 1 april og spurgte om jeg kunne tænke mig en plads til Linea fra 1 maj, først sagde jeg med det samme nej tak fordi jeg sys hun er for lille endnu.
men efter lidt tid ringede jeg så op igen og sagde jeg gerne ville tænke over det, og lovede så at give svar inden for en uge,
jeg snakkede med vores dp'er om det for at høre hendes mening, og hun mente at Linea er klar til det, da hun er meget langt fremme af sin alder og kan ufatteligt mange ting, og hun sagde at ud af dem hun har hos sig er Linea den eneste hun 100% tryk ved at sende videre, og så mener hun at Linea har brug for lidt mere udfordring end hvad hun og de andre børn i dagplejen kan give både sprog mæssigt og hendes motorik, fordi de andre er meget bag ud i forhold til hende, og det ved vi godt er rigtigt hun for ikke nok udfordring, så vi har så sagt ja tak til pladsen.
så lige pludselig er min lille pige bare blevet stor, og skal så starte i børnehave her den 1 maj, vi glæder os meget til det, men sys også det er lidt skræmmende at tænke på, men de små skal være på en stue alene, og så skal de kun være 12 på stuen, så det er lidt en beroligelse at vide, de ikke bliver kastet ud til de store med det samme..
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 111 Svar: 805
aug 2008
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 154 Svar: 1.216
aug 2008
og omvendt et barn som er klar går ikke i pause med sin udvikling fordi udfordringerne ikke er nok...
så giver dig helt rett i det du siger kamilla k.
aug 2008
tidlig børnehave start. lidt langt