{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kejsersnit ????
  • #1   1. sep 2011 Fik akut kejsersnit med vores dreng ... (Stjernekikkert) Syntes faktisk det var afslappende efter at have 18 timer med veer og intet skete .
    Var oppe og gå dagen efter og ingen smerter , fik klamperne ud 10 dage efter aldrig haft problemer med det .

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #2   1. sep 2011 Jeg fik pks ved Annesofie. Det var en rigtig god oplevelse. Jeg var med hele vejen. Jeg havde ondt de første par dage, ellers har jeg ikke haft store smerter i arret. Jeg har dog og kan stadig være øm over arret, da nervebanerne skal finde nye "veje".
    Amming fungere fint, og har gjort det fra starten.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive.

• #3   1. sep 2011 jeg har fået begge gange og må sige jeg har ikke haft de store smerter. har kunne klare mig med 2 panodil.. jeg var oppe og gå 4 timer efter begge gange.. hurtigt syntes de på sygehuset :0) og har ingen problemer haft efter :0)

• #4   1. sep 2011 jeg fik akut kejsersnit da det skulle gå stærkt med at få lille manden ud.. Jeg fik lov til at være med under det hele, og synes som sådan ikke det var en dårlig plevelse... Jeg var meget lidt oppe at gå dagen efter, da jeg var meget svimmel.. Men alt i alt var det od god oplevelse, jeg blev synet indvendig så har ingen ar efter stik kun efter selve åbningen.. Da de gjorde det synes jeg det føltes som om der er en der vasker op i maven på en smiley

• Mai G
    Mai G Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #7   1. sep 2011 Jeg fik aks med Nathalie... Syntes ikke at det var en specielt god oplevelse, kom først op at gå efter 1½ døgn... havde sindsyg mange smerter i 14 dage. og her 5 måneder efter, skal jeg tænke meget over hvad jeg laver, da arret og ca 10 cm rundt om arret er rigtig ømt, og jeg kan stadigvæk ikke rigtig have, at nogle rør ved min mave, da det gør ondt...
    Jeg fik aldrig rigtig gang i amningen, da jeg ikke selv kunne tage hende op, og havde svært ved at holde hende, pga. smerter... men pumpede mælk ud i ca 1½ måned og så gik vi over til mme...

• #8   1. sep 2011 Jeg fik forresten amningen op at køre malkede ud de første 1 1/2 måned indtil min søn selv kunne tage fra men der fra ammede jeg også og gør det stadig, han blive 10 måneder imorgen smiley

• #11   1. sep 2011 syet indvendigt- hvad ville det sige

• #12   1. sep 2011 fik aks efter 52 timer, døjer stadig med det og det 2½ mdr siden knap. jeg blev ikk lukket ordenlig sammen så der gik betændelse i bughulen, og nu væsker det stadig med sårvæske de kan ikk få det til holde så jeg får en prop sat ned hver dag og skiftede forbindniung.. jeg har haft mange smerter og kunne ikk rigtig noget den 1 mdr men jeg gjorde det selvom det gjorde nas men nu kan jeg intet mærke trods mit sår der kommer billeder i mit album du er velkommen til se om 5 min

• #13   1. sep 2011 2 stks har jeg fået...
    Et aks, første gang, som faktisk var såddan lidt "the-stue-hygge"... med det mener jeg at jeg blev informeret hele vejen igennem, og det hele foregik stille og roligt hyggeligt...
    Var oppe dagen efter (han kom til verden 20.57, og var tilbage fra obs kl. 23 ca) Og tog hjem 38 (tror jeg visst nok) timer efter han kom til verden...

Anden gang var pks.... Selve pks'et gik SLET ikke som forventet.... De informerede mig ikke om noget som helst.... kigger på Jesper og siger de gør noget der føles underligt, hvor til en sygeplejeske fortæller at det er fordi de er ved at "udvide" mig så han kan komme ud... Jeg fik blodtryksfald, og et ildebefindende, og var ved at stille træskoene, og de har stadigvæk ikke kunne give mig en forklaring på hvorfor.....
    Jeg slog det desværre selv hen, som ingen ting, var oppe og gå efter 6 timer, og efter det, vandrede jeg gangene tynde, hentede selv min aftensmad på en bakke og bar ind på stuen, og tog hjem 26,5 time efter Nicki kom til verden....
    grunden til jeg skriver desværre, var det resulterede i jeg gik ned med en ret slem fødsels deperation....

- Skulle jeg ha glemt noget, så skrive endeligt...

• #14   1. sep 2011 Hov jo, er også begge gange syet indevendigt, og anden gang er de gået ind i samme ar, så har kun et enkelt ar, som er hvis man tog en kuglepind og tegnede henover maven.... Derudover har jeg ingen gener haft af mit, og klarede mig på de 4 dage med depot smertestillende, og derefter kun et par panodiler 2-3 gange...

• #17   1. sep 2011 sådan er mine også Dina smiley

• #20   1. sep 2011 Det havde jeg heller ikke, nogen af gangene... smiley

• #22   1. sep 2011 Okay, det har jeg godt nok ikke fået.... Hverken med Noah eller Nicki smiley

• #23   1. sep 2011 fik selv pks da frederic var tværsligger gennem hele graviditet..

Fik klips og havde ingen problemer med dem overhovedet, de gjorde heller ikke specielt ondt at få ud, det føltes mere befriende at få dem fjernet..

Var til info møde og rundvisning om pks, så vi var klar... Blev oplyst om alt det der kan ske af -/+ under ks og hvad de ville gøre for at rette, hvordan frederic ville kunne reagere og ikke reagere osv.

