{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

igangsætning {{forumTopicSubject}}

Puha så er det i morgen jeg skal sættes igang smiley er vildt nervøs og stresset over det. Mest fordi jeg ved det kan tag flere dage, og jeg har det skidt med min store dreng og mine hunde skal undvære mig og omvendt!! Har aldrig været væk fra min søn mere end 1 overnatning (som er sket ret sjældent) ...
Sidste gang gik vandet, men var slet ikk åben, så fik en stik pille, og 7 timer efter fødte jeg...
hvor lang tid tog det for jer andre der er blevet igangsat????
Og tror i det går ligeså hurtigt med jeg åbner mig via stikpille som første gang ???
Ved godt ikke to fødsler er ens..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  igangsætning
  • #1   23. jun 2013 Fik stik pille sat op fredag morgen kl 10. Blev sendt hjem. Og mærkede Inter. Vågnede kl 4,50 med ondt i lænden. Var på sygehuset kl 6,25 der havde ejg åbnet mig 8 cm fra 1 cm dagen før smiley og prinsessen kom ud kl 9 smiley
    Jeg har ikk prøvet andet, men en igangsættelse var slet ikk slemt for mig som nogen fortæller. Og der skulle bar li lidt hjælp til og så gik det ellers stærkt smiley mit vand gik slet ikke, det prunkede jm til for at få ud smiley

Det skal nok gå. Er sikker på det går stærkt for dig. Du skal bar li ha hjælp til at komme igang smiley

• #2   23. jun 2013 Ja altså sidst gik jeg selv igang 2 dage før jeg skulle sættes igang. Så må bare være ekstra aktiv idag. Og ellers håber jeg det går ligeså stærkt som sidst smiley

• #3   23. jun 2013 Fik pille lagt op kl 14' fik små sammentrækninger kl 21.30 vandafgang kl 00.40 og fødsel kl. 01.11' skal lige siges at det var ande gang jeg fødte... smiley

• #4   23. jun 2013 Var du helt lukket da de lagde pillen op smiley ??

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 72
    #5   23. jun 2013 Jeg fik lagt ballonkateter pga tidligere aks..
    Fik lagt det kl 20.00 lørdag med 80 ml i hver ballon.. Da kl var omkring midnat havde jeg kraftige veer, kl 2 tog de 20 ml af hver ballon så jeg kunne sove lidt.
    Kl 9 næsten morgen fjerner de ballonen. Og tager vandet, finder ud af her af babyen ikk sad fast samt jeg har en bagudvendt livmoder hvilket gjorde at de sku være to til at tage vAndet, meget smertefuldt, var her 4-5 cm åben. Skulle derefter ligge en time i håb om at baby selv søgter ned.
    Fik derefter lov til at gå i en halv times tid. Kom tilbage og gik ve- drop da den var på fuld skrue og jeg stadig ikk havde åbnet mig mere og der var gået over 5 timer uden smertestillende vælger de at jeg skal have en pause uden ve-drop, hvor mine egne veer kun kommer hver 5 min.. Vælger så efter længe overvejelse at få en epu..
    De starter ve-droppet igen.. Da kl er 20.00 tjekker de mig igen stadig intet nyt, kun at de inderste slimhinder var helt væk. Men. Stadig kun 4-5 cm åben.. De vælger at give det et sidste forsøg.. Samt give mig en "ryste" tur i håb om at barnet ville sætte sig i bækkenet, kl 1.00 vælger de at jeg skal have kejsersnit ( endnu engang) da de ikk kan se nogen fremskridt overhovedet..
    Kl 1.43 blev min lille pige født, total blå smiley mit bækkenet er for lille til at kan føde normalt så hvis jeg skal(skulle) have flere børn ville dette ske ved kejsersnit..

• #6   23. jun 2013 første gang stik pille som bliv sat op kl 15 hun var ude kl 23...2 gang gik jeg selv i fødsel 3 gang fik jeg ve drop den fik jeg kl 9 hun var ude kl 9.53

• #7   23. jun 2013 Øhm må være dig svar skyldig. Men blev sat igang 39+o

• #8   23. jun 2013 jeg fik dog ikke nogen pille, da min krop allerede havde startet veer selv , men de veer gjorde ikke det store for at åbne mig , så da jeg var godt 2 cm åben fik jeg taget vandet og så kom der gang i veerne , fik så en epidural for smerterne , og havde stadig veer efterfølgende , men de gjordet INTET smiley så de satte ve drop på mig , men på 9 timer havde jeg åbnet mig 2 cm, dvs jeg var ialt 4 cm åben , så jeg endte med kejsersnit , da jeg havde haft veer i 48 timer , og de havde givet mig alt og prøvet alt men min krop vil bare ikke samarbejde smiley fødte da jeg var 40+2 smiley

• #9   23. jun 2013 Første gang var jeg lukket men vandet var gået, blev sat igang med piller, der gik19 timer fra 1 pille til 1 ve og derefter 5,5 time så var hun førdt, så lige over et døgm..
    Denne gang blev jeg sat igang ved at de tog vandet og det gik knapt 7,5 time fra de tog vandet til hun var født smiley der var jeg så ca 2 cm åben fra start..

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 70
    #10   23. jun 2013 Jeg var helt lukket med 3 cm livmoderhals - der skulle gå 1½ døgn og 3 stikpiller før mit vand gik af sig selv. Men så er han også født på 2½ time smiley

Held og lykke.

• #11   23. jun 2013 Blev sat igang torsdag men fødte først søndag smiley der skete absolut intet før jeg fik vedrop søndag :b men fra jeg fik veer og til min søn er født gik der 5 timer smiley

• #14   23. jun 2013 Det lyder til det kan gå begge veje smiley må håbe jeg allerede har åbnet mig bare lidt i morgen tidlig smiley

• #16   24. jun 2013 Tak skal du ha smiley det er da dejligt med noget støtte herinde smiley

Fik en pille op KL 9:40 og var kun 1 cm åben, med en livmoderhals på 1 cm.
    Og blev sendt hjem igen, jeg sys ikke der er sket noget overhoved smiley
    Skal derop igen lige om lidt og ha lagt endnu en pille op. Så håber der snart sker et eller andet smiley

• #18   25. jun 2013 Har fået sat 3. Stikpille op her til formiddag og havde reelmæssige veer hver 5 min.
    Men de er slet ikk kræftige nok.
    Så skal op igen KL. 15 og have lagt 4 og sidste pille op..
    Er godt nok ved at være utålmodig!!! Er stadig ikke mere end 1 cm åben og en livmoderhals på 1 cm smiley
    Igår aftes røg slimproppen og der kom lidt blod. Så krydser virkelig for der snart sker mere smiley

• #19   25. jun 2013 krydser fingre for snarlig fødsel

• #20   25. jun 2013 Held og lykke smiley

• #21   26. jun 2013 Så er bebs ude smiley

• Mette N
    Mette N Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #22   26. jun 2013 Tillykke smiley

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 70