{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.538 visninger | Oprettet:

Kolding sygehus VS Horsens sygehus {{forumTopicSubject}}

Hej piger ..
Jeg bor i Vejle, og høre egentlig til Kolding sygehus når jeg skal føde ..
MEN har dårlig erfaring med kolding sygehus (pga min lillesøsters historie), så har egentlig valgt at skulle føde på Horsens ..
MEN, nu er jeg bare blevet helt vildt i tvivl, da kolding lige er blevet kåret som DK's bedste fødeafdeling ..
Så vil meget gerne høre erfaringer fra jer der har født på Kolding og fra jer der har født på Horsens smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kolding sygehus VS Horsens sygehus
  • #1   8. dec 2011 Fantastisk fødeafdeling og ikke mindt barselsafsnit.. Helt nyt..! Kan kun anbefale...!
    ps.. de har tv på stuerne.. Stort hit! *GG*

• #4   8. dec 2011 Mor til Xander - hvad gik galt ved din fødsel, hvis du vil fortælle? smiley

• #5   8. dec 2011 Jeg fødte min datter i Horsens og havde en absolut god oplevelse med det, jeg hører også til kolding, men vil ikke føde der da jeg kun har hørt dårligt om det så jeg har valgt horsens i denne omgang osse, og har snakket med de samme læger som sidst og er helt tryg ved mit valg smiley

• #6   8. dec 2011 Jeg fødte min søn i Kolding, og aldrig om jeg vil føde der igen !!
    Har så dårlig oplevelse derfra.

• #8   8. dec 2011 jeg fødte i Horsens... og jeg var kun tilfreds med dem... jeg blev syet så godt sammen efter fødslen og ja, jeg har ikke noget dårligt at sige....

• #9   8. dec 2011 jeg vil lige indskyde at min lille pige fik gulsot da hun var ½ døgn gammel, og vi blev altså overført til skejby...

• #10   8. dec 2011 Jeg fødte i Horsens i april i år. Super oplevelse. Alle var søde og alt var rent og pænt.

• #11   8. dec 2011 okay... jeg fødte i marts... men må indrømme jeg også er lidt ligeglad hhvor vi bliver sendt hen, bare de kan hjælpe og gøre det nødvendige....

• #12   8. dec 2011 Jeg har fødte Kolding. Og havde den bedste oplevelse! Havde en kanon god JM som var på fødestuen under hele forløbet. Hun var dygtig til at forklare alt og hjælpe mig igennem det. Og glæder mig til at føde der igen smiley

• #13   8. dec 2011 Min veninde fødte i kolding og havde en god oplevelse..jeg selvfødte ved aks i horsens,de var så søde hele vejen igennem og var så gode til at informere os,dog fik vi ikke den store fornøjelse af Baselsgangen da vi blev overflyttet til randers..ja der er langt,men de varogså super søde og gode til at informere..forstår ikke kommentaren om hygiejnen på horsens,der læs ingen problemer hvor jeg var..håber du vælger det du har det bedst med..jeg læs udelukkende ved at vælge kolding pga børneafdelingen,men jeg regnede jo ikke med at skulle bruge den,at det så blev tilfældet,ja så kan man altid være bagklog..du kan læse min fb på min profil..jeg valgte horsens fordi de var så søde til de tidlige scanninger og fravalgte kolding,men mere pga. Jeg ikke helt har tilgivet dem efter min fætter begik selvmord og jeg desværre mener de fejlbedømte hans udskrivelse..jeg ved godt det ikke har noget med fødegangen,men det er nu engang sådan jeg føler det..

• #14   8. dec 2011 Undskyld stavefejl skriver på mobilen og vi er ikke enige altid

• #15   8. dec 2011 Vælg Kolding:) så risikere vi jo at mødes:)
    Jeg ved intet godt eller dårligt om nogen af stederne, men bor selv i Fredericia og har derfor meget kortere til Kolding.. Og fik at vide hvis jeg fødte i Horsens og der var noget med barnet blev vi flyttet til Kolding, så jeg stoler på det er et godt sted:) og var til tjek med prinsessen i Kolding efter jeg ikke havde mærket hende og de var rigtig rigtig søde og hjælpsomme..

Men gør hvad du har det bedst med:) smiley

• #16   8. dec 2011 søde dig jeg siger også kolding ..
    Emil er født der og kan kun sige SÅ GO EN OPLEVELSE ..
    De er super søde ..
    Og så kan jeg os komme og besøge jer når du har født smiley ahha

• #17   8. dec 2011 Frygtelig oplevelse med Kolding, så håber Odense acceptere min ansøgning!

• #18   8. dec 2011 To gode oplevelser i Horsens her fra smiley og ros til Koldings neonatalafdeling smiley

• #19   8. dec 2011 Madsen - det er også derfor jeg er i tvivl med Kolding.
    Min lillesøster blev afvist på deres ungdoms psyk afdeling og tre timer senere begik hun selvmord..
    Ved godt det ikke er samme læger osv, men ved bare ikke hvordan jeg ville have det dernede ..

