Jeres mening {{forumTopicSubject}}
Hej alle i skønne piger derude
Igår snakkede mig og min kæreste om fødslen og blev meget uenige om min mor skulle med.
Jeg har hele tiden sagt at jeg gerne vil have hende med og gik egentlig ud fra at det var planen, men det var ligesom om at det så først var igår at det gik op for min kæreste at jeg faktisk mente at hun altså skulle med.
Det synes han ikke rigtig om og synes at det er noget som ham og mig skal klare uden nogen andre, hvilket jeg bliver meget ked a da jeg gerne vil have min mor med som ekstra støtte og jo gik ud fra at det var planen.
Min kæreste mener at han vil føle sig til side sat og ikke få del i oplevelsen hvis min mor skal med, men sådan ser jeg slet ikke på det.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, om jeg skal holde fast i at jeg vil have min mor med eller om jeg så kun skal have min kæreste med.
Det korte og det lange er hvad er jeres mening om at have sin mor med til fødslen?
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.340
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 840
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 419
jeg planlagde så at jeg ville holde mig i bagrunden og lade svigersønnen være der alene foran, men da min datter fik presseveer sagde jordemoren så mormor kommer du her og tar fat. ja og så var jeg i front sammen med svigersønnen, jeg sagde så ingen ting før igen jordemor sagde til os begge kig, nu kommer han.. havde så lovet min datter jeg ikke ville kigge ned da det jo er lidt personligt.
men jeg måtte bare kigge så spørg hende om det er ok, hvor hun svarer det bestemmer du selv, hvor jeg siger nej, du skal gi mig lov og gud takker for at det fik jeg, spurgte så om jeg skulle ta billeder, hva hun også svare det bestemmer du selv, hvor igen jeg siger nej, det gør du.. inden hun når at svare siger jordemor, det skal du gøre, for ellers fortryder din datter hun ikke har dem og ellers så kan du slette dem igen...
så det jeg stod og havde fat, mens jeg kiggede og tog billeder..
min svigersøn er glad for jeg var der og holdte mig lidt i bagrunden indtil der blev sagt nu kommer du her mormor, og tror egentlig han er glad for jeg var der til at ta fat så han kunne ta sig af min datter..
ups det blev vist lige lovligt langt...
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.970
måske at din mor kunne være i venteværelset og stå klar til at hjælpe hvis du og din mand synes...
Så har begge fået lidt af det de ville have og begge har givet sig lidt!
Jeg kan sagtens forstå din mand, jeg synes også det er noget man har sammen "mor og far" men samtidig kan jeg også godt forstå dig hvis du er mest tryk ved at have hende ved din side..:)
Jeg tror jeg ville foreslå manden det ovenstående!
Held og lykke med det og fødslen..:)
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 898
Jeg skulle under ingen omstændigheder have min mor med
Det var meningen at min søster skulle have været med, sammen med min mand, (som back-up, da han ikke er så glad for nåle, blod osv.) men da jeg fik veer, ville jeg kun have ham med, så derfor blev det kun os .. Og man kan slet ikke koncentere sig om alle de mennesker
Jeg var bare glad for at min mand var der til at nusse om mig, og holde mig i hånden, mens jeg koncentrerede mig om veerne, og hvad jordemoderen sagde jeg skulle
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.884
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 898
Enig med Maiken , det er et helt ubeskriveligt kærligheds øjeblik, man oplever når man sammen bliver forældre, og der skulle min mor IKKE være med,
Vil lige sige, at min mand overhovedet ikke lod sig gå på, af nåle, blod osv. men bare var en kæmpe støtte !
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.542
men umiddelbart ville jeg nok respekterer min mands ønske om at det skulle være vores privat fælles oplevelse.
jeg ville faktisk have min veninde med til min 3. fødsel, men det havde min mand ikke lyst til, så det gjorde jeg ikke
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.799
denne gang regner vi med at det kun er os hele vejen, dog står min mor som standin hvis det skulle ske at Kim ikke kan nå hjem (der forventes en ret hurtig fødsel)
jeg synes det er iorden manden har en mening, selvfølgeligt er det dig der skal ligge på briksen og gøre arbejdet, og derfor handler det også om at du er tryg, men han skal også være glad for situationen, så hvis det var mig ville jeg overveje det meget kraftigt, evt. lave en fast aftale med mor om at hun skal holde sig lidt i baggrunden, og at det altså er kæresten der har første prioritet.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Samtidig vidste jeg, at hun ikke ville "stjæle" faderens plads, at hun kun ville træde til, når det var nødvendigt. Vi snakkede en del om det, og heldigvis for mig, var det ok med faderen, at hun skulle med, fordi han ikke vidste hvordan han ville have det med, at se blod og se mig have ondt.
