{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.289 visninger | Oprettet:

Crazy Red. .
Crazy Red. .
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40

Moster til en knægt født i uge 29+1 {{forumTopicSubject}}

Jeg er så idag blevet moster til en dreng født i uge 29+1. Han vejer kun 830 g. Min søster havde fået svangeskabsforgiftning og de tog ham akut ved kejsersnit i nat. Idag er hun så blevet opereret endnu engang fordi der var noget der var gået op så de måtte ind og stoppe en blødning. Baby ligger i kuvøse, men trækker selv vejret og alle organer virker. Han får mad hver 2 time fra sådan en modermælksbank. Min søster har ikke selv set ham endnu da hun ligger på intensiv.

Er der nogen her der vil fortælle mig lidt om babys fremtid de næste par mdr? Og min søsters? hvordan kan jeg bedst støtte hende? og hvad kan jeg gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af ca. 4 meter silikonefuge i brusekabine 1.400 kr.
  • Skifte greb i køkken 800 kr.
  • Enkeltsidet hækklipning (55 meter og 3 meter høj) samt beskæring af to æbletræer 2.500 kr.
  • Ophængning 1.000 kr.
  • Ophængning af vægspejl og justeting af vægbelag til TV 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Moster til en knægt født i uge 29+1
  • #1   24. okt 2008 hvad er c-pap?

• charlotte h
    charlotte h Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 33
    #2   24. okt 2008 det er en ilt maske som hjælper dem med at trække vejret..

• #3   24. okt 2008 De siger indtil nu at de ikke slipper før terminen ca. dvs. 6 januar..:-( er bare ked og forvirret og glad samtidigt!

• #4   24. okt 2008 hende den u ... i julies billeder der kan du se en c-pap.

held og lykke med det hele og lægerne er kanon dygtige idag til for tidlige fødte.

• #5   24. okt 2008 Hende den U
    Tristan er født i uge 32+5, men vejede en del mere.. CPAP'en kommer af når han selv får al den ilt han skal ud af den atmosfæriske luft.. Altså den luft der er om os alle.. Tristan lå kun i CPAP få timer, mens en vi lå ved siden af havde ligget med CPAP i 5 uger inden han fik den af.. Han var født i uge 30.. Normalt holder de kun på børnene indtil de er 38 uger (efter terminen) Men selvfølgelig kun hvis de kan klare sig selv, altså får nok ilt, spiser og tar godt på.. Vi er lige kommet hjem fra neonatal i tirsdags, blev udskrevet i går, så har lige været hele møllen igennem...

Hvor er hun indlagt??

• #6   24. okt 2008 Min bror og svigerinde har været det samme igennem, hun fødte 3mdr før terminen D. 18/07, havde termin D.15/10, hun er hjertebarn, men har det fint nu. de er ikke kommet hjem endnu da hun ikke vil tage sutteflasken orden. men får nok lov at komme hjem om en uge nok, så skal de bare selv skal udskifte hendes sonde.

Man kan resikere at barnet har øjnefejl, små handikap.

Men ønsker jer alt held og lykke og håber det bedste for den lille dreng.

• #7   3. nov 2008 min storbrors pige blev os født 3 måneder for tidlig. hun kæmpede hårdt. hun fik steptokker (staves ?) fordi en rengørings kone ikke var omhyggelig nok. men hun kom sig.. hun er næsten blind.. hun bruger tygge briller idag og er 6 år.. og hun døjer også lidt med konsentationen men eller er det hele fint. så de kan godt tage skade af at blive født for tidlig

• #8   3. nov 2008 Min veninde fødte da hun var 27+4, af ukendt årsag..
    de fik også a vide at hendes datter ikke kunne komme hjem før termins datoen, men endte med at slippe 14 dage 3 uger før termin, fordi lillepigen klarede sig så godt..

min venindes datter vejede 900g og var 37 cm lang, sidst jeg hørte noget vejede den lille pige næsten 4 kg, og tager på som hun skal...

Kommentér på:
Moster til en knægt født i uge 29+1

Annonce