{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Smillas vej til verden :) {{forumTopicSubject}}

Nu er det vidst på tide jeg får skrevet den FB jeg så længe har lovet jer smiley

Søndag d. 10/6 kom jeg ind på Kolding sygehus til igangsættelse. Jeg fik lagt den første stikpille kl. 09. Derefter tog vi hjem for at hvile os inden vi igen skulle være på sygehuset. Kl. 15 fik jeg lagt nummer to stikpille og vi blev sendt hjem igen.

Da klokken blev 17 begyndte jeg at få nogle små niv i underlivet og lænden, men jeg regnede dem ikke for noget. Vi spiste aftensmad, og blev enige om at vi hellere måtte få afleveret vores kat ved min mor. På vej derned begyndte veerne så småt at komme, dog ikke noget voldsomt endnu. Da vi kørte derfra kl. 21 skal jeg love for der kom gang i veerne.

Vi kom hjem og jeg havde nu efterhånden ret ondt, der var nemlig ikke rigtig nogen pause imellem veerne. Jeg besluttede mig for at tage et varmt bad, og det hjalp på smerterne i den halve time jeg stod under bruseren.
Derefter besluttede vi at gå i seng, da de ikke mente jeg skulle komme ind på fødegangen endnu. Kl. 02.30 kunne jeg ikke holde det ud mere, og jeg fik vækket min kæreste som pakkede bilen.

Vi kom ind på fødegangen kl. 03 og jeg havde stadig 1 cm. livmoderhals tilbage og havde ikke åbnet mig.
De næste par timer var rigtig hårde, da der nu slet ikke var pause imellem veerne. Stikpillerne havde simpelthen sat gang i en vestorm uden lige.
Da kl. var ca. 06.30 bad jeg om en epidural. Jeg fik lagt drop og blev bedt om at gå ud for at tisse. Men jeg nåede kun lige ud på toilettet og så gik vandet ellers i en ordentlig skylle!
Jordemoren ville så lige tjekke hvor åben jeg var, og sørme om jeg ikke havde åbnet mig til 9,5 cm.
Der var så ikke tid til epidural, og kl. 07 fik jeg lov til at presse.

Smilla er født d. 11/6 kl. 07.46, vejede 3420g. og var 52 cm. smiley

Desværre havde jeg meget svært ved at føde moderkagen, og da den endelig kom ud efter en time var den gået i stykker og noget sad stadig fast indeni mig. Så op på OP jeg røg. Blev opereret og fik syet et par rifter i en lille time, og lå så på opvågningen i to.
Jeg mistede derudover 1600 ml. blod under fødslen, men slap heldigvis for at få nyt blod. Jeg er nu istedet på jernpiller og min blodprocent er så småt på vej op igen.

Alt i alt havde jeg en rigtig god fødsel smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smillas vej til verden :)
  • #1   8. jul 2012 Hun er simpelthen så kær. smiley
    Og selvom det gik lidt stærkt og vildt til sidst, så lyder det da som en rigtig god fødsel. smiley
    Endnu en gang tillykke med hende! Går det godt med jer alle 3 nu?! smiley

• #2   8. jul 2012 Tusind tak Katharina! smiley

Ja det var en god fødsel synes jeg smiley

Det går fint ja, det har været noget af en omvæltning, men vi er ved at komme ovenpå igen smiley
    Manden sover dog i stuen, da han tager medicin som gør at han skal sove, og bliver han vækket flere gange om natten på det medicin får han det rigtig skidt.

Men Smilla stortrives og tager rigtig fint på, så det kunne ikke være bedre! smiley

• #3   8. jul 2012 Hvor er det dejligt at høre!!! Hun er noget af det lækreste på billederne!

Kam godt forstå det med din mand. Sådan må det jo være, når han får det skidt. Håber han får det bedre. smiley

Og det ER en omvæltning. Nok den største af slagsen. Også bare pga. søvnmangel... Men det ved du jo allerede, at det er mindst lige så dejligt! smiley Hehe. Altså.. Smilla! Ikke søvnmangel.. smiley
    Er så glad for at det går jer godt. Har tænkt meget på dig og jeres lille guldklump. Om det nu gik godt, og alt var som det skulle være og sådan! Hvad med DIG?? Har du det godt?! smiley

• #4   8. jul 2012 Hun er også bare SÅ skøn kan du tro, en rigtig lille lækkermås smiley Men det synes man vel altid at ens børn er :b

Jamen jeg har det godt, er stadig meget træt og svimmel pga. blodtabet, men ellers synes jeg at det går rigtig godt smiley Jeg nyder i hvert fald tilværelsen som mor, selvom det er skide hårdt! smiley

• #5   8. jul 2012 Og hvor er du altså bare sød og betænksom! smiley

• #6   8. jul 2012 Kan godt forstå du er træt! 1600 ml er altså også en del blod at miste må man sige..!

Hvor er det dejligt du nyder den nye titel som mor, det er også en dejlig fantastisk ting, og jeg er så sikker på, at du bare er den kærligste mor, og Smilla nyder dig også. smiley
    Kommer der snart flere billeder? smiley

• #7   9. jul 2012 Ja jeg har faktisk lige taget en hel masse nye i dag, og i næste uge skal hun til fotograf for første gang, så der skal nok komme flere snarest! smiley

• #8   9. jul 2012 Dem glæder jeg mig til at se!!! Og fedt at i skal til fotograf! Det er sådan en god oplevelse. smiley bare svært at vælge billeder, haha smiley

Kommentér på:
Smillas vej til verden :)

Annonce