Finanskrise på fødestedet?? {{forumTopicSubject}}
Dette henvender sig nok mest til fleregangs fødene. Da jeg fødte Tobias, i 2008, var det eneste jeg skulle have med, det tøj han skulle have på hjem.
Denne gang skal jeg selv medbringe alt, til lille-pigen. Tøj, dyne, dynebetræk osv.
Selvom jeg sikkert kommer hjem samme dag, er jeg jo nødt til og pakke til flere dage, hvis der skulle opstå komplikationer, så vi er nød til at blive. Sikke en KÆMPE taske jeg skal ha´med. Pakkede den lige i går.
Er virkelig glad for at det er mit nr. 2 barn og ikke det første, fordi så tror jeg ikke at jeg var blevet færdig med at pakke endnu :o)
"Stakkels" de førstegangs fødene, som skal blive der i flere dage :o)
Det jeg godt kunne lide og vide er om det er generelt for alle fødesteder i hele landet eller om det er følger af finanskrisen på kun nogen fødesteder???
Hvor meget skulle i selv medbringe til jeres børn, da de skulle fødes?
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 608
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
De fleste sygehus gik over til at flergangsfødende, er ambulante, og bliver udskrevet 4 timer efter fødslen.
Men sådan var det ikke på Gentofte (og er det stadig ikke). Der har man et døgn, og hvis man føler man har brug for hjælp til amningen eller andet, kan man få et døgn mere. 1. døgn er på ene stue med plads til faren, og 2. døgn er på 4-mands stue
Men forstår godt din frustration. Det er da også noget møg, at man selv skal ha alt det med!
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
dec 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 2 Emner: 8 Svar: 49
Det er lidt ærgeligt og sende folk så tidlig hjem, synes jeg.
Politikken på Silkeborg sygehus er den nu at, førstegangs fødene sendes hjem efter ca. 48 timer og fleregangs fødene efter 6 timer.
Jeg ville virkelig have været ked af, at blive sendt hjem så hurtig, da jeg fødte Tobias. Det er selvfølge nok også en smags sag, om man er klar til at komme hjem så tidlig efter første fødsel, men personligt var jeg ikke :o)
dec 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 2 Emner: 8 Svar: 49
Ved ikke om det er en direkte frustration, jeg er i, nok nærmer en stor "undren", om det er sådan alle steder :o)
Og så priser jeg som sagt mig selv lykkelig for, at det ikke var sådan da jeg fødte Tobias :o)
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
jeg havde kun ammebh og ammeindlæg og en masse læsestof osv med
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 31 Svar: 320
Finanskrise på fødestedet??