Min FB {{forumTopicSubject}}
Det hele startede Tirsdag morgen d 11 da jeg vågner ved at jeg får nogle veer. Jeg tog ind på hospitalet for at blive tjekket fordi jeg syntes det gjorde ondt.
Da jeg kommer ind på hospitalet og bliver tjekket har jeg åbnet mig 2 cm og har 1 cm livmoderhals tilbage.
Jeg bliver så sendt hjem og har fået nogle piller, så jeg kunne få sovet.
I løbet af tirsdagen kommer der ureglmæssige veer. Så jeg må væbne mig med tålmodighed.
Om aften ved omkring kl 20 kommer de hyppigere og gør mere ondt, men tænker at jeg skal holde ud, for jeg ville ikke blive sendt hjem 1 gang til uden prinsessen.
Da kl er omkring 22, kan jeg næsten ikke holde det ud mere og jeg går ind og vækker min mor, som ligger og sover fordi jeg er hjemme hos hende.
Vi sidder i en halv time og til sidst kunne jeg ikke holde det ud mere og mine veer varede ca 1 min med 4 min mellemrum.
Jeg ringer så til fødegangen og jeg bliver bedt om at komme ind og blive tjekket.
Jeg er ca derinde kl 22.30 og jeg bliver tjekket og jeg har åbnet mig 4 cm.
Jeg sidder så og venter lidt før der er nogen over fra fødegangen som kommer og henter mig.
I mellem tiden ringer min mor så til min kæreste og siger at nu sker det. Han skulle desværre ret langt, så det tog noget tid før han var der.
Jeg kommer så over på en fødestue omkring kl 23.45 og jeg havde ellers sagt fra start at jeg gerne ville have blokaden i ryggen, men jeg startede med varmepuder.
Jeg lå ca i en lille time med dem og da de tjekkede hvor meget jeg var åbnet, var jeg allerede 6 cm.
Jeg valgte så at få noget lattergas, men så var den for høj også var den for lav, indtil vi fandt ud af hvor den skulle stå. Så jeg lå og var helt rundt på gulvet af det lattergas. Men den hjalp når jeg fik en ve.
Da kl var ca 01.30 kom min kæreste endelig som jeg havde ventet på. Men jeg tror ikke at han syntes det var det fedeste til fødslen, for var hele tiden efter ham. Og han prøvede bare at gøre det så godt som muligt.
Da kl ca er 04.30, ku jeg ikke klare smerterne mere og ber så om at få blokaden og de tjekker hvor meget jeg har åbnet mig og der er jeg 9½ cm, så det var for sent.
Jeg begynder så småt at få mine presseveer som jeg syntes gjorde virkelig ondt. Ca et kvarter efter måtte jeg presse og jeg kunne næsten ikke. Jeg brugte ikke veerne helt optimalt. Jeg pressede 2 gange i en ve også prøvede jeg at lade vær med at presse mere. For det gjorde så ondt.
Jeg sagde så til dem at de skulle finde en anden måde at få hende ud på, men det kunne jo ligesom ikke lade sig gøre.
Så jeg måtte blive ved med at presse, og ca 3 kvarter efter kom prinsessen ud.
Yasmina kom ud kl 05.28.
Det var en ulidelig smerte syntes jeg, men det var bestemt det hele værd.
Det var min fb og jeg syntes det var en god fødsel alt i alt og havde en rigtig sød jordemoder og en jordemoder studerende. De hjalp mig rigtig godt igennem det.
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 31 Svar: 222
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 415
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 31 Svar: 222
Men du skal nok klare det. Og heldigvis er der så meget forskelligt smerte lindring man kan få nu til dags.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 3 Emner: 70 Svar: 2.091
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 415
- ja heldighvis er der en masse ting man kan få mod smerten..:)
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 16 Svar: 439
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Stort tillykke med hende
Jeg syntes HELT ÆRLIGT, ikke at det gjorde ondt at føde, og overhovedet ikke at presse, .. Jeg blev lidt dårlig af veerne, og det bed selvfølgelig.. Men så længe man koncentrere sig om at trække vejret, og gøre det man skal, så er det ikke slemt.. Men det skal lige siges at jeg havde en forfærdelig graviditet, med mange smerter, så da fødslen kom, var det jo også enden på alt det, og det har sikkert også noget at sige
Men jeg syntes at det mest fantastiske er at føde sit barn, en oplevelse jeg aldrig vil glemme, eller have været foruden
Undskyld jeg lige stjal tråden lidt, og tillykke endnu engang
Min FB