fødte uden at vide hun var gravid {{forumTopicSubject}}
Det sker og åbenbart lidt oftere end man skulle tro..
Fandt lige ud af igår at en venindes lillesøster fødte for at par dage siden, uden hun vidste hun var gravid..
man hører mange historier og jeg må indrømme jeg tit har tænkt: Arh, er det ikke bare noget de siger?
Men efter denne historie tænker jeg også, det må være fordi at 16 årige tænker anderledes og ikke i børnebaner når kroppen ændre sig og de er måske ikke så kropsbevidste, som os gamle krager:)
Jeg fik selv at vide som 16 årig at jeg nok var gravid, da jeg blev indlagt med mavesmerter, det var altså ikke kun en læge der troede det, men 5..dog viste en kikkertundersøgelse og blodprøve at det var min blindtarm der skulle fjernes - Men jeg havde da heller ikke tænkt baby med de smerter, som jeg nok ville have gjort, som jeg er blevet ældre..
Nogen Unge mødre herinde der har født uden de vidste de var gravide??
Har hørt om mange der sendt har fundet ud af de var gravide..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg tror at man kan overse sin krops signaler i nogle måneder, men ikke alle 9. Jeg tror simpelthen ikke på at man 100% ikke ved det, ejg tror man vælger ikke at vide det, i håb om at det "går væk".
Sidste jul, ringede en af min fætters ansatte og sagde at han havde brug for et par fridage. For han var pludselig blevet morfar.
hans 16-årige datter havde haft ondt i maven, i noget tid. I november var hun hos lægen, fordi hun troede hun var gravid måske, men lægen mente ikke at hun var det, for hun havde fortsat sin menstruation (blot svagere).
Den 25. december fik hun RIGTIG ondt i maven, da hun var hjemme hos kæresten. der blev ringet efter vagtlægen, som konstaterede at hun var i fødsel, og nogle timer efter, fødte hun en pige på hospitalet.
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
meeega skræmmende
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
for nogle år siden, fik en jeg kender også et opkald fra hendes søn, imens hun var på arbejde om aftenen, han siger at han og kæresten havde lagt og set film og små slåsset lidt og nu havde hun så ondt i maven hun ikke kunne være nogle steder, så hun beder sønne om at ringe til vagtlægen, han mener det er hård mave og beder dem se tiden an, da det kan være blindtarmsbetændelse, men kort efter vælger sønnen at ringe 112, da hun nu har så ondt så ondt. Han ringer til sin mor på vej til sygehuset og siger de tager derind.
Kort efter ringer han og fortæller hun er blevet farmor..
Jeg er da sikker på, at der er noget der fortæller pigen at der er noget der ikke er som det skal være..men tror også man ignorer det, som sagt jeg tænkte slet slet ikke i de baner da jeg blev indlagt og var i chock da lægerne troede det de gjorde og lettet over det bare var min blindtarm..
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 27 Svar: 390
Jeg mærkede hende fra uge 14 og ville da aldrig kunne have ungået at fuldføre en graviditet uden at vide det, Jeg havde også min mens de første 5 måneder, så kunne i prencippet have været uvist.
denne gang har jeg mærket baby siden uge 9.
havde en veninde der fik nogle mavekramper i 7 måned og der blev hun undersøgt på mange måder og de mente så efter at have udelukket alt andet at hun var gravid så hun skulle have en abort hun var dengang 17, men da hun så skulle scannes før abort vidste det sig, at hun var 7 måneder henner så det kan lade sig gøre, hun begyndte først at få manve i 8 måned
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Det bunder også meget i at jeg har vidst jeg var gravid inden jeg nærmest testede.. (Første gang var det bare en stærk fornemmelse jo) Og jeg har været næsten 20 og 21 (: så jeg tror heller ikke på det, måske har de vitterlig ikke ''vidst det'' Men så har det kun fordi de bevidst har skubbet det i baghovedet, jeg tror virkelig de har overvejet muligheden men valgt at ignorere den !
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 83 Svar: 1.058
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
og der er stor stor forskel på at være 20 og 16 år..selvom 4 år ikke er meget, er det flere verdner vi snakker om fra 16 til 20 år..
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 57
Hun fandt først ud af det da hun sku føde , det skal lige siges hun er/var meget overvægtig og hende forældre troede det var hendes blindtarm så de ringede efter en ambulance som kom og de havde en læge med , og han tjekkede hende , hun var da i fødsel!
men det bare vildt , at de ikke opdager det ??
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 355
Jeg selv var meget bevidst om sådan noget som 16 årig men jeg blev heller ikke seksuelt aktiv før;0)
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
nov 2010
ja, det er helt vildt, når lægerne siger de ikke er gravide, især fordi det er SÅ nemt at konstatere en graviditet så langt henne, man skal jo blot mærke på maven.
Jeg siger ikke at de kvinder lyver eller er dumme, jeg tror de er i benægtelse, og lyver for sig selv! Der er nu en stor forskel.
Jeg kender en, som fortalte sin mor at hun var gravid da hun var ca 7 mdr henne, mente hun selv.
Hun kom akut til JM og fik en termin ca. 4 uger senere. Tre dage efter havde hun født.
Hun vidste godt at hun var gravid, men ønskede ikke barnet, skjulte sin graviditet og inderst inde troede hun vel langt hen af vejen, at "problemet" ville forsvinde, hvis hun blot ignorerede det?
Hun nåede på hospitalet, fødte, og er i dag rigtig lykkelig for sin datter. Men det var en stor omvæltning!
nov 2010
Især hvis man f.eks ikke mærker så meget liv, er ret stor, eller ret ung og uerfaren. Men helt at overse at være gravid i 40 uger, den køber jeg ikke.
sep 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 61 Svar: 455
Min lille søster vågnede en nat i jan sidste år .. hun havde så ondt i maven at hun bare skreg af smerte .. Hun kontaktede egen læge dagen efter som straks sendte hende til scaning.. Da de scanner hende var de i chok , min søster skulle føde og hun var ca 7 ½ mdr henne .. Min søster var selvf i chok, da jeg ankommer midt i fødslen , græder hun virkelig fordi hun intet vidste ..
Hun fødte en frisk og velskabt meget lille pige.
min søster fortalte at hun stadig havde blødt. men selvfølgeli ikke ret meget. hun havde gået og haft ondt i lændet men havde tænkt på at det var pga hårdt arbejde .. Hun er en pige af normal bygning. og du kunne intet se ..
Og det samme er sket for min mor 2 gange , Så jeg tror på det
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 121
Men man må da kunne mærke det på sin krop, ellers kender man da ikke sin krop ?
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Jeg tror ikke på at man på intet tidspunkt ved det, men man kan lyve for sig selv rigtig længe.
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
personligt synes jeg det er helt utroligt man først opdager det idet man enten ligger og føder eller når man liie har født.... MEN jeg tror bestemt på det sagtens kan ske...
aug 2009
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 10 Svar: 80
Hun var meget slank og havde i sin graviditet kun taget 2 kilo på, da hun blev indlagt tog de et billed af hende og den ikke eksisterende gravide mave, man kan absolut IKKE se at hun er gravid på det billedet. Hvis man ikke ved man er gravid,og har sin mens som normalt (hvilket sagtens kan lade sig gøre) vil jeg tror at et spark fra baby måske for en uvidende kan føltes som at maven rumler...
sep 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 61 Svar: 455
mar 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
sep 2012
Følger: 1 Svar: 2
sep 2012
Følger: 1 Svar: 2
fødte uden at vide hun var gravid