{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.347 visninger | Oprettet:

Hjælp, igangsættelse? {{forumTopicSubject}}


Hej Piger smiley

Jeg var ved jordemoderen i går, og blev lidt skræmt af de forskellige ting hun fortalte, ang. igangsættelse, så nu ville jeg lige hører jer, der har erfaring med det smiley

Jeg skal sættes igang eller have planlagt kejsersnit i uge 37+, jeg kunne vælge at få det allerede her fra uge 35+, men vil gerne give lillepigen den bedste chance for en god start som muligt, smiley

Mine spørgsmål går så ud på, ang. igangsættelse, hvor lang tid tog det for jer fra i blev sat igang til i havde født?? (hvis i altså blev sat i gang i uge 37, har nemlig hørt det er svært der, hvis man er førstegangsfødene)

-Var der nogle problemer med jeres barn/børn, efter fødslen??
- Kom han/hun på børneafdelingen??
- Og var det et meget hårdt forløb, før selve fødslen fandt sted?

Angående kejsersnittet, vil jeg bare gerne vide, hvordan jeres børn havde det bagefter??
-Om der var vejrtrækningsproblemer??
-Og om i fik lov til at være sammen med dem fra starten af, efter fødslen??
- Hvordan havde i det selv bagefter, var der komplikationer?
- Var det i fuldnarkose eller lokalbedøvelse??

Jeg håber i kan svare på lidt af mine spørgsmål, (: Og de er hovedsageligt til dem, som selv er blevet sat i gang eller har fået planlagt kejsersnit omkring uge 36-38 ?

Beklager det blev LANGT, men har pludselig så mange bekymringer? smiley Vil bare gerne have det overstået, ..

Tak, Knus Marie (uge 35)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, igangsættelse?
  • #2   27. jul 2010 Hejsa,

    Jeg er blevet sat i gang med begge mine tøser, da jeg havde meget svær bækkenløsning.

    Jeg vil fortælle dig om første gang, da du jo er førstegangs.

    Jeg fik en modningspille tirsdag morgen og tog hjem igen. Lidt plukkeveer men ellers ingenting.
    Kom igen onsdag morgen og fik en modningspille. Flere plukkeveer, og jeg skulle komme igen om eftermiddagen.
    Jeg blev indlagt onsdag eftermiddag, da jeg havde lidt småveer, men ikke ondt.
    Onsddag aften 4 cm åben, stadig ikke synderligt ondt, kjom på fødegangen, men der stoppede mine veer. De valgte at lade mig sove til næste formiddag hvor de så tog vandet.

    OG SÅ BEGYNDTE DET AT GØRE ONDT ;O) Fra de tog vandet til jeg havde født, gik der kun 3 timer med voldsomme veer og meget ondt, så jeg synes jeg havde en vildt god fødsel. Jeg havde ve storm, så ingen pauser i veer, derfor det gik så hurtigt for mig.
    Jeg blev sat igang 38+0 og min pige var helt fin, så ingen børneafdeling. En smule gulsot havde hun, det er meget almindeligt når de er født lidt for tidligt.

    Med min anden datter blev jeg også sat igang 38+0 og her tog de vandet om formiddagen, men mine veer ville ikke rigtig starte, så jeg havde ikke ondt.
    Kl. 15 samme dag, havde der stadig ikke været rigtige veer og havde stadig ikke ondt, så de valgte at ligge ve drop og så gik der kun to timer så havde jeg født.
    Igen her havde jeg ve storm, uden pause i veerne, så det gik hurtigt og gjorde ondt, men en super dejlig og hurtig fødsel.

    Som du kan se er det to forskellige fødsler og din kan blive en helt 3. men tror ikke du skal regne med børneafdeling osv når det først er 37+0 du bliver sat igang, der er baby jo "færdig" ;o)

    Held og lykke med det hele, det bliver super spændende for dig.

    Må jeg egentlig spørge hvorfor du skal sættes igang?


  • #3   27. jul 2010
    Marianne og Lars O: Tak, og ja, selvfølgelig må du det smiley Jeg har en sygdom i min mave, som desværre er opblusset her under graviditeten, og da jeg ikke kan komme i behandling under graviditeten, er det vigtigt hun kommer ud så hurtigt som muligt, så min mave ikke bliver alt for ødelagt smiley


  • #4   27. jul 2010 Jeg blev sat i gang. Jeg skulle ind og have min første stikpille og sagde til Morten at jeg ikke ville have den store taske med for jeg havde fået at vide at der kunne gå flere dage før man gik i gang. Ca. 2-3 dage skulle jeg regne med, men han insisterede, og vi blev så uenige for jeg skulle jo bare ind og have en pille og direkte hjem igen mente jeg.

    Jeg ringede så lidt trodsigt derind og de sagde at selvfølgelig skulle jeg have den med.

    Kom derind og fik en stikpille og meddelte efter 20 at jeg gerne ville hjem igen. Efter 28 minutter sad jeg og var ved at tage mine sko på og var ved at tage den ene på mens en jordemor talte med mig om hvornår jeg skulle komme ind igen og få næste pille men pludselig kunne jeg mærke det buldre op gennem mig og bad hende lige vente et øjeblik og greb fat i armlænet og klemte det og prustede og kunne mærke det gjorde ondt. De sagde at de kunne se jeg fik en ve, og det var jeg godt selv klar over og sagde at jeg godt ville blive alligevel, hvilket de sagde var helt i orden.

    Så jeg gik i gang 28 minutter efter første stikpille og de lagde mig op efter jeg sagde at jeg gerne ville blive og kørte kurve på mig og målte mine veer.
    Jeg fik aldrig flere stikpiller end den ene, og jeg gik med veer hele dagen og kom over på en fødestue om eftermiddagen. Om aftenen da jeg snart ikke syntes jeg kunne mere sagde hun at nu var det også snart ved at være nu at jeg skulle føde, der gik hun hen og kiggede på min strimmelkurve og så at hjertelyden ikke blev målt flere steder så der var huller. Og den flimrede. En overlæge blev hentet og det endte med akut kejsersnit.

    Hun fik en apgar score på 10 da hun kom ud og skulle ikke engang suges som de ellers ofte skal. Hun var fin og der var ingenting så efter jeg havde ligget til opvågning i 3 timer kom hun bare over til mig og tog fint fat om brystet uden besvær og suttede.

    Jeg var i fuld narkose og så hende for aller første gang da hun var 3 timer gammel, havde slet ikke set et glimt af hende inden, så ved ikke hvordan hun så ud de første timer.
    Ingen vejrtrækningsproblemer, det var kun mig selv der havde ondt efter kejsersnittet og havde ondt ved at hoste, rømme mig eller hvis jeg skulle vende mig eller ud af sengen. Det kunne tage lang tid!


Kommentér på:
Hjælp, igangsættelse?

Annonce