{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  smertestilene
  • #1   15. feb 2012 har aldrig fået smertestillende men syntes nu heller ikke en fødsel er så slem igen

• zandra n
    zandra n Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 134
    #5   15. feb 2012 første gang fik jeg rygmarvsblokade... jeg havde været i gang i rigtig mange timer, knægten var en basse på 4770 gram og stjernekigger... jeg havde så ondt, at jeg overhovedet ikke var tilstede....

2 gang var en drømmefødsel... en hurtig og nem fødsel... smerter havde jeg ikke rigtigt... kunne have født 10 gange den dag:)...

fødsler er ikke ens, og ja det gør ondt.. men hvor ondt er forskelligt fra kvinde til kvinde, og fra fødsel til fødsel...

• #7   15. feb 2012 Jeg fik ikke smertestillende. Og det er jeg bare så glad for. smiley Jeg synes det var en stor oplevelse, at kunne få lov at føde ham på "normal" vis. Jeg følte at jeg var et med min krop og med mine smerter. Så selvom det gør pisse nas, så vil jeg ikke bede om det. Med mindre der ikke er andre muligheder og der er en bestemt grund til det.
    Jeg forstår også dem der får det hvis der virkelig er brug for det, og moren er så udmattet at hun ikke kan mere. smiley

• #8   15. feb 2012 jeg fødte begge mine børn uden smertestillende.... altså med mindre man ser karbad som direkte smertestillende og det samme gælder for ilt på maske.... de to ting er det jeg har brugt..... men det ser jeg nu ikk som direkte smertestillende...

• #9   15. feb 2012 Jeg fik epidural første gang, 2 timer inde i fødslen.. Det var dem der tilbød det da jeg kun var 16 år. Det er jeg glad for jeg fik, for jeg sov de sidste 7 timer af fødslen og vågnede først da jeg skulle presse ;o) Dejlig oplevelse.
    Anden gang, blev jeg sat igang med ve-drop og fødslen tog kun 2 timer og 17 minutter. Der fik jeg kun ilt, men FUUUUUCK det gjorde ondt!
    Følte mig nu virkelig sej over at have klaret det uden smertestillende.

• #12   15. feb 2012 alser kan godt se hvis der er kompinationer men noge kommer jo ind på fødegange og det frøste de siger er de vil have smertestildene og nogen allrede inden fødslen er igang det er her jeg står af.. 1 fødsel var en drømme fødsel for mig men r 2 været i 26 timer og var hår jegblev tilbdt det flere gangen men ville ikke have smertestildene.

• #13   15. feb 2012 Efter mange timer fik jeg en rygmarvsblokade men den virkede ikke. Fødslen endte i akut kejsersnit, da sønnike på 4745 gram lå en smule skævt og mit bækken var for smalt.

• #14   15. feb 2012 Jeg tror nu alle godt er klar over det gør ondt. Jeg ser det ikke som en heltegering, at føde uden smertestillende, som mange andre nok gør.

Der er utrolig stor forskel på fødsler og smerter. Ja endda smerte på samme kvinde.
    Min søster som har født to uden smertestillende fortalte, at nr. 1 var en fin fødsel med smerter men ikke værre end hun sagtens kunne arbejde med dem. Nr. 2 gjorde så ondt, så hun bagefter fortrød hendes fravalg af smertestillende.

Smertestillende har ikke nogen indvirkning på barnet.

• #16   15. feb 2012 jeg havde en ide om jeg gerne ville have haft epien , men nåede det ikke da jeg kom ind på FG var jeg syv cm åben og et par timer senere var jeg fuldt udviddet, jeg fik 5 bistik det var det , min jordemoder sagde at de ikke regnet bistikkende for smertestillende i samme forstand som fx epien ..

• #18   15. feb 2012 jeg sys bestemt heller ik man kan kalde det en heltegerning og føde uden...
    men jeg føler personligt at jeg fik mere ud af min oplevelser omkring fødsel fordi jeg klarede mig uden end jeg tror jeg ville ha gjort hvis jeg havde fået smertestillende....

jeg er lykkelig for og have været stærk nok til og ku gennemføre uden... dog skal det siges at jeg mange gange under beggefødsler fortrød og bad om og få det... under første fødsel forsøgte man og ligge epi på mig men efter 2 misklykkedes forsøg ku jeg ikk klare det længere og fortsatte derfor uden smertestillende... her ved 2 fødsel gik tingene for hurtigt til jeg ku nå og få....

jeg forstår virkelig godt de kvinder der får smertestillende efter mange timer med veer.... men fatter altså ikk dem der knap når og stikke foden ind af døren på fg også beder om smertestillende...

