{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

kontant hjælp! {{forumTopicSubject}}

ja puha jeg er kommet på kontant er gravid og er i uge 19 og li nu er jeg på noget kursus for at kunne få min kontant hjælp, mangler heldigvis kun 2 dage af det kursus, men de siger at vi så skal til at lave noget andet feks finde os et job ja det er ikk så nemt når men er gravid jo!

så håber ikke de sender mig et mærkeligt sted hen, for jeg kan ikke lave så meget da jeg har musklespændinger i ryggen

nogle der har prøvet noget lignede?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kontant hjælp!
  • #1   10. feb 2009 de var nu søde ved mig dengang dropepde ud af hh i feb og kom på kontanthjælp jeg blev først sendt ud på noget kursus hvor man lærte at skrive ansøgning osv. ( vi skulle ikke disideret søge job bare lære hvordan) det var vist i 5-6 uger og det kom jeg først på i maj/juni ca. og fødte til august.. havde dog ingen lidelse så kunne jo godt klare at komme ud i noget, men det var dem der bare ikke sendte mig ud i noget.

• #3   10. feb 2009 okay jeg sys bare det er svært at overskue for de kan jo ik rigtigt sende miig ud i noget når jeg er gravid. men nu må jeg se hva sagsbehandler siger på torsdag der finder vi ud af hva der skal ske. ja det er også det er jeg på nu

• #4   10. feb 2009 nadia p: ja det er rigtigt

• #5   10. feb 2009 se nu mig arbejder i rengøring ved kommune cykler rundt til de ældre 4 om dagen støvsuger, vasker gulv ordne badværelse alle steder nogen steder vasker jeg endda tøj, pudser vinduer osv ud over det andet... kan ikke forstå folk ikk kan arbejder.. har skøv ryg og problemer, men opgiver ikke så nemt smiley jeg er jo 30 uger henne nu stopper den 28 da min kontrakt udløber.. ellers var jeg gået på barsel sidst i denne måned da jeg måtte gå på barsel 8 uger før. fordi jeg arbejder med det jeg arbejder med...

• #6   10. feb 2009 Må jeg sprørger for man også kontanthjælp når man har født til man starter op på noget efter barsel.det er bare fordi jeg er i gang med uddannelse og hvis jeg ikke består for jeg ikke sygedagpenge til barsel og syntes der ligger et pres på mig

• #7   10. feb 2009 hemmeligheden det vil jeg tro du kan, da ingen må gå uden penge her i dk

• #9   10. feb 2009 så tror ikke det kommunen sender dig ud i er orde end der hvor jeg er ansat.

• #10   10. feb 2009 jeg var osse i aktivering da jeg var gravid... jeg blev dog sygemeldt da jeg ikk kunne holde til det, da jeg har rygproblemer....

men snak med din sagsbehandler om det, det kan osse være at de vælger kun at sende dig ud nogle dage om ugen for skåne dig

• #12   10. feb 2009 Mike&Mille S ja har lidt den samme holdning som dig.. sad faktisk og snakkede med min jordmor igår, hun synes det var flot af mig jeg stadig arbejde med det jeg gjorde trods for jeg er så langt henne og hun sagde jeg snart skulle passe på og slappe lidt mere af.. men som hun også sagde at der var rigtigt mange der troede graviditet var en sygdom mange blev sygemeldt allerede i uge 15... selvfølgelig har jeg da ondt i ryggen, men så sætter jeg mig bare ned lidt flere gange på en dag end jeg normalt ville... sådan er det man skal abre sørge for at tage flere pauser... selvfølgelig er det hård.. men havd pengene kommer desværre ikke af sig selv her ved mig.

• #13   10. feb 2009 okay ja jeg ville gerne lave noget, bare det ik er noget hvor de sender mig på produtionsskole

• #15   10. feb 2009 tanja V i mange tilfælde bestgemmer men desværre ikke selv.. og produktionsskole har de faktisk værksteder hvor man bare kan slappe af og sidde fx syværksted sådan et var jeg nemlig på inden jeg blev 18.. det er langt fra hård end hvad kommiunen ellers kan sende dig ud i.. så er det jo fordi du ikke GIDER

• #17   10. feb 2009 Mike&Mille S
    ja i forhold til hvad kommunen ellers KAN finde.. så er det i hvert fald luksus..

• #18   10. feb 2009 ja har været på produtionsskole før sys det er lidt kedeligt, men hvis det er det de ville sende miig ud i så gør jeg det.

ja tville prøve at ringe

• #19   10. feb 2009 Hvis du er på kontant hjælp , så har du faktisk ikke selv så meget og skulle have sagt ang med hva du ska lave..
    For gå hjemme og dangedere den får man ikke lov til...
    er selv på kontanthjælp nu, går hjemme på barsel med min søn...

• #20   10. feb 2009 katja H ja nemlig jeg var så bare heldig den gang, men bad ikke om det..... men kender andre der blev sendt ud i alt...

• #21   10. feb 2009 Katja H :

men de kkan da ikke sende dig ud vel når du er på barsel??
    hvad ligger sådan en kontanthjælp enlig på?? undskyld dumme spørgsmål

• #22   10. feb 2009 da jeg gik på kontant hjælp da jeg havde født fik jeg ca. 8500kr UDBETALT ... og så får du 500kr mere om måned udbetalt når man stopper på barsel og kommer i aktivering..

• #23   10. feb 2009 skal man så i aktivering bag efter eller hvis man har noget andet man kan må man så ikke det ja undskyl men har ikke forstand på det..
    men beløbet er større end det på dagpenge

• #24   10. feb 2009 jamen hvis du starter på uddannelse eller arbejde så gør du det så stopper din kontanthjælp jo fra den dag du starter det må du gerne, men fra din barsel slutter og til du er i job eller uddannelse kan de sagtens sende dig i aktivering

Kommentér på:
kontant hjælp!

Annonce