• #20   9. dec 2011 Og det kan give unødvendig bekymring og det er ikke det man skal tænke på når man skal have en lille.

Vi tænkte også på vejen på sygehuset, vi har nogenlunde lige langt til kolding og horsens, men valgte igen horsens fordi jeg ikke havde det godt med at skulle på motorvej med veer og når jeg kigger tilbage på min fødsel så er jeg glad for at vi valgte horsens.

Har en veninde der skal føde på kolding til april, hun har fået at vide hun sendes hjem 6 timer efter fødslen og hun er førstegangs fødende, med min fødsel og efterhistorie skræmmer det mig meget.

Der har de i det mindste minimum 24 timer før man kommer hjem, vi fik at vide vi havde 42 timer, så medmindre det er lavet om, så er det 42 timer i horsens.

• #22   9. dec 2011 Altså, i Kolding, blir man sendt hjem efter 6 timer som førstegangsfødende?? smiley

• #23   9. dec 2011 Okay, men synes godt nok stadig det er hurtigt at blive sendt hjem, når man er førstegangsfødende, selvom alt er som det skal være smiley

• #24   9. dec 2011 Når man blir sendt hjem efter de 6 timer i Kolding, hvis altså alt er som det skal. Så skal man komme de efterfølgende dage hver dag til et tjek..

• #25   9. dec 2011 Dét ville jeg sgu synes er træls smiley
    Blive sendt hjem 6 timer efter fødslen og derefter køre helt til kolding de næste par dage for at blive tjekket ..
    Så vil jeg da noget hellere ligge 48 timer på sygehuset og så nye at være hjemme bagefter så der kan komme ro på ..

• #26   9. dec 2011 Hej du smiley

Jeg har jo lige født i Horsens og havde en super god oplevelse!!

Men jeg tror bestemt det også har noget at gøre med hvilken jordemoder man får om man synes det har været godt eller skidt.. Vi gravide tager jo de fleste ting til os, og vil jo derfor hade stedet hvis det har været en jordemoder man ikke har kunnet med...

Jeg synes du skal vælge det du føler for, og umiddelbart vil jeg altså sige Horsens, pga oplevelsen med N, hører til i Kolding, og det derfor er svært at vide om du på forhånd vil være negativ stemt over for stedet...

vh Pia

• #27   9. dec 2011 Jaa, det har du nok helt ret i Pia smiley

• #28   9. dec 2011 Men høre Vejle ikke under region syddanmark? (jeg kommer fra Fredeicia) For jeg fik af vide jeg ikke kunne vælge Horsens da det var region midt, ville nemlig enten på horsens eller odense, så derfor blev det odense.

• #29   9. dec 2011 Jo jeg høre til Kolding sygehus.
    Men min læge sagde dte ik var noget problem at vælge Horsens, det har han også skrevet i mine papire ..
    Har været til NF og MD scanning på Horsens sygehus smiley

• #30   9. dec 2011 nu skal jeg passe på ikke at give dig griller i hovedet, men hvis vi var blevet sendt hjem 6 timer efter fødslen, så havde vi aldrig fundet ud af at vores søn er født med en blødning i hjernen..vi troede også alt var som det skulle være...og vi opdagede selv at der var noget der ikke kunne passe, det var først efter blodprøver at personalet også kunne se der var noget der ikke passede..

derfor gør 6 timers reglen mig utryg, i det hele taget synes jeg at 24 timer er for lidt, hvis man er utryg, førstegangsfødende eller ej..

men håber du for valgt det du har det bedst med, er sikker på det er det bedste valg for dig, om det så er kolding eller horsens..

• #31   16. dec 2011 hej igen søtte..håber du er kommet tættere på en beslutning..vil bare lige sige at vi var i randers til undersøgelse og fik at vide, at fra d. 1 okt. i år, så blivar man ikke sendt til randers, hvis børneafd. er nødvendigt, fra horsens, kun hvis man selv ønsker det. Nu må man selv vælge..

• #32   16. dec 2011 Det er rigtigt,men det tager tid før det er indført på sygehusene,j har født 6.september og selvom alt var som det skulle være,så ville vi først være blevet sendt hjem 48 timer efter fødslen..

• #33   20. dec 2011 ER du sikker på det med de 6 timer?? JEg fødte den 20 oktober, og der var ingen der sagde noget lignende til mig i horsens?! JEg fik af vide det hed 2 døgn efter fødsel, hvlket jeg også brugte derinde...

vh Pia

• #34   20. dec 2011 Er godt nok ked af hvis jeg blir sendt hjem efter 6 timer smiley

Kommentér på:
Kolding sygehus VS Horsens sygehus

Annonce