• #19   15. feb 2012 Jeg er virkelig pivet med smerter.. Derfor har jeg fået rygmarvs blokade med dem begge.

• #21   15. feb 2012 ved min første fik jeg lattergas ( fødslen tog 17.5 time fra vandafgang) de tre sidste gange har det ikke været nødvendigt - fuck det gjorde ondt men ikke mere ondt end jeg kunne klare det, jeg er ingen hurtig-føder men jeg har en rimelig høj smertetærskel og eftersom jeg dårligt indtager en panodil under graviditeten har jeg også svært ved at affinde mig med at indtage medicin under fødslen.

• #23   15. feb 2012 camilla er da bestemt enig på dette punkt.... men jeg mener nu stadig godt at man kan give det en chance inden man ber om det... giv det en lille ½-1 time på fg og hvis man føler det er helt ulideligt så er jeg helt med på at man får smertestillende... smiler... sys selv det var ulideligt her 2 gang og hvis ikk det hele var gået så stærkt havde jeg da sikkert også endt med og få noget og lindre smerterne på og være bukket under for det...

• #25   15. feb 2012 camilla ok.... men så har der jo bestemt også været en grund til du fik den.... du har jo ikk gjort det bare fordi du frygtede de smerter veerne er sådan som jeg har oplevet nogen kvinder gøre... det er den slags jeg bare ikk kan have.... hvorfor udnødvendigt fyre en masse ind i din krop inden du har givet det en chance....

(lidt som når man har hovedpine... jeg foretrækker personligt hvis det altså er muligt og prøve at sove det væk i stedet for og tage piller...tager dem kun hvis ikk det er muligt og få en lur eller hvis luren ikk hjælper)

forstår du hvad jeg mener?? smiler...

• #26   15. feb 2012 Det er jo heller ikke en heltegerning. Men derfor kan man vel godt flyve lidt på følelsen af, at man klarede det uden, og være stolt af sig selv. Det er vel kun godt hvis har det sådan.
    Det er jo ikke en stor ting for andre hvorvidt man klarede det med eller uden . Men derfor kan man vel godt føle sig lidt "sej". Jeg mener ikke at gå rundt og hovere, men bare være glad indeni over at have gjort det.
    smiley

• #27   15. feb 2012 katharina helt enig....

• #28   15. feb 2012 Jeg fik epiudral blokade ved den første fødsel, men det tog også næsten 24 timer og jeg var fuldstændig udmattet.
    Anden gang her fik jeg ikke noget, men det tog altså også kun 3 timer.

Nu har jeg prøvet begge dele og syntes det er nemt at generalisere og sige at det vil man aldrig have. Ingen fødsler er ens, jeg havde ikke nær de samme smerter anden gang som første gang.

• #29   15. feb 2012 Altså helt ærlig efter at have prøvet begge dele. Hvorfor ligge med alle de smerter når man kan være fri? Man er mindst lige så meget til stede med og uden epiurdralblokaden. Det er værre med det morfinlignende stof de kan give en.

• #33   15. feb 2012 har født 2 dejlige unger, og ingen af gangene har jeg fået smertestillende af nogen art, eller jo badekar den ene gang..

første gang fødte jeg i silkeborg hvor jeg et par gange bad om noget, men jdm synes det gik så fint uden, og det gjorde det også så jeg er glad for jeg ikke fik noget ;o)

anden gang fødte jeg i Viborg hvor jdm flere gange spurgte om ikke jeg ville have noget smertestillende især kort før det var overstået pressede hun på for at give mig noget, men både jeg og min mand blev ved at sige nej, da jeg jo godt kunne klare det uden og der ikke var nogen god grund til det, da slet ikke når det var så tæt på at være ovre, og jeg var ellers ikke hysterisk, så hvorfor hun pressede på ved jeg ikke...

begge gange gjorde det da nas første gang stod han skævt og jeg fik ikke presseveer, så jeg måtte give alt hvad jeg havde i mig og presse ham ud på almindelige veer, det tog tid og mange kræfter!!! men ud kom han stor, fin og men kæmpe fødselsbyld fordi han havde stået så skævt..
    anden gang fik jeg presseveer som kom virkeligt meget bag på mig da jeg jo ikke havde prøvet det før og ikke forventede det på den måde, så det var lidt voldsomt, men hun kom hurtigt ud..

om jeg ville kunne finde på at få smertestillende hvis jeg skulle føde igen, ved jeg ikke, måske, men tror det ikke, den der nål i ryggen tiltaler mig bare slet slet ikke.

