1.267 visninger
|
Oprettet:
smertestilene {{forumTopicSubject}}
fik i smertestildene??
hvad fik i hvorfor
jeg har født 2 drenge og kunne ik drømme om og få smertestillendene ja gu fanden gør det ondt man det jo med.. forstår ikke det med smertestilenden j ville være bange for min baby blev påvirked af det..
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
jan 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 134
2 gang var en drømmefødsel... en hurtig og nem fødsel... smerter havde jeg ikke rigtigt... kunne have født 10 gange den dag:)...
fødsler er ikke ens, og ja det gør ondt.. men hvor ondt er forskelligt fra kvinde til kvinde, og fra fødsel til fødsel...
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Jeg forstår også dem der får det hvis der virkelig er brug for det, og moren er så udmattet at hun ikke kan mere.
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Anden gang, blev jeg sat igang med ve-drop og fødslen tog kun 2 timer og 17 minutter. Der fik jeg kun ilt, men FUUUUUCK det gjorde ondt!
Følte mig nu virkelig sej over at have klaret det uden smertestillende.
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 527
dec 2010
Der er utrolig stor forskel på fødsler og smerter. Ja endda smerte på samme kvinde.
Min søster som har født to uden smertestillende fortalte, at nr. 1 var en fin fødsel med smerter men ikke værre end hun sagtens kunne arbejde med dem. Nr. 2 gjorde så ondt, så hun bagefter fortrød hendes fravalg af smertestillende.
Smertestillende har ikke nogen indvirkning på barnet.
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 129 Svar: 1.442
jun 2009
men jeg føler personligt at jeg fik mere ud af min oplevelser omkring fødsel fordi jeg klarede mig uden end jeg tror jeg ville ha gjort hvis jeg havde fået smertestillende....
jeg er lykkelig for og have været stærk nok til og ku gennemføre uden... dog skal det siges at jeg mange gange under beggefødsler fortrød og bad om og få det... under første fødsel forsøgte man og ligge epi på mig men efter 2 misklykkedes forsøg ku jeg ikk klare det længere og fortsatte derfor uden smertestillende... her ved 2 fødsel gik tingene for hurtigt til jeg ku nå og få....
jeg forstår virkelig godt de kvinder der får smertestillende efter mange timer med veer.... men fatter altså ikk dem der knap når og stikke foden ind af døren på fg også beder om smertestillende...
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 3 Emner: 70 Svar: 2.091
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jun 2009
jun 2009
(lidt som når man har hovedpine... jeg foretrækker personligt hvis det altså er muligt og prøve at sove det væk i stedet for og tage piller...tager dem kun hvis ikk det er muligt og få en lur eller hvis luren ikk hjælper)
forstår du hvad jeg mener?? smiler...
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Det er jo ikke en stor ting for andre hvorvidt man klarede det med eller uden . Men derfor kan man vel godt føle sig lidt "sej". Jeg mener ikke at gå rundt og hovere, men bare være glad indeni over at have gjort det.
jun 2009
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
Anden gang her fik jeg ikke noget, men det tog altså også kun 3 timer.
Nu har jeg prøvet begge dele og syntes det er nemt at generalisere og sige at det vil man aldrig have. Ingen fødsler er ens, jeg havde ikke nær de samme smerter anden gang som første gang.
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
første gang fødte jeg i silkeborg hvor jeg et par gange bad om noget, men jdm synes det gik så fint uden, og det gjorde det også så jeg er glad for jeg ikke fik noget ;o)
anden gang fødte jeg i Viborg hvor jdm flere gange spurgte om ikke jeg ville have noget smertestillende især kort før det var overstået pressede hun på for at give mig noget, men både jeg og min mand blev ved at sige nej, da jeg jo godt kunne klare det uden og der ikke var nogen god grund til det, da slet ikke når det var så tæt på at være ovre, og jeg var ellers ikke hysterisk, så hvorfor hun pressede på ved jeg ikke...
begge gange gjorde det da nas første gang stod han skævt og jeg fik ikke presseveer, så jeg måtte give alt hvad jeg havde i mig og presse ham ud på almindelige veer, det tog tid og mange kræfter!!! men ud kom han stor, fin og men kæmpe fødselsbyld fordi han havde stået så skævt..
anden gang fik jeg presseveer som kom virkeligt meget bag på mig da jeg jo ikke havde prøvet det før og ikke forventede det på den måde, så det var lidt voldsomt, men hun kom hurtigt ud..
om jeg ville kunne finde på at få smertestillende hvis jeg skulle føde igen, ved jeg ikke, måske, men tror det ikke, den der nål i ryggen tiltaler mig bare slet slet ikke.
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
dog vil jeg sige nr 1 og nr 3 gjorde mega ondt med veerne, men nr 2 var faktisk ok, altså det gjorde ondt men tror godt jeg kunne have født hende uden smertestillende hvis det havde været muligt, så tror også hvert forløb er forskelligt.
havde jeg kunne føde normalt ville jeg også bede om at få smertestillende hurtigt
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Men da jeg lå på fortovet, med veer som perler på en snor, og havde rigtig ondt, var jeg 100% overbevist om at jeg skulle ind at have lattergas!
Havde det været muligt, tror jeg helt sikkert jeg havde fået noget gas, til at tage toppen af veerne
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 1.053
Men kan ikke se problemet i, at folk får smertestillende. Ingen fødsler er ens og ikke alle oplever smerte ens. Synes det er godt der er muligheden for smertestillende. For ja for en i helved det gør nas!
Og jeg synes alle kvinder der føder eller får ks er seje om de får smertestillende eller ej
dec 2010
Grunden til der gik så mange timer, inden jeg bad om smertestillende er mest fordi jeg ikke kan lide nåle.
Lattergas brød jeg mig ikke om. Det bliver man sgu rundtosset af. Så er man netop ikke tilstede..
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Lattergassen fik jeg fordi mine veer kom så hurtigt efter hinanden at jeg ikke kunne nå at trække vejret ordentligt, og presseveerne var for korte, så det hjalp lige at få lidt ro på imellem så jeg kunne presse ordentligt.
dec 2010
Jeg kan dog have svært ved at forstå, hvorfor man ikke skulle have lidt lindring, når nu muligheden er der og det ikke har nogen effekt på baby. Negativ ihvertfald.
okt 2008
Jeg har vist ikke skrvet noget negativt om smertestillende, kun at jeg er glad for at jeg ikke behøvede det.
dec 2010
okt 2008
smertestilene