• #24   1. sep 2011 har fået 3 kejsersnit. de første 2 gik ok og havde kun de der normale ømheder, der jo er når man er blevet skåret op i maven smiley første gang blev jeg syet og fik et ok ar, men synes det blev pænere efter anden gang hvor det var med klemmer.

3 gang var en omgang lort smiley selve forløbet gik ok, men min moderkage sad fast og jeg havde nogle indre blødninger de var længe om at få styr på. jeg kom hjem efter 2 dage og var øm, men ikke mere end jeg plejer. efter 14 dage kommer der så en rød om bule ting lige mellem arret og min navle, slog det hen med det nok var noget arvæv eller noget men det blev rødere og ømmereog tog så til lægen og fik noget penicillin, det hjalp ikke en skid og fik så en anden slags pille ved siden af, det hjalp helelr ikke en skid, så blevjeg sendt på sygehuset hvor de på scanning kunne se der var en stor ansamling. så blev indlagt og det sku fjernes og blev ikke informeret om en dyt, så troede da jeg vågnede at de bare lige havde åbnet, suget ud og så lukket igen og så var alt fino fino. men de havde åbnet og lagt noget gazehalløj i der skulle suge betændelsen ud.
    efter 2 dage skulle jeg ned i bedøvelse igen hvor de de skulle skifte gazebindet ( de havde dog gjort dette 2 gange på afdelingen fordi det blev ved at løbe ud - det gjorde såååå ondt) så skulle gazebindet sidde yderligere 2 dage (igen hvor det blev skiftet, fordi det ikke kunne holde - igen mega av) og så kom jeg ned fik renset og de lukkede igen.

da de var inde og rense kunnede se der var gået hul i min bugvæg, men de turde rode med det på det tidspunkt så har stadig hul i den.

jeg har stadig her 8 mdr efter ondt i min mave hvis jeg laver for meget. men mit ar er faktisk pænt selvom det har været åbnet 4 gange.

• #25   1. sep 2011 ja synes heller ikke clips gjorde ondt at få fjernet og som linda også en befrielse, det er som om man ikke kan strække maven ordentligt ud når de sidder i :s

• #26   1. sep 2011 jeg har iøvrigt også stadig en lille mærkelig plet på maven der hvor betændelsen sad:s

• #27   2. sep 2011 Jeg har fået et pks.
    Det er meget normalt man kan få akut blodtryksfald undervejs, giver sig ofte udslag i kvalme og varmetendens. Så hvis man lige selv er opmærksom på hvordan man har det kan man ofte nå at forhindre at man bliver vildt dårlig. Men det kan selv ske allligevel.

Synes det foregik meget fredeligt, det mest underlige er når de hiver og maser for at trække barnet ud, der ligger man og moser lidt rundt på lejet, men det er jo ret kort tid.

Blev syet i 3 lag og intracutant så ingen tråde skulle fjernes overhovedet. Englehud på helst et års tid bagefter.

Jeg havde voldsomme smerter bagefter. 14 dage efter operationen var jeg ved lægen for ingen kunne forstå jeg havde så ondt, jeg sad og græd hver gang jeg skulle på wc, om det var for at tisse eller bæ. Vanvitttig ondt i maven. Det gik dog over efter nogle uger men det var en meget drøj tid med lille baby og de smerter.

Jeg ville aldrig igen vælge kejsersnit, ingen skal nogen sinde sige at det er en nem løsning, det er på ingen måde en nem løsning.

• #30   2. sep 2011 har 4 kejsersnitt 3 syet og 1 clips og vil bestemt anbefale ar sige man skal sys jeg gik efter 4 timer havde meget lidt smerter men der i mod da jeg blev clipset havde jeg mange smerter efter længe efter hvor jeg næsten kunne løbe dagen efter jeg var syet men det kommer også and på hvor hurtigt du heler jeg heler meget hurtigt

• #31   3. sep 2011 jeg vil sigeom man bliver clipset eller syet også kommer an på lægen der skal gøre det, hvad de er bedst til, for jeg blev først syet ved nr 3 (men blev jo som skrevet åbnet igen og blev lukket med clips) og fuck han havde syet det mega underligt, det var så grimt syet og der var kommet sådan en underlig udposning, så han var virkelig rådden til at sy er faktisk glad for gik det andet igennem og endte med clips ellers tror jeg virkelig ikke mit ar var blevet pænt:s

• #32   3. sep 2011 men det er rigtig nok at det mere træls med clips end syning, men de blir jo pillet ud efter de der 5 til 10 dage.

• #33   19. sep 2011 jeg fik aks under fuld narkose for 18 mdr siden, efter igangsættelse i 2 døgn hvor der ikke skete noget.
    arret er rigtig pænt. jeg havde temmelig ondt de første dage og kunne ikke rigtig noget selv. Det hjalp da jeg fik fjernet clipsene. ingen mælk....
    jeg kunne slet ikke amme smiley

Denne gang skal jeg have pks om 8 dage...håber på en noget bedre oplevelse- og håber at kunne amme smiley

• #34   20. sep 2011 jeg har kunne amme hver gang

• #36   20. sep 2011 Jeg kunne sagtens amme, dog havde jeg ikke meget mælk med Noah, det slap op efter 5uger, eller der gik det lige så stille ned af bakke, og anden gang ammede jeg fuldt i 4 mdr og 1 uge....

Kommentér på:
kejsersnit ????

Annonce