{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

2.gangs fødsel og indlæggelse-hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skal have kejsersnit næste mandag og vi har ikke helt endnu fået snakket om hvordan og hvorledes vi lige skal gribe det an.

Har en søn på 1½ år....
Jeg skal være indlagt 2 dage pga kejsersnittet. Så er det bare vi ikke lige kan finde ud af om jeg skal være alene derinde aften og nat så manden kan komme hjem til vores søn eller om han skal ned til bedsteforældrene de to nætter?

Vil jo gerne have min mand på sygehuset også, til at hjælpe lidt om natten osv. Men samtidig heller ikke have vores søn bliver helt forvirret, han er ikke vant til at sove hos besteforældrene..

Hvad har I gjort - jer der har været indlagt efter fødsel af barn nr 2-3 osv ?

og havde i pakket noget specielt i tasken hvis i fik kejsersnit?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2.gangs fødsel og indlæggelse-hvordan?
  • #1   21. aug 2010 jeg ville kalrt lade manden tage hjem til den store så han ikke føler der kommer en lille baby og tager både mor og far

• #2   21. aug 2010 jeg skal ha kejsersnit for anden gang til oktober... og vi har simpelthen gjord det at mormor og morfar tager ferie der, for at have vores på 2år... Han elsker sin mormor og morfar utroligt meget, så det vil ikke være noget problem han er der, altså for hans eget vedkommende...

Jeg vil allerhelst ha Jesper er ved mig når jeg lige har fået snittet, mest fordi jeg kan huske jeg de første 11 timer ikke kunne komme ud af sengen, så jeg har brug for han er der til at klare alt der praktiske med den lille ny...

• #3   21. aug 2010 Ja jeg er også mest for at have manden til at hjælpe lidt med det hele. Man er jo ikke sindssyg mobil bagefter og vil jo gerne have hjælp.. Men vil heller ikke ligge og tænke på at bettemand nu skal sove hos "fremmede". Ja han elsker da også at være hos bedste men plejer det ikke om natten .
    Så er lidt i vildrede...

• #4   21. aug 2010 Jeg skal også have kejsersnit nu her og vi har valgt at vores datter på 1½ år skal være ved bedstemor og bedstefar i de 2 døgn pga at hun lige præcis skal have en masse opmærksomhed og kærlighed, og hun vil på ingen måde lide under at min kæreste er på sygehuset ved mig og baby, tværtimod vil hun blive forkælet og alt hvad der skal til :0) det er selvfølgelig bare vores beslutning smiley

• #5   21. aug 2010 Jeg klarede det hele selv da jeg havde fået kejser snit også om natten der er jo sygeplejersker der hjælper hvis der er det mindste jeg fik kejsersnit onsdag formidag kl 10,51 og torsdag formiddag kl 10 tog jeg hjem til familien.

• #6   21. aug 2010 Ja det er jo max to nætter og 3 døgn....
    Tror manden er mest til at vil hjem, men jeg vil sgu også gerne have ham hos os.... åh altså. Så var det man ville ønske at han havde sovet oftere hos bedsteforældre... Men han er vant til at være der om dagen tit, så ikke sikkert han vil reagere på at fortsætte om natten..

• #7   21. aug 2010 Måske han skulle prøve en nat inden ? :0)

• #8   21. aug 2010 Der er jo heller ingen der siger man skal blive der flere dage det er jo op til en selv

• #9   21. aug 2010 jaa ved ikke rigtig. Der er jo kun godt en uge til og han skulle gerne i dagpleje i næste uge..
    Men tror nu mest det er mig der tænker alt for meget over det.. drengen gør vist ikke og manden heller ikke.
    Multi mor vil gerne have styr på det hele, ha ha.
    Nå men vi må nok se at få snakket om hvad vi lige gør.
    Måske manden kan blive den første nat og så kan vi jo se hvordan bettemand klarer sig hos bedstefor. og så kan vi vurdere næste nat derefter..

• #10   21. aug 2010 Nej der er ikke nogen der siger du skal blive, men de anbefaler to overnatninger og der kan jo ske ting og sager så man skal blive.. Det jo ikke altid man har valget.

• #11   22. aug 2010 Er der ikke mulighed for at bedsteforældrene tager drengen i hans eget hjem? Så er han i de vante omgivelser om natten. Det gjorde vi da vi fik nr. 2. Datteren var hjemme hos os selv sammen med bedstemor : )

• #12   22. aug 2010 da vi sku ha PK med tvillingerne var min mand der fra onsdag aften til søndag aften, og fik vores store pige hjem mandag efter DP, og der var ingen problem. var glad for at ha min mand de dage, for jeg havde mange smerter efter kejsersnit... de er så født 6 uger for tidlig, og lage på neo, mine forældre kom om lørdagen med frederikke, så hun ku se de små, men vi var så også indlagt 2 timers kørsel hjemmefra

• #13   22. aug 2010 Tror desværre ikke rigtig jeg kan overtale dem til at komme her og passe ham. Men når han ser farmor hænger han også på hende konstant og har da sovet der før, så sikkert ikke noget problem.

Men vi har snakket om det i dag, manden synes ikke der er nogen grund til at han skal være der om natten...sagde at jeg nok synes jeg havde brug for det måske efter ks...
    Så tror vi tager en overnatning sammen derude i første omgang og så må vi se om jeg kommer hjem eller kan klare den sidste nat selv.
    Det kan blive nødvendigt at bettemand skal overnatte dagen inden vi skal møde også. Hvis vi er de første skal vi møde allerede halv syv - men det ved vi først på søndag.

Men man er jo ikke ligefrem helt ovenpå efter en operation og hvis man har smerter var det jo rart med lidt hjælp. Sådan var det da sidst efter den hårde fødsel...
    Så vi må jo se hvordan det går..

Kommentér på:
2.gangs fødsel og indlæggelse-hvordan?

Annonce