{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

Frygter at sprænge.. {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle i skønne Bg brugere:)

Sagen er den, at jeg nu er over halvvejs i min graviditet, hvilken også betyder, at tanker omkring fødsel begynder at melde sig..

Jeg frygter som sådan ikke fødslen, ift veer der gør ondt osv.. Men må indrømme at jeg er meget skræmt, ved tanken om at sprænge.. Både når det sker (selvom alle siger jeg ikke mærker det pga veer) men bestemt også i tiden efter.. sygning... heling.. det at komme på toilettet osv..

Har en mor der både er klippet og sprunget selv, så er virkelig bange for jeg også kommer til det..

Så kunne rigtig godt tænke mig at hører nogle erfaringer, fra jer som er blevet syet efter fødselen...Hvordan gik det tiden efter.. ? og er i blevet "jer selv" dernede igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frygter at sprænge..
  • #1   6. nov 2012 Puha du for lige en historie der ikke hjælper på det (:

Min fødsel gik perfekt men jeg sprang uden at mærke det og efter da de ville sy mig tudede jeg bare og de sagde jeg skulle tage mig sammen for havde lige født men det.gjorde så ondt da.de skulle sy mig og græd bare efter der skulle jeg på wc og de sagde jeg skal skylde med varmt vand det hjalp jeg skreg næsten koldt vand hjalp , men i en måned efter fødslen skal man jo is tisse og hver gang var var tøjet af og ligge i badet og skylde imens ellers kunne jeg ik holde det ud. Jeg syntes det var forfærdet og ville hellere føde 10.børn end det. Men har hørt de.fleste.omkring det er det gået helt fint efter med syningerne , og du skal nok blive normal igen dernede smiley

• #2   6. nov 2012 Jeg mærkede det ikke. De troede oven i købet at min ringmuskel måske var sprunget da jeg var flækket helt.
    Men det var den da heldigvis ikke.
    Jeg blev syet meget og længe og det var skide ubehageligt. Bagefter skyllede jeg når jeg tissede de dage på sygehuset og vaskede mig med en engangsvaskeklud da jeg kom hjem.
    Det klør når man heler men det er også det.

Det er ikke så slemt

• #3   6. nov 2012 Jeg blev Klippet under fødslen af min datter og jeg mærkede absolut ingen ting opdagede ikk engang hun gjorde det eller sagde hun blev nød til at gøre det, jeg havde tankerne på vejertrækningen og mine presseveer..
    Kan overhovedet ikk huske at der var andre på stuen end mig selv og min fantastiske jordmoder..

Efter følgende gjorde det lidt ondt, men blev smerte dækket på sygehuset så mærkede det ikk anden end når jeg skulle tisse, der fik jeg et råd at en sygeplejske men lige at holde et bind på klippet bag fra for så sugede det urinen op føe det ramte i klippet og det virkede og ingen smerte, derud over får man udleveret en skylde flaske som er iminent til at dulme med smiley
    Den dag idag døjer jeg ikk med den og frygter heller ikk for den fødsel der ligger i december, dog har jeg haft smeter i det i forbindelse med jeg havde veer en nat, som fødegangen stoppede. Ellers ingen gener fra det. Og det hele fungere normalt der nede dog kan det tydeligt ses at jeg har klippet men ikk noget man tænker over.

• #4   6. nov 2012 Jeg fik desværre en 3. grads bristning. Min største frygt. Det ville være synd at sige, at det har været en fornøjelse og/eller smertefrit.

Du mærker det ikke, når det sker - tro mig! At blive syet bagefter er ikke ligefrem sjovt. Ik pga. smerter, men fordi man bare ik gider at ha "gæster" dernede lige efter man har født! Du bliver bedøvet, når de syr dig, og hvis du kan mærke det, kan du be om mere. Det er altså ikke slemt at blive syet!

Mht. heling, så nej, det er sgu ikke spændende. Jeg sad på sådan en skråpude, der skåner syningerne, den første måned. Jeg havde ret ondt de første dage, og havde ærligt talt lyst til at bure mig selv inde. Heldigvis findes der smertestillende!

Det værste for mig har været det psykiske aspekt. Det er sgu ik sjovt at gå så meget i stykker. Man føler sig lidt klam og mislykket. Det bakser jeg stadig lidt med her 7 uger efter fødslen. Men jeg vil så sige, at jeg har slet ikke ondt mere! De første tre uger var trælse pga smerter, kløe fra sting og manglende mobilitet - men jeg er overrasket over, hvor hurtigt det heler sådan noget!
    Nu må vi se, hvad lægen siger til 8ugers-undersøgelsen i næste uge smiley

Du skal ikke frygte det som sådan. Kroppen har en fantastisk evne til at overkomme sådan noget! Glæd dig til fødslen i stedet for. Det er vildt..! (Og det kommer fra en, der havde en lorte-fødsel, hvor barnet blev taget med kop og mor gik i stykker!)

• #6   6. nov 2012 Jeg blev syet med en bedøvelse der ikke virkede og blev syet steder der IKKE var bedøvet AT ALL!! Det gjorde ondt og jeg lå uroligt fordi hun bare jagede fingre op alle vegne uden at advare. Hun skældre mig ud og truede med at tage min datter og smide mig i fuld narkose.

Min kæreste gav mig lattergas imens til jeg blev virkelig døsig og jeg var rigtig ked af at min perfekte fødsel med en super JM blev ødelagt af deres "overlæge" eller hvad hun var

• #9   6. nov 2012 Camilla: Så var du jo så også bare utroligt uheldig med bedøvelsen og en dum læge. Her var det en ret flink og (lækker!) ung læge, der syede mig. Crap!

