{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

holdning vedr. metal i kroppen/amning {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen...

Måske var der nogle som så programmet i aften vedr. metaler og kemikalier i kroppen.
Også tænker jeg nu, jeres holdning til at amme, er den ændret...

Jeg vil lige understrege at det skal være en go tone, og folk har FORSKELLIGE menninger, og det er altså helt iorden...

kom så tøser lad så få en go debat..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  holdning vedr. metal i kroppen/amning
  • #1   17. mar 2009 så desværre ikke programmet... men vil meget gerne lige følge lidt med... smiley

• #2   17. mar 2009 Jeg så det... og jeg vil stadig amme mine børn.. meen nu har jeg så heller ALDRIG brugt nogen former for make up, da jeg mener at man ikke bør bruge det, for vi er kønnere uden... smiley og parfume kan jeg ikke tåle, hvis jeg bruger noget med parfume i kommer jeg til at ligne hende på forsiden af det blad de viste.. også tror jeg også jeg er lidt af en "tosse" for her i huset er alt økologisk.. selv dyrenes mad... smiley såå tja, jeg vil stadig amme, meen det giver da lidt stof til eftertanke syntes jeg... smiley

• #3   17. mar 2009 Jeg så programmet og har tænkt mig at fortsætte med at amme, jeg mener stadig at det er det bedste for bebs hvis man kan..

• #4   17. mar 2009 Ja jeg sys også det giver rigtig meget stof til eftertanke.... men også et program der kunne "vække" mange unge der bruger meget make-up hver dag....

• #5   17. mar 2009 Kan I ikke kort ridse op hvad det handler om? Jeg fik desværre ikke set det program.

Jeg håber nemlig at kunne amme mine piger så meget som muligt.

• #6   17. mar 2009 Pernille: det tror jeg du har ret i... for de to tøser der blev testet de begyndte da at bruge mindre og købe svanemærket... og det er da altid noget... smiley

Ina: ja det mener jeg også... smiley

• #7   17. mar 2009 Det skal lige siges at jeg selvfølgelig tænker over hvad jeg bruger af produkter i hverdagen, men det gjorde jeg også inden jeg blev gravid.

• #8   17. mar 2009 louise:
    i hårlakken, cremen, gulvtæppet, bleen, bilen, regnfrakken, computeren og mobiltelefonen - alle steder er der kemiske stoffer. "Praxis" og Cecilie Beck måler kemi-indholdet på fire personer for at finde ud af, hvor meget kemi, der går i blodet. To af dem er folketingsmedlem Karen Hækkerup og hendes toårige datter - og de viser sig at være fyldt med kemi!

Det er deres forord på tv2. Og det viser dig at der er flere kemikalier i hendes datter end hendes mor havde da hun blev teste første gang, og nogle af dem kan man ikke sige hvor kommer fra. Så der er det der bliver tænkt, kan det være gennem modermælken fordi moderen havde mange kemikalier i sig da hun ventede dig...

• #9   17. mar 2009 Hende folketingsmedlemmet havde for to år siden et giftstof i sig som man brugte til at sprøjte marker med i 50 og 60'erne. Det blev forbudt i 70'erne. Da de testede igen havde hun det ikke længere i kroppen, men det havde datteren.

• #10   17. mar 2009 Skræmmende men bliver nu altså ved med at malke ud smiley Men nu har jeg heller ikke været stor fan af makeup bl.a smiley

• #11   17. mar 2009 jeg går meget op i t amme, at fuldtids amme og langtids amme og intet kan ændre ved det.

jeg tænker dog også meget over hvad jeg spiser / omgiver mig med af kemikalier, når jeg er grvid og / eller ammende = ingen alkohol, ingen fed fisk, ingen perfume, ingen make up, ingen parbener osv

• #12   17. mar 2009 Sys det er et rigtigt svært emne.... Og har tænkt på det mange gange, og som mange ved er jeg ikke helt rask.
    Og på den måde har jeg prøvet mange slags piller, og i det hele taget er min krop meget svækket, jeg bliver stort set altid syg hvis jeg har været i samme rum som andre, så jeg må da indrømme at tanken med at la´være med at amme når den tid kommer, ja den har godt nok strejfet mig....

• #13   18. mar 2009 Så ikke programmet fordi vi gik tidligt i seng her i går, men har læst om det på BTs side igår formiddags.
    Jeg ammede kun min datter i godt 14 dage fordi jeg simpelthen ikke havde mælk og jeg har det absolut ikke skidt med det. Min datters helbred har gennem årene været stærkere end det gennemsnitlige barns, så er ikke overbevist om at modermælken gør hele forskellen. Og efter det der er kommet frem nu er jeg endnu mindre overbevist.
    Ang. økologiske varer, så er jeg heller ikke overbevist om at de er det de giver sig ud for at være. Har blandt andet hørt at flere bønder har fået dispensation til at bruge kunstigt foder fordi det ikke har været muligt at fremskaffe nok økofoder til dyrene og stadigvæk kaldes deres varer for økologisk.
    Næh, jeg dyrker selv en del grøntsager om sommeren og er sikker på at de er bedre end de økologiske.

• #14   18. mar 2009 jeg vil nu alligevel amme.. men går da med make up hver dag.. men ikke overvildt meget.. men har skam altid bruncrem på ved ikke om det er farligt.. men havd min mor brugte da også make ups da jeg var lille.

• #15   18. mar 2009 Her er holdningen ikke ændret jeg ammer videre.

• #16   18. mar 2009 Hejsa tøser..

Ville lige rykke den tråd lidt frem igen, da jeg postede den temmelig sent i går aftes...

Hvad sys om det, det er nok lidt relateret til det program i går...???

Kommentér på:
holdning vedr. metal i kroppen/amning

Annonce