3.067 visninger
|
Oprettet:
Plukkeveer vs. Veer - hvornår? {{forumTopicSubject}}
Ved godt at jeg sikkert spørger dumt... Men jeg er først nu i 35.uge begyndt at vide hvad der er plukkeveer, men så snakker folk om når veerne går igang, her den anden dag havde jeg en del plukkeveer på en dag, og så tænkte jeg hvordan ved man når vandet ikke er gået og der ingen tegnblødning har været, hvordan ved man så at det er rigtige veer og at det er fødslen der er ved at gå igang...? Hvad er forskellen på plukkeveer og rigtige veer, når jeg har plukkeveer bliver maven hård og det trykker og hiver nederst over maven og det kan godt indimellem tage pusten fra mig..
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
men det er jo sfl individuelt hvor ondt de gør. selv anden og 3 gang kunne jeg godt være i tvivl om det var pluk eller ej, men skal love for da de rigtige kom var jeg ikke i tvivl. av
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
jeg tror vi er rigtig mange førstegangsgravide som har tænkt "måske er det her starten på veer?" Men det er det IKKE, og man er ikke i tvivl.
Veer er meget forskellige, for mig bed de rigtig meget. Det var som om nogen nev eller bed mig, hårdt, foran i underlivet. Det mindede på ingen måde om en plukve!
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Har selv gået med plukveer ( tror jeg) i 6 timer i dag, hvor de de sidste 2 - 3 timer har gjort noget mere ondt og nevet mere end de veer jeg havde da jeg fødte Mikkel - indtil vandet gik... Da først vandet var gået gjorde det MEGET mere ondt.
Så ja, jeg lytter da også lige med, for selvom jeg har født før, så er jeg da virkelig i tvivl nogen dage.
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 3 Emner: 36 Svar: 641
Første gang var jeg ikke i tvivl om at det var veer, men det var fordi de startede ca 15 min efter vandet var gået i et kæmpe plask, og gjorde sygt ondt til at starte med.
Anden gang var jeg meget i tvivl til at starte med, da de kun kom når jeg drejede mig for at tørre mig (sad på wc), men da de begyndte at komme uden jeg drejede mig fattede jeg pointen.
Men som sagt, veer er regelmæssige og niver som regel om i lænden, midt på maven eller ned i lårene.
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Plukveer er babymos i forhold til. Eller hvad man nu siger..
sep 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 135 Svar: 308
nov 2009
For de veer jeg havde den første halvdel af Mikkels fødsel - frem til vandet gik - de var så "milde" at jeg nærmest sad og grinte af dem, og tænkte "er det virkelig det"...
De plukveer jeg havde i går nev meget mere og gjorde meget mere ondt end de rigtige veer jeg havde den dag. Så syntes godt man kan være i tvivl, også selvom man har prøvet det før.
Var det ikke fordi de gik i sig selv efter 6 timer i går, så havde jeg troet at det var rigtige veer.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Når det er sagt tror jeg ikke man forveksler plukveer med veer. Plukveer bliver maven jo bare helt hård men veer ( i hvert fald mine ) var sådan en smerter der nærmest kørte ned af ryggen, lænden og ned i balderne.
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 32
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 105 Svar: 452
nov 2009
Men de veer der starter det hele og man kan gå med et døgns tid eller 2 før man går i aktiv fødsel, de behøver ikke være kraftigere en plukveer - ja mine var endda mildere end de plukveer jeg går med nu. Så der det vel egentlig kun det med om de er regelmæssige man kan kende dem på... eller?
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 3 Emner: 36 Svar: 641
Plukkeveer vs. Veer - hvornår?