Ts: Her gjorde det slet ik ondt at være på toilettet. Det afhænger meget af hvor man sprækker.. Jeg havde frygtet det helt vildt, fordi jeg har hørt fra så mange, at det sku svie. Men det var slet ik slemt - selvom toiletbesøg ik ligefrem var favoritten det første stykke tid!
    (Og på Aalborg sygehus får man ingen skylleflaske! Måtte selv ta et plastikkrus med ind!! :-S skylleflasken kom først ind i billedet på patienthotellet)

• #10   6. nov 2012 Jeg mærkede overhovedet ike at jeg sprak. Jg sprak i bunden af skeden, ikk mellemværender, men bunden i indgangen smiley og så et par steder indvendigt på de inderste skamlæber.. Ds hun sagde der lige var et par stykker der skulle syes fordi jeg var sprækker rimelig meget, troede jeg h tog pis på mig, for havde også forventet at kunne mærke når det sker.. Men der spænder og svier når su føder så du ligger ikk mærke til om du sprækker.. Det må du ikk førte smiley jeg spurgte hvor mange sting jeg skulle have og da hun talte og kom op omkring 10 sting så sagde jeg hun bare skulle komme i gang og få det overstået.. Det eneste der (Sorry) gjorde ondt var at blive bedøvet. Jeg var kun øm, men havde ikk som sådan ondt lige efter han var født, så det ar blive stukket med en sprøjte et par steder dernede det var ikke sjovt.. Der gjorde rigtig ondt, men trak dynen op om hovedet så jeg kun så min lille baby så var det hurtigt ovre, og hun var klar med en kold klud lige efter hun havde stukket.. Det sved en dag eller to efter når jeg tissede, men ikk mere end jeg at jeg kun lige tv et kip fordi jeg blev forskrækket de gange.. Det værter når det heler, fordi det klør sådan, og spænder en lille smule.. Og du kan jo ikk klø i det smiley men skal du syes så lov mig at lade være ar gøre sm mig og tag et spejl og kigge, for du bløde jo pga fødslen, og så lige sådan et halvt åbent sår, det ser voldsomt ud, men er det jo ikk med fagøjne smiley

Ergo: du skal ikk frygte noget.. Så galt er det heller ikk smiley men igen, det kan også være fordi jeg frygtede der værste mht fødsel osv, at det jo ikk var så galt igen, jeg forventede jeg sprak da røv til hoved, og det var det største smerrtehelvede (kan tude i flere timer over at slå tåen mod et bordben fx) men jeg er klar igen nu to måneder efter.. Jeg ville ikke førte overhovedet ar føde.. Bare husk at træk vejret godt ned i maven gennem næsen og pust stille og helt i gennem munden.. Jeg klarede mig uden noget bedøvelse, kun vejtrækning, og så husk at lyt til din JM. Når hun siger du skal gispe, presse, holde etc så gør det. Hun har hovedet dernede og har styr på det, og hun guider dig netop for at du bl.a. Skal spække så lidt som muligt.,

• #11   6. nov 2012 jeg troede jeg ville gå i stykker med det kæmpe barn jeg skulle føde .. men nix .. fik et enkelt sting smiley

• #12   6. nov 2012 Charlotte - ja var meget uheldig og følte mig uretfærdigt behandlet. Det var en sur gammel ko. Selv min mor er stadig i chok på trods af at det er 20 mdr siden.
    Jeg vil føde på samme hospital, men hende der skal IKKE i nærheden af mig!
    Skulle have klaget over hende det var simpelthen uacceptabelt

• #13   6. nov 2012 Jeg fødtd også uden smertelindring af nogen art og synes ikke rigtig ar det gjorde ondt.
    Jeg sov det meste af tiden

• #14   6. nov 2012 Jeg synes at fødslen var VAND i forhold til smiley

Som du kan se er folk forskellige - havde en fantastisk fødsel men en overordenlig dårlig oplevelse med at blive syet

• #15   6. nov 2012 Mange tak for al jeres respons smiley nogle af historierne beroligende mig.. Andre ikke så meget hehe smiley men jeg håber på det bedste, og håber på at jeg kan bidrage med en positiv historie om det samme i fremtiden smiley

• #16   6. nov 2012 Jeg bristede en del, og blev derfor syet.

Selve bristningen mærkede jeg som en ret ligegyldig sviden - hvis man mærker det, mærker man bare at det svider.

Jeg bristede indvendigt, i skeden, og i mine skamlæber.
    Jeg fik omkring 35 sting i skeden, hvilket jeg ikke mærkede fordi jeg blev lokalbedøvet. Jeg mærkede at hun hev i tråden, og arbejdede, men mærkede ikke smerte.
    Skamlæberne kan man ikke lokalbedøve, fordi vævet er så fint - det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Så det var selvfølgelig ikke rart at blive syet der, men man må bare fokusere på miraklet på ens bryst, imens.

At briste var slet ikke så slemt, som jeg havde frygtet!

Jeg kunne gå almindeligt efter få dage, og tisse og have afføring uden problemer. De første dages tid, sad jeg på en pude.

Jeg har endnu ikke haft sex siden, så aner ikke om der er en forskel, men det tror jeg ikke.

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #17   6. nov 2012 Jeg har en af de lidt bedre historier smiley

jeg fødte for 14 dage siden og jeg sprang, men som andre skriver mærker man det ikke. Kæresten mener dog han kunne høre det smiley
    jeg er stort set kommet mig allerede. Dog var de første dage ikke specielt sove og havde store problemer med at sidde. Fandt så os ud af at jeg havde fået en kæmpe hæmoride og det var den der gjorde mest ondt og ikke syningen! smiley

jeg havde dog samme skræk som dig men det er ikke så slemt. For alle smiley

Kommentér på:
Frygter at sprænge..

Annonce