2.444 visninger
|
Oprettet:
Fødselstaske for 2. gangsfødende {{forumTopicSubject}}
Hej tøser.
Jeg venter mig barn nr 2 inden for ganske få uger. Jeg forventer en normal fødsels, og regner med at den bliver nem da første gang gik hurtigt og uden problemer. Derfor regner jeg ikke med at skulle blive på hospitalet i mere end de seks timer min jordemor snakkede om ved sidste samtale. Derfor tænker jeg at der ikke skal pakkes så fandens meget andet end et kamera, vandrejournal og noget tøj til lillesøster - eller hva?
- Hvad havde i med i tasken 2. gang?
- Tog i højde for HVIS der skulle ske noget uforudset, og derfor pakkede mhp en mulig indlæggelse?
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 478
et par leggins og en bluse med samt amme bh
hår børste læpromade et apr engangs vaskeklude
baby tøj sæt, en lille hue body og en sut det var ca det,,
jeg brugte faktisk kun det jeg havde med til stella dog ikke sutten og kom hjem i det samme jeg ankom i:=
og havde slf kamera og snask i tasken haha
jun 2011
Fik du mulighed for et bad efterfølgende inden du kom hjem?
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
skifte tøj til mig, 3 pr strømper (jeg har noget med tær, kan ikke have dem bare).
Et sæt tøj i 50
Et sæt tøj i 56
stofble som vi havde sovet med i ugerne op til, så den duftede af os.
Autostol,
Heldragt af Fleece.
Amme indlæg.
Dyne til baby, på turen hjem.
Vi havde desuden Ipad, oplader, og kammerar.
Hospitalet sørgede for Kaffe og noget spiseligt.
Baby sæt var bestående af, body, buks sluse, hue, sokker.
Vi havde lidt ekstra i bilen, til just in case
Jeg havde to hurtige fødsler de to første gange, men første gang havde jeg fastsidende placenta og måtte i fuld narkose.
Anden gang gik hurtigt uden nogen problemer,
3. gang gik endnu hurtigere og stadig uden problemer..
God fødsel.
jun 2011
Lyder som en fornuftig taske. Tror dog en fleece er i overkanten i den her varme :D, men rigtig mange gode ting jeg ikke havde overvejet hehe.
Tror også det her bliver en super lynfødsel. Både fordi det gik hurtigt første gang, men også fordi vi er kendt for lynfødsler i vores familie. Hvorfor være så længe om så lidt hehe
feb 2010
Jeg havde en hurtig og fin fødsel 1. gang, fra første ve til min prinsesse var ude gik lige knap 6 timer.
Jeg kunne ikke komme af med den, trods hiven, akupuktur osv, mistede også meget blod, og ente med at være bevistløs, så røg akut på operationsbordet.
De var rigtig gode til at få snakkede det hele igennem bagefter, og efter samtale hos egen JM.
Jeg havde ved min 2. fødsel et hurtigere forløb, fødte fra første ve til han var ude på under 4 timer. uden nogen komplikationer.
3. gang var også et hurtigt forløb på lige under 1½ time, fra første ve til han var ude.
Jeg har ikke haft nogen komplikationer efterfølgende. med noget fastsidende.
Men de er obs på det, når man har den forhistorie.. jeg måtte fx ikke føde hjemme, og skulle have IV fra start..
At de så aldrig nåede det, og opgang at ligge den 3. gang er jo ikke min skyld
Chelle, Amen, er der noget mere end sådan nogle bare tær, også op i hoved på fremmede mennesker, iiiu... Jeg havde så fostervand på dem, da jeg skulle ud og tisse, så de røg i skralderen, også nogle nye og rene på
Alle mine er født når der er lidt koldt. og her 3. gang var jeg klar på at tage hjem 20 min efter fødslen... (kl 03.30), blev dog først sluppet kl 8, efter 6 timer :-\
feb 2010
Jeg er blevet sat igang mine to sidste fødsler pga. hurtig første fødsel,
2. gang med stikpiller, som jeg fik om formiddagen, og fik veer kl 21, ret kræftige, så to på svanger,
3, gang fik jeg taget vandet, også kom veerne 2½ time efter.og der lå jeg på en fødestue.
jun 2011
Hvordan kan det være du ikke blev "sluppet løs" før efter 6 timer? Regnede med at hvis alt er fint, så får man lov at tage hjem kort efter.
feb 2010
Jeg ramte alle dem som fødte, efter nytårs knaldet
Jeg blev fik jo taget vandet i uge 38
jun 2011
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
Til mig selv bare et nyt rent sæt tøj, mobil oplader, kamera og noget lækkert til manden. Vi tog hjem 4 timer efter Freja var født og regner med at vi gør det igen når lillemanden kommer hvis der ikke er nogen problemer
jun 2011
Til mig selv har jeg pakket en trusse, amme bh, ammetrøje, leggins, vaskeklude og nogle trusseindlæg (skal gave købt nogle store bind. Sidst blødte jeg ret meget trods ingen rifter e.l). Kameraet og vandrejournalen er ligeledes pakket.
Dyne må jeg lige skrive mig bag øret, og nogle booster/Energidrik til manden. Autostolen er vasket, støvsuget og klar til at komme ned i bilen, men da det er en lille bil, regner vi med først at tage den ned når vi køre på hospitalet for at levere et barn
feb 2010
Jeg har simpelthen så mange ammende du kunne havde fået hvis du boede lige i nærheden.
Ellers lyder det ret fint.
Jeg ville dog stadig tage et sæt tøj med i to størrelser
jun 2011
God ide med to sæt tøj. Har kun pakket i str 50 (ja det gik stærkt igår Hehe), men må nok også pakke i str 56
feb 2010
Ja fødte der i september. Og jeg havde ikke brug for ret meget. Blødte kun 2 dage. Men aldrig rigtig kræftigt..
Sender lidt ve-støv. Så du ikke kun skal trækkes med plukveer
jun 2011
Ja jeg er nok nød til at tage højde for at hun ikke nødvendigvis er en lille bebse, da man siger at barn nummer to ofte er en lille bullerbasse hehe. Jeg ved jeg var
Fødselstaske for 2. gangsfødende