{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.444 visninger | Oprettet:

Fødselstaske for 2. gangsfødende {{forumTopicSubject}}

Hej tøser.
Jeg venter mig barn nr 2 inden for ganske få uger. Jeg forventer en normal fødsels, og regner med at den bliver nem da første gang gik hurtigt og uden problemer. Derfor regner jeg ikke med at skulle blive på hospitalet i mere end de seks timer min jordemor snakkede om ved sidste samtale. Derfor tænker jeg at der ikke skal pakkes så fandens meget andet end et kamera, vandrejournal og noget tøj til lillesøster - eller hva?

- Hvad havde i med i tasken 2. gang?
- Tog i højde for HVIS der skulle ske noget uforudset, og derfor pakkede mhp en mulig indlæggelse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fødselstaske for 2. gangsfødende
  • #1   24. maj 2014 Er lige med på en lytter:)

• #2   24. maj 2014 Du er velkommen smiley

• #3   24. maj 2014 jeg havde
    et par leggins og en bluse med samt amme bh
    hår børste læpromade et apr engangs vaskeklude
    baby tøj sæt, en lille hue body og en sut det var ca det,,
    jeg brugte faktisk kun det jeg havde med til stella dog ikke sutten og kom hjem i det samme jeg ankom i:=
    og havde slf kamera og snask i tasken haha

• #4   24. maj 2014 Snask = lidt energibar/drik til far og lidt sukker til mor efter fødslen eller?
    Fik du mulighed for et bad efterfølgende inden du kom hjem?

• #5   24. maj 2014 Jeg havde her 3. gang
    skifte tøj til mig, 3 pr strømper (jeg har noget med tær, kan ikke have dem bare).
    Et sæt tøj i 50
    Et sæt tøj i 56
    stofble som vi havde sovet med i ugerne op til, så den duftede af os.
    Autostol,
    Heldragt af Fleece.
    Amme indlæg.
    Dyne til baby, på turen hjem.

Vi havde desuden Ipad, oplader, og kammerar.
    Hospitalet sørgede for Kaffe og noget spiseligt.

Baby sæt var bestående af, body, buks sluse, hue, sokker.

Vi havde lidt ekstra i bilen, til just in case smiley

Jeg havde to hurtige fødsler de to første gange, men første gang havde jeg fastsidende placenta og måtte i fuld narkose.
    Anden gang gik hurtigt uden nogen problemer,
    3. gang gik endnu hurtigere og stadig uden problemer.. smiley

God fødsel.

• #7   24. maj 2014 *kan ikke have bare tær :D. Haha griner
    Lyder som en fornuftig taske. Tror dog en fleece er i overkanten i den her varme :D, men rigtig mange gode ting jeg ikke havde overvejet hehe.

Tror også det her bliver en super lynfødsel. Både fordi det gik hurtigt første gang, men også fordi vi er kendt for lynfødsler i vores familie. Hvorfor være så længe om så lidt hehe

• #8   24. maj 2014 Amalie,
    Jeg havde en hurtig og fin fødsel 1. gang, fra første ve til min prinsesse var ude gik lige knap 6 timer.
    Jeg kunne ikke komme af med den, trods hiven, akupuktur osv, mistede også meget blod, og ente med at være bevistløs, så røg akut på operationsbordet.
    De var rigtig gode til at få snakkede det hele igennem bagefter, og efter samtale hos egen JM.
    Jeg havde ved min 2. fødsel et hurtigere forløb, fødte fra første ve til han var ude på under 4 timer. uden nogen komplikationer.
    3. gang var også et hurtigt forløb på lige under 1½ time, fra første ve til han var ude.
    Jeg har ikke haft nogen komplikationer efterfølgende. med noget fastsidende.
    Men de er obs på det, når man har den forhistorie.. jeg måtte fx ikke føde hjemme, og skulle have IV fra start.. smiley
    At de så aldrig nåede det, og opgang at ligge den 3. gang er jo ikke min skyld smiley

Chelle, Amen, er der noget mere end sådan nogle bare tær, også op i hoved på fremmede mennesker, iiiu... Jeg havde så fostervand på dem, da jeg skulle ud og tisse, så de røg i skralderen, også nogle nye og rene på smiley
    Alle mine er født når der er lidt koldt. og her 3. gang var jeg klar på at tage hjem 20 min efter fødslen... (kl 03.30), blev dog først sluppet kl 8, efter 6 timer :-\

• #10   24. maj 2014 Amalie, alle mine er også uden nogen form for smerte dækning, 3. gang spurgte hun mig om der var noget jeg ønskede fra mine tidligere fødsler, og da jeg så sagde at det der Epedural kunne jeg da godt tænke mig, kiggede hun på mig og sagde at det måtte jeg ikke..

