{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.760 visninger | Oprettet:

kejsersnit pga vægtskøn {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har virkelig brug for at snakke lidt med nogen der har haft for lille bebs i maven.
Jeg hører hele tiden hist og her at folk ender i planlagt kejsersnit fordi deres bebs er/var for lille. Noget med at bebs vokser hurtigere udenfor efter et hvis antal uger i maven. Er der ikke nogen der har lidt erfaring med det her som vil tale lidt med mig, som jeg må spørge lidt til råds osv?
Det ligger i at jeg fik skønnet vægt ved sidste skanning, hvor jeg var 31+6. Der sagde de vægt ca 1470. Og nu har jeg bare hørt så meget om det med at folk får kejsersnit pga vægten at jeg snart har brug for at vide lidt om hvad jeg selv skal forvente. Har også overvejet om det er en snak jeg skal tage med min jordemor for er begyndt at være utryg ved det. Håber nogen har prøvet det og evt kan hjælpe lidt med deres erfaring.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kejsersnit pga vægtskøn
  • #1   8. maj 2014 Altså jeg fik Ks i uge 28+5 fordi jeg havde Ssf. Men han vejede 1125. G.

• #2   8. maj 2014 Jeg fik kejsersnit i uge 30 pgs svangerskabsforgiftning og at hun ikke voksede i maven.
    Du skal da ikke være bekymret når hverken jordemoder eller hende der har scannet dig har nævnt at baby er alt for lille til

Min pige vejede 895 g i 30+2 og hun var 42% væksthæmmet.

Så det lyder ikke helt galt din baby vejer.
    Tag det bare roligt.

Og de tager jo kun børn ud meget for tidligt hvis de slet ikke vokser. De tager dem ikke ud bare fordi de er lidt mindre end gennemsnittet.

Hvis du er ryger - så stop.

• #3   8. maj 2014 som der bliver skrevet skal de være noget kun mindre før man tager dem ud of det jo altså kun et skøn husk det:) og syndes btw ikke det lyder som en meget lile bebs:) tror bestemt ikke du skal tænke ks

• Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #4   8. maj 2014 Jeg har ikke prøvet det, men jeg kan fortælle dig at resultaterne ud fra en ultralyd ikke altid passer, de fleste. Min svigermor fik skønnet sit barn på ca. 2500 g til lige før fødslen. Og han kom altså ud 4500. Han endte med at komme i behandling så står han var, og hun fik skam også kejsersnit.

• #5   8. maj 2014 Ryger ikke nej smiley

Spørger fordi at en del af dem jeg har hørt det her fra, der vejede deres bebs mere end min er skønnet til og der var ikke noget ssf ind over til at give indflydelse. Det er derfor at jeg bliver forvirret og utryg.

• #6   8. maj 2014 Vejede mere end din? Et gennemsnit skøn o uge 30 er ca 14-1500 gr så din babs er jo ikke helt ved siden af og det er jo blot en ca vægt:) og man vil altid forsøge at komme så tæt på termin
    Som muligt og anbefale vaginal fødsel hvis det er forsvarligt:) et ret sikker på det en unødvendig bekymring:)

• #7   8. maj 2014 Emma skønnet de til være en kæmpe baby he he men da hun kom ud vejede hun 3260g og de havde skønnet hende til omkring 4;4,5 kg,

• #8   8. maj 2014 Hvis barnet er mere en 22% under gennemsnittet forløser de baby, så det er korrekt at ved meget små bebser forløser de baby.

• #9   8. maj 2014 Jeg er i uge 32 og ved scanning for et par dage siden blev lillesøster skønnet til at veje 2050 G, og hun er 14% større end gennemsnittet smiley
    Så det kan ikke være særlig mange % din baby er for lille smiley

• #10   8. maj 2014 Det er ikke korrekt SSP.

De forløser ikke kun pga størrelsen på baby.
    Hvis der er en baby der er 30 % mindre så forløser de ikke medmindre at at der er noget galt eller baby slet ikke vokser i maven mere.

Man kan godt bære rundt på et barn der er for lille men stadig trives.

• #11   8. maj 2014 Jeg siger blot hva jeg fik afvise på Hvidovre i uge 28. Med en baby der var 16% under gennemsnittet. Og en veninde har pt samme besked på Holbæk/Roskilde.

Min baby voksede ikke så selvfølgelig forløser de når man 14 dage efter er under 20%
    ..

• #12   8. maj 2014 De skrev at han var 24,××% for lille ved sidste skanning. Så jeg er ret spændt på hvad de siger på onsdag til næste skanning. Men jeg bliver forvirret så ved ikke om jeg evt skulle ringe min jordemor op og få en snak med hende. For jeg hører kun hvad de siger til skanningerne. Har ikke talt med min jordemor om det overhovedet. Synes der mangler lidt kommunikation. Og har kun mødt min egen jordemor 1 gang siden jeg blev gravid.

• #13   8. maj 2014 Hvis han vokser og stadig er det samme til næste scanning. Er bekymringerne ikke så store

• #14   8. maj 2014 http://www.ouh.dk/wm350193
    Tjek denne side.
    Han virker altså ikke så lille ud fra hva ouh siger de burde veje.
    Kan godt forstå du forvirret og nervøs
    Kram til dig

• #15   8. maj 2014 De kan altså sagtens scanne forkert, jeg blev scannet 1 time inden Ks og de vurderede ham til 900 g. En time senere kom han som sagt med en vægt på 1125. Så jeg ville ikke bekrymere mig når jm ikke har sagt noget.

• #16   8. maj 2014 Men jordemor har jo netop heller ikke set noget endnu. smiley

• #17   8. maj 2014 Tak for siden ssp!

• #18   9. maj 2014 Fandt lige dette på min e-journal, fra min vægtscanning i uge 31+5: Vægtestimat 1709 g (-11,3%)

Så ifølge det skulle Smilla have været 11,3% for lille på det tidspunkt. Jeg fødte 41+4 ved normal fødsel, hun havde en vægt på 3420g. smiley

Jeg vil ikke mene du har grund til bekymring smiley

• #19   9. maj 2014 Håber I har ret!

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #20   11. maj 2014 Min søn er født ude 35+1 pga en sjælden form for svangerskabsforgiftnig.
    Han vejede 2660gr

• #21   12. maj 2014 (link fjernet)

• #22   12. maj 2014 Den mørkegrå er gennemsnit og til venstre er under og højre over:)

• #23   12. maj 2014 Min den store blev målt til for lille hele vejen (svingede mellem -15 og-25%) og var også lille ved fødslen 2690 g (38+2) men der blev på intet tidspunkt talt om at hun skulle ud og hun er født normalt..

Kommentér på:
kejsersnit pga vægtskøn

Annonce