• #34   15. feb 2012 Jeg fik intet, men ka nu heller ikk se noget problem i at få hvis man sys det er nødvendig

• #35   15. feb 2012 Jeg fik ingenting... Og det har jeg heller ikke tænkt mig næste gang jeg skal føde. Synes det gik fint uden... Men det kan jo være jeg ser anderledes på det hvis næste fødsel er helt anderledes...

• #38   15. feb 2012 kan heller ikke se problemet, det må folk vel selvom, man er vel ikke en bedre føder af den grund hehe det er vel bare blær smiley nu har jeg jo fået ks alle gange og havde veer alle gange og da bedøvelsen virkede var det som at være i himlen altså for det gjorde bare nas:s

dog vil jeg sige nr 1 og nr 3 gjorde mega ondt med veerne, men nr 2 var faktisk ok, altså det gjorde ondt men tror godt jeg kunne have født hende uden smertestillende hvis det havde været muligt, så tror også hvert forløb er forskelligt.

havde jeg kunne føde normalt ville jeg også bede om at få smertestillende hurtigt smiley

• #39   15. feb 2012 Jeg nåede kun lige inde på stuen, før jeg fødte, så det var der ikke tid til.

Men da jeg lå på fortovet, med veer som perler på en snor, og havde rigtig ondt, var jeg 100% overbevist om at jeg skulle ind at have lattergas!
    Havde det været muligt, tror jeg helt sikkert jeg havde fået noget gas, til at tage toppen af veerne smiley

• #40   15. feb 2012 Jeg fik ingenting med Naya. Og vil da helt sikkert forsøge uden igen når jeg har klaret det en gang. Og så må jeg tage den derfra.

Men kan ikke se problemet i, at folk får smertestillende. Ingen fødsler er ens og ikke alle oplever smerte ens. Synes det er godt der er muligheden for smertestillende. For ja for en i helved det gør nas!

Og jeg synes alle kvinder der føder eller får ks er seje om de får smertestillende eller ej smiley

• #42   15. feb 2012 Jeg takker også ja til smertestillende ved tandlægen, hvis de skal arbejde på en tand. Jeg har ikke behov for at mærke "ur-quinden" i mig selv.. smiley

Grunden til der gik så mange timer, inden jeg bad om smertestillende er mest fordi jeg ikke kan lide nåle. smiley Nu virkede min ikke og hun måtte lægge den flere gange, så en anden gang beder jeg ikke om den. Det er spild af tid..

Lattergas brød jeg mig ikke om. Det bliver man sgu rundtosset af. Så er man netop ikke tilstede..

• #43   16. feb 2012 Jeg fik en lille smule lattergas i pressefasen, men ellers ikke noget. Er stolt af at jeg kunne klare det uden, og glad for at det gik så, forholdsvis, hurtigt.

Lattergassen fik jeg fordi mine veer kom så hurtigt efter hinanden at jeg ikke kunne nå at trække vejret ordentligt, og presseveerne var for korte, så det hjalp lige at få lidt ro på imellem så jeg kunne presse ordentligt.

• #44   16. feb 2012 Alle kvinder kan jo udholde smerterne, det er de lavet til. Man dør jo ikke af at have ondt.
    Jeg kan dog have svært ved at forstå, hvorfor man ikke skulle have lidt lindring, når nu muligheden er der og det ikke har nogen effekt på baby. Negativ ihvertfald.

• #45   16. feb 2012 Sugar-- Var den henvendt til mig? For så ved jeg ikke helt hva du mener. smiley
    Jeg har vist ikke skrvet noget negativt om smertestillende, kun at jeg er glad for at jeg ikke behøvede det.

• #46   16. feb 2012 Nej slet ikke Pernille, det var nu mest generelt til tråden.. smiley Jeg læste bare mine indlæg igennem og syntes det manglede.. smiley

• #47   17. feb 2012 Nåårh okay, jeg kunne heller ikke lige se hvordan det passede. smiley

Kommentér på:
smertestilene

Annonce