Jeg er blevet sat igang mine to sidste fødsler pga. hurtig første fødsel,
    2. gang med stikpiller, som jeg fik om formiddagen, og fik veer kl 21, ret kræftige, så to på svanger,
    3, gang fik jeg taget vandet, også kom veerne 2½ time efter.og der lå jeg på en fødestue.

• #11   24. maj 2014 Haha det har jeg sørme ikke spekuleret på. Jeg tænker: med jordemoderens placering, er det nok ikke så meget sure tær hun skal bekymre sig om smiley .
    Hvordan kan det være du ikke blev "sluppet løs" før efter 6 timer? Regnede med at hvis alt er fint, så får man lov at tage hjem kort efter.

• #12   24. maj 2014 Fordi de ville have en læge/Jm til at lave sendhjem samtale, men det havde de ikke ledige før, hende jeg fødte med rendte direkte til næste stue..
    Jeg ramte alle dem som fødte, efter nytårs knaldet smiley

Jeg blev fik jo taget vandet i uge 38

• #13   24. maj 2014 Ok. Tak for svaret smiley

• #14   25. maj 2014 Jeg regner med at pakke 2 sæt tøj til lillemanden og en tynd hue. Dyne og autostol. Og bleer og en sut og sokker til ham.

Til mig selv bare et nyt rent sæt tøj, mobil oplader, kamera og noget lækkert til manden. Vi tog hjem 4 timer efter Freja var født og regner med at vi gør det igen når lillemanden kommer hvis der ikke er nogen problemer smiley

• #15   25. maj 2014 Plukveerne drillede lidt i dag, så vi troede faktisk at de car blevet reelle veer. Derfor fik vi lige travlt med at pakke en hastetaske. Den er ikke færdigpakket, men indeholder det mest nødvendige smiley .Har indtil videre pakket et sæt tøj til lillepigen, en stofble, sut og bamse. Regner med at man må tage en ble på hopitalet. Det fik vi ihvertfald sidst smiley .
    Til mig selv har jeg pakket en trusse, amme bh, ammetrøje, leggins, vaskeklude og nogle trusseindlæg (skal gave købt nogle store bind. Sidst blødte jeg ret meget trods ingen rifter e.l). Kameraet og vandrejournalen er ligeledes pakket.
    Dyne må jeg lige skrive mig bag øret, og nogle booster/Energidrik til manden. Autostolen er vasket, støvsuget og klar til at komme ned i bilen, men da det er en lille bil, regner vi med først at tage den ned når vi køre på hospitalet for at levere et barn smiley . Mangler ammeindlæg! Det er vel ikke helt ved siden af?!

• #16   26. maj 2014 Ved ikke hvor du skal føde henne. Men da jeg fødte på Hvidovre fik jeg en lille "goodieabag" med bind, underlag til bil/seng/sofa så man lige havde til de helt slemme dage.

Jeg har simpelthen så mange ammende du kunne havde fået hvis du boede lige i nærheden.
    Ellers lyder det ret fint.
    Jeg ville dog stadig tage et sæt tøj med i to størrelser

• #17   26. maj 2014 Jeg skal føde på Hvidovre, og mener også jeg fik lidt med hjem sidste gang. Det var efter tre dages indlæggelse, så tror bare jeg fik nogle store bind, og ikke alt det andet. Men jeg mener jeg blødte ret længe efter, og var egentlig ret glad for at jeg havde fået nogle tykke bind/små bleer af én af mine borgere, som hun ikke selv kunne bruge, for almindelige always var bare ikke nok den første tid. Har overvejet at gå på apoteket og købe nogle fødselsbind.
    God ide med to sæt tøj. Har kun pakket i str 50 (ja det gik stærkt igår Hehe), men må nok også pakke i str 56

• #18   26. maj 2014 Min smiley bebs kunne hvertfal ikke Være i str 56 smiley

Ja fødte der i september. Og jeg havde ikke brug for ret meget. Blødte kun 2 dage. Men aldrig rigtig kræftigt..

Sender lidt ve-støv. Så du ikke kun skal trækkes med plukveer
    smiley :D *×*×*×*×*×*×*×* ??????

• #19   26. maj 2014 Mmmh ve-støv smiley . Tager jeg gerne imod hehe
    Ja jeg er nok nød til at tage højde for at hun ikke nødvendigvis er en lille bebse, da man siger at barn nummer to ofte er en lille bullerbasse hehe. Jeg ved jeg var smiley

Kommentér på:
Fødselstaske for 2. gangsfødende

Annonce