At der så ikke var nogen af dem der nåede at være med til fødslen, fordi Liam lige pludselig meldte sin ankomst 5 uger før tid.... ja det er jo så en anden side af sagen.
Jeg tror du skal prøve at overveje, hvordan din mor vil være under fødslen (altså om hun vil "stjæle" faderens plads), og jeg ville nok tage en snak med dem begge to samtidig, så din mor kan få mulighed for selv at forklare, hvilken rolle hun forestiller sig, at have under fødslen.
Holder din kæreste stadig på, at hun ikke skal være med.... jamen så er jeg nok ndt til at sige, at du må tænke lidt på, at det er ham der er faderen, og acceptere at han ikke ønsker det.
Et kompromis kunne jo være, at hun er med indtil du begynder at få presseveer, på den måde er hun der for dig et langt styke hen i forløbet, mens det helt specielle øjeblik, hvor den lille kommer tilverden er noget, som kun du og din kæreste deler.
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 1.157
Det er jo noget i skal være enige om, men kan godt forstå jer begge - dog ville jeg ikke have min mor med - synes det ville være synd for hende hvis hun skulle se mig lide
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.621
Jeg kna godt forstå din kæreste. At han måske vil føle sig tilsidesat.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 957
nu ved jeg ik om det er hans/jeresden første men det da med at sørge for han også får en god oplevelse ud af det og ikke sidder og er nedtrygt over man har sin mor med'
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.446
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.126
Men jeg kan bestemt godt forstå hvorfor du gerne vil have din mor med. Måske i skulle sætte jer ned alle 3 og snakke det hele igennem. Hvilke roller de hver især skulle have. Mormor kunne jo f.eks. være den som sidder i baggrunden og kun træder til, hvis det bliver nødvendigt. Og sidder klar med kamera! Min kæreste kunne i hvert fald ikke overskue at få taget billeder. Jeg måtte sige til ham at han skulle hente kameraet, da hun var kommet til verden. Han var helt opløst i tårer og havde slet ikke tænkt på at vi skulle have billeder
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 284 Svar: 1.306
Tror det er lidt med det er os der har lavet det sammen alene, og vi skal ha det første minut alene sammen med den ny!?
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.255
Men jeg gider bare ikke have hende med... godt nok er hun sygeplejerske, så hun har oplevet nogle kejsersnitfødsler, og ved nok en del om det.
Men samtidig ved jeg bare at hun har en tilbøjelighed til at rette på mig i alt hvad jeg gør... uden at tænke over det. Og det orker jeg bare ikke i den situation...
Så jeg vil kun have farmand med... det er os der skal være forældre... og selvom jeg måske ville have glæde af min egen mor der, så føler jeg bare at det er noget vi to har sammen.
Hvordan du selv har det, det kan jo være anderledes... og det er da enormt vigtigt at I får talt det igennem, så han også ved, hvorfor det betyder så meget for dig.
Måske kan I finde et kompromis af en art....
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 7 Svar: 94
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.139
Men som mange af de andre også siger, så kommer det rigtig meget an på hvordan din mor er.. Kan hun finde ud af at holde sig i baggrunden og lade din kæreste have førstepriotet, eller vil hun være oppe ved dig konstant og "overtage"? Det er kun noget du ved
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 199
mine er født ved kejsersnit, så der var kun manden med. dog her ved nr 2 ringede min kæreste til hans mor da vi tog derind, det synes jeg ikke om, for det havde vi slet ikke snakket om og selvom hun ikke var med inde ved kejsersnittet så var hun med på fødestuen inden vi blev kørt ned og så dele af mig jeg ikke har lyst til at dele med min svigermor!:s
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.139
Ej det var da godt nok heller ikke særlig fedt at han bare gjorde det UDEN i havde aftalt det... Hvis min mand havde ringet til hans mor og hun var kommet, nøj jeg var blevet rasende, det var i hvertfald gået over min grænse for hvad hun skulle se! Nu ved jeg så at det kunne han aldrig finde på..
Kunne han ikk godt se det bagefter, eller sagde du ikke noget om det ?
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 429
Jeres mening